Aurinko tänään

tämännäköinen

7

966

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mainita...

      ...SOHO- avaruusluotaimen kuvaamana.

      • kuu-ukko

      • Gienah Ghurab
        kuu-ukko kirjoitti:

        Jeps... ESA päivittää SOHOn kuvia säännöllisesti. Tässä koko linkki:

        http://www.esa.int/export/esaCP/ASE08Y9KOYC_Protecting_0.html

        Vertailin ESAn ja Nascomin aurikosivuja ja Nascomilla tuntui olevan monesta kuvasta tuoreempi versio
        http://umbra.nascom.nasa.gov/images/latest.html
        Reaaliaikaisin toistaiseksi löytämistäni on GOES-12 röntgenkuva
        http://www.sec.noaa.gov/sxi/current_sxi_3MKcorona.png
        mikä taitaa uusiutua neljän minuutin välein. Siitä näkee, jos voimakas flare leimahtaa. Graafisena voimakkuuden näkee nelikanavaisena kuudelta viime tunnilta ja kolmipäiväisenä
        http://www.sec.noaa.gov/rt_plots/xray_1m.html
        http://www.sec.noaa.gov/rt_plots/xray_5m.html


      • taisi
        Gienah Ghurab kirjoitti:

        Vertailin ESAn ja Nascomin aurikosivuja ja Nascomilla tuntui olevan monesta kuvasta tuoreempi versio
        http://umbra.nascom.nasa.gov/images/latest.html
        Reaaliaikaisin toistaiseksi löytämistäni on GOES-12 röntgenkuva
        http://www.sec.noaa.gov/sxi/current_sxi_3MKcorona.png
        mikä taitaa uusiutua neljän minuutin välein. Siitä näkee, jos voimakas flare leimahtaa. Graafisena voimakkuuden näkee nelikanavaisena kuudelta viime tunnilta ja kolmipäiväisenä
        http://www.sec.noaa.gov/rt_plots/xray_1m.html
        http://www.sec.noaa.gov/rt_plots/xray_5m.html

        olla voimakkain auringonpurkaus, mitä on rekisteröity, yle ainakin kertoi sellaista, 10 viime päivää ovat olleet aktiivisinta koko rekisteröidyssä historiassa, taitaa hajota koko mollukka;) Ja meillä vaan on pilveä edessä, ettei edes revontulia nää.


      • haloota

      • Gienah Ghurab
        haloota kirjoitti:

        löytyy "mielenkiintoisilla" perusteluilla
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.cgi?category=500000000000002&conference=664&posting=22000000001640629

        Aurinko on ollut viimeisen 60 vuoden aikana aktiivisin noin tuhanteen vuoteen. Joidenkin viikkojen takaista purkaustakin voimakkaampi tapahtui joskus 1800-luvun puolivälin paikkeilla, mutta silloin ei ollut mittareita, joten voimakkuus on vain arvioitu lähinnä silloisten revontulien esiintymisen leveysasteista.

        Aurinko laajenee hyvin pikkuhiljaa ydinreaktioiden alueen laajetessa polttoaineen (siis vedyn) vähenemisen myötä.

        Neutriinopuute johtuu neutriinolajin vaihtumisesta ja toista lajia ei pystytä havaitsemaan. Lajimuunnos osoittaa neutriinojen olevan massallisia hiukkasia.

        Auringon vähittäinen laajeneminen aiheuttaa satojen miljoonien vuosien kuluessa vähittäin voimistuvan luonnollisen kasvihuoneilmiön, joka tehnee selvää korkeammista elämänmuodoista Maassa.

        Mitään äkkipikaisen lopun enteitä ei kuitenkaan ole havaittavissa Auringon touhuilussa.


      • nenä
        Gienah Ghurab kirjoitti:

        Aurinko on ollut viimeisen 60 vuoden aikana aktiivisin noin tuhanteen vuoteen. Joidenkin viikkojen takaista purkaustakin voimakkaampi tapahtui joskus 1800-luvun puolivälin paikkeilla, mutta silloin ei ollut mittareita, joten voimakkuus on vain arvioitu lähinnä silloisten revontulien esiintymisen leveysasteista.

        Aurinko laajenee hyvin pikkuhiljaa ydinreaktioiden alueen laajetessa polttoaineen (siis vedyn) vähenemisen myötä.

        Neutriinopuute johtuu neutriinolajin vaihtumisesta ja toista lajia ei pystytä havaitsemaan. Lajimuunnos osoittaa neutriinojen olevan massallisia hiukkasia.

        Auringon vähittäinen laajeneminen aiheuttaa satojen miljoonien vuosien kuluessa vähittäin voimistuvan luonnollisen kasvihuoneilmiön, joka tehnee selvää korkeammista elämänmuodoista Maassa.

        Mitään äkkipikaisen lopun enteitä ei kuitenkaan ole havaittavissa Auringon touhuilussa.

        tätä en tullut ajatelleeksikaan, sanoo jumala tähän. Ja häipyy kuin pieru saharaan;)(D.Adams)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2372
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      141
      1526
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1023
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      377
      950
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe