Omituinen otusko?

MaisaKaarina

Kun olen esim. kosmetologilla ja hän hoitaa kasvojani, niin useaan kertaan hoitosession aikana minulle tulee sellainen olo, että minun pitäisi päästä liikkumaan. En kykene vain makaamaan paikallani ja nauttimaan, vaan alan liikuttelemaan levottomasti käsiäni ja jalkojani, kun en muutakaan voi liikuttaa. Sama tunne tulee kampaajalla, jos joudun istumaan pitkään paikallani.

Myös esim. elokuvateatterissa parin tunnin istuminen on kamalaa. Alan liikehtiä levottomasti jo ensimmäisen puolen tunnin jälkeen. Myös kokouksissa paikallaan istuminen tuottaa saman reaktion. Pikkuhiljaa alkaa tuntua, että joka paikkaa vuoronperään kutittaa ja pitää koskea esim. poskeen, nenään, korvaan tms. kun kutittava tunne ei jätä rauhaan ennenkuin hiukan raapaisen.

Mikä minussa on vikana?

3

601

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Omark

Tuskin mikään outo otus. Suurin osa ihmisistä on nykyään outoja otuksia viettäessään suurimman osan päivää istuen, mikä on todella luonnotonta ihmisen evoluution huomioiden. Ihmisen fysiikka ei ole sopeutunut jatkuvaan istumiseen, vaan ihmiskroppa tarvitsee toimiakseen liikuntaa ja pystyasennossa oloa!

Jaksatko istua hyvin, jos esim. elokuva on kyllin mielenkiintoinen? Paikallaan olo voisi onnistua paremmin, jos väsyttäisit itsesi fyysisesti ennen istumissessiota. Vai kuulutko niihin ikiliikkujoihin, jotka eivät koskaan väsy? Jos et kuulu, niin lisää arkiliikuntaa, eikä paikallaan olo ole enää pelkkää tuskaa. Käytä portaita, vältä hissejä, liiku työmatka tai osa siitä...

• äikäs

Se on ihan normaali ilmiö, että jos ihmistä kehoitetaan pysymään aivan liikkumatta, hänelle tulee heti kova tarve liikutella itseään. Joku kohta alkaa kutittamaan ja joku paikka tuntuu olevan huonossa asennossa. Vaikka normaalisti pystyisi kotioloissa makoilemaan sängyllä ihan paikallaan, niin sitten kun olet vaikkapa magneettikuvauslaitteessa tms. niin koko ajan haluaisi liikutella itseään. Sinä vain olet kehittänyt homman vähän pidemmälle eli tulee liikkumisen tarve paikoissa, joissa pieni liikkuminen on ihan salittua... Paras apu tuohon on minusta se, että yrittää unohtaa itsensä ja suunnata ajatukset muualle eli keskittyä elokuvaan tai kokouksen asialistaan, jutella kosmetologin kanssa tai alkaa ajattelemaan jotain tosi innostavaa asiaa.

• MaisaKaarina

Luulin jo olevani ihan outo... Kiitos teille vastauksistanne. Liikun paljon normaalissa elämässänikin (mm. kuljen aina rappusia pitkin, työmatkat pyörällä jne.). En tykkää olla kauaa paikallaan. En jaksa hyvääkään elokuvaa katsoa paikallani, vaan liikkumisen pakko iskee ihan varmasti.

Kotona voi laittaa "pause" päälle ja käydä vaikka vessassa tai jääkaapilla, mutta elokuvissa se ei onnistu. En ole pitkään aikaan käynyt elokuvissa, kun se paikallaan istuminen on yhtä tuskaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      146
      2912
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      367
      2047
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1777
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      37
      1742
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1421
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1221
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1173
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      328
      965
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      948
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      782
    Aihe