Sämppäri sämpylä hävisi?

Honso

Kuka tietää mihin hävisi fazerin sämppäri.Aiemmin löytyi joka kaupasta, mutta enää en ole nähnyt missään.

8

592

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On tavattoman trendikästä

      Antaa uusia nimiä samoille mauttomille leivontatyön tuloksille, näin saadaan kuluttajan mielenkiinto vireille. Sämpylä oli ennen sämpylä ja sillä siisti. Nykyään se on Pomppelis tai Homppelis, siihen on lisätty makua pahentamaan porkkanaa tai jotain mikä ei leipään kuulu. Suomalainen sämpylä on muistuma neuvostoajan sahanpuruleivästä, täyttä paskaa, muka uutuutena.
      Suomalainen leipomotaito on kai euroopan kehnoin, johtuneeko alan keskittymisestä suurtuottajiin kuten Oululainen, Vaasa jne. Edes "ranskis" ei ole säilynyt entisellään, sitäkin on "tuotekehitelty", eikä ainakaan parempaan suuntaan.
      Mihin on kadonnut leipurien ammattiylpeys?
      Paskaa tarjotaan ja julmaan hintaan.

      • ei maistu enää

        hyvälle, sillä suola on jätetty pois tai sitä on liian vähän. Pelkkä jauho-vesiseos hiivalla kohotettuna on mautonta.
        Joulunaikaan sai sentään hyvää limppua, jota ei oltu pilattu vähentämällä suolan määrää. Tykkään piimälimpusta ja siirapilla voidellusta limpusta. Pitää silloin ostaa pakastimeen, kun on saatavilla. Voihan muhkunkieliset uutiset olla jonkun mieleen, muttei minun.

        Ranskis on semmonen pienen sämpylän kokoinen, ennen kuin laitetaan nostatuskoneeseen, eli paljon ilmaa sisään ja sitten uuniin.


      • leipätiskissä.

        Niinkin perustarvike kuin rapeakuorinen kuohkea sämpylä on kuulemma mahdoton leipoa nykyisillä menetelmillä.
        Kitara komppaa ja leipuri leipoo Pomppaa. Muovipussiin ja Vantaalta Utsjoelle herkut liikkeelle.


      • Hondo
        leipätiskissä. kirjoitti:

        Niinkin perustarvike kuin rapeakuorinen kuohkea sämpylä on kuulemma mahdoton leipoa nykyisillä menetelmillä.
        Kitara komppaa ja leipuri leipoo Pomppaa. Muovipussiin ja Vantaalta Utsjoelle herkut liikkeelle.

        Lopettiko Fatzer Sämppäri sämpylöiden teon??


      • Hondo
        ei maistu enää kirjoitti:

        hyvälle, sillä suola on jätetty pois tai sitä on liian vähän. Pelkkä jauho-vesiseos hiivalla kohotettuna on mautonta.
        Joulunaikaan sai sentään hyvää limppua, jota ei oltu pilattu vähentämällä suolan määrää. Tykkään piimälimpusta ja siirapilla voidellusta limpusta. Pitää silloin ostaa pakastimeen, kun on saatavilla. Voihan muhkunkieliset uutiset olla jonkun mieleen, muttei minun.

        Ranskis on semmonen pienen sämpylän kokoinen, ennen kuin laitetaan nostatuskoneeseen, eli paljon ilmaa sisään ja sitten uuniin.

        Moni kaipaa noita rapeakuorisia ja sisältä pehmeitä.
        Niitähän saa mm välimeren maista ja ovat vielä lämpimiä.Pitää kuitenkin muistaa, että siellä niitä jonotetaan ja sämpylät syödään heti lämpiminä.Suomessa tuo ei toimi, koska ihmiset tulevat kauppoihin kaukaa ja harva ehtii syödä mitään, ennenkuin tuntien päästä ostoksien teosta.
        Tuollainen rapea välimeren sämpylä on sitten ihan kamala kun se hiukan kuivahtaa.Täällä leivotaan pakon sanelemina hiukan toisenlaista tavaraa ja se pannaan muovipussiin, jolloin se on syötävissä vielä huomenna.Yksi hyvä vaihtoehto on ostaa esikypsennettyjä ja panna kotona uuniin.


      • Niitä ei enää
        Hondo kirjoitti:

        Lopettiko Fatzer Sämppäri sämpylöiden teon??

        Missään myydä, oliko muuta epäselvää?


      • Anonyymi

        ..... säälin sinua koska koit suurta tarvetta ilmaista negatiivinen kantasi miten kaikki on huonosti.
        Minä leivon kaikki leivät itse (oma elävään juureen) teen vanhoja tapoja kunnioittaen mutta välillä leivon myös kaupan hiivalla..... ja valmistan mielelläni hiivan,voin ja ym muut itse. Minä leivon , ilosta leipoa ja jaan mielelläni muillekin terveellistä aitoa juureen leivottua leipää ym..... Mitä jos
        Opettelet leipomaan niin ei tarvitse valittaa kaupan leivistä. Saat juuri itsesi näköiset leivät....


      • Anonyymi
        leipätiskissä. kirjoitti:

        Niinkin perustarvike kuin rapeakuorinen kuohkea sämpylä on kuulemma mahdoton leipoa nykyisillä menetelmillä.
        Kitara komppaa ja leipuri leipoo Pomppaa. Muovipussiin ja Vantaalta Utsjoelle herkut liikkeelle.

        Ei ole mahdotonta mutta vaatii taitoa ja tietoa.... Minä leivon omaan vanhaan juureen


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 145
      4097
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      112
      3700
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2575
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1595
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      90
      1496
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    Aihe