2.5 vuotiaalle

kaakaota?

Lapseni juo lähinnä vain ruoan kanssa maitoa, muulloin vettä.
Mietin, olisiko hyvä totutella häntä juomaan vaikka leivän/pullan kanssa kaakaota, onhan se makeaa (sokeria), mutta maidon kanssa suht terveellistä. Vai onko parempi antaa vain vettä?
Mehuista hän ei onneksi kovin välitä.

4

749

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suurperheen äiti

Meillä juodaan aika usein iltapalalla kaakaota. En tiedä sen terveellisyydestä, mutta on hyvää leivän kanssa. Sitä juo koko perhe. Vahdin vain, etteivät itse kaakaon tekevät lapset laita enempää kuin yhden lusikallisen kaakaota mukilliseen maitoa (tekisivät mielellään suklaamössöä :D). Kaakaota saa siis myös meidän 2v 2kk vanha lapsemme, joka ei juo pelkkää maitoa. Mutta maitoa menee sitten puuron kanssa, maitopuuroina, murojen kanssa, maitokastikkeena, juustona, raejuustona, rahkana, jogurttina jne.

• pedakooki.

kun pelkkä maitokin kelpaa. kaakaossa on paljon sokeria ja pilaa vaan hampaat ihan turhaan.
      tuoremehukin on terveellisempää kuin kaakao.

• vaan "aitoa"

keitä kaakao kattilassa ns. leivontakaakaosta, oikeasta sokeroimattomasta kaakaojauheesta; voit päättää itse sokerin määrän. Vie muutaman minuutin verran enemmän aikaa, mutta on sen arvoista.

• mieltä

Tuoremehu vie jopa kiilteen hampaista,että ei se nyt kovin "terveellistä" voi olla.Meidän hammaslääkäri sanoi että tuoremehut ovat vihoviimeisiä lapsille annettaviksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Herkkyydestä

Toisessa ketjussa toivottiin keskustelua herkkyydestä. Aloitan omalla näkemykselläni. Mielestäni herkät ihmiset ovat l
      Sinkut
      285
      967
    2. Arvaako kukaan?

"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni
      Haapavesi
      57
      769
    3. Okei, eli olet rakastunut

Hyvä sinä, niin minäkin.
      Ikävä
      67
      681
    4. Yli 3 Vuotta sinä jaksoit

ja yrititit ottaa selvää minusta. Aika hämmästyttävää. Naiselle.
      Ikävä
      54
      631
    5. Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta

Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et
      Ikävä
      35
      604
    6. Mikä minussa sitten

Kiihottaa enemmän kuin muissa?
      Ikävä
      52
      574
    7. Olen kiinnostunut sinusta, en seksistä

Vihjailuja toiseen suuntaan on tullut niin paljon, että asia on korjattava. En näe sinua esineenä, vaan hienona persoona
      Ikävä
      33
      526
    8. Onko meillä

Kaikki hyvin? 🤨 Miehelle
      Ikävä
      38
      509
    9. Taidan lähettää kaveripyynnön

Sulle nainen. Otan vaan rohkaisuryypyn ensin.
      Ikävä
      40
      485
    10. Mies.. rehellisesti

Mitä haluat nyt sun elämään?
      Ikävä
      48
      477
    Aihe