Eli mikä on VIRKAHEITTO? Sorry, jos tyhmä kysymys... :)
Mikä oikein on...
9
3326
Vastaukset
- Hakro
Epävirallinen nimitys virasta erotetulle tai muuten mitääntekemättömälle henkilölle. Voidaan käyttää myös käyttökelvottomasta esineestä.
- Toimi Heitto
En ole koskaan hakenut mitään virkaa, koska niillä töin ei minulla olisi mitään virkaa. Niinpä minusta ei myöskään saa virkaheittoa tekemälläkään.
Sen sijaan minut on joskus nimitetty toimitusjohtajaksi osakeyhtiöön, josta en omistanut edes pienen pientä nurkkaa. Siitä toimesta sain ennen pitkää kenkää.
Rengiksi en enää sen jälkeen ryhtynyt, vaan päätin siitä eteenpäin myös omistaa johtamani yhtiön osakkeet (tai ainakin sen osan niistä, jolla äänivaltaenemmistö säilyy yksin minulla).
Nyt minua on jo vaikeampi kammeta syrjään! - Hakro
Toimi Heitto kirjoitti:
En ole koskaan hakenut mitään virkaa, koska niillä töin ei minulla olisi mitään virkaa. Niinpä minusta ei myöskään saa virkaheittoa tekemälläkään.
Sen sijaan minut on joskus nimitetty toimitusjohtajaksi osakeyhtiöön, josta en omistanut edes pienen pientä nurkkaa. Siitä toimesta sain ennen pitkää kenkää.
Rengiksi en enää sen jälkeen ryhtynyt, vaan päätin siitä eteenpäin myös omistaa johtamani yhtiön osakkeet (tai ainakin sen osan niistä, jolla äänivaltaenemmistö säilyy yksin minulla).
Nyt minua on jo vaikeampi kammeta syrjään!Toimi Heitto, ei "virkaheitto" edellytä valtion tai kunnan virkaa. Jos oma yrityksesi menee kanttuvei, olet sekä virkaheitto johtaja että virkaheitto osakkeenomistaja.
Työhuoneeni nurkassa on vanha virkaheitto tietokone, aikoinaan hyvin palvellut mutta nyt virattomaksi jäänyt. Mitään valtion tai kunnan virkaa sillä ei ole koskaan ollutkaan. - Toimi Heitto
Hakro kirjoitti:
Toimi Heitto, ei "virkaheitto" edellytä valtion tai kunnan virkaa. Jos oma yrityksesi menee kanttuvei, olet sekä virkaheitto johtaja että virkaheitto osakkeenomistaja.
Työhuoneeni nurkassa on vanha virkaheitto tietokone, aikoinaan hyvin palvellut mutta nyt virattomaksi jäänyt. Mitään valtion tai kunnan virkaa sillä ei ole koskaan ollutkaan.Vastoin uskomuksia olen toistaiseksi kyennyt pitämään konkurssin loitolla. Eihän asia vaadi enempää kuin menojen ja tulojen sopeuttamisen. Kun firmalla on menoja paljon ja tuloja vähän, ei itsellä kärsi olla tuloja juuri lainkaan :•(
Silloin mennään evp-periaatteella eli eletään vaimon palkalla. Hänellä sentään oikein virkakin.
Minulla noita virkaheittoja tietokoneita ja oheislaitteita on pienen museollisen verran. Saisi varmaan maksaa Sortti-jäteasemalla jo sievoisen summan, jotta suostuisivat ottamaan koko läjän vastaan. - Seppo_P
Toimi Heitto kirjoitti:
Vastoin uskomuksia olen toistaiseksi kyennyt pitämään konkurssin loitolla. Eihän asia vaadi enempää kuin menojen ja tulojen sopeuttamisen. Kun firmalla on menoja paljon ja tuloja vähän, ei itsellä kärsi olla tuloja juuri lainkaan :•(
Silloin mennään evp-periaatteella eli eletään vaimon palkalla. Hänellä sentään oikein virkakin.
Minulla noita virkaheittoja tietokoneita ja oheislaitteita on pienen museollisen verran. Saisi varmaan maksaa Sortti-jäteasemalla jo sievoisen summan, jotta suostuisivat ottamaan koko läjän vastaan.Tiedoksi: Sortti ei veloita mitään elekroniikkaromun tuonnista!! Koskee myös oheislaitteita, kaapeleita jne. Siitä vaan kipikapi lastin kanssa Konalan Paperitielle, vai mikä lie lähin Sortin asemasi!
Jos romukokoelmastasii löytyy jotain tietotekniikan kehityksen kannalta historiallisesti arvokasta, niin Keuruulla oleva alan museo on kiinostunut. Alan amatööriharrastajat hakevat aparaatin kotoa. Itse lahjoitin sinne aikoinaan yhden ensimmäsiä kannettavia tietokoneita, sellaisen ompelukoneen kokoisen, pelkällä lerppuasemalla varustetun Siemensin, johon täytyi sovellusohjelma aina asentaa ensin joka käyttökerralla.
- pitäs.tietää
Virkamiehen rakon tyhjennys.
- Ylilyönti
Virkaheitto on alunperin tarkoittanut pappia, jonka viranhoitoon seurakunta on tyytymättömyyttä kehitettyänsä konkreettisesti tarttunut ja heivannut kirkon aidan yli. Tai sitten olen väärässä.
- Anonyymi
Näin olen kuullut
- viralla.astunut
Kun Suomenniemi asutettiin, tänne tuli paljon nälkäisiä virkamiehiä.
Missä virka, siinä loukku.
Missä loukku, siinä ansa.
Missä ansa, siinä virkamiehen lounas.
Kun virka ei antanut enää elantoa, sillä heitettiin vesilintua.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä412233Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi2221966- 1111528
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1421265- 1151197
PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1371110Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://251078- 74982
- 70940
- 61925