Mistä saisi oikein kunnon hapanta ruisleipää ?
En ole mistään kaupasta löytänyt enkä esim. hallista täällä pääkaupunkiseudulla.
Kuka sellaista tekisi ja mistä sitä saisi, olisko tietoa ?
Hapan ruisleipä ?
12
1535
Vastaukset
- Ei hapan
Minä taas haluaisin tietää, mistä saisi täysin happamatonta täysjyväruisleipää? Ruis on terveellistä, mutta en ymmärrä, miksi ruisleivän pitää olla HAPANTA? Maistuu pahalta!
- Minäkin*
Minäkin haluaisin happamatonta ruisleipää. Enpä vain ole löytänyt.
- MMLL
maut eroavat toisistaan tässäkin. Minun mielestäni markkinoilla tällä hetkellä olevat ruisleivät eivät ole nimeksikään happamia, suurin osa aika makeita. Se kyllä maistuu minulle myös silloin tällöin, mutta mielelläni söisin kunnolla hapatettua, siinä on tarpeeksi ärhäkkyyttä ja makua.
Vaan taitaa olla tämä nykyinen leipomoteollisuus ja pienemmätkin leipomot massojen asialla tässäkin asiassa ja kunnollista leipää on vaikea löytää. Tosin jotkut pienet leipomot kyllä yrittävät, mutta tarpeeksi hapanta kunnon juureen tehtyä leipää en ole vieläkään löytänyt.
Pitää varmaan lähteä etsimään pääkaupungin ulkopuolelta, jos siellä onnistaisi paremmin ! - Livia..
MMLL kirjoitti:
maut eroavat toisistaan tässäkin. Minun mielestäni markkinoilla tällä hetkellä olevat ruisleivät eivät ole nimeksikään happamia, suurin osa aika makeita. Se kyllä maistuu minulle myös silloin tällöin, mutta mielelläni söisin kunnolla hapatettua, siinä on tarpeeksi ärhäkkyyttä ja makua.
Vaan taitaa olla tämä nykyinen leipomoteollisuus ja pienemmätkin leipomot massojen asialla tässäkin asiassa ja kunnollista leipää on vaikea löytää. Tosin jotkut pienet leipomot kyllä yrittävät, mutta tarpeeksi hapanta kunnon juureen tehtyä leipää en ole vieläkään löytänyt.
Pitää varmaan lähteä etsimään pääkaupungin ulkopuolelta, jos siellä onnistaisi paremmin !Tamperelaisen Leivon leipomon tekemä Augustin ruisleipä on minusta melko hapanta, oletko sitä syönyt?
- on aika harvinaisuus
Livia.. kirjoitti:
Tamperelaisen Leivon leipomon tekemä Augustin ruisleipä on minusta melko hapanta, oletko sitä syönyt?
Mutta Porista sitä löytyy. Ruisleivät kun tuppaavat olemaan enempi sekaleipiä nykyään. Salosen ruislimppu on pelkästä ruisjauhosta, suolasta, vedestä ja juuresta leivottu. Muutaman päivän ikäisenä vallan maistuvaa. Myynnissä Porin torilla.
- Käytessäs
Minäkin* kirjoitti:
Minäkin haluaisin happamatonta ruisleipää. Enpä vain ole löytänyt.
Oeskoon hyllyyn tällätty REAL nimistä leipee, se on hapattamatonta kokojyväistä ruisleipee sitä kaepoovalle.
Ei ou tokkiisa kovinkaa hääviä, muttä soattaahan se leivän kyrsästä käyvä. - minä kyllä
Käytessäs kirjoitti:
Oeskoon hyllyyn tällätty REAL nimistä leipee, se on hapattamatonta kokojyväistä ruisleipee sitä kaepoovalle.
Ei ou tokkiisa kovinkaa hääviä, muttä soattaahan se leivän kyrsästä käyvä.Realia syönyt, mutta on sekin minusta hapatettua, vaikka ei niin paljon kuin pahimmat. Eikö siis löytyisi täysin happamatonta ruisleipää? Eikä sen siis pidä olla myöskään makeutettua.
- Kettu pihlajanmarjoista
happamattomia?
- seuraavasta linkistä
http://www.uotilan.fi/t_maalaisruislimppu.html
Tämä ainakin on hyvää ruisleipää. Myydään lähes jokaisessa hyvinvarustellussa kaupassa, ainakin isommissa marketeissa.- ruisfani
Itse olen ainakin löytänyt erilaisia, taivaallisia ruisleipiä kauppahallista! NAM! Erityisesti riihikuivatuista jauhoista tehty on supersuosikkini. Samsaran ruislimppu aika okei markettitavaroista.
- Anonyymi
Kotkasta sai vielä 10 vuotta sitten paikallisesta leipomosta oikeaa hapanta, maistuvaa ruisleipää. Nykyinen saman leipomon ruisleipä maistuu sahanpuruilta.
- Anonyymi
Ennen vanhaan oli elannon leipomo ja siellä tekivät hyvää happamatonta ruislimppua pientä kaiken lisäksi nimeltään pikku happamaton. Ai kun tuli muistot mieleen hyvästä leivästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vilma Nissinen pyytää anteeksi rasistisia lausuntojaan
Nöyrtyi kuten persut yleensäkin. On kyllä noloa tuollainen vätystely, kun ei ole miestä seisoa omien lausuntojensa takan2203374Riikka Purra: "Kokoomus haluaa leikata pienituloisten etuuksista - Se ei meille käy"
Näin vakuutti persujen Purra edellisten eduskunta vaalien alla,. https://www.ku.fi/artikkeli/4910942-kun-uudessa-videos622064Sandels tölkin hinta nousi 1,29 eurosta 1,32 euroon
Mitähän järkeä valtiolla on verottaa tuotakin elintarviketta niin kovasti, että on järkevämpää käydä hakemassa ulkomailt391672Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä
Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi651613- 1051357
Tuntuuko sinusta mies
että olet jossain, mutta sydämessäsi haluat olla muualla. Suunnittelet kaikkea kivaa ja olet innolla mukana, mutta silti221245Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa kaudesta - Iso pettymys tv-katsojille!
Unelmia Italiassa -sarja kertoo Ellen Jokikunnaksen perheen elämästä Suomessa ja Italiassa. Nyt Ellen on kertonut tuleva61080Rakastan sitä
kun uppoat selittämään jotain. Etsit oikeaa tapaa sanoa jotain, jonka olet jo etukäteen miettinyt, sekoat vähän sanoissa501053Jokaisella tytöllä on supervoimansa
Millaisia ajatuksia artikkeli herättää? Mainos: Dove | ”Itsetuntoni oli ihan romuttunut” – Peppina Rosén haastaa tavan197996Mitä tapahtuisi....
Meidän välillä jos törmäisimme yöelämässä ilman häiriötekijöitä ja olisimme hieman huppelissa? Päättyisikö ilta kenties61947