Rannepainoista hyötyä?

chf

Olen 172cm/68kg parikymppinen mies. Liikunta ei nykyään millään mahdu päivärutiineihini, mutta mieleen on tullut, että "tarttis tehdä jotain".

Teen käsilläni kevyttä työtä melkein kaiken valveillaoloaikani. Tuli mieleen, että rannepainoilla saattaisin ottaa myös liikunnallisen hyödyn arjesta. Tulisi kenties käsille/yläkropalle edes vähän treeniä.

Onko tuollaisista 0,5 kg rannepainoista mitään hyötyä? Onko ne tarkoitettu jonkinlaisten sarjojen pumppaamiseen, vai voisivatko ne toimia treeninä jopa normaalien askareiden ohessa?

Mahdollisen lihasliikunnan lisäksi ne ainakin näyttävät siltä, että voisivat toimia hyvinä rannetukina tietokoneella työskennellessä.

Työskentelyni ei kuitenkaan ole kaiken aikaa paikallaan istumista, vaan päivittäin tulee ravattua huoneesta ja talosta toiseen, käsillä huidottua ja räplättyä sitäkin enemmän.

Kesäaikaan tein silloin tällöin tauoillani sarjoja n. kilon käsipainoilla, ja mielestäni jo sekin tuntui pistävän hauikseen eloa.

5

2588

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaa

Kilon käsipainot eivät kyllä tunnu oikein hyviltä voiman kannalta.

• chf

En minä älyttömiä voimamuskeleita olekaan hakemassa. Eikös kestävyyttä saavuteta juuri pienillä painoilla? Tein noilla sellaisia kolmensadan toiston settejä.

Saattoi ne olla kahdenkin kilon painot. Tai jotain siltä väliltä tai vähän päälle. Olivat ns. tee-se-itse mallia, eli tuollaisia rautamöhkäleitä jotka satuin löytämään. En ole punninnut.

• Joo
        chf kirjoitti:

En minä älyttömiä voimamuskeleita olekaan hakemassa. Eikös kestävyyttä saavuteta juuri pienillä painoilla? Tein noilla sellaisia kolmensadan toiston settejä.

Saattoi ne olla kahdenkin kilon painot. Tai jotain siltä väliltä tai vähän päälle. Olivat ns. tee-se-itse mallia, eli tuollaisia rautamöhkäleitä jotka satuin löytämään. En ole punninnut.

Varmasti vilkastuttavat verenkiertoa, mutta mitään lihasten tai voiman kasvua on tosiaan turha odottaa.

• ääliö ääliö

Sellaset rannepainot on ehkä enemmänkin tarkotettu johonkin aerobicciin.
      Tosin oon jo pidemmän aikaa miettinyt sitä että lihavat ihmiset käyttävät yleensä enemmän energiaa likkuessaan kun kevyemmät.
      Että jos esimerkiksi hankittaisiin ihmisten käsiin ja jalkoihin sellase NS: läski painot elikkä vaikka ihan sellasella tarralla jalan ja käsien ympäri kietautettavat painot ja päivittäisestä kävelystä/lenkistä irtoaisi rutkasti enemmän tulosta.
      Nojoo lässytykset sikseen jos käsivoimaa haet ei se ole mikään kauhea ongelma hankit tyyliin huuto.netistä sellaset painot mihin voi vaihtaa kiekkoja ja tehä niillä samat sarjat ja kun käsi tottuu tiettyihin painoihin lisäät kiekon tai pari ja eikun vaan jatkuu.
      Kun alottelin hommaa pistin merkille että kun tein sellasia perinteisiä käsipaino nostoja polvelta eka vedin 25putkeen ja rasitti sitten lisäsin 50 ja sitten 75 ja sitten 100 mutta minulla ei enään lihasvoima estä painojen nostoa vaan kämmenluiden kipu painosta.
      Lihaksien puolesta voisin vetää 200 toistoa helposti.

• Etätyöläinen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yli 3 Vuotta sinä jaksoit

ja yrititit ottaa selvää minusta. Aika hämmästyttävää. Naiselle.
      Ikävä
      86
      1266
    2. Jasmin Vähäkangas paljastelee

Eilinen päivä on heillä kulunut biitsillä niin silloin tuo äiti ihminen on intoutunut paljastelemaan kunnolla. Laittanut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      184
      1051
    3. Mikä minussa sitten

Kiihottaa enemmän kuin muissa?
      Ikävä
      74
      999
    4. Mikä on viimeinen

este joka vielä pitää sinut ja kaivattusi erillään?
      Ikävä
      74
      856
    5. Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?

Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su
      Sinkut
      311
      738
    6. Oikea nainen

On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t
      Sinkut
      164
      719
    7. Miehet lähtevät itse pois deittailumarkkinoilta

Ovat saaneet tarpeekseen naisista. Tyypillisin poistuja on: Koulutettu, työssäkäyvä, etsii pitkäaikaista parisuhdetta.
      Sinkut
      187
      691
    8. Näin kaivattuni viimeksi...

...? Se tuntui kuin... ?
      Ikävä
      54
      667
    9. Kangaskylän alkoholi-hurjastelijat

Oppi olkoon että autollessa etanoli kuuluu pääasiassa 95 E10 polttoaineseen, siihenkin vain enimmillään 10% vahvuisena t
      Hyrynsalmi
      4
      646
    10. Taidan lähettää kaveripyynnön

Sulle nainen. Otan vaan rohkaisuryypyn ensin.
      Ikävä
      43
      635
    Aihe