Helpot uunikalat?

avokki85

Kertokaatten helppoja ja maistuvia kalaherkkuja, mitä voi uunissa paistamalla tmv tehdä?

Isommista kaloista, kuten taimen, hauki jne jne

5

2897

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wanhapässi

Juu olen kautta aikain tehnyt tällä omalla reseptillä uunilohta ja aina on nopeasti mennyt parempiin suihin pöydästä niin ettei ole tarvinnut jääkaappiin pistää :)

Tarvikkeet:
      Iso lohifile
      Vuoka johon fisu justiinsa mahtuu
      sitruunamehua tai kokonainen sitruuna siivuina
      sitruunapippuria
      kermaa 2 purkkia
      aurajuustoa
      mustaapippuria
      kokonaisia tomaatteja
      suolaa
      foliota

Pistä fisu vuokaan ja ripottele suola,pippuri,sitruunapippuri lohen päälle.

Sitruunanmehua sopivasti tai vaihtoehtoisesti sitruunansiivut levitellään kalan päälle.

Aurajuustosta isohkoja kokkareita ja murusia pitkin kalan pintaa.Saa olla reilusti jokapuolella.

Päälle kaadetaan 2 purkkia kermaa ja kokonaiset tomaatit kalan kaveriksi vuokaan reunoille tms missä on tilaa, ei kuitenkaan kalan päälle.

Peitetään foliolla koko komeus.

Uuniin lämpöä 225 ja sanoisin että ainakin tunnin saa muhia, ellei puolitoistakin.Kannattaa kurkata välillä mitä kalalle kuuluu.

Kyytipojaksi kiinteitä keitettyjä perunoita ja vaikka tomaattisilliä.

Koita millaista tulee ja pistä vaikka viestiä tänne miten maistui, olisi mukava tietää :)

• avokki85

Kuulosti niin hyvältä, että täytynee testata pikimiten! =)

Kiitos vaan ohjeesta!

• Kokkikolmemiljoonaa

2 prk smetanaa
      pala lohta tai mitä tahansa kalaa
      sitruunapippuria
      tilliä
      suolaa
      kalafondia luraus
      valkopippuria

Sekoitat smetanaan pippurit, hienonnetun tillin, fondin ja tilkka vettä. Lohi vuokaan ja päälle smetana sörsseli. Uuniin. Voihan sen toki kuorruttaa vielä juustolla jos haluaa, mutta mielestäni se on tuollasenaan todella hyvää. Tarjoilet keitetyn perunan ja salaatin kera.

• Butternut

Viimeksi tein helpon ja hyvän sekä myös TERVEELLISEN fisulasagnen näin

- tomaattikastike: Pirkka-tomaattimurska valkosipulilla, iso porkkana raastettuna - hauduttele hetki jotta porkkana pehmiää

- valkokastike: 2 pussia Blå Band -sitruunakastiketta, johon lisää hieman tuoretta tillisilppua, valmista pakkauksen ohjeen mukaan

-rasiallinen 150 g tuoreita pinaatinlehtiä, näille ei tarvitse tehdä mitään, ripottele reilusti sellaisenaan kerrosten väliin

- lohta tai taimenta suikaleina, ahvenfileetä tai kuhaa suikaleina

- täysjyvälasagnelevyjä

- 150 g mozzarellaraastetta

- pippuria, hiukan merisuolaa

Sitten ei kun kerrostelemaan, laita alimmaksi kerros tomaatti- kastiketta. Paistoajan näet lasagnelevypaketista. Bon appetit!

• mitä ohjeita

peitetään hyvä kalan maku kermoilla ja kastikkeilla.
        pthyi!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      76
      3418
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3137
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3012
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2671
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1739
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1705
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1689
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1628
    Aihe