Joskus jää keitettyjä perunoita tähteeksi. Kaipaan ideoita miten niitä voisi jatkojalostaa.
Paistan perunoita ja joskus teen perunasalaattia.
Mitä muita ruokia?
IDEOITA keitetyistä perunoista?
12
7417
Vastaukset
- Hubaa
Pyttipannu...hyvää ja yksinkertasta ;)
- Nami-nami
...sweet chili saucea . NAM!
- Pottaatinsyöjä
Keitetty peruna kelpaa moneen. Niitä voi käyttää monenlaisissa salaateissa (esim. savukalasalaatti) tuomaan salaattiateriaan "tukevuutta", munakkaista saa tuhdimpaa ruokaa perunalla (esim. tortilla española). Paistettuihin perunoihinkin saa vaihtelua mausteilla - minä tykkään chiliperunoista. Mielikuvitus peliin, niin käyttötapoja löytyy!
- Minä
Keitettyjä perunoita voi laittaa raastettuna/ survottuna rieskataikinan sekaan. Mitä enemmän pottua,sitä parempaa(=pehmeämpää)rieskaa tulee. Taikinaan tulee vehnä- ja ohrajauhoja, suolaa ja vettä perunan lisäksi. Taikinasta kaulitaan ohuita leipiä, pistellään ja laitetaan kuumaan uuniin paistumaan. Sähköuunissakin onnistuu (275 asteessa)!
- Minä
Maitoahan se pitikin olla, ei vettä... Kyllähän se vedelläkin varmaan onnistuu.
Tarkempi ohje:
Rieska
2dl ohrajauhoja
1 1/2 dl vehnäjauhoja
1tl suolaa
2dl maitoa
1 raastettu kypsä peruna
Paistetaan 275 asteessa n. 10 min. - sisko
Minä kirjoitti:
Tarkempi ohje:
Rieska
2dl ohrajauhoja
1 1/2 dl vehnäjauhoja
1tl suolaa
2dl maitoa
1 raastettu kypsä peruna
Paistetaan 275 asteessa n. 10 min.Tämä onkin varmaan hyvä idea. Olen tehdyt perunamuussin jämistä samantapaista rieskaa, En ole hoksannut, että raastetuista perunoistakin onnistuu.
- manna
sisko kirjoitti:
Tämä onkin varmaan hyvä idea. Olen tehdyt perunamuussin jämistä samantapaista rieskaa, En ole hoksannut, että raastetuista perunoistakin onnistuu.
jos jää kokonaisia,keitettyjä perunoita,kuutioi ne ja laita uunivuokaan.lisää kuutioitua viherpippuri koskenlaskija sulatejuustoa.suolaa ja ruokakermaa.sitten vain kuumaan uuniin odottelemaan kunnes pinta saa kauniin värin.
- Titta
Minä kirjoitti:
Tarkempi ohje:
Rieska
2dl ohrajauhoja
1 1/2 dl vehnäjauhoja
1tl suolaa
2dl maitoa
1 raastettu kypsä peruna
Paistetaan 275 asteessa n. 10 min.Kyllä onnistuu vedelläkin :)
- tex mex
Minä kirjoitti:
Tarkempi ohje:
Rieska
2dl ohrajauhoja
1 1/2 dl vehnäjauhoja
1tl suolaa
2dl maitoa
1 raastettu kypsä peruna
Paistetaan 275 asteessa n. 10 min.Olen löytänyt lapsuuteni uudestaan. Kiitos erinomaisesta reseptistä ja ideasta!
- Titta
Siivutetaan pernaviipaleet. Siivutetaan tomaattia ja sipulia, jonka voi halutessaan käyttää pikaisesti mikrossa, sekä valkosipulia.
Vuorotellen siivut pystyyn voideltuun uunivuokaan ja aina ennen seuraavaa perunasiivua mieleistä juustoa kunnon siivu.
Jos pitää makkarasta voi laittaa sitäkin.
Tehdään munamaito ja maustetaan se mielen mukaan, sekä mahdollisesti silputaan vielä persiljaa reilusti joukkoon. Päälle reilusti juustoraastetta.
Eikä muuta kuin uuniin paistumaan kunnes munamaito on hyytynyt ja väri on kaunis. - amatörköksa
Kai tällä omeletilla on suomalainenkin nimi, minä tunnen sen vain bondomelettina.
Keitettyjä perunoita pikku palasina, sipulia, ja sitten sen mukaan, mitä kaapissa on: makkaraa. pekonia, savukylkeä, kinkkua.jne.päälle joko kermaa tai munamaitoa. maustaa voi miten haluaa. ja lisätä persiljaa paljon, vähän tai ei ollenkaan.
valmiiksi sen saa joko uunissa tai paistinpannussa. Ja hyvää on.- Titta
Muistuttaa espanjalaista munakasta. Espanjalaiset vain hienontavat perunat vielä haarukalla pannussa.
Olen itsekin tehnyt samantyylistä. Kokeilepa joskus vielä laittaa tomaatinsiivuja ja yrttimausteita päälle. on hyvää. Tässä tulee ihan nälkä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk923934Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna922019Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll871823- 1441702
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1081561- 1671551
Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.651488Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1671452Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j1001364- 861317