pitäisikö kauppojen olla auki sunnuntaisin

jumla

minun mielestäni kauppojen ei tarvitse olla auki sunnuntaisin

11

947

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -B-

... pitää saada olla aina auki(24/7), jos vaan riittää vapaaehtoista työvoimaa. Jos kauppias katsoo. että on kannattavaa pitää kaupaa auki,vaikka maksaakin työntekijöille asiaan kuuluvat korvaukset, niin tottakai saa pitää auki.

• ???????????????

Meillä riittää mielikuvitusta perheenä viettää aikaa antoisammin muualla, kuin krääsän keskellä jossain tavaratalossa.
      Meille riittää 6 päivää oikein hyvin,hävittää vaivalla ansaitut rahat!
      Halloo, kukaan ei tässäkään maassa voi kuluttaa tai syödä enempää kuin tähänkään asti!!!!!!!!!

• ????? itsellesi

Ei tässä nyt ole kyse siitä, että joku haluaisi viettää 7 päivää viikossa krääsän keskellä.

Mutta monet haluaisivat päästä kauppaan muulloinkin kuin lauantaisin pahimmassa ruuhkassa. Oletko huomannut, että lauantaina on yleensä aina ruuhkaa kaupoissa - johtuisikohan ehkä siitä, että aika monet eivät ehdi muulloin kauppaan? Sunnuntaiaukiolo tasoittaa lauantain ruuhkaa.

• ei todellakaan!
        ????? itsellesi kirjoitti:

Ei tässä nyt ole kyse siitä, että joku haluaisi viettää 7 päivää viikossa krääsän keskellä.

Mutta monet haluaisivat päästä kauppaan muulloinkin kuin lauantaisin pahimmassa ruuhkassa. Oletko huomannut, että lauantaina on yleensä aina ruuhkaa kaupoissa - johtuisikohan ehkä siitä, että aika monet eivät ehdi muulloin kauppaan? Sunnuntaiaukiolo tasoittaa lauantain ruuhkaa.

"Oletko huomannut, että lauantaina on yleensä aina ruuhkaa kaupoissa - johtuisikohan ehkä siitä, että aika monet eivät ehdi muulloin kauppaan? Sunnuntaiaukiolo tasoittaa lauantain ruuhkaa." Siis what?! Haluaisin tavata sen ihmisen, joka on joka arkipäivä duunissa klo 7-21!!! Ja senkin jälkeen on huoltoasemien kaupat auki! Ja jo nyt kaikki pienet kaupat on sunnuntaisin auki, kyllä niistä saa ihan tarpeex mitä tarvii! Ajatelkaa nyt ihmeessä niitä pieniä kaupantätejä, jotka sitten ei koskaa saa viettää sitä lepopäivää perheensä kanssa vain siksi, et joku uraohjus pääsee perheineen shoppailemaan sunnuntaina! Tsiisus! Eikai siel kaupas oo pakko aina porukalla käydä, meillä tehään molemmat erilaista vuorotyötä erilaisissa vuoroissa, harvoin sitä yhdessä kauppaan pääsee -eikä tarvitsekaan! Kyllähän yksi aikuinen ihminen osaa ostokset tehdä. Voi vaikka soittaa toiselle ja kysyä mitä tuo, jos ei muuten tiedä...

• Uraäiti

Meille suurimmalle osalle ihmisistä arki on erittäin kiireistä, työpäivät ja työmatkat vievät paljon aikaa. Työelämä on kovasti muuttunut ja muuttuu yhä enemmän siihen suuntaan, että työtä ei enää voi tehdä 8 tuntia päivässä. Sellaiset perinteiset teollisen yhteiskunnan ammatit, joissa tämä oli mahdollista, ovat hävinneet tai häviämässä. Nämä muutokset ovat yleismaailmallisia ja tapahtuvat meistä riippumatta, eikä entistä saada takaisin sillä, että kaupan ala jättää seuraamatta aikaansa.

Henkilökohtaisesti, meillä yleensä kaupassa käydään lauantaina, koska se ei arkisin ole mahdollista. Ei me ehditä arki-iltana kuin korkeintaan hakea kiireesti pari purkkia maitoa. Usein joudun tekemään työpäivän myös lauantaina eikä sitä käytännössä voi saada takaisin seuraavalla viikolla arkivapaana. Vapaata saa ehkä seuraavana kesänä, mutta siihen asti ei voi pitkittää kaupassakäyntiä.

Arvostaisin kovasti, jos voisi valita käykö kaupassa lauantaina vai sunnuntaina. Elämä olisi vähemmän ohjelmoitua.

• ehdottomasti

pitää olla auki sunnuntaisin. Kuten tulee olemaankin. Joskin vasta vuonna 2010.

• Harhauttava kysymys!

Kysymyksesi on liian asenteellinen!

Oikeammin pitäisi kysyä, että onko oikein että kaupankäyntiä rajoitetaan. Tähän voisin heti vastata, että ei ole oikein rajoittaa keinotekoisesti lailla kaupankäyntiä.

Jo nyt on luvallista esim kahden ihmisen käydä kauppaa vaikka jouluyönä. Jos taas kaupankäynti on toiselle ammatti, muuttuu toiminta lähes rikolliseksi.

Luonnollinen ja rajoittamaton kilpailu pitää kyllä huolen siitä, että ne kaupat, joille tulosta kertyy aukioloaikana, pitävät ovensa auki.

• Mutta erilaisiakin

Mielipiteitä toki on. Ennenkaikkea, hallitus ja poliitikot eivät saisi päättää aukioloajoista, vaan kauppiaat joiden elinkeinosta on kyse.
        Saavathan taksitkin ajaa sunnuntaisin ja ajavat jos on asiakkaita. Kauppias toimii samoin, jos asiakkaita riittää, hän pitää puotinsa auki, ellei puoti on kiinni, sillä sunnuntaityö maksaa eri tavoin kuin arki.
        Paskanpuhjien (kansanedustajat) näpit irti kauppiaiden toimista ja kauppojen aukioloista, enäänhän ei kirkkokaan siitä määrää, kuten aikaisemmin monesta asiasta.

• turhuudenjumala

olen kanssasi täysin samaa mieltä...

• Pitäisi

Pitäisi.

• pikemminkin...

Kauppojen aukioloa pitäisi rajoittaa!
        Kaupat kiinni arkipäivisin viimeistään klo 20 tai 19. Lauantaisin kaupat voisivat mennä kiinni jo neljältä iltapäivällä.

Televisiostakin voisi tulla ohjelmia vain klo 18-23 välisenä aikana.

Ihan oikeasti näin ajattelen, vaikka olen suht nuori. Perustelen asiaa sillä että ihmiset ehkä voisivat alkaa ajattelemaan ja olemaan luovempia, jos heillä ei olisi niin paljon "tekemistä" ja kiirettä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      20
      5916
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      22
      3149
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      161
      2720
    4. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      28
      2586
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82