Nyt tarvitsisin hyviä neuvoja, mitä kaikkea hyvää saisi valmistettua tonnikalasta, sillä sain lahjana reilun kilon purkin tonnikalaa paloina! ..kaikki reseptit ovat tervetulleita !!
(perusversiot frutti di mare - pastasta on hallussa samoin kuin erilaiset salaatit, mutta niistäkin on varmaankin lukemattomia versioita!)
Mitä kaikkea tonnikalasta?
8
1175
Vastaukset
- suolaisen piirakan ystävä
tekisin tonnikalapiirakan: normaali muropohja, suolaisen piirakan pohja: päälle tonnikalaa, kermaviiliä, muna, ja juustoraastetta.
- Meillä näin
Keitä riisiä, jäähdytä se, lisää sula herne-maissi-paprika-vihannessekoitus ja tonnikalaa. Tulee hyvää salaattia jota jaksaa syödä vaikka kuinka paljon. Itse en laita mitään mausteita.
Nami! =)
Ei kai vaan oo ostettu Lidlistä se sun lahja? Mä olen kans saanu lahjax kilon tonnikalaa.- tuttua ruokaa
..joo, itse kutsun tuota tonnikalamössöksi ja jaksan syödä sitä aivan loputtoman paljon.. mutta harmikseni poikaystäväni ei oikein lämpene tolle herkulle ! ps. kokeile mausteeksi valkopippuria ja päälle hieman ranskalaista salaattikastiketta..nam !
..en tiedä, vaikka ois ostettu Lidlistä.. kokemukseni mukaan sieltä saa hyvää tonnikalaa, toivottavasti se purkillinenkin on ! - lacey
tuttua ruokaa kirjoitti:
..joo, itse kutsun tuota tonnikalamössöksi ja jaksan syödä sitä aivan loputtoman paljon.. mutta harmikseni poikaystäväni ei oikein lämpene tolle herkulle ! ps. kokeile mausteeksi valkopippuria ja päälle hieman ranskalaista salaattikastiketta..nam !
..en tiedä, vaikka ois ostettu Lidlistä.. kokemukseni mukaan sieltä saa hyvää tonnikalaa, toivottavasti se purkillinenkin on !alkaahan innostuko liikaa tuosta tonnikalasta.
taalla ainakin varoitetaan sen suuresta elohopeapitoisuudesta. ei saisi syoda kovin montaa kertaa viikossa, imettavien aitien viela harvemmin. samoin altaissa viljellyt lohet sisaltavat enemman elohopeaa.
mina itse viis veisaan talla ikaa noista varoituksista, mutta tarkistakaahan tama asia siella.
- Esimerkiksi
Pilko 1 sipuli, 3-4 valkosipulinkynttä ja n. 2 dl paprikatahnatäytteisiä vihreitä oliiveja. Murenna kalaliemikuutio 500g paseerattua tomaattia. Kiehauta. Lisää n. 280g tonnikalamurskaa ja pilkotut ainekset. Mausta pizzamausteella ja basilikalla. Hauduta miedolla lämmöllä n. 5 min.
Todella hyvää esim. spagetin kanssa! - timantti
*Revittyä ruisleipää. (pyöreitä, ohuita, mutta toki käy esim. ruispalatkin.)
*leivälle hiukan rasvaa, oman maun mukaan
*tonnikalan sekaan pilkottua sipulia ja valkosipulia
*oman maun mukaan mausteita esim. cayanne pippuri, suola. Ei välttämättä tarvitse mitään.
*tonnikalamössö leivälle ja
*päälle juustoraastetta/-siivuja
*juuston päälle hiukan oreganoa
*uuniin 225 astetta ja sen aikaa että juusto on sulanut ja ehkä HIUKAN mennyt ruskeaksi - Cock
Mahtavaa opiskelijaruokaa, josta en ole päässyt vanhoilla päivilläni eroon: Tonnikalariisi.
Keitetään riisit. (Jasmin tai Basmati parasta)
Paistetaan sipulia, ja kun se alkaa pehmetä, lisätään tonnikala. Valkopippuria ja kalamaustetta päälle. Ruokakermapurkki siihen ja antaa pari minuuttia hautua. Sekoitetaan riisin kanssa. Jos haluaa voi laittaa vielä juustoraastetta sekaan lopuksi.
Tarjoillaan raejuuston kera ja ON HYVÄÄ, vie kielen mennessään. - Tirlittan
Kun suolaista pikkusyötävää on saatava nopeasti, on tonnikala hyvänmakuinen ja helppo apu.
Kaupasta juhlaleipää, tai jotain vaaleaa leipää, sellasia pyöreitä, joissa reikiä.
Sekoita kermaviiliin tonnikalaa ja laita sitä leivän päälle ja leipiä kerroksittain. Päällimmäisen leivän päälle voi lisämakua antamaan laittaa tuorejuustoa.Sitten koristeeksi kurkunsiivuja päälle ja muutama kirsikkatomaatti tai esim viinirypäle.
Helppo ja herkullinen "voileipäkakkku"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1086917- 954431
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483826Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483522- 513508
- 1883455
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242959- 672664
- 462501
- 131884