http://150.144.30.101/data/realtime/javagif/gifs_small/20031028_1306_eit_284.gif
Aurinko tänään
7
966
Vastaukset
- mainita...
...SOHO- avaruusluotaimen kuvaamana.
- kuu-ukko
Jeps... ESA päivittää SOHOn kuvia säännöllisesti. Tässä koko linkki:
http://www.esa.int/export/esaCP/ASE08Y9KOYC_Protecting_0.html - Gienah Ghurab
kuu-ukko kirjoitti:
Jeps... ESA päivittää SOHOn kuvia säännöllisesti. Tässä koko linkki:
http://www.esa.int/export/esaCP/ASE08Y9KOYC_Protecting_0.htmlVertailin ESAn ja Nascomin aurikosivuja ja Nascomilla tuntui olevan monesta kuvasta tuoreempi versio
http://umbra.nascom.nasa.gov/images/latest.html
Reaaliaikaisin toistaiseksi löytämistäni on GOES-12 röntgenkuva
http://www.sec.noaa.gov/sxi/current_sxi_3MKcorona.png
mikä taitaa uusiutua neljän minuutin välein. Siitä näkee, jos voimakas flare leimahtaa. Graafisena voimakkuuden näkee nelikanavaisena kuudelta viime tunnilta ja kolmipäiväisenä
http://www.sec.noaa.gov/rt_plots/xray_1m.html
http://www.sec.noaa.gov/rt_plots/xray_5m.html - taisi
Gienah Ghurab kirjoitti:
Vertailin ESAn ja Nascomin aurikosivuja ja Nascomilla tuntui olevan monesta kuvasta tuoreempi versio
http://umbra.nascom.nasa.gov/images/latest.html
Reaaliaikaisin toistaiseksi löytämistäni on GOES-12 röntgenkuva
http://www.sec.noaa.gov/sxi/current_sxi_3MKcorona.png
mikä taitaa uusiutua neljän minuutin välein. Siitä näkee, jos voimakas flare leimahtaa. Graafisena voimakkuuden näkee nelikanavaisena kuudelta viime tunnilta ja kolmipäiväisenä
http://www.sec.noaa.gov/rt_plots/xray_1m.html
http://www.sec.noaa.gov/rt_plots/xray_5m.htmlolla voimakkain auringonpurkaus, mitä on rekisteröity, yle ainakin kertoi sellaista, 10 viime päivää ovat olleet aktiivisinta koko rekisteröidyssä historiassa, taitaa hajota koko mollukka;) Ja meillä vaan on pilveä edessä, ettei edes revontulia nää.
- haloota
taisi kirjoitti:
olla voimakkain auringonpurkaus, mitä on rekisteröity, yle ainakin kertoi sellaista, 10 viime päivää ovat olleet aktiivisinta koko rekisteröidyssä historiassa, taitaa hajota koko mollukka;) Ja meillä vaan on pilveä edessä, ettei edes revontulia nää.
löytyy "mielenkiintoisilla" perusteluilla
http://keskustelu.suomi24.fi/show.cgi?category=500000000000002&conference=664&posting=22000000001640629 - Gienah Ghurab
haloota kirjoitti:
löytyy "mielenkiintoisilla" perusteluilla
http://keskustelu.suomi24.fi/show.cgi?category=500000000000002&conference=664&posting=22000000001640629Aurinko on ollut viimeisen 60 vuoden aikana aktiivisin noin tuhanteen vuoteen. Joidenkin viikkojen takaista purkaustakin voimakkaampi tapahtui joskus 1800-luvun puolivälin paikkeilla, mutta silloin ei ollut mittareita, joten voimakkuus on vain arvioitu lähinnä silloisten revontulien esiintymisen leveysasteista.
Aurinko laajenee hyvin pikkuhiljaa ydinreaktioiden alueen laajetessa polttoaineen (siis vedyn) vähenemisen myötä.
Neutriinopuute johtuu neutriinolajin vaihtumisesta ja toista lajia ei pystytä havaitsemaan. Lajimuunnos osoittaa neutriinojen olevan massallisia hiukkasia.
Auringon vähittäinen laajeneminen aiheuttaa satojen miljoonien vuosien kuluessa vähittäin voimistuvan luonnollisen kasvihuoneilmiön, joka tehnee selvää korkeammista elämänmuodoista Maassa.
Mitään äkkipikaisen lopun enteitä ei kuitenkaan ole havaittavissa Auringon touhuilussa. - nenä
Gienah Ghurab kirjoitti:
Aurinko on ollut viimeisen 60 vuoden aikana aktiivisin noin tuhanteen vuoteen. Joidenkin viikkojen takaista purkaustakin voimakkaampi tapahtui joskus 1800-luvun puolivälin paikkeilla, mutta silloin ei ollut mittareita, joten voimakkuus on vain arvioitu lähinnä silloisten revontulien esiintymisen leveysasteista.
Aurinko laajenee hyvin pikkuhiljaa ydinreaktioiden alueen laajetessa polttoaineen (siis vedyn) vähenemisen myötä.
Neutriinopuute johtuu neutriinolajin vaihtumisesta ja toista lajia ei pystytä havaitsemaan. Lajimuunnos osoittaa neutriinojen olevan massallisia hiukkasia.
Auringon vähittäinen laajeneminen aiheuttaa satojen miljoonien vuosien kuluessa vähittäin voimistuvan luonnollisen kasvihuoneilmiön, joka tehnee selvää korkeammista elämänmuodoista Maassa.
Mitään äkkipikaisen lopun enteitä ei kuitenkaan ole havaittavissa Auringon touhuilussa.tätä en tullut ajatelleeksikaan, sanoo jumala tähän. Ja häipyy kuin pieru saharaan;)(D.Adams)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792372Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1411526- 1331462
- 1581234
- 1091023
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten377950Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683