Magneettikuvaus

Ahtaanpaikankammoinen

Onko kenelläkään tehty pään magneettikuvausta nukutuksessa tai rauhoittavan lääkkeen avulla? Minulla on todella paha ahtaanpaikankammo ja olin pään magneettikuvauksessa ensimmäisen kerran n. 10 v sitten. Pyynnöstäni huolimatta en saanut rauhoittavaa, se olisi kuulemma haitannut kuvausta. Menin magneettikuvauslaitteessa aivan paniikkiin ja ajattelin silloin, että kuolen mieluummin kuin kärsin toisen kerran samaa. Nyt olen kuitenkin joutumassa taas pään magneettikuvaukseen ja olen aivan kauhuissani.

2

838

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rekisteröitymätön**

En tiedä, miksi sinua ollaan kuvaamassa, mutta oletan, että lääkäreillä on hyvä syy kieltäytyä rauhoittavasta tai nukutuksesta - siis luultavasti sinulta halutaan funktionaalista MRI:tä - katsotaan esim. kuinka aivojen verenkierto toimii. Tällaista ei voi tehdä oikein ja kunnolla, jos aivot eivät ole hereillä ja suhteellisen normaalitilassa. Siksi aivoja ei voi nukuttaa tai turruttaa.

Jos taas ollaan kiinnostuttu rakenteellisista poikkeavuuksista, esim. aivokasvaimista, nukutuksella ei pitäisi olla merkitystä.

On ikävää, että kuulut niihin, joita MRI-laite kauhuttaa. Se on meluisa ja ahdas tila,ja jos on vähänkään taipumusta ahdistua, se on varmasti todella hirveä paikka.

Uskoisin, että esim. kongitiivisesta terapiasta ja hypnoosista on saatu apua tämän kaltaisiin tilanteisiin. Aivan kuten muissakin fobioissa. Kaikilla ei tämäkään toimi, mutta toivoisin, että löytäisit niistä apua, jotta voit auttaa lääkäreitä huolehtimaan terveydestäsi. Toivon myös että sinulla on lääkäri, joka ymmärtää pelkosi, eikä pahenna oloasi vähättelemällä.

Tsemppiä! Ratkaisu on sinussa itsessäsi.

• Meiju-Simona

Olen ollut pään magneettikuvassa, ja sain rauhoittavia, tutkimus sujui hyvin niiden avulla.

Ystäväni joka myös oli kuvattu, varoitteli, älä avaa silmiäsi. Pidinkin ne visusti kiinni.

Kysypä uudelleen rauhoittavia, kuvantimetkin ovat parantuneet kymmenessä vuodessa, ehkä nyt voi rauhoittavia käyttää.

Tsemppiä kuvaukseen, siinähän ei ole mitään hätää, nappula, jolla voi hälyttää apua on käden ulottuvilla, ja hoitaja reagoi siihen heti.

Olen myös ahtaanpaikan kammoinen, mutta laite ei vaikuta niin hirveen pelottavalta kun siinä ja huoneessa on kirkas valo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      24
      5172
    2. Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r
      Oulainen
      3
      4617
    3. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      103
      1402
    4. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      136
      1360
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1220
    6. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1104
    7. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      21
      1024
    8. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      168
      885
    9. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      61
      843
    10. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      37
      799
    Aihe