Kertokaatten helppoja ja maistuvia kalaherkkuja, mitä voi uunissa paistamalla tmv tehdä?
Isommista kaloista, kuten taimen, hauki jne jne
Helpot uunikalat?
5
2897
Vastaukset
- Wanhapässi
Juu olen kautta aikain tehnyt tällä omalla reseptillä uunilohta ja aina on nopeasti mennyt parempiin suihin pöydästä niin ettei ole tarvinnut jääkaappiin pistää :)
Tarvikkeet:
Iso lohifile
Vuoka johon fisu justiinsa mahtuu
sitruunamehua tai kokonainen sitruuna siivuina
sitruunapippuria
kermaa 2 purkkia
aurajuustoa
mustaapippuria
kokonaisia tomaatteja
suolaa
foliota
Pistä fisu vuokaan ja ripottele suola,pippuri,sitruunapippuri lohen päälle.
Sitruunanmehua sopivasti tai vaihtoehtoisesti sitruunansiivut levitellään kalan päälle.
Aurajuustosta isohkoja kokkareita ja murusia pitkin kalan pintaa.Saa olla reilusti jokapuolella.
Päälle kaadetaan 2 purkkia kermaa ja kokonaiset tomaatit kalan kaveriksi vuokaan reunoille tms missä on tilaa, ei kuitenkaan kalan päälle.
Peitetään foliolla koko komeus.
Uuniin lämpöä 225 ja sanoisin että ainakin tunnin saa muhia, ellei puolitoistakin.Kannattaa kurkata välillä mitä kalalle kuuluu.
Kyytipojaksi kiinteitä keitettyjä perunoita ja vaikka tomaattisilliä.
Koita millaista tulee ja pistä vaikka viestiä tänne miten maistui, olisi mukava tietää :)- avokki85
Kuulosti niin hyvältä, että täytynee testata pikimiten! =)
Kiitos vaan ohjeesta!
- Kokkikolmemiljoonaa
2 prk smetanaa
pala lohta tai mitä tahansa kalaa
sitruunapippuria
tilliä
suolaa
kalafondia luraus
valkopippuria
Sekoitat smetanaan pippurit, hienonnetun tillin, fondin ja tilkka vettä. Lohi vuokaan ja päälle smetana sörsseli. Uuniin. Voihan sen toki kuorruttaa vielä juustolla jos haluaa, mutta mielestäni se on tuollasenaan todella hyvää. Tarjoilet keitetyn perunan ja salaatin kera. - Butternut
Viimeksi tein helpon ja hyvän sekä myös TERVEELLISEN fisulasagnen näin
- tomaattikastike: Pirkka-tomaattimurska valkosipulilla, iso porkkana raastettuna - hauduttele hetki jotta porkkana pehmiää
- valkokastike: 2 pussia Blå Band -sitruunakastiketta, johon lisää hieman tuoretta tillisilppua, valmista pakkauksen ohjeen mukaan
-rasiallinen 150 g tuoreita pinaatinlehtiä, näille ei tarvitse tehdä mitään, ripottele reilusti sellaisenaan kerrosten väliin
- lohta tai taimenta suikaleina, ahvenfileetä tai kuhaa suikaleina
- täysjyvälasagnelevyjä
- 150 g mozzarellaraastetta
- pippuria, hiukan merisuolaa
Sitten ei kun kerrostelemaan, laita alimmaksi kerros tomaatti- kastiketta. Paistoajan näet lasagnelevypaketista. Bon appetit!- mitä ohjeita
peitetään hyvä kalan maku kermoilla ja kastikkeilla.
pthyi!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763418
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753137Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683012On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 611739
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181689- 601628