Rakastan pieniä kuivattuja papaija- ja ananaspaloja... rusinoita... kuivattuja luumuja, aprikooseja, omenaa...
voiko tällaisia herkkuja nauttia päivittäin? ovatko ne lainkaan terveellisiä? vai paheita suklaan ja muun makean joukossa?
eikös siinä taida olla 180-220 kcal/100g... mutta yleensä napostelen niitä pieniä paloja, enkä todellakaan pussillista! Kokonaisia luumuja yms. korkeintaan kolme kappaletta.
Muuten ruokailen kevyesti ja terveellisesti. Olen kasvissyöjä.
kuivatut hedelmät!
5
2043
Vastaukset 5
- syödä päivittäin
Kunhan ei vedä liikaa. Ei ruokavaliossa mitään sen mystisempää ole, kunhan vain huolehtii perusasioista eikä haikaile utopian perään. Eli:
-mikään ruoka ei laihduta
-mikään ruokavalio ei ole paras kaikille
-tietää mitä syö ja syö sen mukaisesti (l. paljonko tarvitsee mitäkin)
www.fineli.fi auttaa selvittämään tuota tietopuolta, omat elintavat (liikunta,..) ja mahdolliset allergiat tms. lisänä sitten sen terveellisen kokonaisuuden. - anisur
Kuivatuissa hedelmissä on paljon sokeria. Rusinoita käyttävät monet diabeetikot liian
alhaiseksi meneen verensokerin nostoon, koska niissä on paljon sokeria ja imeytyminen on tosi nopeaa. Nopeasti imeytyvät hiilihydraatit muuttuvat rasvaksi (jos nautitaan liikaa).
Olen lukenut jostakin, että rusinoissa on tosi
nopeita hiilareita.
Syö, mutta vain vähän. - Olet..
Juu juu kyllä sinä kasvissyöjästä käyt, varsinkin jos lihat ja makkarat syöt vain öisin tai muutoin pimeässä...
- terveellisiä
sisältävät paaaljon kuituja esim yhdessä kuivatussa aprikoosissa on kuitua saman verran kuin 3-4 tuoreessa muistat vain juoda vettä kun ks hedelmiä syöt
- älä höpsi
ei niissä mitenkään alle 200 kcal oo!
lue pakkauksista...
ainaki rusinoissa on 560 kcal/100 g..
eli yhtä hyvin voisit vetästä suklaata.
tavallisissa rypäleissä on 70 kcal/100g.
laske vähän montako rypälettä paketissa on. paketissa rusinoita on monta tuhatta rypälettä
mutta kyllä sitä suklaataki voi vetää pari palaa päivässä lihoamatta, kaikkea voi syödä OIKEASSA MÄÄRÄSSÄ.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1751587
- 78841
Ei enää ulkoteltta ruokaa.
Se oli sitten viimmeinen kerta kun tuonne teltalle menen.Laatu heikkenee joka vuosi ja annokset pienenee.Ei enää kiitos,38823En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen
Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää56791- 59630
Mitä eroavaisuuksia sinulla on
kaivattusi kanssa? Esim. luonteessa. Haittaavatko erot vai ovatko vain rikkaus?69610Olet niin tärkeä
Et edes tiedä sitä, tai ehkä tunnet sen… Sinussa on jotakin pysyvää, tuttua, turvallista, kodikasta.19541- 18502
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38486Jos sussa toisessa on yhtään miestä
Ja kadut tekemisiäsi niin menet poliisin puheille, paljastat kaiken oman osuutesi ja kerrot mitä kaikkea se toinen on te35476