APUA jauhelihan sulatukseen!

Köyhä tyhmyri

Hei!

Jauheliha otettiin pakkasesta ja sulatettiin mikrossa jotta saatais nopeasti käyttöön ja se ruskistui melkein joka puolelta! Voiko sen edelleen käyttää vai onko siinä jokin riski? Netissä ainakin selasin, että jossain reseptipalstalla sanottiin, että jauhelihan voi kypsentää mikrossa muutamissa minuuteissa välillä pyöritellen...

Eli pitääkö liha heittää pois, vai voiko sen käyttää?

4

5297

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi käyttää. Ei mitään ongelmaa. Jauhelihaa - kuten muutakin lihaa - kannattaa sulatella aikasta matalalla teholla pidemmän aikaa, niin sulatustulos on kaikin puolin parempi. Mitä nopeampaa sulatus on, sitä enemmän sulattaminen vaikuttaa lihan laadullisiin ominaisuuksiin. Sulatuksen etenemistä on myös hyvä seurata joidenkin minuuttien väliajoin.

• sulamaan pakkasesta

ota jauheliha sulamaan pakkasesta jääkaappiin jo edellisenä päivänä niin ei tarvitse mikrossa sulatella. paljon helpompaa.

• wannabekokki

Tiskialtaaseen kuumaa vettä ja paketti sekaan.

Itse pakastelen jauhelihaa joskus pakastepusseissa valmiin pihvin paksusina ja kokosina lätysköinä. Pihvit irtoaa pussista helposti, kun käyttää jäisen pussin kuuman veden alla. ..tietenkään niistä ei tarvi aina tehdä pihvejä; pannuun vaan ja sitä mukaa kun sulaa niin rikkoo sen taas jauhelihamaiseen muotoonsa.

Riittävän ohuita ei tarvi erikseen sulattaa. Suoraan pannulle. Paksummatkin sulaa kuumassa vedessa mukavasti nopeemmin, kun kilon köntti.

• paiskata pannuun kylmänä,

vaan huoneen lämpöisenä, ja kuumaan pannuun ja sitten vähentää lämpöä.Jos maku on tärkeätä.
        Otan aamulla tai ed.päivänä pakastelihat jääkaappiin, jos ne valmistetaan illalla. Kala aamulla, vihannekset voi käyttää pakastimesta suoraan, jos eivät ole isoa palasia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2328
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2203
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1545
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1514
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      124
      1427
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      19
      1093
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      974
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      117
      954
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      89
      944
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      883
    Aihe