Hese ja Mäkkäri...

Jorma.Kovanen

...eivät ole myyneet pikaruokaa vuosiin. Molemmissa on nykyään pöytiintarjoilu, harvoin saat haluamaasi valmiina, ei läheskään aina edes perus-tai kampanjatuotteita. Enää puuttuu että lasku tuotaisiin pöytään ruokailun päätteeksi.

Laatu on tippunut kuin lehmän häntä, täysin yli-ikäistä tavaraa tasossa myynnissä silloin harvoin kun siellä jotain valmiina on. Sama pätee ranskalaisiin, löysiä nahistuneita paskoja, rapeudesta ei tietoakaan.

Ainut mikä on viimeisen päälle on hinta, laatuun ja määrään nähden täysin ylihintaista tavaraa, perushuttua ilman suuria makuelämyksiä.

Äänestäkää hyvät ihmiset jaloillanne, samaan hintaan tai parilla eurolla päälle saa jostain muualta TÄYTTÄVÄÄ JA MAUKASTA ruokaa ja yhtä nopeasti kuin näistä surkimuksista tänä päivänä!

4

1652

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ex-asiakas (Mc ja Hese)

      Joo kuule meneppä käymään Rolls nimisessä pikaruokapaikassa niin saat varmasti rapeita ranskalaisia ja paljon vaikka otat normaalit. Mäkin ja hesen "ranskalaiset" ovat löysiä paskoja (varsinkin hesen) ja niitä on helvetin vähän. Myös rollsin majoneesit ovat herkkua verrattuna näihin kahteen. Harmi et Rollseja on niin vähän ja näitä saatanan sikaruokapaikkoja paljon.

    • huomannut,

      että hesen ranskikset ovat nykyään haurasta tavaraa. Katkeilevat alvariinsa, kun kastaa kurkkumajoneesiin. Surkea juttu.

    • Mutta syy miksi siellä käydään on "vielä maksettavan hintainen, hyvä, usein heti saatava pikaruoka". Tai näin ainakin Turussa, Naantalissa, Raisiossa, ja Helsingissä, joissa itse olen käynyt.

      Hesburger ja McDonald's toimii eri periaatteessa kuin ravintolat, eli pöytiin ei pääsääntöisesti tarjoilla. Olen ollut Hesburgerissa töissä ja tiedän, miten siellä toimitaan.

      Yksi henkilö tekee hampurilaisia aamusta valmiiksi, juuri ennen avaamista. Ja seinällä on taulut asiakkaille, että mitä on aina valmiina: "2 kerroshampurilaista", "5 juustohampurilaista" ja niin edelleen. Muutamia muitakin hampurilaisia valmistetaan tietty määrä aina valmiiksi, ja saat päättää haluatko sitten ottaa jo valmiin hampurilaisen vai haluatko mieluummin odottaa. Hampurilaisethan ehtisivät jäähtyä mikäli harvoin ostettavia erikoisuuksia tehtäisiin valmiiksi! Se on ns. "tuoreruoan" idea, että ruoka saadaan lämpimänä ja salaatit hyvin säilyneenä.. Ne kasataan vasta kuljetuksen jälkeen, pari valmiiksi ja loput tilauksesta. Jääkaapissa esimerkiksi salaatteja säilytetään vain maksimissaan tiettyyn päivämäärään, nelisen päivää tuonnin jälkeen.

      Ranskalaiset saadaat heti, niinkuin juomatkin, paitsi tietysti ruuhka-aikana. Mutta saa olla aikamoinen ruuhka ennen sitä, nimittäin kassahenkilökunta vie hampurilaiset odottaville asiakkaille, kassatyön ohella. Ja antaa juomat ja ranskalaiset. Liikkeessä on päivästä riippuen yhdestä kolmeen kassatyöntekijää jotka taukoamatta tekevät töitä.. Se on oikeasti kiireistä joskus.
      Välillä vaikka olisikin paljon asiakkaita ja kolme kassatyöntejää, yhden on pakko lähteä viemään purilaisia pöytään. Joskus joku ei muuta päivän aikana teekään.

      Ehdottomasti käytän Heseä ja Mäkkiä (riippuen aina kumpi on lähempänä) jatkossa, niin kauan kunnes hinta ylittää minun rajani. Ruoka on vielä suhteessa syötävää, muuta juuri ja juuri.

      Heseä suosin, sillä heillä mega-arerian, kerrosaterian, sekä lastenaterian välillä on oikeasti eroa. Hyvä jos mega-aterian pystyy edes syömään kun kerrosateriakin tekee tiukkaa. Mäkissä taas maku on ehkä hieman suolaisempi. Sepä onkin niiden ero; Mäkissä on suolaisempaa, Hesessä makeaa.

      Hyviä herkuttelu-hetkiä kaikille! :)

      • Daputti

        Olet oikeassa noissa menettelytavoissa, mutta ei missään Hesessä tai Mäkkärissä saa NÄLKÄÄ pois. Järvenpään Mäkkärin ja Hesen perusteella Hese on ainakin pirun suolainen, se kastike... ihmekään ettei mainosta sitä enää. Ja onhan toki Mäkissäkin eroa aterioiden kokojen välillä, vaikka onkin vain kaksi eri "vakkaria", Big Mac ja Happy Meal, ja on se El Macokin todella erilainen vaikkei kokoon katsottuna.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10300
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4563
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3104
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2714
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1889
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe