Naisen lyöminen

LogiikkaM

Onko täällä ihmisiä, jotka todella ajattelevat niin, että naisen lyöminen on jotenkin pahempi asia kuin miehen lyöminen? Itse en voi käsittää kyseistä ajattelumallia, joka tuntuu niin yleisesti olevan voimassa.

Miehissäkin löytyy paljon eri vahvuisia, joten koosta se ei todellakaan ole pelkästään kiinni. Ja luonnollisesti lähimmäisen lyöminen on aina vielä halpamaisempaa kuin tuntemattoman lyöminen, koska tällöin petetään myös luottamus samalla.

Mutta kun on kyse täysin tuntemattomista ihmisistä, niin miksi miesten hakkaamista paheksutaan huomattavasti vähemmän kuin naisten pahoinpitelemistä. Näille miesten tappeluille jopa nauretaan, vaikka toinen osapuoli ei olisi yhtään innokas tappelemaan. Luonnollisesti tilanne on eri silloin kun molemmat haastavat riitaa, mutta aina ei ole näin.

Jos joku ajattelee, että naisen lyöminen on pahempi asia kuin miehen lyöminen, niin haluan ehdottomasti kuulla perustelut.

54

5229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pantolella

      ylipäätään lyödä ketään? Eikös lyöminen ole sen merkki että on esim. verbaalisesti heikko?

      • LogiikkaM

        Olen 22 ikävuoteen mennessä pärjännyt lyömättä ketään. Ellei nyt oteta huomioon yhtä tapausta lapsena kun löin reilusti minua vanhempaa poikaa, jotta pääsin karkuun.

        Pointtina oli vain tämä, että miksi toisen ihmisen lyöminen on sallitumpaa kuin toisen. Itse en kannata turhaa väkivaltaa. Väkivaltaa tulee mielestäni käyttää aina se minimimäärä, joka tilanteesta selviämiseen tarvitaan.


      • verbaalisesti

        myöskään loukata ketään eikö se osoita että on pipipää?


      • pantolella
        verbaalisesti kirjoitti:

        myöskään loukata ketään eikö se osoita että on pipipää?

        heikkous ei tarkoita sitä että tarvitsee loukata ja haukkua toista ihmistä!


    • Hitti

      Ei löydy perusteluja.

      Ehkä moinen ajattelu juontaa juurensa siitä, että on ylipäänsä epäreilua, kun asetelma on epäsuhta. Miehissäkin löytyy eri vahvuisia kuten Daavid ja Goljat, vaikka molemmat miehiä olivatkin. Naisten lailla Daavid saa sympatiaa, koska on paljon pienempi/heikompi. Mieskin voi saada, jos toinen on selvästi alakynnessä.

      Miesten tappeluille nauretaan... Leffoissakin nauretaan ja joskus ihan kummallisissa kohdissa.. nauretaan, kun ei oikein osata reagoida tai on liian ahdistavaa. Miehet sosiaalistetaan jo pienestä pitäen monella eri tapaa väkivaltaiseen maailmaan. Mitä jos kaikenlaista väkivaltaista käyttäytymistä aina johdonmukaisesti paheksuttaisiin? Kiellettäisiin nyrkeily, metsästys, ammunta ynnä muu idioottimainen "miehekäs" ajanviete. Tuskin miehiä sen jälkeen enää saisi armeijaankaan muuta kuin sivareiksi.

      Ehkä on niin, että kun joku mies kerran lyö naista, tulee hänelle siitä tapa. Kun hän siihen kerran pystyy, "karaistaa" hän itsensä ja antaa itselleen jatkossakin luvan lyödä. Luulen, että mies joka on taipuvainen käyttäytymään aggressiivisesti miesten kesken, on myös se sama mies joka lyö naista. (Ja myös päinvastoin: onhan miehiä lyöviä naisia.)Tämmösten miesten kesken salaa ihannoidaan lyömistä ja ollaan sitten olevinaan niin miestä, vaikka siinä on sitten mennyt jo puurot ja vellit sekasin jo varhaisessa vaiheessa, sanoo nainen joka ihailee ei-väkivaltaisia keskustelutaitoisia ja itsensä hillisemään kykyneviä miehiä.

      Nainen on luullakseni äärettömän epätoivoinen, jos hänen pitää lyödä miestä. Lyöminen on epänaisellista siinä missä lyöminen on joittenkin mielestä vain maskuliinista käyttyytymistä. Heikompana se ei johda mihinkään, mutta kuvastaa sitä, että naisen kaikki muut keinot on jo käytetty loppuun. Mies ei usko, ei reagoi, ei tottele ei sitä tai tätä... Ei ole enää pitkä matkaa siihen, että nainen nostaa kytkintä.

      • ,.,.,.,

        Miehet jotka lyövät naisia (yleensä sitä omaa siippaa), ovat yleensä miesten kesken pelkureita, saavat aina turpaansa tappeluissa (jos eivät ehdi juosta karkuun) ym. Se pitää sitten purkaa siihen omaan puolisoon, joka on luonnostaan miellyttämisenhaluinen ja alistuva. Naisilla ei ole aggressioita nostattavaa testosteronia lähellekään niin paljon kuin miehillä, joten tappeleminen ei tule luonnostaan naisilta. Toki on "pahis" nnaiset erikseen (joihin taidan hiukan itsekin kuulua...) jotka eivät pelkää tappeluita niin naisten, kuin (suunnilleen samankokoisten) miestenkään kanssa. Jos outoa naista lyö jokseenkin samankokoinen ja suurinpiirtein yhtä voimakas mies ja lyönti olisi "oikeutettu" mahdollisen kiivaan sanaharkan jälkeen (ja nainenkin on aggressiivinen), en pitäisi sitä kovana syntinä, sillä tälllöinhän myös naisella mahdollisuus lyödä miestä. Naisen lyömisen vääryys on silti tosiasiaa ja jo varhain teille miehille (toivottavasti kotona) opetettu. Naiset lyövät siippaansa samoista syistä, alistaakseen.


      • kritiikkiä

        Kuvasit sitä, kun nainen on se joka lyö seuraavasti:

        "Nainen on luullakseni äärettömän epätoivoinen, jos hänen pitää lyödä miestä. Lyöminen on epänaisellista siinä missä lyöminen on joittenkin mielestä vain maskuliinista käyttyytymistä. Heikompana se ei johda mihinkään, mutta kuvastaa sitä, että naisen kaikki muut keinot on jo käytetty loppuun"

        Lyömisessähän on kyse vallasta toista kohtaan ja toisen uhriutumisesta. Valta on sillä joka lyö, vaikka lyöjä olisi fyysisesti heikompi osapuoli. Sanoit, että heikompana osapuolena lyöminen ei johda mihinkään. Tämä ei ole totta, vaan se johtaa samanlaiseen tilanteeseen, kuin jos väkivaltaa harjoittaisi mies ja uhrina olisi nainen.

        Väkivaltaisessa suhteessa kaikki alkaa pikkuhijaa toisen identiteetin murentamisella. Pienistä teoista, mustasukkaisuudesta, kontrolloimisesta seuraa vuosien kuluessa läpsäisy, lyönti ja lopulta hakkamminen. Mies voi tietää pystyvänsä lyömään takaisin, mutta samalla hän voi pelätä tekojensa seuraksia, tuomitaanko hänet siitä, hänellä hävettää se että nainen lyö häntä ja hän on jo ottanut suhteessa uhrin aseman. Tai se häenlle on jätetty. Hän ei ole koskaan noussut toista vastaan, eikä hän enää osaakaan. Näin ei tapahdu tasavertaisessa ja terveessä suhteessa.

        En sanoisi, että lyöminen on naisen viimeinen keino, kun mikään muu ei tehoa. Se ei myöskään välttämättä liity siihen, että nainen haluaa jättää miehen. Aivan kuten väkivaltaiset miehet eivät halua jättää vaimojaan. Siinä on kyse sairaalloisesta vallasta.

        Mies voi ottaa iskuja vastaan tekemättä mitään, koska hän kokee olevansa voimaton, häneltä on otettu valta pois ja hänestä on tehty uhri. Tällöin jäljelle jää se, että suojaudutaan, otetaan iskut vastaan ja paikataan murtuneet luut seuraavana päivänä. Suhteesta ei välttämättä uskalleta lähteä, koska koko asia hävettää, pelottaa jne.

        Naisen lyöminen on yhtä sairasta kuin miehen lyöminen.


      • Puoli hammasta
        kritiikkiä kirjoitti:

        Kuvasit sitä, kun nainen on se joka lyö seuraavasti:

        "Nainen on luullakseni äärettömän epätoivoinen, jos hänen pitää lyödä miestä. Lyöminen on epänaisellista siinä missä lyöminen on joittenkin mielestä vain maskuliinista käyttyytymistä. Heikompana se ei johda mihinkään, mutta kuvastaa sitä, että naisen kaikki muut keinot on jo käytetty loppuun"

        Lyömisessähän on kyse vallasta toista kohtaan ja toisen uhriutumisesta. Valta on sillä joka lyö, vaikka lyöjä olisi fyysisesti heikompi osapuoli. Sanoit, että heikompana osapuolena lyöminen ei johda mihinkään. Tämä ei ole totta, vaan se johtaa samanlaiseen tilanteeseen, kuin jos väkivaltaa harjoittaisi mies ja uhrina olisi nainen.

        Väkivaltaisessa suhteessa kaikki alkaa pikkuhijaa toisen identiteetin murentamisella. Pienistä teoista, mustasukkaisuudesta, kontrolloimisesta seuraa vuosien kuluessa läpsäisy, lyönti ja lopulta hakkamminen. Mies voi tietää pystyvänsä lyömään takaisin, mutta samalla hän voi pelätä tekojensa seuraksia, tuomitaanko hänet siitä, hänellä hävettää se että nainen lyö häntä ja hän on jo ottanut suhteessa uhrin aseman. Tai se häenlle on jätetty. Hän ei ole koskaan noussut toista vastaan, eikä hän enää osaakaan. Näin ei tapahdu tasavertaisessa ja terveessä suhteessa.

        En sanoisi, että lyöminen on naisen viimeinen keino, kun mikään muu ei tehoa. Se ei myöskään välttämättä liity siihen, että nainen haluaa jättää miehen. Aivan kuten väkivaltaiset miehet eivät halua jättää vaimojaan. Siinä on kyse sairaalloisesta vallasta.

        Mies voi ottaa iskuja vastaan tekemättä mitään, koska hän kokee olevansa voimaton, häneltä on otettu valta pois ja hänestä on tehty uhri. Tällöin jäljelle jää se, että suojaudutaan, otetaan iskut vastaan ja paikataan murtuneet luut seuraavana päivänä. Suhteesta ei välttämättä uskalleta lähteä, koska koko asia hävettää, pelottaa jne.

        Naisen lyöminen on yhtä sairasta kuin miehen lyöminen.

        On on yhtä sairasta.

        Minusta on kyse sairaalloisesta pikemminkin vallattomuudesta. Jos nyt joku nainen lyö viisi kertaa vahvempaa miestänsä, ei sillä ole siihen mitään valtaa. Sillä lyömisellään se ei saa miestään tekemään yhtään mitään tai olemaan tekemättä, vaikka ehkä haluaisi.

        Taitaakin olla ihan eri juttu, jos nainen lyö rauhantahtoista miestä tai jos nainen lyö aggressiivista miestä, joka ei sillä kertaa kumminkaan lyö takaisin. Nainen ei ehkä lyö aggressiivista miestä, sillä se lyö takaisin. Ja mies voi osoittaa valtaansa, jos saa naisen toimimaan haluamallaan tavalla, siksi että lyö.
        Kun rauhantahtoinen mies saa naiselta turpiinsa, nujertaa se miehen itsetuntoa yms. Silloin se on vallankäyttöä, jos ja kun mies sitä joutuu häpeämään. Mies ehkä yrittää välttää sitä ja sen takia se vaikuttaa hänen tekemisiinsä. Kummallinen suhde.

        Ei ole kokemusta ei-aggressiivisesta miehestä.
        Nämä olivát vain oletuksia.

        Ymmärrän hyvin naisia, jotka istuvat vankilassa tapettuaan miehensä. Jos mies toistuvasti pahoinpitelee naista ja nainen ei pääse pois, lapset näkee ja muuta... epätoivoinen nainen tekee siitä kerralla lopun. En kyllä sano, että se olis mitenkään oikein tai kohtuullista, mutta välitön seuraus.

        En voi mitenkään ymmärtää naista - enkä kyllä miestäkään, joka kerta toisensa jälkeen antaa miehen lyödä itseään. Sellaista naista on ehkä lapsena kohdeltu kaltoin ja hän ei osaa sen takia puolustautua.

        Terveellä itsetunnolla varustettu nainen ei ota kuin kerran turpiinsa. Naisen on uskottava, että kerran lyönyt voi lyödä uudestaan. Jos naisella on lapsia, on se minusta sama kuin jos nainen itse löisi lapsiaan, sillä kaikkihan sen tietää, mitä siitä seuraa, jos lapsi joutuu sellaista näkemään. Naisella ei ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin jättää agressiivinen mies. PISTE. Vaikka voihan asioista keskustella, jos siihen haluaa haaskata aikaansa.

        Nyt en huomioi tässä mitään kristillistä näkemystä kaiken kestämisestä ym:sta. Siinä valossa kannanottoni olisi kyllä aika erilainen, mutta ei puhuta siitä.


    • jos nainen

      lyö naista, niin se on huvittavaa. Kissatappelu.

      • -JP

        Mikakohan niissa naisten valisissa tappeluissa on sitten niin huvittavaa? Usein olen nahnyt nimenomaan miesten niille naureskelevan...


      • ............
        -JP kirjoitti:

        Mikakohan niissa naisten valisissa tappeluissa on sitten niin huvittavaa? Usein olen nahnyt nimenomaan miesten niille naureskelevan...

        Miehillä on tapana naureskella ensinnäkin naisten tappelutaidoille eli sille, että naiset eivät osaa lyödä oikein, vaan huitovat miten sattuu avokämmenillä ja kynsillä. Toisena tulee usein tappelun syy, miesten näkökulmasta naiset tappelevat ihan turhista asioista. Kolmas huvittava elementti tulee, jos tappelevat naiset ovat pukeutuneet korkokenkiin, minihameisiin ja tiukkoihin toppeihin...


      • MIAAAUUU
        ............ kirjoitti:

        Miehillä on tapana naureskella ensinnäkin naisten tappelutaidoille eli sille, että naiset eivät osaa lyödä oikein, vaan huitovat miten sattuu avokämmenillä ja kynsillä. Toisena tulee usein tappelun syy, miesten näkökulmasta naiset tappelevat ihan turhista asioista. Kolmas huvittava elementti tulee, jos tappelevat naiset ovat pukeutuneet korkokenkiin, minihameisiin ja tiukkoihin toppeihin...

        antanut itselleni ymmärtää, että miehet pitävät naisten välisiä tappeluja seksikkäinä. Vai miksi miehet haluavat katsella kun kaksi naista painii bikinit päällä mudassa? Sinäkin kuvailit jotain televiso-ohjelman kohtausta.

        Ei tajua miehiä.

        Mitkä muuten on ne ei-turhat syyt tapella? Naisnäkökulmasta kun ne on kaikki sitä.


      • ilmeisesti kelpaa
        ............ kirjoitti:

        Miehillä on tapana naureskella ensinnäkin naisten tappelutaidoille eli sille, että naiset eivät osaa lyödä oikein, vaan huitovat miten sattuu avokämmenillä ja kynsillä. Toisena tulee usein tappelun syy, miesten näkökulmasta naiset tappelevat ihan turhista asioista. Kolmas huvittava elementti tulee, jos tappelevat naiset ovat pukeutuneet korkokenkiin, minihameisiin ja tiukkoihin toppeihin...

        vastauksesksi myös aloittajan kysymykseen.

        "Jos joku ajattelee, että naisen lyöminen on pahempi asia kuin miehen lyöminen, niin haluan ehdottomasti kuulla perustelut."

        Vai muuttuuko tilanne jostain syystä, jos nainen lyö naista verrattuna naisen mieheen lyömiseen?


      • asia.
        ............ kirjoitti:

        Miehillä on tapana naureskella ensinnäkin naisten tappelutaidoille eli sille, että naiset eivät osaa lyödä oikein, vaan huitovat miten sattuu avokämmenillä ja kynsillä. Toisena tulee usein tappelun syy, miesten näkökulmasta naiset tappelevat ihan turhista asioista. Kolmas huvittava elementti tulee, jos tappelevat naiset ovat pukeutuneet korkokenkiin, minihameisiin ja tiukkoihin toppeihin...

        http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1603894


      • Daami 40+
        ............ kirjoitti:

        Miehillä on tapana naureskella ensinnäkin naisten tappelutaidoille eli sille, että naiset eivät osaa lyödä oikein, vaan huitovat miten sattuu avokämmenillä ja kynsillä. Toisena tulee usein tappelun syy, miesten näkökulmasta naiset tappelevat ihan turhista asioista. Kolmas huvittava elementti tulee, jos tappelevat naiset ovat pukeutuneet korkokenkiin, minihameisiin ja tiukkoihin toppeihin...

        Moni ei ole ikinä nähnyt miehiä tappelemassa muualla kuin telkkarissa ja elokuvissa, joissa yksi vetää kaveria miehekkäästi nyrkillä leukaan ja sitten toinen vastaa samalla mitalla.

        Oikeasti toinen huitaisee ensin osumatta. Sitten seuraa molemminpuolista ilman huitomista, ja lopuksi käydään pystypainiotteeseen ja lähmitään vielä summamutikassa nyrkillä. Meno on surkuhupaisaa kuin tangomarkkinoilla ja lopulta ähelletään ja huidotaan syliotteessa makuulla. Ei ole miehekkyydestä tietoakaan, kun ei ole koreografi paikalla sen enempää kuin Jackie Chankaan.

        Naisten tappelu on ihan yhtä surkuhupaisaa, mutta tehokkaampaa siinä mielessä, että toisen hiuksista saa paremmin otteen ja jo yhdellä vahvistetulla kynnellä saa silmän koukkaistuksi toisen päästä.

        Aloitukseen mielipiteeni: tappelukyvyiltään ja/tai voimiltaan heikompaansa lyövä ihminen on raukkamainen ääliö, ja itseään vahvempaa lyövä on pelkästään tyhmä.


      • ,.,.,..
        ............ kirjoitti:

        Miehillä on tapana naureskella ensinnäkin naisten tappelutaidoille eli sille, että naiset eivät osaa lyödä oikein, vaan huitovat miten sattuu avokämmenillä ja kynsillä. Toisena tulee usein tappelun syy, miesten näkökulmasta naiset tappelevat ihan turhista asioista. Kolmas huvittava elementti tulee, jos tappelevat naiset ovat pukeutuneet korkokenkiin, minihameisiin ja tiukkoihin toppeihin...

        Itse ollut "moisessa". Tuntematon nainen alkoi toisen tappelun yhteydessä (jossa miespuoleinen ystäväni oli) vittuilemaan ja haukkumaan läskimahaksi. Tämän vielä otin vastaan, mutta kun hän räkäisi minua, otin pari askelta eteenpäin ja vetäisin nyrkillä. Järkkärithän siinä sitten otti kummastakin kunnolla rintakehästä kiinni ja pihalle mentiin, tappelemaan siis... Vähän aikaa siinä huudeltiin omissa porukoissamme, kunnes ämmä otti ekan askeleen ja vetäisi mua nyrkillä leukaan, otin saman tien tukasta kiinni ja vedin muijan tukasta maahan selälleen, istuin itse mahan päälle ja aloin mänttäämään vuoronperään molemmilla nyrkeillä silmittömästi naamaan. Hän oli se naisellisempi ja raapi mun kaulan ja kasvot... Tilanne rauhottui kun miespuoleiset kaverini tulivat repimään/nostamaan mua pois sen naikkosen päältä (oli saanu mun tukasta niin kiinni, etten pystynyt enää mäiskimään)....muija vältteli mua loppuillan :) Eipä siinä ketään mies naureskellut, katselivat vaan kiinnostuneena. Onko tällainen nyt sitten perinteinen kissatappelu?? Oli muuten kiva mennä työharjotteluun parin päivän päästä ensimmäistä päivää vanhainkotiin.... :D Oli naama ja kaula verillä...


      • naistappelu
        ,.,.,.. kirjoitti:

        Itse ollut "moisessa". Tuntematon nainen alkoi toisen tappelun yhteydessä (jossa miespuoleinen ystäväni oli) vittuilemaan ja haukkumaan läskimahaksi. Tämän vielä otin vastaan, mutta kun hän räkäisi minua, otin pari askelta eteenpäin ja vetäisin nyrkillä. Järkkärithän siinä sitten otti kummastakin kunnolla rintakehästä kiinni ja pihalle mentiin, tappelemaan siis... Vähän aikaa siinä huudeltiin omissa porukoissamme, kunnes ämmä otti ekan askeleen ja vetäisi mua nyrkillä leukaan, otin saman tien tukasta kiinni ja vedin muijan tukasta maahan selälleen, istuin itse mahan päälle ja aloin mänttäämään vuoronperään molemmilla nyrkeillä silmittömästi naamaan. Hän oli se naisellisempi ja raapi mun kaulan ja kasvot... Tilanne rauhottui kun miespuoleiset kaverini tulivat repimään/nostamaan mua pois sen naikkosen päältä (oli saanu mun tukasta niin kiinni, etten pystynyt enää mäiskimään)....muija vältteli mua loppuillan :) Eipä siinä ketään mies naureskellut, katselivat vaan kiinnostuneena. Onko tällainen nyt sitten perinteinen kissatappelu?? Oli muuten kiva mennä työharjotteluun parin päivän päästä ensimmäistä päivää vanhainkotiin.... :D Oli naama ja kaula verillä...

        Ja kyllä sitä varmasti on seurattu kiinnostuneena.

        Vastaavia on luettavissa osoitteessa:
        http://www.geocities.com/naistappel/kertomuksia.html


      • .............
        -JP kirjoitti:

        Mikakohan niissa naisten valisissa tappeluissa on sitten niin huvittavaa? Usein olen nahnyt nimenomaan miesten niille naureskelevan...

        Samaten näistä naisten miehille antamista "bitch slapeista" pyritään tekemään jotenkin hauskoja. Niitä näkee paljon juuri erilaisissa komediasarjoissa esim. Frendit.


      • Fvycfvf
        Daami 40+ kirjoitti:

        Moni ei ole ikinä nähnyt miehiä tappelemassa muualla kuin telkkarissa ja elokuvissa, joissa yksi vetää kaveria miehekkäästi nyrkillä leukaan ja sitten toinen vastaa samalla mitalla.

        Oikeasti toinen huitaisee ensin osumatta. Sitten seuraa molemminpuolista ilman huitomista, ja lopuksi käydään pystypainiotteeseen ja lähmitään vielä summamutikassa nyrkillä. Meno on surkuhupaisaa kuin tangomarkkinoilla ja lopulta ähelletään ja huidotaan syliotteessa makuulla. Ei ole miehekkyydestä tietoakaan, kun ei ole koreografi paikalla sen enempää kuin Jackie Chankaan.

        Naisten tappelu on ihan yhtä surkuhupaisaa, mutta tehokkaampaa siinä mielessä, että toisen hiuksista saa paremmin otteen ja jo yhdellä vahvistetulla kynnellä saa silmän koukkaistuksi toisen päästä.

        Aloitukseen mielipiteeni: tappelukyvyiltään ja/tai voimiltaan heikompaansa lyövä ihminen on raukkamainen ääliö, ja itseään vahvempaa lyövä on pelkästään tyhmä.

        Koukkaistua silmän päästä?? Niin tosta naisten tehokkaasta taistelutyylistä on tehty jo taistelulaji, asuna lyhyt hame ja kenkinä korkkarit. Tätä voi myös harjoitella asetta käyttäen, suosittuja ovat olleet guccin laukut mutta myös kotimainen marimekko on maalmalla senseiden ja heidän oppilaidensa suosiossa.
        Luuletko ettei miehet vois ottaa toisia hiuksistaan kiinni ja vaikka purra kurkun auki?


    • wanha teini

      Kamppailulajeja paljonkin harrastaneena naisena olen huomannut aloittelijamiesten kanssa sparratessa, että he aluksi tietoisesti löysäilevät (pari erää ehkä?), mutta saatuaan hieman turpaansa he turhautuvat yleensä pahemmin kuin kokeneemmat miehet ja alkavat käyttää voimaa tarpeettoman paljon. Onneksi riehuminen lakkaa nopeasti. Monet muutkin naiset ovat huomanneet saman. Sparratessa kun ideana ei ole tyrmätä toista vaan harjoitella tekniikkaa. Ilmeisesti lyönnin perille vieminen vie pahimmat epätasa-arvoisuudet miesten asenteista.

      Ritarilliset luulot itsestä nyt pitää niin kauan kuin ei joudu niitä kyseenalaistamaan. Naurattaa.

      Tosin se nyt ei naurata, ihan huolimatta sukupuolestani, että huomattavasti kokeneempi treenaaja yrittää asioikseen tyrmätä treeneihin ensimmäistä kertaa tullutta aloittelijaa. Helvetin vaarallistakin tuollainen ilman lisenssiä.

      Treenipaikkojen ulkopuolella kaikenlainen nujuaminen, oli kyseessä kuka vaan, on lähinnä typerää. Sanokaa toista vaikka laksatiiviksi jos haluatte hiljaiseksi, ei tarvitse turpaan vetää.

    • ei kiinnosta

      Jos joku käy päälle niin lyön ykllä takaisin ihan sukupuoleen, seksuaalisuuteen ja ihonväriin katsomatta.

    • KylmäNainen

      heikomman lyöminen on väärin. Ja usein nainen on pienempi / heikompi. Ei naista joka lyö naista kovin paljon paheksuta. Miestä joka lyö pienempää naista paheksutaan.

      Miehet naureskelevat kun tappelevat, vaikkei toinen olisi yhtään innokas tappelemaan. Jo pienet pojat ottavat mittaa jossain vitun alfaurospaineissa toisistaan. Miehen kuuluu kulttuurisessa stereotypiassa kyetä puolustamaan itseään. Naisen ei. Nainen, joka lyö on miesmäinen ja kamala. Mies joka lyö on mies. Siinä pohdittavaa.

      • gfhf

        "Pienen tai heikomman lyöminen on väärin."

        Ihan yhtä väärin kuin isomman ja vahvemman lyöminen. Merkitystä on vain sillä kumpi aloittaa. Aloittaja tekee aina väärin vaikka kohde olisi gorillan kokoinen, mutta ei halua tapella.


    • lsdkjslkfj

      "luonnollisesti lähimmäisen lyöminen on aina vielä halpamaisempaa kuin tuntemattoman lyöminen"

      Tästä olen eri mieltä. Ihan yhtä halpamaista on lyödä tuntematonta, mielestäni ennemminkin halpamaisempaa jos menee ihan randomilla mätkimään ilman mitään perustelua (vaikkei väkivallalle tietenkään muulloinkaan ole perustelua kuin ehkä itsepuolustus).

      Lyöminen on aina väärin, mutta kyllä minäkin myönnän että mielestäni itseään heikomman turpaan mättö on vielä enemmän väärin. Mutta kyllä minuakin suututtaa miehet jotka ylpeilevät että "naista en ole koskaan lyönyt enkä lyö". Mulle ei ainakaan tota kannata tulla sanomaan ellei jätä tuota nainen-sanaa pois.

      • Suvereeni

        Voi miettiä uhrin kannalta. Kumpi tuntuu pahemmalta. Se, että ihminen, jota rakastaa ja johon luottaa lyö sinua vai täysin tuntematon. Itse ainakin olisin lähinnä hämmentynyt jos ohikulkija minua löisi. Jos taas paras kaverini minua löisi niin se sattuisi todennäköisesti henkisesti enemmän kuin fyysisesti ja saisi minut myös huomattavasti enemmän vihaiseksi.


    • jep jep

      Minkäs teet kun naiset haluaa elää itselaatimiensa "tyttösääntöjen" mukaan.

      • elämäkin on kivampaa

        Suomessa on tuhansia ja taas tuhansia järkeviä naisia, joiden mielestä kaikki väkivalta on vastenmielistä.


    • Ujo ja yksinäinen

      Nainen joutuu varmaan nykypäivänä todennäk. toisen naisen kiusaamisen/mollaamisen/jopa väkivallan kohteeksi herkemmin kuin miehen -. Itsellä kokemusta näistä jotka ovat NIIN 'don't mess with my man' että huhh huh. Vaikka ei ois tehnyt mitään. Pelkään naisia jos ne on jotain hakkaajia.Tietty miehen isku meikäläiseen voisi kyllä olla kuolettavampi. Paheksun miehen tekemää väkivaltaa naiseen ENEMMÄN kuin toiseen mieheen JOS nainen todellakin ON heikompi.Erothan on yksilöllisii. Mieti 70kg vastaan 45kg..Ja vertaa et ois 70 ja 65.Naisen kroppa on myös rasvaisempi ja siten ehkä vähemmän lihaksien suojaama.Joten ei kannata kokeilla mitään pornolehtien naisen "kasvatusohjeita".Niissä on joskus ollut sellaisia.

    • sorry jos tulee toistoa

      Aikuisen naisen voimat ovat samaa luokkaa kuin 12-13 vuotiaalla pojalla.
      Eikö mielestäsi ole yhtään sen paheksuttavampaa, että aikuinen mies lyö tuon ikäistä poikaa, kuin se, että hän lyö toista aikuista miestä?

    • minimiii

      Lyöminen on väärin, olipa kohteena mies,nainen, lapsi tai aikuinen. Itsesuojeluksi suosittelen juoksemaan karkuun, mutta mikäli se ei ole mahdollista, saa puolustaa itseään.
      En ole koskaan näitä riidanhaastajia ymmärtänyt, enkä suo heille yhtään kunnioitusta. Säälittävää touhua..

    • ax-eli

      En jaksanu lukee kaikkii viestei, mut naisen lyöminen on AINA VÄÄRIN!!

      En oo yleisestikää väkivallan kannal, mut naista ei lyödä (ellei nämä tappele keskenää, ei hyvä sekään). Oli nainen sitten vahvempi 180 senttine ja mies heikko 160.

      Miehen kuuluu pitää naista aina hellästi, teki tämä sitten mitä vaan, väkivaltaa ei käytetä.

      Jos miehellä on vähänkää munaa hän ymmärtää tämän:)

      • Hhbhu

        Eli nainen saa lyödä miestä ja siinä ei oo mitään väärää?? Lyönti sattuu aina, vaikka lyöjä olis nainen. On tää merkillistä kun puhutaan tasa-arvosta ja että naista on kohdeltava kuin miestä. Mies on tottunut siihen että jos hän lyö jotain miestä niin häntä lyödään takaisin. Siksi miehet niin paljon ihmettelee että miksi naiset kuvittelee että heillä on oikeus lyödä?? Useat miehet ei lyö ketään ikinä koska miesten maailmassa se merkitsee tappelun aloittamista. Miksi naiset kuvittelevat että lyönti merkitsee jotain muuta ja että heillä on oikeus lyödä??


    • tommipommi88

      niii

    • Sm-seksipari

      tässä hyvin erilainen näkökulma. Lyöminen voi olla myös osa seksileikkejä ja molemmille nautinnollista. Itse en miehenä olisi voinut kuvitellakaan lyöväni naista, kunnes tapasin sm-seksistä innostuneen naisen, joka toivoi mun lyövän häntä. Kun ensimmäisen kerran aloin läimäytellä häntä kasvoihin, tajusin kiihottuvani siitä enemmän kuin mistään muusta sitä ennen. Samoin se sai hänet kehräämään kiimasta. Nykyään naisen lyöminen kuuluu melkein aina seksiimme ja olemme tyytyväisiä. Ketään toista naista en tietenkään löisi, ellei olisi itsepuolustuksen nimissä aivan pakko, enkä pääsisi pakenemaan tilanteesta muuten.

      Vapaaehtoisena seksi- ja valtaleikkinä naisen lyöminen voi siis olla molemmille odottamattoman kiihottava ja lähentävä leikki. Harvat vain uskaltavat kokeilla ns. "sopimattomia" asioita sängyssä.

      • Ei kiinnosta läpsiä


      • .
        Ei kiinnosta läpsiä kirjoitti:

        Juu, ei tosiaankaan kiinnosta. Itseäni ällöttäisi mies joka kiihottuu naisen lyömisestä enemmän kuin mistään muusta.


      • Anonyymi

        Minä naisena tykkään myös. Ja meitä on varmaan enemmänkin, uskoisin niin


    • huoh.
    • naiset lyövät

      Toisaalta myös lapsia, tyttöjä ja poikia, hakataan paljon, ja lyöjänä on yhtä usein nainen kuin mies. Ja poliisin tilastojen mukaan parisuhdeväkivallasta 40 prosenttia on naisten harjoittamaa. Erään tutkimuksen mukaan teini-ikäisten keskuudessa huomattavasti useampi tyttö lyö poikaystäväänsä kuin toisinpäin. Eli ei se lyöminen tunnu naisellekaan olevan ongelma. Nimimerkillä usean naisen lyömäksi tullut.

    • Huvuvu

      Pikkuveli oli ollut viikonloppuna baarissa. Kotiin tullessaan oli tullut vastaan hysteerinen nainen, oli itkenyt ja huutanut vittua kovaan ääneen, veli oli kysynyt mikä hätänä ja tämä nainen oli yllättäen lyönyt veljeä ja käynyt hänen päälleen. Poliisi oli ajanut ohi ja keskeyttänyt tämän hyökkäyksen ennenkuin se oli kunnolla alkanutkaan. Se yksi lyönti jonka tämä tyttö oli lyönyt, oli osunut veljeä silmään. Tällä hetkellä koko silmä on punainen, siis silmämuna, ja näkö siinä heikentynyt. Verkkokalvo ainakin on irronnut ja ehkä jotain muuta, toivottavasti ei. Ja miksi tämän pienen tytön lyönti oli tehnyt noin paljon tuhoa? Hän oli pitäny kotiavaintaan, perus abloy-avain, sormien välissä lyödessään.
      Veli on joutunut ravaamaan lääkärillä joka päivä sen jälkeen ja joutuu erittäin todennäköisesti johonkin leikkaukseen. Hänellä on lappu silmässä koska se ei kestä rasitusta. Ymmärrätte varmaan että hän nostaa tästä syytteen, oli se sitten kuinka naurettavaa tahansa. Me ollaan broidin kanssa harrastettu kumpikin aikidoa yli kymmenen vuotta ja veli oli lukottanut tämän naisen kun hän oli lyönnin jälkeen käynyt päälle. Paikan päällä poliisi oli hyökännyt suoranaisesti veljen kimppuun, mutta nähtyään tämän silmän ja muutaman paikallaolijan vahvistettua kertomuksen hänelle oli tilattu ambulanssi ja tyttö oli lähtenyt putkaan. Hänelle voi jäädä pysyvä vamma silmään ja vaikka ei jäisi niin hoitokuluja tulee niin paljon että ehdottomasti olin samaa mieltä jutun nostamisessa. Nyt tämä nainen/tyttö 24v., jonka minä tunnen mutta broidi ei, eikä hän tiennyt että hän on veljeni, no tämä tyttö soitti minulle ja yritti pyytää minua suostuttelemaan veljeäni unohtamaan juttu. Sanoin että soitat mulle etkä ees kysy miten broidin silmä vaan alat heti ittes pelastamisen ja löin luurin kiinni. Sit tuli viesti et veljes on heikko, eikä mies ollenkaan kun yhestä lyönnistä tuli melkein sokeeks ja hän kertoo kaikille millanen luuseri se on...
      Siis onko tä normaalia käytöstä? Broidi menee kysyy et mikä hätänä kun nainen käyttäytyy niinku ois joku hätänä ja lyö tuntematonta nyrkillään, mistä pistää avain, suoraan silmään!?! Eikä ees tajua mitä on tehnyt vaan laittaa viestejä et mun veli joutuu hänen isän käsittelyyn siitä kun lukotti hänet sen jälkeen.
      Ja kaikille teille jotka sanotte et luuseri kun nostaa jutun, niin millä rahalla hän muuten maksais noi hoidot ja tulevan leikkauksen? Hän on joutunu yksityisellä käymään joka päivä sen jälkeen.
      Ja kaikille tiedoks, et häntä lyötiin sivusta et ei yhtään huomannut lyöntiä. Mun veli ois voinu vaikka siihen paikkaan vääntää sen naisen käden sijoiltaan, mut hän ei ihme kyllä oo sanonu ollenkaan et tekis mieli lyödä sitä muijaa tai et ois tehny silloin. Kun aluks hän luuli et silmästä meni näkö.
      Nyt kun tä nainen on lähetellyt tämmösiä viestejä, missä on ainakin pari uhkausta, niin pelaan niin sikaa että näytän ne poliisille ja nostan vielä itekin syytteen häntä vastaan kun yhdessä uhkas muakin.
      Ja sen sanon et yhtään naista en auta, vaikka ois ilman vaatteita itkemässä jossain niin en auta.

      • Naisten logiikka

        Tätä tarkoitan!! Miehet täällä kysyy että miksi nainen sais lyödä miestä?? Siis ihan ilman syytä. Ja kaikki naiset vastaa et miten miehet lyö naisia, mut entä tämmönen ilman mitään syytä miestä lyövä nainen? Jos naiset vetoaa koskemattomuuteen niin eikö heidän pitäisi myös kunnioittaa sitä? Lyöminen satuttaa miestä muutenkin vaik ei tulis fyysistä jälkeä. Täällä kaikki naiset paasaa et jos puolet pienempi nainen lyö miestä, niin ei se voi sattua. Ihan suoraan siis millä perustelette että nainen saa lyödä miestä? Eikä mitään sellasta et mies varmaan uhkailee tai estää naista, vaan miten perustelette esim. Tämmösen lyömisen kun tässä ylhäällä? Tuntuu että teidän jutuissa miehet lyö naisia huvikseen mut kun nainen lyö niin se on jotenkin oikeutettua ja sit sanotte silti et lyöminen ei oo koskaan oikeutettua. Ettekö voi vaan myöntää että nainen lyö siksi että on samanlainen kuin mie joka lyö naista? On yhtä pelkurimaista lyödä toista ja sanoa ettet voi lyödä takas ku oon nainen, kun se että lyö jotain ketä on heikompi sua, niinkun naista.


      • vxcxcvdfssdf

        Täysin oikein aiot toimia. Ei väkivaltaisten ihmisten toimia kannata unohtaa, vaikka kyseessä olisi kaveri. Syyllinen vastuuseen teostaan niinkuin pitääkin. Tässä tapauksessa nainen vaikuttaa olevan poikkeuksellisen typerä.


      • yksi mielipide

        Itse en kyllä sinuna nostaisi mitään erillistä syytettä naista vastaan. Ihan siksi että vie pois huomiota tuosta itse pääasiasta. Luulis että viranomaisia alkaa kypsyttään jos jossain hässäkässä kaikki alkaa vaatimaan korvauksia kaikesta mahdollisesta mistä on tullut vähän paha mieli. Parempi näyttää ne viestit sen pahoinpitelysyytteen käsittelyssä ja toivoa että oikeus tapahtuu.


    • peace----

      Tottakai on yleensä pahempi asia jos mies lyö naista kuin toisinpäin. Miehet on vahvempia ja osaavat tapella paremmin, yleensä.
      Olen itse ollut kerran väkivaltaisen miehen kanssa suhteessa.
      Ei siinä heikompana osapuolena voinut yhtään mitään, kun toinen otti väkisin kännykän pois ja esti ulos asunnosta lähtemisen.
      Ei todellakaan uskaltanut lyödä miestä, koska hän olis iskenyt takaisin paljon kovemmin. Piti vaan yrittää mielistellä että ei sais turpaansa.
      Kerran mies päästi lähtemään kun epätoivoissani aloin viillellä ite itteeni että mies säikähtäis ja päästäis mut menee.
      Niin ja miehen väkivaltaisuus ei siis tullut ilmi ennenkuin oli jo jonkin aikaa tapailtu ja lopetin suhteen muutaman pahan tilanteen jälkeen.

      • cxvvxcsdfsdf

        "muutaman pahan tilanteen jälkeen"

        Miksi vasta muutaman? Miksi ei yhden?

        Luulisi asunnosta lähtemisen olevan aika helppoa. Lähtee ja juoksee ihmisten ilmoille, josta mies ei uskalla sinua enää kotiin raahata. Voihan miestä myös lyödä sopivalla esineellä jos oikein tiukka paikka tulee.


      • peace---
        cxvvxcsdfsdf kirjoitti:

        "muutaman pahan tilanteen jälkeen"

        Miksi vasta muutaman? Miksi ei yhden?

        Luulisi asunnosta lähtemisen olevan aika helppoa. Lähtee ja juoksee ihmisten ilmoille, josta mies ei uskalla sinua enää kotiin raahata. Voihan miestä myös lyödä sopivalla esineellä jos oikein tiukka paikka tulee.

        Kuule ei oo asunnosta lähteminen helppoo jos mies vahtaa oven eessä nyrkkiä heilutellen. mistähän kautta oisin voinu lähtee ulos, kerropa se!?

        miksi vasta muutaman?
        Siksi koska hän oli tosi mukava sitten tuommoisen tapahtuman jälkeen, mm. puhui tosi kauniisti minusta ja kaikinpuolin huomioi. Ja sekin tuntui ihan aidolta ja uskonkin että se oli aitoa. Välillä vain tuo hänen pimeä puolensa sai vallan.


      • vxccvxfsfd
        peace--- kirjoitti:

        Kuule ei oo asunnosta lähteminen helppoo jos mies vahtaa oven eessä nyrkkiä heilutellen. mistähän kautta oisin voinu lähtee ulos, kerropa se!?

        miksi vasta muutaman?
        Siksi koska hän oli tosi mukava sitten tuommoisen tapahtuman jälkeen, mm. puhui tosi kauniisti minusta ja kaikinpuolin huomioi. Ja sekin tuntui ihan aidolta ja uskonkin että se oli aitoa. Välillä vain tuo hänen pimeä puolensa sai vallan.

        Tuollaisen tilanteen jälkeen vain unohdit tapahtuneen ja olit valmis antamaan anteeksi? Mitä mukavuudella on merkitystä jos edes kerran on toiminut noin? Asia erikseen jos hermostuksissaan esimerkiksi tönäisee, mutta jos nyrkit pystössä uhkailee, ei kyseisellä miehellä ole ketään kotona.

        Ehdit kuitenkin lähteä itseäsi viiltelemään tuosta tilanteesta. Luulisi, että olisit jotain muutakin ehtinyt tekemään.


      • peace---
        vxccvxfsfd kirjoitti:

        Tuollaisen tilanteen jälkeen vain unohdit tapahtuneen ja olit valmis antamaan anteeksi? Mitä mukavuudella on merkitystä jos edes kerran on toiminut noin? Asia erikseen jos hermostuksissaan esimerkiksi tönäisee, mutta jos nyrkit pystössä uhkailee, ei kyseisellä miehellä ole ketään kotona.

        Ehdit kuitenkin lähteä itseäsi viiltelemään tuosta tilanteesta. Luulisi, että olisit jotain muutakin ehtinyt tekemään.

        No, kerro miten minun olisi pitänyt mielestäsi toimia?
        Ei siinä niin kiirettä ollut koska esim. yksi tällainen tilanne kesti läpi illan ja yön.
        Jos toinen estää menemästä ovesta ulos niin ei ole paljon tehtävissä.
        No, se viiltely auttoi silloin kerran että pääsin lähtemään ulos ja karkuun.

        Niin, rakkauden kaipuussa sitä voi joskus toimia omituisesti. Jotkuthan jäävät vuosiksi tämmöisiin suhteisiin.
        Itse en kuitenkaan loppupelissä pysty olemaan suhteessa jossa joutuu oikeesti pelkäämään.


      • vcxcvxfsdsdf
        peace--- kirjoitti:

        No, kerro miten minun olisi pitänyt mielestäsi toimia?
        Ei siinä niin kiirettä ollut koska esim. yksi tällainen tilanne kesti läpi illan ja yön.
        Jos toinen estää menemästä ovesta ulos niin ei ole paljon tehtävissä.
        No, se viiltely auttoi silloin kerran että pääsin lähtemään ulos ja karkuun.

        Niin, rakkauden kaipuussa sitä voi joskus toimia omituisesti. Jotkuthan jäävät vuosiksi tämmöisiin suhteisiin.
        Itse en kuitenkaan loppupelissä pysty olemaan suhteessa jossa joutuu oikeesti pelkäämään.

        Saa olla järki hieman jäässä, että jää suhteeseen, jossa pidetään väkisin vangittuna omassa asunnossaan. Itse olisin iskenyt miestä lihanuijalla takaraivoon kun hän kääntää selkänsä.

        Jos asuu ihmisten ilmoilla, ei tarvitse päästä kuin ulos asti, jotta on turvassa.


      • yksi mielipide
        vcxcvxfsdsdf kirjoitti:

        Saa olla järki hieman jäässä, että jää suhteeseen, jossa pidetään väkisin vangittuna omassa asunnossaan. Itse olisin iskenyt miestä lihanuijalla takaraivoon kun hän kääntää selkänsä.

        Jos asuu ihmisten ilmoilla, ei tarvitse päästä kuin ulos asti, jotta on turvassa.

        Sinulta löytyy kyllä vastaus ihan kaikkeen niinkuin apteekin hyllyltä, eri asia onko mitään käsitystä mistään. Voisit samantien rekkautua....


      • sdfsdfsdfsd
        vcxcvxfsdsdf kirjoitti:

        Saa olla järki hieman jäässä, että jää suhteeseen, jossa pidetään väkisin vangittuna omassa asunnossaan. Itse olisin iskenyt miestä lihanuijalla takaraivoon kun hän kääntää selkänsä.

        Jos asuu ihmisten ilmoilla, ei tarvitse päästä kuin ulos asti, jotta on turvassa.

        Miksi sinä hyökkäät noin raivokkaasti vääryyttä kokeneen naisen kimppuun? Luuletko että tuollaisesta typerästä jälkiviisastelusta on tässä vaiheessa jotain apua? Mikä lie sekopää olet kun otat noin henk.kohtaisesti sen ettei tuo nainen meinannut päästä pakoon sairasta exäänsä..


      • xcvvcxdfssdf
        sdfsdfsdfsd kirjoitti:

        Miksi sinä hyökkäät noin raivokkaasti vääryyttä kokeneen naisen kimppuun? Luuletko että tuollaisesta typerästä jälkiviisastelusta on tässä vaiheessa jotain apua? Mikä lie sekopää olet kun otat noin henk.kohtaisesti sen ettei tuo nainen meinannut päästä pakoon sairasta exäänsä..

        Mitä raivokasta viestissäni on. Ihan normaalia järkeilyä josta ihmiset voisivat ottaa oppia. Jälkiviisastelu on usein paljon järkevämpää kuin tilanteen unohtaminen, jotta ensi kerralla osaa toimia järkevämmin.

        Jos on niin typerä, että ei ymmärrä lähteä väkivaltaisen ihmisen läheltä, on mielestäni aika pitkälti ansainnut kohtalonsa. Vihaan tyhmiä ihmisiä.


    • ritamaria )

      Sehän riippuu siitä että ennenvanhaan pidettiin naista alempiarvoisena kun miestä, ei ollut edes äänioikeuttakaan ja silloin myös tyhmempänä joten luulisin että se on perinne niiltä ajoilta joka on raahaantunut mukan myös nykyaikaan. Nainen ,tyhmä, heikko ja ei oikein kun oikea ihminen. Nykyaikana on kai vähän edistynyt tasaarvoisuus siinä mielessä ettei naista enää pidetä siinä jamassa kuin ennen.
      Aina ne vanhat sanoi ennen jos jotain naista oli hakattu että "kuinka voi lyödä ja vielä naista" niin että heikoiksi medät lajiteltiin. Yleensä lyöminen on väärin toista kohtaan , mutta joskus saattaa olla elämässä tilanteita kun refleksit pelaa, ennen kuin ehtii ajatella, joten sekin on vaan yksi osa ihmisen käyttäytymistä, väärin tietysti.

      • cvxvcxfdssdf

        Tuo tilanne nimenomaan vaikuttaa lyömisen vakavuuteen. Jos ihmisen päälle käydään, syntyy adrenaliinipiikki, joka saattaa aiheuttaa liiankin kovien otteiden käytön. Tällöin lyöminen on sinäänsä ihan ymmärrettävää, vaikka tietenkin tilanne tulisi hoitaa mahdollisimman rauhallisesti.

        Sen sijaan jos itse uhkailee ja käy kimppuun, ei tällaisessa tilanteessa ole mitään keskusteltavaa. Kyseinen ihminen on väkivaltainen.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      133
      3397
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1341
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1310
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      67
      1156
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      17
      1094
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1071
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      999
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      986
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      43
      973
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      47
      877
    Aihe