tämähän on

kokki

mielipide palsta,jos on koulun tarjoamassa ruuassa moittimista,niin eikö tämä palsta ole juuri sitä varten?en ymmärä miksi täällä verrataan esimerkiksi kuusikymmenluvun kouluruokailua(olen itsekin syönyt sitä)tähän päivään,tai afrikan nälkäisiä.Oma tyttäreni on nyt yhdeksenellä luokalla,ja on joutunut syömään jo useamman vuoden tätä palmian tehdasruokaa,en ihmettele yhtään jos koululaiset ovat jo vuosien mittaan kyllästyneet syömään tätä aina samaa tehdastuotantoa.Olen työskennellyt kaiken ikäisten asiakkaiden kanssa,pienistä tarhaikäisistä aina ylemmänasteen opiskelijoiden,kuin vanhusten parissakin.Olen valmis vastaanottamaan vastaan niin hyvät kuin huonotkin palautteet,miksi siis täällä nousee niin kova haloo,jos nuori ihminen ilmaisee mielipiteensä kouluruuasta????heti alkaa vitut lentelelemään ja afrikan nälkäiset hyökkää kuvioon.Olen katsonut tätä kouluruuan kehitystä niinsanotusti jo vuosien mittaan,näköala paikalta ja odotan mielenkiinnolla,kuinka kauan palmia voi pitää kilpailuasemansa ykkösenä,asiahan on jo viety euroopan unionin käsittelyyn.

12

2900

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haluamasi mielipide

      Niin miksi ei valittaa asiasta sitten suoraan
      siihen instanssiin joka kouluruuista päättää
      koska täällähän asiasta on aika turha ruikuttaa.

      Ja toisekseen; kouluruuan pahuus on ipanoiden keskuudessa vaan se yleinen mielipide, tuskin siellä kukaan uskaltaa sanoa että olipa tänään hyvää ruokaa ettei vaan erotuisi yököttelijä-massasta. Ja tämä koskee nimenomaan yläastetta.

      Samoin nämä mato-toukka yms jutut, niitähän sitä
      viljellään laajalti mutta tuskin niissä on mitnkään valtakunnan perää.

      Kyse on valmiista ennakkoasenteesta sen suhteen että kouluruoka on pahaa.

      Mitä itse olen omien tyttöjeni ruokalistat katsellut, niin kovin on monipuolista ja täysin ovat hengissä sekä ruumiin ja sielun voimissa selvinneet yläasten kouluruoalla.

      Sun kanstii varmaan laittaa tytöllesi sitten omat eväät kouluun jos nirsoilee niistä ruoista.
      Näin simppeliä sen on.

      • kahvilla ja tupakalla elett...

        Monesti näkee limsalla ja sipseillä eläviä koululasia.

        Toiset taas tankkaa hampurilaista, pizzaa ja kaljaa.

        Makea irtokarkki, leivokset ja pullat maistuvat.
        Kaakao ja keksit menvät hyvin.

        Näistä ei valiteta, ne pitävät tiellä.

        Kaurapuuro on hyvä edullinen lähtö aamulla.
        samoin näkkileipä, maito ja mehu.

        Salaattien, tomaattien, kurkkujen ja kaalin pitäminen eväslistalla on terveellistä ja ravitsevaa.

        Makkaralla on menekkiä vaikkei se parhaasta päästä olisikaan.

        Vatsalle on hyväksi syödä rauhallisesti ja helposti sulavia tuotteita.

        Eihän koulunkäynti tarvitse rasvaisia liharuokia.
        Eikä energiaa suklaasta tai sokerituotteista.

        Monella työpaikalla ei ole työpaikka ruokailua tarjolla vaan syödään omia eväitä.

        Silloin näkee aikuisilla järkyttäviä ruokailutapoja.

        Tupakka ja kahvia ei pitäisi käyttää.
        Mehut, limsat, pullat ja eines ruuat tekevät työnteon raskaaksi.

        Runsas alkoholin käyttö vapaa-ajalla periytyy näköjään näillä pikaruoka ihmisillä.

        Suomen työläiset ovat rakentaneet maan tupakalla, viinalla ja einesruualla.

        Toivotaan ettei seuraava sukupolvi rakenna maata limsalla, karkilla, spseillä ja pussikaljalla.


      • Kouluruokaa on kahta sorttia: Äärimmäisen pahaa, tai äärimmäisen hyvää. Oho, nyt erotun massasta!

        Mitä jos joskus tulisit syömään kouluruokaa koko vuodeksi? On syötäviä ruokia (niitä äärimmäisen hyviä) ja sitten ei syötäviä (niitä äärimmäisen pahoja).

        Eväät on todella hyvä idea. Harmi vain ettei koulussa saa syödä niitä.


      • kertoa minulle, että
        wer-wet kirjoitti:

        Kouluruokaa on kahta sorttia: Äärimmäisen pahaa, tai äärimmäisen hyvää. Oho, nyt erotun massasta!

        Mitä jos joskus tulisit syömään kouluruokaa koko vuodeksi? On syötäviä ruokia (niitä äärimmäisen hyviä) ja sitten ei syötäviä (niitä äärimmäisen pahoja).

        Eväät on todella hyvä idea. Harmi vain ettei koulussa saa syödä niitä.

        miksi koulussa ei saa syödä omia eväitä.


      • kertoa minulle, että kirjoitti:

        miksi koulussa ei saa syödä omia eväitä.

        Söin kerran kavereideni kanssa omia eväitä koulussa (mikä johtui aivan toisesta syystä kuin ruuan pahuudesta silloin) Ja opettajat käskivät mennä syömään oikeaa lämmintä ruokaa. Mitään selitystä emme saaneet muuta.


      • kokki
        wer-wet kirjoitti:

        Söin kerran kavereideni kanssa omia eväitä koulussa (mikä johtui aivan toisesta syystä kuin ruuan pahuudesta silloin) Ja opettajat käskivät mennä syömään oikeaa lämmintä ruokaa. Mitään selitystä emme saaneet muuta.

        omien eväiden tuontia ei katsota hyvällä,esimerkiksi Ammattikorkea kouluissa opiskelijat joutuvat maksamaan ruuasta,opiskelijoiden halutaan käyttävän maksullista ruokailua,vaikka eihän se kovin suuri summa ole,mutta opiskelijan kukkarossa voi pari,kolme euroakin tuntua.kouluissa jossa ruoka on ilmaista,ei näemmä ole katsottu tarpeelliseksi järjestää tilaa omien eväiden nauttimiseen.


      • kokki

        on palautelaatikko,johon voi laittaa palautteen ruuasta.Palautteet pitäisi esimiehen ja työntekijöiden välillä käydä läpi,ja toimittaa ne eteenpäin,valittevasti näin ei kuitenkaan välttämättä tapahdu.Tyttäreni syö kyllä ja pitää perinteisistä kotiruuista,esim.uuniohrapuuro mehukeiton kannssa on viikon kohokohta.Valittettavan usein vain ruoka on loppunut kesken,tai sitten on tarjolla jotain todella outoja tehtaan tuotekehittelyn tuloksia,joilla on erikoinen nimi,mutta ei tietoa mitä ruoka oikeastaan on.Ja siitä omien eväiden tuomisesta kouluun on seuraavissa viesteissä tietoa.


      • kokki kirjoitti:

        omien eväiden tuontia ei katsota hyvällä,esimerkiksi Ammattikorkea kouluissa opiskelijat joutuvat maksamaan ruuasta,opiskelijoiden halutaan käyttävän maksullista ruokailua,vaikka eihän se kovin suuri summa ole,mutta opiskelijan kukkarossa voi pari,kolme euroakin tuntua.kouluissa jossa ruoka on ilmaista,ei näemmä ole katsottu tarpeelliseksi järjestää tilaa omien eväiden nauttimiseen.

        asia on näin kuin sanot. Mieluusti voisin syödä omia eväitäni joinain päivinä mutta eipä auta. Onneksi koulun näkkileipä on hyvää :)


      • ..mutta joo
        kokki kirjoitti:

        on palautelaatikko,johon voi laittaa palautteen ruuasta.Palautteet pitäisi esimiehen ja työntekijöiden välillä käydä läpi,ja toimittaa ne eteenpäin,valittevasti näin ei kuitenkaan välttämättä tapahdu.Tyttäreni syö kyllä ja pitää perinteisistä kotiruuista,esim.uuniohrapuuro mehukeiton kannssa on viikon kohokohta.Valittettavan usein vain ruoka on loppunut kesken,tai sitten on tarjolla jotain todella outoja tehtaan tuotekehittelyn tuloksia,joilla on erikoinen nimi,mutta ei tietoa mitä ruoka oikeastaan on.Ja siitä omien eväiden tuomisesta kouluun on seuraavissa viesteissä tietoa.

        Typykkä, joka nyt on ammattiin valmistavassa
        koulussa kehui kouluruoan maasta taivaaseen.
        Kyselin ihan varta vasten.

        Ei mitään valituksen sanaa.
        Ruoat valmistaa Sodexho.

        Pettynyt ?


      • kokki
        ..mutta joo kirjoitti:

        Typykkä, joka nyt on ammattiin valmistavassa
        koulussa kehui kouluruoan maasta taivaaseen.
        Kyselin ihan varta vasten.

        Ei mitään valituksen sanaa.
        Ruoat valmistaa Sodexho.

        Pettynyt ?

        että näin on todella asian laita,olen työskennellyt koululla joka on sodexolla,ja täytyy sanoa että ruoka oli paljon maukkaampaa ja monipuolisempaa,kuin palmialla.En usko että sodexolta lähtee minnekään koululle mitään tehdastuotantoa,kaikissa paikoissa missä olen ollut ruoka on valmistettu omalla henkilökunnalla.omassa keittiössä.


      • edellinen
        kokki kirjoitti:

        että näin on todella asian laita,olen työskennellyt koululla joka on sodexolla,ja täytyy sanoa että ruoka oli paljon maukkaampaa ja monipuolisempaa,kuin palmialla.En usko että sodexolta lähtee minnekään koululle mitään tehdastuotantoa,kaikissa paikoissa missä olen ollut ruoka on valmistettu omalla henkilökunnalla.omassa keittiössä.

        että valita sitten sinne Palmialle.

        Typystä tulee ensihoitaja. (nuoremmasta, energian tarve suuri liikunnan määrästä johtuen)
        vanhempi nti valmistui hot- ja rav. virkailijaksi.

        Kouluruuilla eläneet, pelanneet ikänsä lentistä
        ja aina oon sanonut että ennen harkkoja koulussa
        pls maha täyteen, ikinä ei ole tullut valituksen sanaa ruuista. Illalla tankkausta : hiilareita ja proteiinia.
        Ja molemmissa hommissa tarvitaan energiaa kasvattamaan bodyä.

        Eipä ole tarvinnut käydä nirsoilemassa koulun keittiössä että en yäk en syö.

        Kotiruoassa ei pitäsi olla moitteen sijaa, mulla on mm tänä syksynä 3 voittoa respetikilpailuissa.

        Jos joku haluaa nirsota niin tehköön se, mun kakarat ovat tyytyväisiä kouluruokaan.
        Hyvää ja vaihtelevaa on ollut.

        Kuka muka jaksaa kotona vääntää niin monipuolista
        ja tuoretta kun koulut vai tyytyykö hamppari / pizza /eineslinjaan ?

        Laasketaanko lapsen ruokailu koulun eväiden varaan ?

        Yllättävän moni lapsi menee maanantaina kouluun NÄLKÄISENÄ!


      • silloinen syömishäiriö
        kertoa minulle, että kirjoitti:

        miksi koulussa ei saa syödä omia eväitä.

        Eipä syy minullekaan koskaan valjennut, mutta yläasteella piti mennä vessaan piiloon jos ei halunnut mennä syömään, koska muuten ruokailun skippaamisesta joutui puhutteluun.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5580
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3557
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1672
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      206
      1656
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      78
      1102
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1088
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      819
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      818
    Aihe