tai hetket , mitä ovat olleet?
Ikimuistoisin
42
1838
Vastaukset
- HTZA
olin syönyt, viikonloppuna, hyvää, itsetekemääni Kaalikeittoa.
Maanantaiaamuna kun laitoin auton käyntiin oli -22 C.
Laskin kohtalaisesti ilmaa ulos.
Jotenkin sen määrä kertautui, vielä Perjantaina, kun istuin penkille, meinasi tulla yrjö.
Ja sitten on tietysti nämä, lasten syntymät, aviot, Rakkaudet, ekasti sillee, mummon, mutsin, faijan kuolema jne. jne.
Etköhän näitä saa kohta lisää.- sanoo_suttura*
on sinulle kertoa, että sitä kutsutaan pakastetuksi pieruksi.
Ja ahterisi lämpö sulatti sen viikon kuluessa.
PS. Nyt saan kyllä bannoja kun en ole asiallinen. - kertautui
perjantaina meinasi tulla yrjö?
No olipas ikimuistoinen hetki? - HTZA
kertautui kirjoitti:
perjantaina meinasi tulla yrjö?
No olipas ikimuistoinen hetki?synnytyksessä, enstee leikkattiin vähän ja sitten minut ajettiin ulos.
Sitten kutsuttiin takaisin ja annettiin mun nuori neiti syliin ja sanottiin että painu pesemään.
Siinä minä pesaisin nuorimman neitoni ja menin takaisin saliin ja näytin äitille, vetivät juuri imukuppia toista kertaa ulos, kun luulivat että siellä oli vielä joku.
Ajoivat meidät sitten taas ulos kun onnellista äitiä alettiin ompelemaan.
Ei ollut yhtään huono olo, onnellinen vain. Mutta vaimo ei ollut kyllä syönytkään kahteen päivään.
Rakas vaimo ei muista siitä mitään. - henrii
kerran näin Joensuun Ellin poliisien käsikynkässä, Elli seposti, että siinhän luki ota yrjö tästä. No selvisihän se.
Joensuun-Elli oli vetänyt laatat R-kioskin Yrjö- lehti mainosjulisteen taakse.
- ah niin antelias
rakastelu keväisellä kedolla ,kun metsurit viereisessä metsässä katselivat.Kiire tuli kamppeet kerätä ja alastomana juosta autoon
- sairaita
vastauksia?
- HTZA
sairaita kirjoitti:
vastauksia?
Ilmavaivoja ollenkaan?
- sairas
HTZA kirjoitti:
Ilmavaivoja ollenkaan?
ihminen!
- aina*
HTZA kirjoitti:
Ilmavaivoja ollenkaan?
noita paska vastauksia minulle, minkä vuoksi?
- ah niin antelias
sairaita kirjoitti:
vastauksia?
eihän rakastelu varsinkaan niityllä sairasta ole
- HTZA
aina* kirjoitti:
noita paska vastauksia minulle, minkä vuoksi?
kenelle vastaan?
Eikä nämä tarinat ole koskaan henkilökohtaisia, kenellekään. - ah niin antelias
sairaita kirjoitti:
vastauksia?
Herrasmiehiä ei varmaan paikalla
- Steffo
Näitä ikimuistoisia hetkiä tulvii mieleen joskus paljonkin. Jotkut ovat isoja asioita, jotkut taas mitättömiä. Yksi on se kun ensimmäisen kerran elämässäni join Coca-colaa. Olin silloin jotain 7-vuotias, luettiin vuosi 1964. Lasipullo haettiin lattian alta kellarista ja juoma nautittiin hartaudella tuvan hämäryydessä. Äiti oli vähän huolestunut ja epäluuloinen juomaa kohtaan. Sen maun muistan aina, eikä koskaan ole cola jälkeenpäin samalta maistunut!
- sanoo_suttura*
ikimuistoisia tapahtumia on, mutta kaikista ihanin kokemus on poikani syntymä. Muistan vielä tänä päivänäkin sen onnentunteen, kun sain hänet viereeni synnytyksen jälkeen.
:)- Pirre*
kyllä ne on lasten syntymät niitä ikimuistoisimpia hetkiä.
Esikoinen oli poika, jota niin odotettiinkin, ja sitten sain ihmeekseni toivomani tytön, ja kolmas oli ihan sama kumpi kunhan oli tyttö, ja hänetkin sain, eikun saimme tietenkin..ja kaikki terveitä, - voiko ihmeellisempää asiaa olla olemassakaan.
Kun sain avata kerran eräät lukitut ovet.
- sakkia
koko yliopistokeskuksen väki!!!!!!!!!!!!
- HTZA
Kerran, kun sain avata lukitut ovet, avasin.
Tämä olisi parempi. HTZA kirjoitti:
Tämä olisi parempi.Suomenkieleni ei ole täydellinen puutteellisesta suomenkielisestä koulusivistyksestä. Saa neuvoa.
- henrii
HTZA kirjoitti:
Tämä olisi parempi.Kerran kun sain, avasin lukitut ovet.
henrii kirjoitti:
Kerran kun sain, avasin lukitut ovet.
En kykene arvioimaan mikä noista lauseista olisi oikein. Ja minun oikeinkirjoitusohjelmani kirjoittaa oikein vain sanat, mutta se ei ymmärrä neuvoa sanajärjestystä. Itse yritän käyttää vain yksinkertaisia lauseita, jotta ne menisivät oikein.
- HTZA
miljoona kirjoitti:
En kykene arvioimaan mikä noista lauseista olisi oikein. Ja minun oikeinkirjoitusohjelmani kirjoittaa oikein vain sanat, mutta se ei ymmärrä neuvoa sanajärjestystä. Itse yritän käyttää vain yksinkertaisia lauseita, jotta ne menisivät oikein.
kirjoitti, seksistisen, lauseen.
Henrii, on , tuhma.
Hyi, Hyi, Henrii. HTZA kirjoitti:
kirjoitti, seksistisen, lauseen.
Henrii, on , tuhma.
Hyi, Hyi, Henrii.Oliko se jokin vihje tai koodikieltä?
- HTZA
miljoona kirjoitti:
Oliko se jokin vihje tai koodikieltä?
Aapiskirjasta, en jaksanut laittaa tavuviivoja, pilkut vain.
HTZA kirjoitti:
Aapiskirjasta, en jaksanut laittaa tavuviivoja, pilkut vain.
Meinaatko että aloitetaan ihan aapisesta että ymmärtäisin sitä sekstististä, tai mitä se nyt oli?
- mikä ajatus kätkeytyy
HTZA kirjoitti:
Tämä olisi parempi.miljoonan lauseen taakse. Ainoastaan hänen valitsemansa sanajärjestys on tässä tapauksessa oikea! Siinä ei ollut yhtään virhettä! Kuten erityisesti Henrin esimerkistä käy ilmi, lauseen merkitys muuttuu sanajärjestystä muutettaessa.
Koska sinä et itsekään hallitse suomen kielen kielioppia ja oikeinkirjoitusta, ei mielestäni kannattaisi yrittää muita opettaa. Tyylinsä valitsee jokainen itse. mikä ajatus kätkeytyy kirjoitti:
miljoonan lauseen taakse. Ainoastaan hänen valitsemansa sanajärjestys on tässä tapauksessa oikea! Siinä ei ollut yhtään virhettä! Kuten erityisesti Henrin esimerkistä käy ilmi, lauseen merkitys muuttuu sanajärjestystä muutettaessa.
Koska sinä et itsekään hallitse suomen kielen kielioppia ja oikeinkirjoitusta, ei mielestäni kannattaisi yrittää muita opettaa. Tyylinsä valitsee jokainen itse.Tiesin sen oikeasti tällä kertaa, että se on oikein. Mutta annoin hänen yrittää. Toki minulle tulee paljonkin virheitä, koska olen puolikielinen.
- Sinimarjanen
hetkiä olisi useampikin ja kerrottavaa niistä
kyllä riittäisi.
Suurperheen nuorimpana jouduin aina käyttämään
siskojeni entisiä vaatteita ja kenkiä.
Olin jo koulussa, kun sain erään kerran uudet kumisaappaat. Väriltään olivat punaiset.
Aamulla aikaisin heräsin ja menin avaamaan kenkälaatikkoa ja nuuhkimaan niiden uutuuden
tuoksua. Suurta riemua oli, kun sain laittaa ne jalkaan kouluun...:)- wagner*
siellä myös?
- Sinimarjanen
wagner* kirjoitti:
siellä myös?
kun vähän noita lasten leluja penkoo.:)
juuri syntynyt ja kuulin lääkärin sanovan, että poika tuli. No, ei ihan se vaan se kun pääsin poikani syntymän jälkeen sairaalaan ja näin hänet ensimmäisen kerran ja sain syliini, vaimo vieressä.
- Sinimarjanen
kuvitella tuon tilanteen. Meinasin myös laittaa
poikani syntymän, koska se on ollut se ikimuistoisin hetki näin äitinäkin.
Poikaa olin suunnitellutkin meneväni hakemaan.
Todellisuudessa olisin ollut onnellinen, vaikka
tyttökin olisi tullut. Sinimarjanen kirjoitti:
kuvitella tuon tilanteen. Meinasin myös laittaa
poikani syntymän, koska se on ollut se ikimuistoisin hetki näin äitinäkin.
Poikaa olin suunnitellutkin meneväni hakemaan.
Todellisuudessa olisin ollut onnellinen, vaikka
tyttökin olisi tullut.jotkut sanovat tulevan äidin "tietävän" kumpi siellä on. Vaimokin oli olevinaan varma, että poika sieltä on tulossa. Ei sillä sukupuolella tosin mitään väliä ollut, aivan yhtä tervetulleita kumpikin.
- HTZA
mies-vm56 kirjoitti:
jotkut sanovat tulevan äidin "tietävän" kumpi siellä on. Vaimokin oli olevinaan varma, että poika sieltä on tulossa. Ei sillä sukupuolella tosin mitään väliä ollut, aivan yhtä tervetulleita kumpikin.
säikähdin kun katsoin naista silmiin: "Perhana se on tosissaan".
Ja kun Aborttiehdotus ei mennyt läpi niin olin varma.
Kyllä sen mieskin aavistaa. - Sinimarjanen
mies-vm56 kirjoitti:
jotkut sanovat tulevan äidin "tietävän" kumpi siellä on. Vaimokin oli olevinaan varma, että poika sieltä on tulossa. Ei sillä sukupuolella tosin mitään väliä ollut, aivan yhtä tervetulleita kumpikin.
kyllä aika merkillinen juttu, jotenkin sitä
vain oli niin varma, että poika sieltä tulee.
Kai meillä äideillä sitten se ylimääräinen
vaisto on olemassa. - yhtään
HTZA kirjoitti:
säikähdin kun katsoin naista silmiin: "Perhana se on tosissaan".
Ja kun Aborttiehdotus ei mennyt läpi niin olin varma.
Kyllä sen mieskin aavistaa.asiallista tekstiä laittaa.
Minäkin jatkan sivaltamista vaikka muualla ellei
minun "sivaltaminen" lopu!!!!!!!!!!!!!!
- lienee viimehetkellä
mielessä se ikimuistoisin.
Nyt, saadessani pidellä sylissäni, tätä suvun toistasarjaa, muistan väistämättä ne kaksi, joita en syliini saanut. Haluaisin jo unohtaa, aika ei vain armahda. - naisellinen nainen
...täällä monet skrivaa, nyt et skidi. Joo, kyllä se juttu mullaki on niinku ekana. Tärkeysjärjestyksessä, mitkä tohon omaan kundiin liittyy..., mut jos pitää muistella tollasia kivoja juttuja niin, kyllä sit toiseks tulee kesät Harryn båtskilla skönellä. Harrylla oli sellane "vanha" puu-fiskari. Joita ei enää tehdä. Ainaski yli 50 vuotta, vanha båtski silloin. Ilonassa oli keskimoottori. Sillä sit aina lähdettiin tosta Merihaasta seilaa viikonloppuisin lähisaariin porukalla. Ja sitku oli kesisloma niin pidemmälle aina tonne Turun Airistolle saakka. Enää ei oo "Ilonaa", eikä vanha-merikarhu Harry viitsi enää seilaa. Viihtyy paremmin maissa. Ikääki ku on jo tullu. Tuolla skönellä ku on kaukana "sivistyksestä" ja "mukaavuuksista", sitä kummasti oppii näkemään kaiken olenaisen, ja arvostamaan luonnon kauneutta ja aitoutta ja sitä "hiljaisuutta". Upeimmat kokemukset on ku on nähnyt merikotkan liitelevän ja villijoutsenten uivan sulavasti..pareittain. Sit toi auringon nouse ja lasku skönellä....ja iltanuotio saaressa. Eikä sitä nuorena tarvinut mukavuuksii, kummasti sitä peseyty "kylmässäki" merivedessä. Iltatsaikan kanssa meillä oli aina tsaikan seassa tilkka rommii...merellä ku alkaa paleltaa, ja jos ei hyvin varustaunut niin sit palee koko yön. Pilkkkihaalarit joissa oli turkisvuori, meilläki oli aina mukana. Ne oli helppo vetää päälle ku lahkeissa oli vetskarit ja ne piti ton meren kosteuden veks iholta. Ikävä on niitäki aikoja. Mut ei näistä oikein osaa skrivata. Sköne pitää kokea. Sit ainaski tietää mitä on "vapaus". Mut kyllä tota skönee sit osaa arvostaa ja pelätäki säistä ku ei koskaan tiedä.
t.friidu
joka on vähä nostalgisella tuulella... - ovat olleet joista
en muista mitään.
Tyttäreni syntyi ja samaan aikaa radiosta kuului Daven "rakkautta, rakkautta vaan..".
lasten syntymät. Kyllä niitä tehtiinkin, eikä mikään ollut missään vaiheessa itsestään selvää. Synnytyksetkin tosi rankkoja, hyvä ettei henki lähtenyt esikoista synnyttäessä. Neljä raskautta, kolme lasta. Siinä ikimuistoisimmat hetkeni - so far!
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla6202364Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,281182- 1091138
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki101016- 92916
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101875Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?91787Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50759- 64741
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e229623