yritän nyt olla mahd. vähillä hiilareilla, aiemmin onnistui noin 3 vkoa ennenku oli aivan pakko saada leipää. .. ruokavalion noudattamisessa vain ihmetyttää, miksi pitää syödä rasvaista ruokaa ja välttää kevyttuotteita? miksi ei margariinia, miksi ei vähärasvaista lihaa tai rasvattomia tuotteita.. itsellä kävis järkeen et laihtus nopeemmin jos ei sais hiilareita eikä kuitenkaan liikaa rasvaakaan?
RASVAN MÄÄRÄ VHH-DIEETISSÄ
5
5359
Vastaukset
- että kun
rasva ja hiilarit ovat energianlähteitä niin jos toista vähentää niin toista pitää lisätä. Kevyttuotteita ei kannata syödä ollenkaan koska ne sisältävät paljon sellaista mitä ihmisen elimistö ei ymmärrä ollenkaan. Ei Vhh-dieetissä pidä syödä rasvaista ruokaa vaan eläinrasva pitää ymmärtää terveellisenä ja laihduttavana elemnttinä ja silloin syödään ihan normaalisti ne rasvat mitä on. Rasva ei lihota lainkaan mutta jos syöt samanaikaisesti hiilihydraatteja niin yhdistelmä on tuhoisa. Margariini on täysin keinotekoinen teollisesti muokattu rasva joten ei siitä ole ravinnoksi. Pitää syödä luonnollisia asioita niin ei sairastu näihin tauteihin mitä aiheuttaa hiilihydraatit ja keinorasvat yhdessä.
- vhh-dieetissä
on 60% päivittäisestä ravinnosta. Hiilihydraatit, joita virallisesti suositellaan 50-60% ovat minulla alle 15%. Rasva laihduttaa ja hiilihydraattien vähentäminen. Pääsee myös eroon sokeririippuvaisuudesta kun ei syö turhia hiilihydraatteja. Maidosta ja vihanneksista saa kyllä riittävästi hiilihydraatteja, ei niitä erikseen pidä viljoita hankkia. Ongelmia tulee ja se on nähtävissä kun ihmiset vaan sairastuu koko ajan kun syövät hiilihydraatteja ja keinorasvoja, margariineja
- Rasvaisten ruokien ystävä
Kyllähän voit syödä sekä vähähiilihydraattisia että vähärasvaisia ruokia. Kokeile huviksesi. Olen kuullut tälläista dieettiä sanottavan "kitudieetiksi". Et nimittäin saa tarpeeksi energiaa, olet väsynyt, elimistö menee säästöliekille (laihtuminen vaikeutuu) ja kevyttuotteet eivät pidä nälkää eli maha kurnii jatkuvasti. Puhumattakaan siitä ettet saa tarpeeksi elimistölle tärkeitä rasvahappoja ym... Ja vielä lisäksi että kevyt-tuotteet ovat maultaan pahempia kuin normaalituotteet, ja hinnaltaan kalliimpia. Ja yleensä vielä sisältävät kaikkea lisäainemoskaa.
Ja ei se sun ruokavalios siihen kaadu että syöt leipää. Oon itsekkin satunnaisesti vedelly ranskalaisia ja lakritsia, mutta mitä sitten? Tärkeintähän on se ruokavalio, se mitä syö joka päivä.
Ja sitä paitsi kyllä ruokavaliosta voi tehdä vähähiilihydraattisen vaikka leipää söisikin. Leipää voi tehdä mantelijauhoista, ja esim. 100% täysjyväruisleipä on monien vhh-dieettiläisten suosiossa, koska siinä kuituja, ravintoaineita ja hitaita hiilareita (ja jopa vähän makua).
Sanotaan että dieetin idea on se, että kuuntele elimistöäsi, mitä se tarvitsee? Mikä maistuu hyvältä, mikä tekee hyvää, mikä pitää nälän poissa? Jos tekee mieli leipää, niin vedä leipää, ei se mitään epäonnistumista tarkoita. Jos taas vähähiilihydraattinen ruokavalio on liian outo, vaikea, tai muuten epämiellyttävä, niin älä tuhlaa siihen aikaasi vaan etsi itsellesi joku paremmin sopiva ruokavalio. Itse en ole ikinä syönyt näin hyviä ruokia, enkä suostu enää koskaan palaamaan mihinkään "suositusten mukaiseen" ruokavalioon. Jokainen tyylillään.- täälläkin
Olen ollut dieetillä muutaman viikon. Alussa olin rätti ja kiukkunen, mutta ne ovat poissa. En tiedä sitten, oliko syy ruokavalion vai hirmonien, mutta nyt voin mainiosti=) Ja ruoat ovat niin mahtavia, että itsekään en siirry enää "suositusten mukaisiin" ruokavalioihin. Ja on ollut ihmeen helppoa olla ilman leipää, ottaen huomioon sen, että ennen söin paaaljon leipää. Ja olen ollut karkkilakossa sen nämä muutamat viikot ja hiton ylpeä siitä. Se ei ole ollut niin vaikee, kun luulisi. Siis vetelin yleensä viikossa 500g - 1kg:n karkkia! Hui, kuulostaa karmealta, kun se näkee mustana valkoisella.
Ja ihmettelen, että miksi tämä dieetti on jonkun mielestä niin vaikea, kun alkaa himottaa hiilarit. Jos mun tekee mieli makeeta, niin teen hiilarittomia herkkuja..on niitäkin.
ja parasta tässä on se, että ei tarvitse LASKEA KALOREITA. Kunhan pitää syömisen kohtuudessa.
Jep, tää on ihan mua varten=)
- Oletko lukenut Vhh-kirjoja?
Idea on se, että rasva pitää nälän poissa! Rasva käynnistää kylläisyyshormonin tuoton.
Mistä saisit ees tarpeeksi kaloreita, jos jätät rasvankin pois? Tärkein: joudut säästöliekillekin - > lihot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892628Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031668- 1161600
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411461Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641222Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761005- 56969
- 45867
- 63859
- 61835