QUORN???? Mykoproteiini

joutuuko tässä tilaamaan ul...

8

2788

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saa...

      Kyseistä tuotetta fileenä, jauheena, pyöryköinä ja pihveinä. On hyvää. Quorn itsessään ei kauheesti millekkään maistu, mutta on tosi hyvää kun pikkasen maustelee oman maun mukaan. Suosittelen käymään täällä Ruotsin puolella ostamassa jos ei Suomesta saa. =D

      • siinä on kananmunaa

        Quornin valmistuksessa on käytetty kananmunan valkuaiseta (tai siitä saatavaa albumiinia), joten se ei ole vegaaniruokaa.
        Lähde: http://en.wikipedia.org/wiki/Quorn

        Muutenkin mielenkiintoista tietoa tuossa artikkelissa, mm. että tuo Quornin valmistuksessa käytetty Fusarium venenatum on homesieni.Quorn on sitten pitkän jalostuksen ja tuotekehittelyn lopputote. Toivotaan lisää tuollaisia projekteja.


      • alkuperäinen kysyjä
        siinä on kananmunaa kirjoitti:

        Quornin valmistuksessa on käytetty kananmunan valkuaiseta (tai siitä saatavaa albumiinia), joten se ei ole vegaaniruokaa.
        Lähde: http://en.wikipedia.org/wiki/Quorn

        Muutenkin mielenkiintoista tietoa tuossa artikkelissa, mm. että tuo Quornin valmistuksessa käytetty Fusarium venenatum on homesieni.Quorn on sitten pitkän jalostuksen ja tuotekehittelyn lopputote. Toivotaan lisää tuollaisia projekteja.

        joo huomasinkin saman homman jo sieltä Quornin nettisivuilta. Voisin kuitenkin maistaa kyseistä tuotetta, jos siihen saisin mahdollisuuden, kun en ole kuitenkaan ihan 100% vegaani. Mieluummin soisin tietenkin että ko. firma suunnittelisi tuotteesta vegaanisen version.

        Muutenkin soisin että vegaanisten kulutustavaroiden kohdalla tehtäisiin enemmän tuotekehittelyä, lisää tuotteita ja uusia juttuja kehiin. Olen varma että vegaanisesti pystyttäisiin tuottamaan vaikka minkälaisia herkkuja, jos vaan halua tuotekehittelyyn löytyisi. Markkinoille tarvitaan kilpailukykyisiä vegaanisia tuotteita, ei aina vaan hysteerisen terveellisiä "vaihtoehto" idunpurija tuotteita, jotka on pakattu ruohonvihreisiin ekologisen näköisiin paketteihin.


    • Vegeks

      Johan oletkin hienon tuotteen löytänyt. Ohessa on hyvä kirjoitus Quornista:

      http://www.foodrevolution.org/askjohn/35.htm

      Quornia valmistaa Marlow Foods, joka on Astra Zenecan tytäryhtiö. Astra Zeneca taas on yksi suurimmista geenimuunneltujen kasvien tuottajista. Jokainen euro jonka käyttäisit tuohon upeaan Quorniin potentiaalisesti edistää siis geenimuuntelua (mmmm...naminami...geenimuuntelua).

      Edelleen Quornin perusraaka-aine ei edes ole varsinainen sieni, vaan homesieni, hienolta nimeltään fusarium venenatum. Kirjoituksessa siteerattu ekspertti sanoo, että fusariumin kutsuminen sieneksi on "kuin kutsuisi rottaa kanaksi, koska molemmat ovat eläimiä."

      Järjestö nimeltä Center for Science in the Public Interest (CSPI) on vaatinut USA:ssa FDA:ta vetämään Quornin pois markkinoilta. CSPI:n mukaan monet ihmiset ovat tulleet sairaaksi ja oksennelleet monta tuntia Quornin syömisen jälkeen. No ymmärtäähän tuon... eiväthän ihmiset normaalisti syö esimerkiksi homehtunutta leipääkään.

      Tietenkin Quorn on myös raskaasti prosessoitu, joten sitä syömällä tuet myös luonnonvarojen suurempaa kulutusta. Ruoan prosessointi kuluttaa aina esimerkiksi energia- ja vesivaroja enemmän kuin ruoan jättäminen mahdollisimman lähelle luonnollista olotilaansa. Tietenkin prosessointi tuhoaa myös hyödyllisiä aineksia kuten vitamiineja.

      Suosittelisin jotain muita ruokia kuin Quornia.

      • Quornisti

        Just kokkasin tosihyvän Quorn-perunakasvisvuuan ja hyvältä maistuu! Olen käyttänyt ko. tuotetta satunnaisesti jo vuosia ja mitään vikaa en kyllä löydä. Asun ulkomailla, jossa tuotetta myydään monessa muodossa.


      • i Sverige
        Quornisti kirjoitti:

        Just kokkasin tosihyvän Quorn-perunakasvisvuuan ja hyvältä maistuu! Olen käyttänyt ko. tuotetta satunnaisesti jo vuosia ja mitään vikaa en kyllä löydä. Asun ulkomailla, jossa tuotetta myydään monessa muodossa.

        http://www.quorn.se/


    • Siääni

      Tuli syksyllä 2012 myyntiin Suomessakin!

    • 1+7

      Ainakin K-kauppojen pakastealtaista löytyy! Prismasta olen myös löytänyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9254
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      42
      2720
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      152
      2493
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2019
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1776
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1464
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1340
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe