Vuoden ensimmäinen päivä ja aloitan perinteellisesti laihdutuskuurin.
On matka tiedossa maaliskuun lopulla ja se on kimmokkeena. Olen kokeillut kaikenmaailman juttuja ja tällä kertaa painonvartijoiden ohjeilla. On jäljellä entisiä vihkosia ja seuraan nyt sitä superstartti-ohjelmaa rankan tarkkaan.
Toki olen tehnyt monta muutakin uudenvuoden-päätöstä.
Mittasin painon aamulla, oli 80,2. Tavoitepaino olisi jotain 65.
Kyllä se tästä!
Miten moni muu on liikkeellä samoissa ajatuksissa?
Joukolla kaikki mukaan nyt!
1.1.2009
154
39653
Vastaukset
- laihduttaja
Täällä myös! Tavoitteena pudottaa painoa ja kohottaa kuntoa lopullisesti. Nyt paino on 66,8 ja tavoitteena 57kg.
Tammikuun aloitan karkkilakolla ja alan hiljalleen lisätä liikuntaa. Joka päivä yritän tehdä edes jotakin. Ennen tätä olen vain syönyt herkkuja, enkä liikkunut yhtään. Nyt tarvitaan muutos!- Perinteellisesti
Minulla on myös kunnon kohotus uudenvuoden päätöksissä. Ei vielä tänään, mutta jo huomisesta lähtien.
Olen päässyt eroon karkeista onneksi. Jäätelö on ollut kiusauksena, se saa jäädä nyt kokonaan, teen sheikkejä jatkossa.
Tuntuu tosikivalle, että olen aloittanut nyt. On sellainen fiilis, että tämän kerran onnistun!
Sita samaa kaikille muillekin! - Tiitu
Itsekkin ajattelin laihduttaa, kun on tullut joulukiloja... :D
Karkkilakko alkaa 5.1. ja menee 23.2.n asti.
Vatsalihasliikkeitä vähintään 3 kertaa viikossa, lenkillä käyn myös kaverini kanssa :)
Pelastusrenkaat saavat väistyä!
Ja onnea kaikille ;) - jaa jaa jaa
Juuri luin jostain lehdestä että karkkilakko ei auta yhtään. Kun pitää herkkuja pannassa niin himottaa vaan entistä enemmän kannattaa vain VÄHENTÄÄ karkin syöntiä ja muun hyvän.
- assssba
laihtua paino tällä hetkellä 92kg..oon pitkä 183cm niin ihannepaino olis kai 83..ois kiva jos painais jotain 84-85...niin ois helpompi ostaa housuja..
- pimpulapampulapulska
Katsokaa kiloklubi
on ilmainen sivustoo 0) - hoekka
pimpulapampulapulska kirjoitti:
Katsokaa kiloklubi
on ilmainen sivustoo 0)kyllä se elämäntapamuutos on ihan paras tapa laihtua, sillä jos laihdutat muuten vaan ja heti dieetin jälkeen alat syyvä samoja epäterveellisiä ruokia niin kilothan nousee kohisten takasin entiseen mittoihin, joskus jopa ylikin. itse tein noin 2 vuotta sitten muutoksen elämääni että en enää syönyt karkkeja,lihapiirakoita,hampurilaisia,sipsiä,ranskalaisia. lisäsin samalla liikuntaa ja kappas lihasmassa liisääntyi läski väheni ja paino putosi noin 15KG!! Olen nyt 195cm pitkä ja 85KG painava ja elämä hymyilee :) :)
- Kilot kertyneet
Mulla kävi sillä tavalla että aloitin työssä, jossa laihtui sivutuotteena ihan itsessään. Työhön kuului niin paljon kävelyä ja kanniskelua, että sain unelmakropan käytännössä itsestään.
Liikkuminen töissä aiheutti sen, että kotiin tullessa oli niin nälkäinen ja raukea olo, ettei karkin vetäminen olisi juolahtanut mieleenkään. Sitä laittoi itselleen mieluummin vihanneksia ja esim. lautasellisen purkkihernekeittoa. Kaiken kukkuraksi työt loppuivat yleensä iltayhdeksältä, eli vältyin ns. naposteluajalta kotona.
Toinen tapa, millä olen laihtunut ihan itsestään on lähteminen vähäksi aikaa maalle töihin opiskelijana. Kun kahvilatarjonta ja muut herkkuhoukutukset olivat pieniä, ja työhön kuului n. 1,5 viikkoa leireilyä säännöllisine ruokailuineen, laihduin. Laihduin vaikka söinkin sipsejä ja viihdyin kirjojen parissa.
Itselläni kilot kertyvät yleensä silloin, kun elämässä on stressiä tai tekemisen puutetta. Silloin tulee syötyä sipsejä ja suklaita tavallista enemmän. Toisaalta myös työpaikan kahvipöytä on osoittautunut uhkaksi. Jos syön töissä joka päivä keksin tai pari, lihon hitaasti mutta varmasti, jos sitä jatkuu pitkään.
Olen myös huomannut että paivällisen poisjättäminen ei lupaa hyvää painolle. Se ohjaa napostelemaan, syömään jatkuvasti voileipiä ym.
Olen huomannut että pahin vihollinen laihtumista tavoittelevalle on nälkä. Kun on nälkä, ei voi keskittyä mihinkään, ja pahimmillaan ei voi edes nukkua kunnolla. Jos haluaa lisätä liikuntaa, tarvitaanhan siihenkin energiaa. Sitä jaksaa paremmin lähteä illalla lenkille, jos on syönyt kunnolla. Nälästä seuraa, että alkaa inhota kaikkea laihdutustouhua ja ennenpitkää antaa periksi.
Salaisuus piilee siinä, miten löytää ruokia, jotka sopivat pienituloisen kukkarolle ja ovat terveellisiä ja täyttäviä. Itse uskon löytäneeni vastauksen: perusruoka säännöllisesti nautittuna ja karkit/suklaat/sipsit vain yhtenä päivänä viikossa. - pääkkäri
lue tästä pääkkäri. Minusta ajatuksia herättävä juttu. lehdessä on myös toinen hyvä juttu liikkumiseen.
http://www.liiku.fi/verkkolehti/ - juttuja!
pääkkäri kirjoitti:
lue tästä pääkkäri. Minusta ajatuksia herättävä juttu. lehdessä on myös toinen hyvä juttu liikkumiseen.
http://www.liiku.fi/verkkolehti/Kiitos vinkistä! Olisi aika luksusta joskus päästä työpaikalle, joka osittain kustantaisi liikkumisen.
Toistaiseksi varaudun kuitenkin siihen että vastaan tulee se perinteinen malli, jossa kahvihuoneessa on saatavilla jos jonkinlaisia herkkuja harva se päivä. Täytyy jotenkin kovettaa itsensä niille houkutuksille. Kaduttaa että viimeisessä päästin homman repsahtamaan...
No, nyt on muutos jo käynnissä, enkä ainakaan nyt ole makean orja. :)
- 18 kuukautta meni
moro, onnea laihdutuksee vaa
onnella ei ole mittää tekemistä kylläkää laihtumisen kanssa.
minulta putos 4 kk aikana 10kg ja sitten vähitellen 8kuukauden aikana n.10kg.. nyt olen 172/62-64kg..
ja jaksan paremmin kuin ennen, ei ainakaa ahiskun sidon kengan nauhoja kii- Kerro kerro
Tosimahtavaa!
Miten onnistuit? Kun pääsisikin sinun lukemiin!
Tässä olen nyt ekapäivää ja hyvin on tähän asti mennyt. Juon paljon vettä ja merkkaan joka ainoan näkkärin muistiin.
Tuntuu vähän hölmöltä kylläkin, mutta aika aikaansa kutakin. Eikun vaan intoa kaikille! - viestiä
Kerro kerro kirjoitti:
Tosimahtavaa!
Tässä olen nyt ekapäivää ja hyvin on tähän asti mennyt. Juon paljon vettä ja merkkaan joka ainoan näkkärin muistiin.
Tuntuu vähän hölmöltä kylläkin, mutta aika aikaansa kutakin. Eikun vaan intoa kaikille!postiini, niin keskustellaan.
kerron mielelläni
[email protected] - kovasti
Kerro kerro kirjoitti:
Tosimahtavaa!
Tuntuu vähän hölmöltä kylläkin, mutta aika aikaansa kutakin. Eikun vaan intoa kaikille!Siihen kaikkien ylös kirjottamiseen mulla meni aikanaan hermot ja nyt on sitte pudotetusta 30 kilosta 20 tullu takasi :(
v 2007 siis pudotin ja v 2008 tuli takasin... Nyt pitäs vaan löytää se motivaatio jostain ja alottaa uuelleen ja pitää se myös :)
Tsemppiä vaan kovasti sullekki!! - laihduttanut
Kyllä se laihduttaminen onnistuu aivan varmasti ainakin painonvartijoiden ohjeilla.Olen itsekin tiputtanut painoa 25kg ja ei ole grammaakaan tullut takas ja siitä on nyt vuosi. Mulla meni vuosi kun pudotin nuo 25kg mutta olin kyllä uskollisesti joka viikko puntarissa ja pidin päiväkirjaa,tsemppiä vaan teille kaikille kyllä se onnistuu:):)
- Paras keino
laihduttanut kirjoitti:
Kyllä se laihduttaminen onnistuu aivan varmasti ainakin painonvartijoiden ohjeilla.Olen itsekin tiputtanut painoa 25kg ja ei ole grammaakaan tullut takas ja siitä on nyt vuosi. Mulla meni vuosi kun pudotin nuo 25kg mutta olin kyllä uskollisesti joka viikko puntarissa ja pidin päiväkirjaa,tsemppiä vaan teille kaikille kyllä se onnistuu:):)
Olen seuraillut kaikenmaailman tempauksia. Painonvartijat on luotettavin tapa laihtua ja ei tule terveysongelmia.
- Perinteellisesti
Hyvä alku ja jatkuu.
Sitä samaa muillekin! - Susan +++++
Minä aloin noudattaa perinteistä kasvis linjaani joulukuun alusta (läski ja suklaalakon aloitin jo 4 vuotta sitten). Hiukka on paino pudonnut vaikken siihen pyrkinyt vaan kiinteyttämään maha-ym lihaksia jumpan avulla. 53 kg on timmi paino tällä pituudella. Ei tarvi hävetä peiliin katsoessa eikä saleilla ja uimahallissa. (Hyväksyviä seurailevia katseita sataa...)
- .Mara
Tsemppiä sulle, oikea ote tuntuu olevan!
- Näin se taas menee
Tänään jo ensimmäiset sortuvat syöpöttelyyn ja/tai juopotteluun ja kun eka repsu on tapahtunut, niin ei enää osata hillitä... Annetaan mennä vaan. Kohta taas aloitetaan, kestetään muutama päivä ja taas mennään.
Paikkareilla ei kukaan laihdu, ainakaan pysyvästi.- kitukuuri
Paikkareiten kitukuuri ei kestä.Jotenkin tuntuu taas että tää on paikkareiden mainos?? kun joka puolella mainoksia kannattaa maksaa puntarille seisahtamisesta.Mut onnea yritykselle
- Acid7
"Laihdutuskuurit aloitetaan aina täydellä vatsalla" tuo 80->65 on aika raju pudotus tuossa ajassa. 10% painosta voi pudottaa muutamassa kuukaudessa, jos on liikakiloja, mutta tuossa on yli 10%.
- terveempi elämä
Painon pudotus ei ole koskaan turhaa. Jo muutaman kilon pudotus on terveydelle ja elimistölle hyväksi. Sana laihdutuskuuri ei ole pysyvä olotila vaan pitää ymmärtää, että on kyse elämäntapojen muutosesta. Se ei ole helppoa mutta pienillä askeleilla pääsee kohti määränpäätä.
Itse olen pudottanut painoa 45kg ja vieläkin on pudotettavaa n.30kg. Matka on pitkä mutta tuloksia tuova, eikä todellakaan helppo. Alkupaino oli 145 nyt 18kk:den jälkeen sata ja tämän vuoden lopulla toivottavasti 70kg, olen 176cm pitkä. Tsemppiä kaikille painon pudottajille. Mahdollisen herkuttelun jälkeen koittaa aina uusi terveellisempi päivä. - kaiken pahan alku ja juuri
terveempi elämä kirjoitti:
Painon pudotus ei ole koskaan turhaa. Jo muutaman kilon pudotus on terveydelle ja elimistölle hyväksi. Sana laihdutuskuuri ei ole pysyvä olotila vaan pitää ymmärtää, että on kyse elämäntapojen muutosesta. Se ei ole helppoa mutta pienillä askeleilla pääsee kohti määränpäätä.
Itse olen pudottanut painoa 45kg ja vieläkin on pudotettavaa n.30kg. Matka on pitkä mutta tuloksia tuova, eikä todellakaan helppo. Alkupaino oli 145 nyt 18kk:den jälkeen sata ja tämän vuoden lopulla toivottavasti 70kg, olen 176cm pitkä. Tsemppiä kaikille painon pudottajille. Mahdollisen herkuttelun jälkeen koittaa aina uusi terveellisempi päivä.Sen kun jättää pois ruokavaliosta, paino putoaa kyllä. Katsokaa veriryhmäruokavalio, syö oikein oman tyypppisi mukaan! En noudata orjallisesti mutta olen pudottanut painoani ja voin paljon paremmin kuin aikaisemmin. Vähäkin muutos oikeaan suuntaan on parempi kuin vanha mässäily ja ASENNE on se joka ratkaisee AINA!
Itse laihdutan liikuntaa lisäämällä. Tänään menen illalla uimaan pubiin menon sijasta.
laihduttaa kun pidän painon 5 kg vaihtelulla.
Painan 78 kg ja lihakia on.
Naielle 80 kg tarkoittaa uutta nimeä, se on POMMIKONE- Elina
Paino on hyvin yksilöllinen asia, ja sen mittaamiseen sopii paremmin peili kuin vaaka.
Kävin lääkärissä, valittamassa vatsavaivoja. Valitin ylipainoa, kun pukeuduin. Kysyin voisiko sillä olla vaikutusta. Mieslääkäri näytti tosi yllättyneeltä, kohotti kysyvästi kulmiaan. Kysyi, sitten painoni (76) ja pituuteni (165) ja tutkittuaan painoindeksitaulukkoa totesi, että onhan sitä vähän. Vaatekokoni on 40.
Olennaita on kuitenkin se, että ihminen itse voi hyvin omassa ruumiissaan ja pystyy nauttimaan siitä. Mihin ei välttämättä kykene kovin moni laihakaan. - Diudidaadaa
Elina kirjoitti:
Paino on hyvin yksilöllinen asia, ja sen mittaamiseen sopii paremmin peili kuin vaaka.
Kävin lääkärissä, valittamassa vatsavaivoja. Valitin ylipainoa, kun pukeuduin. Kysyin voisiko sillä olla vaikutusta. Mieslääkäri näytti tosi yllättyneeltä, kohotti kysyvästi kulmiaan. Kysyi, sitten painoni (76) ja pituuteni (165) ja tutkittuaan painoindeksitaulukkoa totesi, että onhan sitä vähän. Vaatekokoni on 40.
Olennaita on kuitenkin se, että ihminen itse voi hyvin omassa ruumiissaan ja pystyy nauttimaan siitä. Mihin ei välttämättä kykene kovin moni laihakaan.Ihana Elina, olet täysin oikeassa!!! Puntari on lähes turha kapistus :)
- Tukeva?
Ostin syksyllä askelmittarin. Ihan hyvä, aika vain ei riitä. Laihtuakseen tulisi kävellä 15 000 askelta päivässä.
Ajattelin että hyötyliikunnalla tulee jo ainakin 10 t kokoon. Kokeilin niin, että pidin mittaria vyöllä, kun siivosin sisällä koko päivän. Tulos 4300 askelta. 15 000 askelta päivässä tarkoittaa vähintään 1,5 tunnin kävelylenkkiä, jatkuvaa kävelyä, joka päivä. Sen sijaan mitä tekee iltaisin esim. klo 19-21, pitäisi mitata maantietä, pururataa tai kevyenliikenteen väyliä. Tai sitten siirtyä johonkin raskaampaan liikuntaan. - aloitin
kuntoilukuurin jo kaksi vuotta sitten. Nyt olen ihannepainossa ja löytyy pyykkilautavatsa:)Siitä vaan muutkin elämäntapoja vaihtamaan.Ja ikää on jo 40 joten onnistuu se vielä vanhempanakin:)
- ferrari...m
syö vähemmin kuin kuluta..turha lässytys pois.
- Ikilaihis
Te ette osaa elää ja turpoatte yli nahkoistanne, oikeita pömppöpyörylöitä. Kukaan ei ole lihava ellei halua. Poikkeuksena joitakin sairauksia ja lääkkeitä jotka saattavat lihottaa eli kerätä nestettä elimistöön. Mutta muuten, elämällä oikein ja syömällä oikein, yksikään ihminen täällä maailmassa ei turpoa vinksahtaneesti, kuten katukuvassa joka päivä näkee. Itse olen yli 50 vuotias ja ollut samoissa hoikissa mitoissa siitä lähtien kun täytin 18. Sitä ennen olin hoikempi. Hävetkää plösöjänne mutta älkää täällä iniskö joutavista "laihdutuskuureista". PAH.
- BBBBBB
Kirjoititko mielestäsi oikealle palstalle; laihduttajien tukiryhmään?
Mielipiteesi eivät pidä paikkaansa, mutta en käy niitä nyt oikomaan tai kommentoimaan muutenkaan.
Kirjoituksessasi toit oman henkisen olotilasi esiin; katkera, ärtynyt, onneton, turhautunut...
Häpeä.
PS. Itse olen normaalipainoinen. - Jaana_70
Lue estrogeenin ja rasvan tai estrogeenin ja selluliitin ikiaikaisesta liitosta ... googlesta löytyy, mutta tässä pari suoraa:
http://www.dermoshop.com/article.asp?id=4606
http://www.poliklinikka.fi/?page=2792845&qid=5932034&cid=3358465 - valoholisti
Itselläni on saman ikäinen "sisko" kuin olen itse (16v).Hän on luonnostaan kevyt ja hoikka rakenteeltaan.syö ja juo mitä vain- mutta hän ei liho merkittävästi,sillälailla että sen huomaisi.samoin yksi parhaimmista kavereistani.laiha kui hattunaulakko,mutta ahmii päivät pitkät suklaata ja ei harrasta liikuntaa.toisin käy minulla.on liikuttava säännöllisin väliajoin, muuten rupeaa pyöristymään. itse en ole todellakaan mikään läski,en edes pyöreä,mutta luonnostani "isokokoinen"...näin sen muotoilen.ruokavalion terveellisenä säilyttäminen on kyllä helppoa,se tulee nykyään luonnostaan,mutta säänöllinen liikunta on hankalampi toteuttaa....
Haluan kuintenkin sanoa,että lihavuus ja painonnousu kulkevat myös suvussa niiden lääkkeiden ja sairauksien lisäksi. jotkut ihmiset saattavat lihoa helpommin kuin toiset.toiset taas eivät liho juuri yhtään. Eli se EI OLE aina elämäntavoista kiinni,vaan myös perimästä, niistä lääkkeista ja sairauksista.sehän on jo tv-ohjelmissakin todettu että jotkut eivät laihdu sitten millään. - Elina
valoholisti kirjoitti:
Itselläni on saman ikäinen "sisko" kuin olen itse (16v).Hän on luonnostaan kevyt ja hoikka rakenteeltaan.syö ja juo mitä vain- mutta hän ei liho merkittävästi,sillälailla että sen huomaisi.samoin yksi parhaimmista kavereistani.laiha kui hattunaulakko,mutta ahmii päivät pitkät suklaata ja ei harrasta liikuntaa.toisin käy minulla.on liikuttava säännöllisin väliajoin, muuten rupeaa pyöristymään. itse en ole todellakaan mikään läski,en edes pyöreä,mutta luonnostani "isokokoinen"...näin sen muotoilen.ruokavalion terveellisenä säilyttäminen on kyllä helppoa,se tulee nykyään luonnostaan,mutta säänöllinen liikunta on hankalampi toteuttaa....
Haluan kuintenkin sanoa,että lihavuus ja painonnousu kulkevat myös suvussa niiden lääkkeiden ja sairauksien lisäksi. jotkut ihmiset saattavat lihoa helpommin kuin toiset.toiset taas eivät liho juuri yhtään. Eli se EI OLE aina elämäntavoista kiinni,vaan myös perimästä, niistä lääkkeista ja sairauksista.sehän on jo tv-ohjelmissakin todettu että jotkut eivät laihdu sitten millään.Voisin kirjoittaa aivan samat kokemukset. Minulla oli selluliittia jo alle 15-vuotiaana. Kaikki tuntuu varastoituvan. Ja yksi langanlaiha kaveri elää suurin piirtein karkeilla ja syö hampurilaisaterioita ranskalaisilla.
- Terveys kunnossa
valoholisti kirjoitti:
Haluan kuintenkin sanoa,että lihavuus ja painonnousu kulkevat myös suvussa niiden lääkkeiden ja sairauksien lisäksi. jotkut ihmiset saattavat lihoa helpommin kuin toiset.toiset taas eivät liho juuri yhtään. Eli se EI OLE aina elämäntavoista kiinni,vaan myös perimästä, niistä lääkkeista ja sairauksista.sehän on jo tv-ohjelmissakin todettu että jotkut eivät laihdu sitten millään.Aineenvaihdunta ja hormonit vaikuttaa ainakin todella paljon siihen miten kroppa toimii... ja jos ei sille tajua ajoissa tehdä mitään, niin niitä kiloja tulee vuosien varrella huomaamatta. Sit niitä onkin vaikea saada pois. Se vaatii kyllä täyttä elämäntapojen muutosta joskus.
Varsinkin jos joku ihminen on nuorena voinut syödä melko paljon lihomatta, ja syö samaan tapaan 50 vuotta, sitten ihmettelee kun vuosien varrella on kertynyt kiloja lisää, se johtuu just aineenvaihdunnasta. Iän myötä aineenvaihdunta hidastuu, jolloin kalorientarve pienenee. Tottakai sitten jos syö yhtä paljon kuin ennenkin, niin ylimääräinen varastoituu.
Ei kaikki liho vaan sen takia että ahmii. Mutta kannustan sydämellisesti teitä kaikkia oman terveytenne takia liikkumaan ja syömään terveellisesti, sitäpaitsi liikunta on kivaa kun sitä alkaa tehdä enemmän ja huomaa tuloksia! :D - selustaansa..
valoholisti kirjoitti:
Haluan kuintenkin sanoa,että lihavuus ja painonnousu kulkevat myös suvussa niiden lääkkeiden ja sairauksien lisäksi. jotkut ihmiset saattavat lihoa helpommin kuin toiset.toiset taas eivät liho juuri yhtään. Eli se EI OLE aina elämäntavoista kiinni,vaan myös perimästä, niistä lääkkeista ja sairauksista.sehän on jo tv-ohjelmissakin todettu että jotkut eivät laihdu sitten millään.täälläkin foorumilla jo valmiiksi, että voi sanoa tuttavilleen että "mitä minä kirjoitin perimästä, geeneistäja aineenvaidunnasta, ei se kaikilla vaan onnistu tämä laihduttaminen", sitten kun ne omat laihdutushaaveet on taas kerran haudattu roskaruoan alttarille.
- Ikilaihis
BBBBBB kirjoitti:
Mielipiteesi eivät pidä paikkaansa, mutta en käy niitä nyt oikomaan tai kommentoimaan muutenkaan.
Kirjoituksessasi toit oman henkisen olotilasi esiin; katkera, ärtynyt, onneton, turhautunut...
Häpeä.
PS. Itse olen normaalipainoinen.Tai oikeastaan 2 kg ylipainoinen. Olen 180 cm ja painan 77 kg. Ehkä siinä on pari kiloa liikaa kun söin viikon ajan kaikkia makeita, mm suklaata yli kilon. En ole katkera enkä muutenkaan alle älyn kuten suomalaiset yleensä. Olen ihan onnellinen mies. Näitä on harvassa. Itse vaikutat hyökkäyksessäsi muulta kuin henkisesti tasapainoiselta normaali painoiselta ehkä ihmiseltä.
- muuttujana
valoholisti kirjoitti:
Haluan kuintenkin sanoa,että lihavuus ja painonnousu kulkevat myös suvussa niiden lääkkeiden ja sairauksien lisäksi. jotkut ihmiset saattavat lihoa helpommin kuin toiset.toiset taas eivät liho juuri yhtään. Eli se EI OLE aina elämäntavoista kiinni,vaan myös perimästä, niistä lääkkeista ja sairauksista.sehän on jo tv-ohjelmissakin todettu että jotkut eivät laihdu sitten millään.Moikka, Tiesittehän, että alle 25-vuotiaana aineenvaihdunta on vielä suht.normaalia ja yli 25v se hiukka muuttuupi laiskemmaksi ja tätä voidaan sitten normalisoida terveellisellä ruokavaliolla ja säännöllisellä liikunnalla sekä vedenjuonnilla:).
Tosiasia on myöskin se, että myös hoikille ihmisille syntyy ajan myötä terveysongelmia jos jatkavat herkuttelua, eivätkä ajattele terveellistä ruokavaliota ollenkaan. - Totta...
BBBBBB kirjoitti:
Häpeä.
PS. Itse olen normaalipainoinen.Olen normaalipainonen ja 40v. Täytyy kokoajan katsoa mitä syön ja että liikun tarpeksi. Muuten paino nouse heti. Lapsuuden kaveri on aina saanut syödä mitä halua ja on edelleen kun anorektiko, eikä harrasta mitään liikunta. Että sillä lailla.....
- kkkkkkkkkkkkt
Mitä helvatun hävettävää lihavuudessa on? Jotkut eivät liho söivät mitä tahansa ja miten tahansa. Itselläni on masennus ja olen "lohdutus" syöjä!
Ennen oli tupakka, sen tilalle tuli syöminen ja painon nousu! Tämä talviaika on itselleni ikävintä aikaa, pimeys,liukkaus ja kylmyys eivät oikein innosta liikkumaan.
Odotan kesää, vesien vapautumista, että pääsen lempipuuhaani uimaan! Uimahallit olivat pyhien aikaan kiinni ja on todella paksu olo. Hävetä en aio, täällä sais kävellä rusetilla jos muita, muiden mielipiteitä, varten elää! Voi olla, että en "osaa elää", mutta se on minun osaamattomuuttani se! - Nimetön
Siinä näkee kun on niin "takakiree" että. Ihan hyvä että oot mitoissas näin monenvuoden jälkeenkin. Mutta voisit kiinnittää henkiseen puoleesi vähän huomiota, koska siinä ei kaikki tunnu olevan kohdallaan.
- Elina
muuttujana kirjoitti:
Moikka, Tiesittehän, että alle 25-vuotiaana aineenvaihdunta on vielä suht.normaalia ja yli 25v se hiukka muuttuupi laiskemmaksi ja tätä voidaan sitten normalisoida terveellisellä ruokavaliolla ja säännöllisellä liikunnalla sekä vedenjuonnilla:).
Tosiasia on myöskin se, että myös hoikille ihmisille syntyy ajan myötä terveysongelmia jos jatkavat herkuttelua, eivätkä ajattele terveellistä ruokavaliota ollenkaan.16-v tyttö kirjoitti geeneistä, mutta niiden joilla on "hyvät geenit" on vaikea uskoa - kun se oma kokemus puuttuu - että toisille kertyy herkemmin kuin jollekin toiselle samanikäiselle, joka omasta mielestään pysyy hoikkana, koska ymmärtää elää terveellisesti, päinvastoin kuin lihomiseen taipuvainen.
Kyse ei ole selustan suojaamisesta, vaan muistutus siitä että toiset joutuvat tekemään paljon töitä painonsa eteen, toiset voivat syödä melkein mitä haluavat - Samanikäisetkin. Karkeilla elävä ja hampurilaisaterioita syövä kaverini on yli 30.
Isäni ja äitini ovat hyvä esimerkki. Samoja ruokia syövät, äitini huomattavasti pienempiä annoksia. Isäni on luuta ja nahkaa, äitini lihava. Ovat eläkkeellä, liikkuvat molemmat hyvin vähän. Tosin äitini käy vesijumpassa. - lilli82
en olisi uskonut viisikymppisen kirjoittavan tollasta.
- Melkein ravitsemusterapeutti
selustaansa.. kirjoitti:
täälläkin foorumilla jo valmiiksi, että voi sanoa tuttavilleen että "mitä minä kirjoitin perimästä, geeneistäja aineenvaidunnasta, ei se kaikilla vaan onnistu tämä laihduttaminen", sitten kun ne omat laihdutushaaveet on taas kerran haudattu roskaruoan alttarille.
Höpöhöpöhöpö!
Kaikki ylipainosta kärsivät eivät todellakaan ole mitään roskaruokasyöppöjä, ja monet tuntemani laiheliinit käytännössä elävät mäkkiruualla, eivätkä liiku! Siinä on suonet tukossa, vaikka kuinka hoikalta näyttää!
Painoon vaikuttaa todella moni tekijä, joita teidän luonnostaan helposti hoikkina pysyvien on ilmeisesti vaikea ymmärtää...on sairautta, raskauksia, syömishäiriöitä, mielenterveysongelmia, lääkkeitä jotka turvottavat(esim. jotkut psyykelääkkeet, kortisonihoidot jne.), vanhempia - jotka turvottavat omat lapsensa, kun eivät muusta tiedä jne.
Ei kukaan ole vapaa-ehtoisesti lihava, kuten tässä keskustelussa joku keskenkasvuinen tättähäärä totesi.
Jos joskus oikeasti miettisitte, mitä lauotte - voisitte säästää monen painonsa kanssa eri syistä kamppailevan mielipahalta. Tsempatkaa mieluummin, ja antakaa rakentavia vinkkejä, muutakin kuin "syö vähemmän kuin kulutat." Asia ei todellakaan ole niin yksinkertainen, kun huomioidaan ihmisen elämäntilanteen kokonaiskuva!
Muistakaa myös, että kauneusihanteet vääristävät käsitystämme normaalista. "Normaalipainon" haarukka on todella laaja, eikä painoindeksistä vähän ylikään vielä näytä pahalta.
Lääkärit ovat todenneet, että lievä ylipaino terveellisellä ruualla ja riittävällä liikunnalla höystettynä, on parempi kuin alipaino, tai normaalipaino huonoilla elämäntavoilla. Muistakaakin se, terveys ennen kaikkea!!!!!!!!!!!!! - on.
valoholisti kirjoitti:
Haluan kuintenkin sanoa,että lihavuus ja painonnousu kulkevat myös suvussa niiden lääkkeiden ja sairauksien lisäksi. jotkut ihmiset saattavat lihoa helpommin kuin toiset.toiset taas eivät liho juuri yhtään. Eli se EI OLE aina elämäntavoista kiinni,vaan myös perimästä, niistä lääkkeista ja sairauksista.sehän on jo tv-ohjelmissakin todettu että jotkut eivät laihdu sitten millään.lakinsa. "sehän on jo tv-ohjelmissakin todettu että jotkut eivät laihdu sitten millään."
jospa jätettäisiin se television katselu vähän vähemmälle ja lähdetäisiin sinne ulos reippailemaan. - yksinkertaista että....
Melkein ravitsemusterapeutti kirjoitti:
Höpöhöpöhöpö!
Kaikki ylipainosta kärsivät eivät todellakaan ole mitään roskaruokasyöppöjä, ja monet tuntemani laiheliinit käytännössä elävät mäkkiruualla, eivätkä liiku! Siinä on suonet tukossa, vaikka kuinka hoikalta näyttää!
Painoon vaikuttaa todella moni tekijä, joita teidän luonnostaan helposti hoikkina pysyvien on ilmeisesti vaikea ymmärtää...on sairautta, raskauksia, syömishäiriöitä, mielenterveysongelmia, lääkkeitä jotka turvottavat(esim. jotkut psyykelääkkeet, kortisonihoidot jne.), vanhempia - jotka turvottavat omat lapsensa, kun eivät muusta tiedä jne.
Ei kukaan ole vapaa-ehtoisesti lihava, kuten tässä keskustelussa joku keskenkasvuinen tättähäärä totesi.
Jos joskus oikeasti miettisitte, mitä lauotte - voisitte säästää monen painonsa kanssa eri syistä kamppailevan mielipahalta. Tsempatkaa mieluummin, ja antakaa rakentavia vinkkejä, muutakin kuin "syö vähemmän kuin kulutat." Asia ei todellakaan ole niin yksinkertainen, kun huomioidaan ihmisen elämäntilanteen kokonaiskuva!
Muistakaa myös, että kauneusihanteet vääristävät käsitystämme normaalista. "Normaalipainon" haarukka on todella laaja, eikä painoindeksistä vähän ylikään vielä näytä pahalta.
Lääkärit ovat todenneet, että lievä ylipaino terveellisellä ruualla ja riittävällä liikunnalla höystettynä, on parempi kuin alipaino, tai normaalipaino huonoilla elämäntavoilla. Muistakaakin se, terveys ennen kaikkea!!!!!!!!!!!!!syö vähemmän kuin kulutat niin varmasti laihdut. oli sitten minkälainen aineenvaihdunta tahansa. Painoon vaikuttaa kaksi asiaa syöminen ja mahdollisesti taskussa painavat kolikot ei mikään muu, vai onko joku kuullut että syömälakkoon ryhtynyt raskaana oleva, sairas syömisongelmista kärsivä, mielenterveysongelmainen, olisi kuollut ylipainon aiheuttamiin komplikaatioihin. Mitä taas tulee vanhempiin jotka syöttävät ja lihottavat lapsiaan, on tässäkin kyse vain liikaa syömisestä. Kaikki eivät tosin pysty itse säätelemään syömistään, jolloin ääritapauksissa ainut keino laihtua on vatsalaukun pienennysleikkaus. Sen jälkeen syö varmasti vähemmän kuin kuluttaa ja laihdutus onnistuu. Kuten Juice sika laulussaan totesi, "ihminen on sitä mitä hän syö".
- Personat Trainer
yksinkertaista että.... kirjoitti:
syö vähemmän kuin kulutat niin varmasti laihdut. oli sitten minkälainen aineenvaihdunta tahansa. Painoon vaikuttaa kaksi asiaa syöminen ja mahdollisesti taskussa painavat kolikot ei mikään muu, vai onko joku kuullut että syömälakkoon ryhtynyt raskaana oleva, sairas syömisongelmista kärsivä, mielenterveysongelmainen, olisi kuollut ylipainon aiheuttamiin komplikaatioihin. Mitä taas tulee vanhempiin jotka syöttävät ja lihottavat lapsiaan, on tässäkin kyse vain liikaa syömisestä. Kaikki eivät tosin pysty itse säätelemään syömistään, jolloin ääritapauksissa ainut keino laihtua on vatsalaukun pienennysleikkaus. Sen jälkeen syö varmasti vähemmän kuin kuluttaa ja laihdutus onnistuu. Kuten Juice sika laulussaan totesi, "ihminen on sitä mitä hän syö".
Näin se asia vain on. Ihminen ei kertakaikkiaan tule lihavaksi jos kulutus on suurempi kuin energian saanti. On mielestäni valtavaa itsepetosta etsiä kaiken maailman tekosyitä omaan lihavuuteen ja verrata itseään muihin ihmisiin.
Ainoa syy lihavuuteen on oma korvien väli. Jos itsekuri ei riitä pitämään ravinnon saantia alhaisempana kuin kulutus, niin turha keksiä tekosyitä.
Jos ihminen haluaa olla hoikka, niin varmasti hän myös on hoikka. Jos taas ihminen näkee itsensä lihavana eikä sille mukamas mitään voi(kun on huonot geenit, isoluinen, huono aineenvaihdunta,aina ollut lihava,ei ole aikaa liikkua yms) on hän tuomittu olemaan lihava lopun elämäänsä. - Insinööri asialla
on. kirjoitti:
lakinsa. "sehän on jo tv-ohjelmissakin todettu että jotkut eivät laihdu sitten millään."
jospa jätettäisiin se television katselu vähän vähemmälle ja lähdetäisiin sinne ulos reippailemaan.Juu, koneeseen jos laittaa polttoainetta, niin kaksi samanlaista moottoria kuluttavat sen samassa ajassa tuottaen juuri saman verran voimaa/lämpöä/energiaa jne. Mutta kun ihminen ei ole kone. Ja vaikka olisi, jokaisen kone on erilainen. Ihmisillä on erilainen aineenvaihdunta johtuen geeneistä, suolessa asuvista mikrobeista ja bakteereistakin johtuen. Fiksuna ihmisenä sinua kiinnostaa varmaankin esim. tämä linkki:
http://www.ktl.fi/portal/suomi/julkaisut/kansanterveyslehti/lehdet_2005/7_2005/ihmisen_suoliston_bakteeriston_salat_aukeamassa/
Jos lukeminen on kovin raskasta, tässä yksi ote hiirikokeiden tuloksista: "Lihavat hiiret ovat tehokkaampia keräämään energiaa ruoasta."
Eli miten se miten se enerian kaava menikään? - arnoldddd
BBBBBB kirjoitti:
Häpeä.
PS. Itse olen normaalipainoinen.Kovasti agressiivinen ihminen...edellinen kirjoittajahan vain sanoi totuuden ääneen. Mutta mutta, on totta että lihavuus on oma valinta. Itse valitsin aikoinaan toisen elämäntavan: liikuntaa ja urheilua väh. viisi kertaa vkossa. Lopputulos: pituus 186, paino 76, rasva% olematon, kroppa lihaksikas ja hoikka. Kiva katsoa itseensä peilistä kun on tyytyväinen! ...ja pakko sanoa: kesällä on hele-vetin kiva käydä rannalla, kun jokainen muija katsoo pitkään...
- katsoo "pitkään"..
arnoldddd kirjoitti:
Kovasti agressiivinen ihminen...edellinen kirjoittajahan vain sanoi totuuden ääneen. Mutta mutta, on totta että lihavuus on oma valinta. Itse valitsin aikoinaan toisen elämäntavan: liikuntaa ja urheilua väh. viisi kertaa vkossa. Lopputulos: pituus 186, paino 76, rasva% olematon, kroppa lihaksikas ja hoikka. Kiva katsoa itseensä peilistä kun on tyytyväinen! ...ja pakko sanoa: kesällä on hele-vetin kiva käydä rannalla, kun jokainen muija katsoo pitkään...
narsistilta. Katso ettei pahene.
- iso vatsa lihas
arnoldddd kirjoitti:
Kovasti agressiivinen ihminen...edellinen kirjoittajahan vain sanoi totuuden ääneen. Mutta mutta, on totta että lihavuus on oma valinta. Itse valitsin aikoinaan toisen elämäntavan: liikuntaa ja urheilua väh. viisi kertaa vkossa. Lopputulos: pituus 186, paino 76, rasva% olematon, kroppa lihaksikas ja hoikka. Kiva katsoa itseensä peilistä kun on tyytyväinen! ...ja pakko sanoa: kesällä on hele-vetin kiva käydä rannalla, kun jokainen muija katsoo pitkään...
naiset katsoo nykyisin enemmän kun on pullea maha kuin olin hoikka. Ehkä nauravat vatsalle tai muuten hymyilevät...
Ei naiset minusta rantaleijonien pullistelua arvota?
Enemmänkin pullea vatsaisia jotka uskaltavat olla uikkareissa? - valoholisti
Elina kirjoitti:
Voisin kirjoittaa aivan samat kokemukset. Minulla oli selluliittia jo alle 15-vuotiaana. Kaikki tuntuu varastoituvan. Ja yksi langanlaiha kaveri elää suurin piirtein karkeilla ja syö hampurilaisaterioita ranskalaisilla.
se saattaa olla geeneissä jos lihoo.mä tunnen montakin tällasta "tapausta"...
- valoholisti
on. kirjoitti:
lakinsa. "sehän on jo tv-ohjelmissakin todettu että jotkut eivät laihdu sitten millään."
jospa jätettäisiin se television katselu vähän vähemmälle ja lähdetäisiin sinne ulos reippailemaan.liikkumaan juu,mutta tämä TV- OHJELMA näytettiin meijän biologian tunnilla KOULUSSA....ja liikkua kyllä osaan, ei tarvitse neuvoa.en mä tollasia ohjelmia katso kotona .______-
mut kuten sanottua:liikkumaan kaikki,se auttaa paremmin kuin joku dietti. - anhem
valoholisti kirjoitti:
Haluan kuintenkin sanoa,että lihavuus ja painonnousu kulkevat myös suvussa niiden lääkkeiden ja sairauksien lisäksi. jotkut ihmiset saattavat lihoa helpommin kuin toiset.toiset taas eivät liho juuri yhtään. Eli se EI OLE aina elämäntavoista kiinni,vaan myös perimästä, niistä lääkkeista ja sairauksista.sehän on jo tv-ohjelmissakin todettu että jotkut eivät laihdu sitten millään.Minulla sama tilanne. Katselin vierestä kun kaverit hotkivat vaikka mitä suklaa kakkuja ja pysyvät ihanne mitoissa. Itse olen pienikokoinen mutta minulla on urheilullinen kroppa joten näytän melko pulskalta eli liikuntakaan ei aina ole vain avuksi:(
- julia
Ikilaihis kirjoitti:
Tai oikeastaan 2 kg ylipainoinen. Olen 180 cm ja painan 77 kg. Ehkä siinä on pari kiloa liikaa kun söin viikon ajan kaikkia makeita, mm suklaata yli kilon. En ole katkera enkä muutenkaan alle älyn kuten suomalaiset yleensä. Olen ihan onnellinen mies. Näitä on harvassa. Itse vaikutat hyökkäyksessäsi muulta kuin henkisesti tasapainoiselta normaali painoiselta ehkä ihmiseltä.
onnea 50-kymppinen hoikka mies, teitä on harvassa. itse 47 v nainen ja 163 ja 55 kg, kroppa ku nuorella tytöllä...ehkä väärä paikka se kertoa, mut kerron ku lihavia ärsyttää meijän laihuus, hoikkuus,...itestä se on kiinni, oikeesti on...minuu ärsyttää toi loputon laihduttaminen, kun samalla syödään enemmän ku kulutetaan, taas puhutaan ja syödään...itsekuria ja halua näyttää ja tuntua hyvältä, hoikalta...kokoon 36 aion mahtua loppu elämäni, siihen olen, raskausaikoja lukuunotamatta mahtunut tähänkin asti..joo, ei pidä paikkaansa et voisin syödä miten paljon vaan ku ole "laihaa sortti", en ole, olen hoikka vaan koska hillitsen syömistä,kerron jos joku haluaa kuulla miten syön...lihavalla on aina hiton paljon syitä lihavuuteensa:lasten saaminen naisilla, aineenvaihdunta, hormoonit, ikä, ym ...oikeesti lihottaa liika syöminen ja liian vähäinen liikkuminen....anteeksi jos loukkasin jotakuta...mutta on ihan sama jos leikkaat tahaallaan veitsellä sormeen ja teet sen aina uudestaan etkä ymmärrä että se haava tulee siitä veitsestä...niin lihavuus on samanlaista, syöt joka päivä liikaa ja joka päivä ihmettelet, miksi kilot karttuu...olipa tyhmä vertaus, mut näin se on...kun hoet laihduttavasi, tiedät jo mistä kyse, mut silti mässäät ja päätäkin laihduttaa huomenna vasta... hoikka 50-kymppinen mies, koitetaan kestää....haukkujahan tästä tulee
- nuorityttö
julia kirjoitti:
onnea 50-kymppinen hoikka mies, teitä on harvassa. itse 47 v nainen ja 163 ja 55 kg, kroppa ku nuorella tytöllä...ehkä väärä paikka se kertoa, mut kerron ku lihavia ärsyttää meijän laihuus, hoikkuus,...itestä se on kiinni, oikeesti on...minuu ärsyttää toi loputon laihduttaminen, kun samalla syödään enemmän ku kulutetaan, taas puhutaan ja syödään...itsekuria ja halua näyttää ja tuntua hyvältä, hoikalta...kokoon 36 aion mahtua loppu elämäni, siihen olen, raskausaikoja lukuunotamatta mahtunut tähänkin asti..joo, ei pidä paikkaansa et voisin syödä miten paljon vaan ku ole "laihaa sortti", en ole, olen hoikka vaan koska hillitsen syömistä,kerron jos joku haluaa kuulla miten syön...lihavalla on aina hiton paljon syitä lihavuuteensa:lasten saaminen naisilla, aineenvaihdunta, hormoonit, ikä, ym ...oikeesti lihottaa liika syöminen ja liian vähäinen liikkuminen....anteeksi jos loukkasin jotakuta...mutta on ihan sama jos leikkaat tahaallaan veitsellä sormeen ja teet sen aina uudestaan etkä ymmärrä että se haava tulee siitä veitsestä...niin lihavuus on samanlaista, syöt joka päivä liikaa ja joka päivä ihmettelet, miksi kilot karttuu...olipa tyhmä vertaus, mut näin se on...kun hoet laihduttavasi, tiedät jo mistä kyse, mut silti mässäät ja päätäkin laihduttaa huomenna vasta... hoikka 50-kymppinen mies, koitetaan kestää....haukkujahan tästä tulee
Kroppa kuin nuorella tytöllä? (rouva 47v) I DOUBT IT! :D
- JULIA
nuorityttö kirjoitti:
Kroppa kuin nuorella tytöllä? (rouva 47v) I DOUBT IT! :D
NIIN, NAURA VAAN, NUORITYTTÖ.. JOS KAKSKYMPINEN SANOO NIIN JA NELIJYMYPPINEN SANOO NIIN JA ON MULLA PEILI KOTONAKIN.....JA KUNTOSALI ALKOI JUST NYT KUN ON MITÄ SÄILYTTÄÄ,,JOTEN PIDÄ SINÄ NUORI TYTTÖ VAAN HUOLTA ETTEI SINUSTA TULE LAISKn pulskea nuori nainen ja siitä onkin sitten pitkä matka tähäan mun olo tilaaan kun ei koskaan ole tarvinnut mietttiä kilojaan...sun varmaan tarttii...
- nuorityttö
JULIA kirjoitti:
NIIN, NAURA VAAN, NUORITYTTÖ.. JOS KAKSKYMPINEN SANOO NIIN JA NELIJYMYPPINEN SANOO NIIN JA ON MULLA PEILI KOTONAKIN.....JA KUNTOSALI ALKOI JUST NYT KUN ON MITÄ SÄILYTTÄÄ,,JOTEN PIDÄ SINÄ NUORI TYTTÖ VAAN HUOLTA ETTEI SINUSTA TULE LAISKn pulskea nuori nainen ja siitä onkin sitten pitkä matka tähäan mun olo tilaaan kun ei koskaan ole tarvinnut mietttiä kilojaan...sun varmaan tarttii...
En minä mitään ole kenenkään lihavuudesta tai laihuudesta sanonut, nauratti vain tuo että väität kroppasi olevan kuin nuorella tytöllä, fyysisesti ei vain ole mahdollista (väittäisin ettei edes kauneusleikkausten avulla).. Kuntosali ei viisikymppistä kroppaa enää parikymppisen näköiseksi saa, valitettavasti...
Ja tiedän, itsellänikin se on edessä!
Ohjeistaisin vain olemaan huutelematta olemattomuuksia :)
- vaan joo
teille laihduttajat! Onneks ei tarvi murehtia moisilla asioilla kun on ollut järki päässä ja kattonu mitä siitä käkättimestä sisään tunkee.
kertokaa se en tajuu ... ei tartu vaikka kuinsyöp
- pinniläinen
Jos haluatte takuulaihdutuksen ja kiinteytyksen, niin suosittelen lämpimästi tutustumaan South Beach Diet-ruokavalioon (elämänmuutokseen). Kokeilin itse ja 10 kiloa lähti, eikä ole tullut takaisin, kun jatkan samalla mitalla. Herkutellakin saa, kunhan ei jää päälle. 100 % takuu laihtumisesta, JOS noudattaa sääntöjä pilkuntarkasti. Kaksi viikkoa tiukempaa dieettiä, josta ei siis saa lipsua, mutta kahdessa viikossa jo tippuu huimasti! SUOSITTELEN!!!
Googlaamalla löytyy tia tässä myös linkki http://karppaus.info/wiki/index.php?title=South_Beach_Diet - tutkittu juttu
1) syö vähän, mutta energiapitoista. Syö vähän kuitua, esim hedelmiä tai vihanneksia, jotka vain täyttävät suolta. Elimistö luulee, että ruokaa on vähän ja varastoi kaiken energian. Toimii minulla loistavasti,
2) pyydä lääkäriltäsi estrogeenia, tehoaa miehillekin. Alkaa kertyä rasvakudosta ja mieskin saa selluliittia.
3) jos talous kestää, syö mahdollisimman usein ravintolassa. Pari kertaa viikossakin voi riittää.
Muuten voit elää normaalisti. - Terveys kunnossa
Noi Herbalifen proteiinipirtelöt ainaski on hyviä siihen.. kaveri nosti painoonsa niillä 15 kg, sillai tasaisesti joka puolelle, eikä kuitenkaa mitenkää läskinä tullu vaan ihan sellasena normaalimassana.
- HardCoreBodyBuilder
Raakaa punttitreeniä ja paljon proteiinia. luulis tarttuvan ;)
- kokemusta lihomisesta
stö ihmeessä suklaata. Nyt saa edullisesti kun alkoi - 50% konvehtimyynti.
Niele suklaat sokerilimpparin kera.
500g-1 kg suklaata päivässä
1-3 litraa sokeri limpparia päivässä
Saat varmasti tavoitteesi alle kuukaudessa täyteen.
- Nutrilett on pahan makuinen...
Minun pitäisi alkaa kanssa ihan tosiaan alkaa laihduttamaan,mutta ostamani nutrilet on tosi pahan makuista dietti ruokaa.
Mikä olisi hyvää ja kevyttä laihduttajan ruokaa?
Toki hedelmät,mutta sn lämpöistä ruokaa ja vaihtelevaa.- Terveys kunnossa
Elikä itse olen saanut todeta Herbalifen laihdutustuotteiden olevan täysin turvallisia, hyvänmakuisia, sekä ennen kaikkea, ne TOIMIVAT! Niitä voi käyttää myös painon ylläpitämiseen tai jos tahtoo lisää massaa. Aivan mahtavia tuotteita, ja kuitenkin vielä lisäksi niistä löytyy luonnonmukaisena kaikki vitamiinit ja hivenaineet joita kroppa tarvitsee. Mä sain itse myös niiden ravinteiden myötä paljon energiaa ja aloin liikkua säännöllisesti, nyt se on elämäntapa. Mä suosittelen niitä kyllä lämpimästi kenelle tahansa kuka haluaa pudottaa pysyvästi painoaan tai taata itselleen päivittäisen ravinnonsaannin... nam :D
Onnea ja tsemppiä kaikille jotka ootte päättäneet lähtee laihduttaan, se on vaikee mutta palkitseva tie! :) - kokeillut
Terveys kunnossa kirjoitti:
Elikä itse olen saanut todeta Herbalifen laihdutustuotteiden olevan täysin turvallisia, hyvänmakuisia, sekä ennen kaikkea, ne TOIMIVAT! Niitä voi käyttää myös painon ylläpitämiseen tai jos tahtoo lisää massaa. Aivan mahtavia tuotteita, ja kuitenkin vielä lisäksi niistä löytyy luonnonmukaisena kaikki vitamiinit ja hivenaineet joita kroppa tarvitsee. Mä sain itse myös niiden ravinteiden myötä paljon energiaa ja aloin liikkua säännöllisesti, nyt se on elämäntapa. Mä suosittelen niitä kyllä lämpimästi kenelle tahansa kuka haluaa pudottaa pysyvästi painoaan tai taata itselleen päivittäisen ravinnonsaannin... nam :D
Onnea ja tsemppiä kaikille jotka ootte päättäneet lähtee laihduttaan, se on vaikee mutta palkitseva tie! :)Ne on ihan syötäviä ja juotavia ja toki tuloksiakin tulee mutta saattaa se olla taloudellinenkin kysymys..ne kun eivät olleet ihan ilmaisia..
- painoani ihan
kotikonstein noin 12 kuukautta. Kiloja on lähtenyt 10 kaikkinensa tähän mennessä. Vielä, kun 4 kiloa lähteen olen tyytyväinen.
Lenkkeilen joka päivä noin tunnin. Syön ihan normaalia kotiruokaa esim. keittoja, perunaa, kastiketta. Leipää syön päivässä 4 kappaletta. Pidän ruokapäiväkirjaa päivittäin, ja lasken kaloreita. Vettä juon päivässä tuollaiset 1,5 litraa.
Lasken kaloreitani energynet sivuille löytyvästä virtuaaliravintolassa. Noille sivuille pääset ihan googlettamalla energynet.
Tsemppiä sinulle ja muillekin tähän pitkäkestoiseen projektiin. - Kun laihduttaa
kokeillut kirjoitti:
Ne on ihan syötäviä ja juotavia ja toki tuloksiakin tulee mutta saattaa se olla taloudellinenkin kysymys..ne kun eivät olleet ihan ilmaisia..
Kun laihdutetaan, syödään vähemmän.
Näin ainakin oon ymmärtäny.
Ei kait se Herbalifekaan maksa sentään määräänsä enempää.
Kaverini joka myy, sanoi sen hinnaksi viime keväänä 2,5-4 euroa/ateria jos se jaetaan kuukaudeksi ja kahdeksi ateriaksi per päivä ja riippuen siitä, millaisen ohjelman haluaa. Mulla tuossa 4 eurossa oli, jos oikein muistan melkein tuplasti proteiinia, koska urheilen paljon.
Siitä huolimatta on melkoiset jenkkakahvat, joihin oli siihen hintaan vielä yksi spesiaalipurkki.
Näillä aterioill sitten ol tarkoitus korvata normaalit sämpylät, pitsat ja hampurilaiset.
Meillä duunissa maksaa safka 7,50 ja siihen kuulu salaatti.
Hampurilaista enole ilmaiseksi saanut.
Siksi en ostnut kne ollut sitä hynää kuukauden safkoihin kerralla.
Ei se silti kallista ole.
Kokeile tehdä terveelinen safka: Se kuule maksaa paljon enemän kun nuudelipussi tai juustopasta.
Joku ottaa kaks bissee jka ilta, eikä se o kallista. Sitte vetää vielä hatsit päälle, eikä nekään maksa paljoo.
Mut jos pitäisi ostaa jotain terveellistä, alkaa hinta hirvittää. Muakin alko, mut joku päivä mä vielä sästän sen kuukauden atin hinnan ja sitten kerron, mitä tapahtu.
Kahvat nimittäin on vielä. - Kalorit kontrolliin!
En kyllä alkaisi laihduttamaan millään Nutriletilla. Sillä saa pari kiloa pois, jos on vain se pari kiloa ylimääräistä. Mutta vain ihan oikea ruokaremontti toimii todelliseen ylipainoon. Opettele arvioimaan kuinka paljon syömisissäsi on energiaa ja pysyttele alkuun esim. 1500 kalorissa per päivä. Siihen vielä liikuntaa päälle niin laihdut taatusti! Ei laihdutus ole mitään tiedettä vaan pientä energia laskeskelua. Kun kerran opettelee ruokien energiat kunnolla, pystyy aina seuraamaan kuinka paljon on tullut syötyä.
- nämä pirtelöt
kokeillut kirjoitti:
Ne on ihan syötäviä ja juotavia ja toki tuloksiakin tulee mutta saattaa se olla taloudellinenkin kysymys..ne kun eivät olleet ihan ilmaisia..
3kk ja 7kg tiessään. Ei ollut nälkä ei ylensyömisen eikä makeen himo. Mutta söin myös tavallisen päiväaterian, hyötyliikuin ja kävelin joka päivä, joskus jopa hölkkäsin. Ihme kyllä, joukseminen ei tuntunut yhtään raskaalta, tuskin hengästyin.
Nyt olen tavoitepainossani (normaali paino) ja olen tyytyväinen olooni ja olemukseeni. Ja kun en sorru jokapäiväiseen mässäilyyn, niin tässä olossa voin myös pysyä. Se on täysin itsestä kiinni. - Terveys kunnossa
nämä pirtelöt kirjoitti:
3kk ja 7kg tiessään. Ei ollut nälkä ei ylensyömisen eikä makeen himo. Mutta söin myös tavallisen päiväaterian, hyötyliikuin ja kävelin joka päivä, joskus jopa hölkkäsin. Ihme kyllä, joukseminen ei tuntunut yhtään raskaalta, tuskin hengästyin.
Nyt olen tavoitepainossani (normaali paino) ja olen tyytyväinen olooni ja olemukseeni. Ja kun en sorru jokapäiväiseen mässäilyyn, niin tässä olossa voin myös pysyä. Se on täysin itsestä kiinni.Eikö oo ihmeellistä mitä terveellisellä ruokavaliolla saa aikaan? Hienoo että Herbat on toiminu sullakin noin hyvin, mulla kans lähti kolmessa kuukaudessa 6kg vaikka en ollut edes painonpudotusohjelmalla vaan halusin vaan töihin evästä joka on samalla helppoa, kevyttä, maukasta ja terveellistä. Kaikki ns. "löllö" lähti, siis selluliitti ja ylimääräinen, kroppa tuli tosi timmiin kuntoon ja jaksoi liikkua ja kiinnittää huomiota muuhunkin syömiseen! :)
Tosin ei ihme et noi tuotteet toimii, onhan Herbalife kohta 30 vuotta vanha yritys ja tuotetta myydään nyt muistaakseni 65 maassa... tuotekäyttäjiä on muistaakseni yli 50 miljoonaa ja liikevaihto kasvaa niin huimaa vauhtia et menee kohta coca-cola companyn ohi :)
- pudottanut 26 kg
Tämä voi kuullostaa tylyle,mutta omasta mielestäni laihdutuskuuria ei voi aloittaa ja lopettaa, se on elämäntapa remontti, pysyvä ja toimiva muutos elämässä. Kuurit tai yliyritykset yms ovat turhia, ikuinen kierre ja huono omatunto,parempi miettiä todella mitä haluaa ja jos todella jotain haluaa sen myös saavuttaa.
- Terveys kunnossa
Kyllä siihen kannattaa asennoitua siten että se hyvä ruokavalio on koko elämän mittainen juttu, tietenkin se paino tulee takaisin jos heti kun tavoite on saavutettu alkaakin taas syödä entiseen malliin ja lakkaa liikkumasta. Ja myös terveydellisistä syistä se kannattaa jatkaa koko elämän, silloin elät pidempään ja parempikuntoisena.
- yksi laihiksen aloittanut
Olen siitä samaa mieltä, että pysyää painon pudotusta ei saa kuin tekemällä elämäntapa muutoksen. Mutta lyhyellä aikavälillä nuo pikadietit saattaa toimiakin. Itse en ala niillä itseäni kiduttamaan, vaan syön normaalisti, mutta kevyemmin ja vähemmin kaloreita. Kaloreita laskemalla voi oppia oikean tavan syödä ( määrä ja laatu ). Minulla pudotettavaa riittää. Toivottavasti rahat riittää "elämäntapa muutokseen" sillä kevyt ruoka on kallista, eikä köyhä perheellinen voi ostaa itselleen eri ruokia kuin muut. Eli lasken kaloreita. Onneksi se on tehty helpoksi nykyään :)
Tsemppiä kaikille päätöksen tehneille!!!
- Ex-läski
Itsekkin laihduin vuoden aikana (9/2005-9/2006) n. 20 kg. Pastaa, pottua, lihaa ja leipää söin. Karkkiin ja muihin läseihin en koskenut. Alkuun (3kk) pari kertaa viikossa tunnin kävelylenkki ja loppuajasta vain 3 kertaa viikossa reilu tunti salia niin että hiki lentää koko ajan. Oli hyvä fiilis ja kuntokin koheni. Hyppynaru paras reeniväline, etenkin lämmittelyssä. Kyllä se vaaka ja peili kertoo milloin kuluttaa tarpeeksi. Älkää aloittako liian nopeasti vaan pikkuhiljaa lisäätte kestoa / painoja. Mielestäni kymmenen eri lajin tai jumpan koluaminen on ajantuhlausta, vapaa-aikaa pitää jäädä. Samanhenkisen treenikaverin löytyminen oli minulle ratkaisevaa ainakin alussa.
Aloittaessani liikunnnan olin reilu 100 kg ja rapakunnossa, nyt n. 77 kg. Viime toukokuun jälkeen en ole pahemmin urheillut ja paino onkin siksi noussut noin 3 kg. Aikomus olisi taas rantakaudeksi saada sitä terävyyttä kroppaan takaisin ;) - piketa
Ite kans eilen aloitin ja kova tsemppi päällä...
eikä yhtään nälkä.... ;)
Ihana ja virkee olo jo nyt.... :)- läskit veks
Käykää tutustumassa Kiloklubi.fi sivuilla. Ei maksa mitään.
- myös!!
kertokaa ihmeessä myös mikä toimi ja mikä oli ihan höpö höpöä Mä voin aloittaa ÄLKÄÄ luottako terveyskauppojen Slim tuotteisiin ihan huijausta...
Esim sininen paketti sisältää sellaisesn juoman jossa vettä juodaan n 1,5 päivässä. Iho pehmenee mutta lupaan että jos juotte sim 2-3 kuppia teetä päivässä ilma sokeria ja loput ihan hanavettä niin varmasti auttaa sekin ihoon jne!- Kaarina
Olen yhden ainoan kerran onnistunut laihtumaan laihduttamalla, ja se tapahtui seuraavasti: lisäsin päivään aamupalan ja toisen lämpimän aterian. Eli kun aloin syödä enemmän tavallista ruokaa, ihan perusruokaa, paino alkoi pudota.
Aikaisemmat yritykset laihtua lisäämällä liikuntaa eivät olleet auttauneet, ehkä siksi, että kävelin jo muutenkin työmatkat, eli yhteensä noin tunnin päivässä.
Söin aamulla kaksi voileipää, tai lautasellisen puuroa ja lasin rasvatonta maitoa. Lounaaksi tavallisen lounaan lounasravintolassa, tai salaatin. Päivällä päiväkahvin rasvattomalla maidolla ja keksin. Illalla kotona taas jotain oikeaa ruokaa, esim. iso lautasellinen lihakeittoa, kaksi leipäpalaa pelkällä margariinilla ja lasi rasvatonta maitoa. Ja illalla vielä teetä ja pari voileipää, ei kovin tuhdeilla leikkeleillä tai juustoilla. Siis normaalia ruokaa, mutta enemmän kuin ennen. Tätä samaa päivästä toiseen, 3 viikkoa. Ei mitään napostelua, ei mistään ylimääräistä energiaa, ei edes pähkinöitä, ei jäätelöä, ei yhden yhtä karkkia.
Paino lähti putoamaan hyvin, 5 kiloa lähti muutamassa viikossa, mutta säikähdin niin nopeaa pudotusta ja aloin syödä yhden Fazerin sinisen patukan päivässä. Painon putoaminen loppui siihen.
3 kg tuli takaisin, ja kun ne oli tullut takaisin, palasin vanhaan eli töihin ilman aamiaista, lounas eka ateria, lounaalla vettä, iltapäiväkahvilla pulla, myöhemin iltapäivällä joko sämpylä tai salaatti, jogurtti (maustettu ja siis sokeroitu), omena tai joku muu hedelmä, suklaapatukka, illalla pari voileipää ja rasvattomasta ja maustamattomasta jogurtista ja rasvattomasta maidosta ja marjoista tai hedelmistä tehty pirtelö.
Ja lihominen jatkui. - ei vaan normaalipaino
Kaarina kirjoitti:
Olen yhden ainoan kerran onnistunut laihtumaan laihduttamalla, ja se tapahtui seuraavasti: lisäsin päivään aamupalan ja toisen lämpimän aterian. Eli kun aloin syödä enemmän tavallista ruokaa, ihan perusruokaa, paino alkoi pudota.
Aikaisemmat yritykset laihtua lisäämällä liikuntaa eivät olleet auttauneet, ehkä siksi, että kävelin jo muutenkin työmatkat, eli yhteensä noin tunnin päivässä.
Söin aamulla kaksi voileipää, tai lautasellisen puuroa ja lasin rasvatonta maitoa. Lounaaksi tavallisen lounaan lounasravintolassa, tai salaatin. Päivällä päiväkahvin rasvattomalla maidolla ja keksin. Illalla kotona taas jotain oikeaa ruokaa, esim. iso lautasellinen lihakeittoa, kaksi leipäpalaa pelkällä margariinilla ja lasi rasvatonta maitoa. Ja illalla vielä teetä ja pari voileipää, ei kovin tuhdeilla leikkeleillä tai juustoilla. Siis normaalia ruokaa, mutta enemmän kuin ennen. Tätä samaa päivästä toiseen, 3 viikkoa. Ei mitään napostelua, ei mistään ylimääräistä energiaa, ei edes pähkinöitä, ei jäätelöä, ei yhden yhtä karkkia.
Paino lähti putoamaan hyvin, 5 kiloa lähti muutamassa viikossa, mutta säikähdin niin nopeaa pudotusta ja aloin syödä yhden Fazerin sinisen patukan päivässä. Painon putoaminen loppui siihen.
3 kg tuli takaisin, ja kun ne oli tullut takaisin, palasin vanhaan eli töihin ilman aamiaista, lounas eka ateria, lounaalla vettä, iltapäiväkahvilla pulla, myöhemin iltapäivällä joko sämpylä tai salaatti, jogurtti (maustettu ja siis sokeroitu), omena tai joku muu hedelmä, suklaapatukka, illalla pari voileipää ja rasvattomasta ja maustamattomasta jogurtista ja rasvattomasta maidosta ja marjoista tai hedelmistä tehty pirtelö.
Ja lihominen jatkui.olen 165cm ja painan 83kg, eli ylipainoa on. ihannepaino olis 65kg, mutta olen joskus saanu painon tiputettuu 72 kg johon olin tyytyväinen. vaatekoko oli 40. olen yli 50v. mä oon miettiny mikä minut lihottaa aina takasin. se on välipalat, siis aterioiden välissä syödyt leivät, pullat, karkit. en malta odottaa ruoka-aikaa. hyvä ateriarytmi olisi 4t välein.
- helena49
ei vaan normaalipaino kirjoitti:
olen 165cm ja painan 83kg, eli ylipainoa on. ihannepaino olis 65kg, mutta olen joskus saanu painon tiputettuu 72 kg johon olin tyytyväinen. vaatekoko oli 40. olen yli 50v. mä oon miettiny mikä minut lihottaa aina takasin. se on välipalat, siis aterioiden välissä syödyt leivät, pullat, karkit. en malta odottaa ruoka-aikaa. hyvä ateriarytmi olisi 4t välein.
Luulen että ikä tekee tehtävänsä. Yli 50:sen aineenvaihdunta ei toimi samoin kuin 20:sen.
72 kiloa olisi ihan hyvä paino, ei tartte olla enää mikään luuviulu. Ja eipä niitä 30:n vaatteitakaan viitsi enää pitää. Muotikin on vaihtunut.
Ei siinä auta muu kuin vain jatkaa.
Minulla ei ole onneksi ongelmana karkit eikä pulla, syön oikeastaan hyvinkin terveellisesti. Silti ei paino tahdo tippua, luultavasti aineenvaihdottomuuden takia. - muutos !
ei vaan normaalipaino kirjoitti:
olen 165cm ja painan 83kg, eli ylipainoa on. ihannepaino olis 65kg, mutta olen joskus saanu painon tiputettuu 72 kg johon olin tyytyväinen. vaatekoko oli 40. olen yli 50v. mä oon miettiny mikä minut lihottaa aina takasin. se on välipalat, siis aterioiden välissä syödyt leivät, pullat, karkit. en malta odottaa ruoka-aikaa. hyvä ateriarytmi olisi 4t välein.
Normaalipainoa kanssa tavoittelen, lähtötilanne just sama ku sulla. Monta vuotta sitten olen jättänyt pois pizzat, heset ja monia kaupan tuotteita mitä ennen ostin lähes joka viikonloppu.Kai niiden tilalle on tullut jotain muuta. Liikuntaa harrastan useita kertoja viikossa ja kävelyä joka päivä. Ikä tekee paljon asiaa ja paino ei enää putoo niin helposti kun joskus. Elämäntapamuutos on pitkään jo ollut käy nnissä, joulun aika sen vaan keskeytti. Jatketaan ja onnistutaan.
- huikoo
en tupakoi en käytä viinaksia 170/79 ikä 50v kävelen koiran kanssa 7x viikossa mutta silti verenpaine ja lääkitys syön että elän paskon kun paskattaa jne..
- hyvään kuntoon?
Niin miten pääsisin hyvään kuntoon painan 70,5kg ja haluaisin painaan 59kg miten päästä tuohon tavoitteeseen?
Voisitko kertoa jtn hyviä vinkkejä ja millaisia kunto juttuja voisisin tehdä? Tiedän et uinti on hyvä, mutta olen allerginen kloorille joten en voi mennä uimaankaan.- heikki
http://www.anttiheikkila.com/
Vähähiilihydraattinen ravinto elämäntavaksi niin ei tarvitse jojotella vuoroin lihoen, vuoroin laihduttaen - Nimetön
heikki kirjoitti:
Vähähiilihydraattinen ravinto elämäntavaksi niin ei tarvitse jojotella vuoroin lihoen, vuoroin laihduttaen1000 kcal kulutus päivässä liikunnalla ja viina pois.Tippuu paino eikä tarvitse sillä asiaa arpoa ja miettiä.
- tätämies
heikki kirjoitti:
Vähähiilihydraattinen ravinto elämäntavaksi niin ei tarvitse jojotella vuoroin lihoen, vuoroin laihduttaenkuin pullat ja piprkakut roskiin ja pelkkä kahvi ja normaali ruoka ja hiukka liikuntaa ei muuta ja kilot putoo tä.
- ilmeet
suunniteilla samanlainen kuuri,noudatan myös painonvartijoiden superstarttia..kesäksi pitäisi saada ainakin 10 kg pois jos menee enemmän niin kaikki on plussaa. tsemppiä vaan..kerro ihmeessä kuinka menee
- MauriK
182cm ja 108kiloa, eikä oo tippaakaan ylimäärästä!! Laihduttaminen on ihan typerää.
- haluun tulla mukaan
painoni on 75kg ja pituutta 160cm, ikää vasta 23.
Mukana ollaa°reilussa vuodessa tippu reipas 30kg, vaan vähemmällä syömisellä ja koirien kans enemmällä lenkkeilyllä... nyt 2kk sit aloin pienistä tuloista huolimatta käymään kuntosalilla ja jäin siihen heti koukkuun, tuloksia ei tietenkään vielä näy paljoa, mutta mulla on aikaa odottaa, oon pitkäpinnainen ja teen tän tasan ja vain itseni hyvinvoinnin hyväks, sehän se on tärkeintä... :)
ja toi paino tippu ku erosin avomiehestä ni ei juuri kiinnostanu itelle vaan kokkaa jne... ja jos juon niin oon siirtyny oluesta kuivaan valkoviiniin jne, siitä se lähtee...
tsemppiä kaikille kanssataistelijoille!!!
- Pohjan-Akka
ko poikani lauloi kesäkadulla isolla äänellä ja viehraassa valtakunnassa jopea..
"nyt lähtee net lätkit kävelemään..."
http://www.youtube.com/watch?v=9F3-LOmDSPo
Net lätkit oli kyllä sen laulajan syy.
Tsemppiä! - Antifat
En ymmärrä teitä läskejä, miksi pitää syödä itsensä muodottomaksi joulun aikana, ja sitten (muka) laihduttaa vuodenvaihteessa. Eläkää koko vuosi terveellisesti, niin ei tarvitse stressaa kiloista!
Vihaan läskien selityksiä esim. "lihavuuteni johtuu geeneistä" "en pysty laihduttamaan" "tämä on perinnöllistä" jne... Teillä läskeillä ei vaan yksinkertaisesti ole itsekuria tippaakaan! Hyvää uuttavuotta läskit!- Uutta Vuotta
myös sinulle "normaalipainoinen"! Kirjoituksesi oli oikein "kannustava" laihduttajia ajatellen.
- Eppo
Joulun aikana ja oikeastaan jo ennen sitä paino kipusi vaivihkaa lukemiin 62 kg. Kesäksi olisi tarkoitus pudottaa 7 kg. Ihan realistinen tavoite siis. Siihen aion päästä ihan vain palaamalla takaisin ruotuun, eli lopettamalla tämän älyttömän karkin mussutuksen, syömällä säännöllisesti ja jatkamalla liikuntaharrastuksiani. En voisi ikinä ryhtyä dietille joka kieltäsi jonkun ruoka-aineen kokonaan, esim. hiilihydraatiton.
En myöskään kerro dietistäni kenellekkään, sillä haluan itse tarkkailla syömisiäni, en halua kuulla kenenkään suusta; "eikös sun pitänyt laihduttaan" tms. - -skaa
Ensin kitkutetaan ja sitten saadaan kiloja pois. Ja hetipian lihotaan kahta enemmän. Pienin askelin tapahtuvat muutokset elämäntapaan ovat ainoa pysyvä tie keventymiseen suurimmalle osalle pulliaisia. Mm. suklaan ja muiden hyvien täyskielto vaan aiheuttaa patoumia, jotka myöhemmin purkautuvat -tanallisella mässäilyllä.
- ---
Kaikki ns. Rankan tarkasti wannabe laihdutus juttujen ongelma on se että lopputulosta halutaan enemmän kuin sitä välivaihetta eli itse laihdutusta ja elämänmuutosta(parempaa ja terveellistä elämää)
Jos kauneusihanne tai isommat lihakset on motiivina 1.senä, homma menee usein mönkään ihan yhtä usein kuin postimyynnistä tilattu jumppalaite jää pölyttymään sängyn alle 2 käyttökerran jälkeen.
Ota asenteeksi "nousta yhtä aikaa auringon kanssa ja olla kävelyllä yksin onnellisena, tarvitesematta ns. näyttää saavutuksiaan kenellekään, ennemmin kuin illalla baariin tiukka paita päälle tavoite / rannalle näyttämään hyvältä asenne", yksinkertaisesti siitä syystä että laihdutus on elämänmuutos kokonaisvaltaisesti ja se on 1 ihmisen taistelu. Laihduttavaa ihmistä ei ole kukaan ihailemassa 24h niin kuin rannalla saattaa jonkun silmä eksyä kiinteään kroppaan ja laihduttaja saa siitä lisää motivaatiota.
Jos tuo motivaatio on siis sidottu näin löyhiin kiitoksiin / satunnaiseen kannustimeen homma menee läskiksi jo heti alussa.
motivaatio täytyy löytää kokonaisvaltaisemmin ja yksi parhaimmista joka on aina läsnä on arki itse ja oma itse, niiltä täytyy saada palautetta ja kiitosta ennemmin kuin satunnaisilta selkään taputtelijoilta, sillä itseäsi vartenhan sitä laihdutetaan ja kuntoillaan. Siksi muiden mielipiteillä ei ole väliä, ei hyvässä eikä pahassa. Tämän vuoksi riittävä motivaatio ei ole
se "kuinka hyvältä näytän muiden silmissä"
Tsemmppiä jokatapauksessa yritykseen, toivon että saat tulosta aikaan. Tarkoitus oli vain antaa näkökulma mielestäni oikeanlaiseen motivaatioon ja pitkäkestoista tsemppiä vaativaan urakkaan. - Virya
Kun noudattaa kohtuullisuutta syömisessäkin.
- aöpsjaogb
laihtua oon pitkä 183cm ja 92kg joten ihannepaino ois 83kg..helpottais paljon housujen ostamista en vaan oikeen tiiä kuinka laihduttaa..tietenkin liikunnan lisäys mutta millasen liikunnan...
- rakastan jokaista kiloani
Antifat puhuu paskaa anonyyminä.Ole Mies tai vaikka neiti ja tule sanomaan nuo sanat vasten kasvojani niin meitti näyttää OLEMATTOMAT tunteet sulle. Ensin pieksen paskat pihalle ja lopuksi istun päälle ja pieraisen.Helppo se on täällä anonyyminä huudella mutta kun tosipaikka tulee niin sitten kyllä ollaan hiljaista poikaa. Ei se laihduttaminen mitään puuroa ole!
Sen minkä nyt laihdutat tulee takaisin, ja se on fakta. Tein samaa pelleilyä monta vuotta, mutta sitten tajusin vaitaa elämäntavat uusiksi. Ei laihduttamista ja paino putoaa. Nyt jo 10 kg. Ja kas, lihas kasvaa... Lihavuus ei ole sairaus tai geeneissä, se on laiskan läskiä...!!!!
- ----
Nyt ollaan oikeilla jäljillä!
- Läskilortus
Jatkoin Painonvartijoiden ohjeilla. Männä vuonna lähti pistelaskulla 32 kiloa. Nyt joulun maissa en laskenut ja paino tietysti nousi. Mutta pisteytys jatkuu. Aloitin tänään uuden ruokapäiväkirjankin. Kyl se tästä taas.
- Läskilortus
Olen huomannut että ruuan ajatteleminen pisteinä monesti tympäisee. Mutta sitten pitäisi ajatella kaloreina. Aina siinä ruuassa energiaa on. :/ Ja senkin olen huomannut että monia tympäisee kun puhun pisteistä. Huoh. Kyllä painonvartioinnissa ja laihduttamisessa riittää työsarkaa ja puhuttavaa...mutta kun osaisi välillä laihduttaa enemmän turpa rullalla. :)
- Vihdoin se onnistuu
...niin paljonko päivässä saa syödä superstartissa? Kaipaisin nyt kunnollista lähtölaukausta,kun se aloittaminen juuri on niin vaikeata ja aina sortuu ennenkö ensimmäinen päivä on illassa. Minulla lähtöpaino on 82 ja tuo 65 olisi ihan hyvä tavoite. Ainakin aluksi. Mieluusti menisin tuonee alle 60 kg.
- läskejä
183cm 71kg ei tarvii huolehtii laihiksist ku ei oo läski
- pappa (tarvii) neuvoo
Kyllähän sitä pitäis liikkua ja treenata, sen toki tiedän. Ja syömistenkin kans tulis olla tarkkana. Mutta neuvokaas, miten saisin noin 10kg pois ja enimmäkseen vyötäröltä. Liikunta rajoitteisena en pysty lenkkeilemään ja kaikenlainen muukin liikkuminen on lähes mahdotonta. Kipujeni vuoksi en pysty enää vatsa- / selkätreenejäkän tekemään. Ruokaakan en itse juuri pysty enää laittamaan, joten valmiit "roskaruuat" ovat useimmiten se ainoa vaihtoehto. Yritän kyllä syödä vähan ja usein, mutta silti vatsa vaan kasvaa. Mitä tehen. Hyviä neuvoja tarvitsisin ihan pikimmiten, kun jo istuessa maha painaa ja muutenkin jo istuminen on tuskallista.
- anhem
Jos ruoanlaitto tuntuu hankalalta kannattaa kokeilla ostaa esim pakastevihanneksia ja kalaa ja tunkea ne uuniin. Helppoa ja paljon terveellisempää kuin valmisruoat! Vielä kun heität päälle yrttimausteita ja pippuria niin on hyvää :>
Et kerro liikuntaraujoitteesi laatua niin siihen on vähän vaikea antaa neuvoa, mutta jos pääset makaamaan lattialle pitales voisi olla yksi ratkaisu. Myös vesijumppa voi auttaa ja sitä järjestetään monissa kunnissa myös liikuntarajoitteisille - pappa (tarvii) neuvoo
anhem kirjoitti:
Jos ruoanlaitto tuntuu hankalalta kannattaa kokeilla ostaa esim pakastevihanneksia ja kalaa ja tunkea ne uuniin. Helppoa ja paljon terveellisempää kuin valmisruoat! Vielä kun heität päälle yrttimausteita ja pippuria niin on hyvää :>
Et kerro liikuntaraujoitteesi laatua niin siihen on vähän vaikea antaa neuvoa, mutta jos pääset makaamaan lattialle pitales voisi olla yksi ratkaisu. Myös vesijumppa voi auttaa ja sitä järjestetään monissa kunnissa myös liikuntarajoitteisilleKalaa olen joskus laittanutkin, valitettavasti vain sitä myydään niin isoissa määrin, että yhdelle laiteettuna suurin osa menee hukkaan. Annos palat taas maksavat niin kohtuuttomasti. Tosin eipä nuo valmis jututkan kovin halpoja ole, ellei satu tarjouksia löytämään.
Liikuntarajoitteisuudestani: kyynäräsauvojen avulla kuljen max noin 20m, selkä / toinen jalka kokoajan kuin tulesa. Lattialle ehkä pääsisin, mutta varmasti en sieltä pois.
- RvaPunkero
Ilmainen ja tosi oivallinen apukeino laihduttaessa!
Voi pitää ruokapäiväkirjaa, on taulukot ja kalorit.. Asiantuntijat ohjaavat.
Suosittelen lämpimästi!- ei siis
velvoita mihinkään?
- ILOVEMCR
Pystyt siihen kun olet niin päättänyt!
- Ihanan hoikka vaimo
Mun vaimoni ja minä ollaan hoikkana ympäri vuoden, säälittää ettet voi terveellisesti syödä ja pysyä hoikkana, olisko seksin puutetta.... Jouluna voi sitten mässäillä kinkulla ym ja silti olla kylläisenä kun petiin menet ja tyytyväisenä. onnea sulle laihduttamiseen
- miukumauku2
74kg->55kg
- paINOA
94 kiloa ja joitain grammoja lisää..
tarkoitus olisi saada paino 75 kiloon kesään mennessä.keväällä on myös reissu mihin olisi kiva saada kiinteytystä.millä keinoila aiotte laihduttaa?itse ajattelin salikorttia hankki ja jätää turhat syömiset pois. - ladylinepaita xxxxl
Ja ette te mikskään muutu ,hetken hikoilette jossain ja mässäätte namia naamaan samaan tahtiin.Laihdutus on ikuista ja harva siinä onnistuu silminnähden
- asenne ongelma
200 kg ja siitä 80 kgn ja sit maratooniin.
katsoitko sen ohjelma: suurin pudottaja, täh?
- Pulskea sohvapossu
Laihdutuskuurit ovat ihmisille jotka eivät pysty elämään oman ulkomuotonsa kanssa tai ovat sairaalloisen lihavia. Pieni kalorimasukka ei tee kenestäkään huonoa ihmistä.
Minä ainakin nautin elämästä niin pitkään kuin sitä kestää vaikka olisikin pari kiloa vatsassa liikaa. - kurnu 23
Onhan tuota nähty monen näköistä laihduttajaa.Mummoni on laihduttanut viimiset 40 vuotta,eikä se ole ikinä päässyt kiloakaan alemmas pysyvästi.
Eräs tuttu on tuona aikana laihduttanut pari-kolme kertaa päälle 20kg.
Ite olen laihduttanut 20kg neljässä kuukaudessa,ihan liikumalla pari kilsan lenkin joka päivä,juomalla vettä ja syömällä purkin ananasta joka ilta.Söin tietenkin muutakin.
Eli kyllä se on ihmisen korvien välisestä liikenteestä kiinni mitä sinne nassuunsa tunkee.Ei siihen tarvita mitään erikoissuperhypertuki ryhmiä.... - CipollaRossa
Tämähän on mitä parhain ajankohta aloittaa ,minäkin kokeilen painonvartijoiden pistelaskua, liikuntaa 3-5 kertaa viikossa. Tavoite kesään mennessä -15kg.
- tyytyväinen...
Itse olen 183 cm pitkä mies, joka vielä n. 2v sitten painoi n. 130 kg...
Nyt olen saanut pidettyä jo yli vuoden painoni "reilusti" alle 100 kg:ssä
Tarkemmin sanoen tällä hetkellä paino on n. 95 kg ja alaspäin olis vielä hieman tavoite (ja sinnepäin näemmä menossa ihan "väkisinkin"...)
Mitä siis olen asialle tehnyt?
- Kävelen töihin autolla ajamisen sijaan
- Tuosta innostuneena harrastan lenkkeilyä myös vapaa-aikana ---> tästä kimmokkeena ostin itselleni "kunnollisen" maastopyörän.
- Ostan nykyään "kevyt" tuotteita järkevien mahdollisuuksien rajoissa.
- Vältän Chipsejä yms "mässyjä"..
Mutta parannettavaakin olisi =
- Voisin luopua (lähes joka viikonloppuisista) Oluista/pizzoista/hamppareista... Mutta niistä en kyllä luovu, sillä pitäähän elämässä olla jotain luxustakin... - Kanssalaihduttaja
Miten käy? On helppo aloittaa, mutta voi voi sitten.
Kun kotona ei ole mitään ylimääräistä ja kun ei kehtaa lähteä pakkaseen ja kauppaan, niin mikäs siinä.
- Hoikka ja Onnellinen
Paino putoaa huomaamatta ihan 200-300 kcal vähennyksellä päivittäin. Se on sellainen ruokavalio, josta voi tulla elämäntapa. Ei kannata kieltää mitään tai vähentää ruuan määrää. Pitää alkaa miettiä enemmän mitä syö. Kasviksia, hedelmiä, kaurapuuroa päivittäin niin kuitua on maha täynnä. Ei siinä ohessa tule syötyä muuta ruokaa liikaa. Itse syön vähän makeaa päivittäin eikä näin tule kiusausta ahmia koskaan sitä liikaa.
Olen siis pudottanut vuodessa 8 kiloa. Yksi asia mikä myös auttoi asiaa, lopetin light juomien käytön. Onko muilla kokemuksia, että on helpompi säännöstellä syöntiään, kun ei juo light juomia?- Miksi yleensä ollenkaan?
Kaikki limssat ja light ynnä muut juomat ovat ihan tyhjänpäiväisiä Coca-cola käy ainoastaan vessanpuhdistukseen.
Vesijohtovesi on ihan yhtä hyvää kuin kaikki hiilihappovedet. Ajatelkaa sitä määrää, mitä kuljetetaan pitkin maita ja mantereita kallilla polttoaineella ja kuljetuskustannuksilla?
Kertokaa minulle yksi ainoa syy miksi pitäisi ostaa light-juomaa kun voi juoda raikasta vettä? Tai kun voi tehdä itse tuoremehunsa?
- kicmer
mulle on tehty alaleuan siirtoleikkaus noin 2kk sitten ja laihtunut olen 7 kg,kun ei vieläkään saa pureskella!että tällästä.....
- saman leikkauksen kokenut
Sama juttu, joku 4-5 kiloa lähti leikkauksen jälkeen, kun sai syödä vain nestemäisiä ruokia. Kun pureskelukielto loppui, lihoin tosin menetetyt kilot takaisin ;D
- Perinteellisesti
Huomenta kaikki!
Meitä onkin täällä sankka sakki ja kaikki laihdutamme urheasti porukalla!
Tänään on siis kolmas päivä meneillään. Aamupunnitus näytti 78 kiloa! Nähtävästi on poistunut nesteitä, en valita. Oli kiva nähdä pitkästä aikaa numero 7 painonsa ekanumerona!
Pisteitten merkintä ja superstartti jatkuu. Saa olla siis 17 (minun tapauksessa taitaa olla 18-19)
ja niin saa siinä 3-4 kiloa pois heti kättelyssä.
Eikun jatketaan vaan! Nyt ei sitten anneta tippaakaan periksi! Keväällä olemme koko porukka 5-15 kiloa kevyempiä ja ne entiset kuteet mahtuu päälle, olo on kiva, kunto korkealla ja kaikkea muuta mukavaa!- Paljon vettä!
Vettä pitäisi juoda 1 lasi tuntiin!
- Viikot menee, mutta
Paljon vettä! kirjoitti:
Vettä pitäisi juoda 1 lasi tuntiin!
Lauantai on pahin päivä.
Viikot vielä menee.
- Uudistettu minä
Maanantai-aamu ja eikun vaan jatketaan!
Aamurutiineihin kuuluu nyt kuppi kahvia ja jonkun ajan jälkeen kaurapuuroa.- ei karkkeja
nyt lopetan aluksi jouluherkut!!!
- nelikriisi
Paino tällä hetkellä 98,2 kiloa. Ihannepainoni olisi 70 kiloa.
Tämän hetken tavoite olisi 80 kiloa 6:kkn kuluttua.
Pituutta löytyy 167 cm- Perinteellisesti
Tällä kerralla on mennyt helposti, olen itsekin hämmästynyt! Kyllä varmaan sinullakin onnistuu, kun otat sellaisen asenteen!
Söin tuossa kaurapuuroa ja join reilusti vettä. Varasin kannullisen vettä pöydälle päivän aikana litkittäväksi. Lisäsin veteen inkivääriliisuja. Sekin on hyvä tapa. Inkivääri auttaa esim. jalkojen jäykkyyteen.
Jospahan kerrankin onnistuisi! Ja onnistuuhan se, jo näitä kilojaan on tullut tarpeeksi kanneltua vuosien varrella! - Sally67.
Perinteellisesti kirjoitti:
Tällä kerralla on mennyt helposti, olen itsekin hämmästynyt! Kyllä varmaan sinullakin onnistuu, kun otat sellaisen asenteen!
Söin tuossa kaurapuuroa ja join reilusti vettä. Varasin kannullisen vettä pöydälle päivän aikana litkittäväksi. Lisäsin veteen inkivääriliisuja. Sekin on hyvä tapa. Inkivääri auttaa esim. jalkojen jäykkyyteen.
Jospahan kerrankin onnistuisi! Ja onnistuuhan se, jo näitä kilojaan on tullut tarpeeksi kanneltua vuosien varrella!Vuosi sitten tammikuussa menin painonvartijoihin, ja sain pudotettua painoa huhtikuun loppuun mennessä liki 13 kg, kotona tippui sitten vielä 5 kg lisää. Eli yhteensä 18 kg ihraa lähti, ja vielä senkin jälkeen oli 20 kg yli painoa. Kesän aikana tuli lähes 10 kg takaisin, ja taas alkaa sama rundi. Nyt olen reilussa viikossa pudottanut lähes neljä kiloa pois ja taas olen päättänyt että tällä kertaa onnistun. Painonvartijoihin en enää lähtenyt vaan yritän itsenäisesti laihduttaa, ja tiedän että laihdunkin kunhan vaan pidän näppini tai paremmin suuni irti pullista ja muista leivoksista sekä suurimmasta paheestani suklaasta.
- helena49
Sally67. kirjoitti:
Vuosi sitten tammikuussa menin painonvartijoihin, ja sain pudotettua painoa huhtikuun loppuun mennessä liki 13 kg, kotona tippui sitten vielä 5 kg lisää. Eli yhteensä 18 kg ihraa lähti, ja vielä senkin jälkeen oli 20 kg yli painoa. Kesän aikana tuli lähes 10 kg takaisin, ja taas alkaa sama rundi. Nyt olen reilussa viikossa pudottanut lähes neljä kiloa pois ja taas olen päättänyt että tällä kertaa onnistun. Painonvartijoihin en enää lähtenyt vaan yritän itsenäisesti laihduttaa, ja tiedän että laihdunkin kunhan vaan pidän näppini tai paremmin suuni irti pullista ja muista leivoksista sekä suurimmasta paheestani suklaasta.
Monta kertaa olen minäkin aloittanut painonvartijoissa ja kesken on jäänyt sitten.
Yritän nyt, jos tällä kertaa saisi vietyä loppuun ja pääsisi entisiin vaatteisiin takaisin.
Tämä päivä on ollut yhtä kitkuttelemista, mutta tähän asti olen selvinnyt hyvin. Kahvia otin tuossa kupillisen ja eihän tässä enää monta tuntia ole kun pääsee pehkuihin. Pisteitä en ole ylittänyt. Illalla katselen vähän telkkaria.
Olen siivonnut innolla nurkkia eli on ollut tekemistä. Toinen hyvä puoli on ollut, että on ulkona niin kylmää että ei viitsi lähteä edes kauppaan. Työt alkavat vasta pyhien jälkeen.
Kotona ei ole kaapeissa mitään erityistä: muutama porkkana ja pakastimessa mustikoita.
Olen saanut pois jo siinä kaksi kiloa ja olo tuntuu huomattavasti keveämmältä, taistellaan vaan!
- anhem
Mikä olisi ihannepaino jos pituutta on vähän reilut 160cm?
Täällä päin myös mielessä tuo painon pudotus, mutta tavoitetta on vaikeaa asettaa, jelppikääs!- helppiä tässä
n.53-55 kiloa...
- julia
laskin sulle ihannepainon, 53-64kg
perustuu painoideksiin, mikä saa olla 20-25 välill', jotta on normaalipainoinen.ite oon 163 ja painan 56kg ja painoindeksini on 21.1,
painoindeksi lasketaan pituus x pituus jonka tuloksella jaat painosi, eli omani 1,63 x 1,63 = 2,65 joten painoni, 56kg jaetaan tuolla 2,65:lla ja vastaus on 21,1
alle 20 on alipainoinen ja yli 25 on lievästi ylipainoinen, yli 30 on reilusti ylipainoinen
- pppkkk
Moi kaikki!
Näin nyt vasta tämän viestin ja itse samoilla linjoilla monen muun kanssa. Haluaisin pois sellaiset 6 kiloa LÄSKIÄ ja muuten kiinteytystä. Koska haluan pudonneen painon pois läskeinä, enkä lihaksena niin päätin nyt, kun aikaakin kesään on vielä hyvin, pudottaa tuon määrän HITAASTI.
1.1 alkaen olen jättänyt pois kaikki herkut ja alkoholin jota nautin lähes päivittäin viinin muodossa 1-2 lasia.
kielettyä siis mm.:
-pizza
-roskaruoka
-karkit
-leivokset
-sokeriset mehut / limsat
-vanukkaat
-myös esim. banaanilastut(kuulostavat terveellisiltä mutta sisältävät paljon rasvaa)
Syön:
-leipää kohtuudella (pari palaa pvä)
-hedelmiä päivittäin (vaikken ole hedelmistä koskaan erityisemmin tykännyt, nyt syön niitä siksi että verensokeri pysyy ylhäällä, eikä tulekaan karkkihimoa- eikä ole tullut!)
-lämpimän aterian kerran päivässä joka on valmistettu kotona -ei ravintolassa.
-juon paljon maustettuja vesiä, joissa ei ole hiilihappoja eikä sokeria tai makeutusaineita.
Liikun: IHAN JOKA PÄIVÄ crosstrainerilla 20min aamulla. Tämä siis mikä pitää ehdottomasti tehä. Iltaisin toisen 20min mutta ei pakollinen. Kuitenkin nyt olen tehnyt lähes jokapäivä 40min yhteensä, eikä ollenkaan suuri uhraus, vaikka huono kunto onkin. Ihan tuntee miten askel on alkanu kevenemään.
Ajattelen: Monesti päivässä suljen silmät ja ajattelen hetken itseäni hoikkana kun voi pitää istuvia paitoja ilman että jenkkakahvat pursuilee ja lölleröt näkyy. Kuvittelen myös miten mukava kun saan ottaa kaapista minkä tahansa nyt pieneksi jääneen paidan, eikä tarvitse etsiä niitä isoimpia ja peittävimpiä vaatteita. Ihana sitten kun hoikkana näyttää freesiltä ja mukava lähtee vaatekauppoihin ym.- minäkin mukaan!
Voi, ihanaa!
Alotin kans ensimmäinen päivä laihuttaan kun raskausaikana kiloja tuli, eikä niitä oo pois saanu, tyttö 6kk!
Eli alotin pisteillä, mut kuulin tuosta kiloklubista ja olen nyt kirjautunut sinne ja mielestäni paljon enemmän innostavaa, kun kertoo esim. kuinka paljon päivässä tulisi liikkua ja mikä liikuntamuoto kuluttaa minkäkin verran kaloreita! innostava, suosittelen!
..ja kaikki valittajat, mielellään poistukaa masentamasta meitä, jotka tahdomme päästä takaisin normaalimittoihin!
..laittakaa sähköpostia, jotka tahtovat tosissaan laihtua -jaetaan kuulumisia ja yhdessä onnistutaan!! [email protected]
p.s.hyppynarulla hyppely kuluttaa yllättävänkin paljon! ;) tsemppiä kaikille!! - jatkoa ed
minäkin mukaan! kirjoitti:
Voi, ihanaa!
Alotin kans ensimmäinen päivä laihuttaan kun raskausaikana kiloja tuli, eikä niitä oo pois saanu, tyttö 6kk!
Eli alotin pisteillä, mut kuulin tuosta kiloklubista ja olen nyt kirjautunut sinne ja mielestäni paljon enemmän innostavaa, kun kertoo esim. kuinka paljon päivässä tulisi liikkua ja mikä liikuntamuoto kuluttaa minkäkin verran kaloreita! innostava, suosittelen!
..ja kaikki valittajat, mielellään poistukaa masentamasta meitä, jotka tahdomme päästä takaisin normaalimittoihin!
..laittakaa sähköpostia, jotka tahtovat tosissaan laihtua -jaetaan kuulumisia ja yhdessä onnistutaan!! [email protected]
p.s.hyppynarulla hyppely kuluttaa yllättävänkin paljon! ;) tsemppiä kaikille!!niin, unohdin aika oleelliset: pituuteni on vaivaiset 157cm ja painoni tällä hetkellä 72 (tammikuun 1. se oli 74) ja tavoitteenani olisi päästä tuonne n.57 kiloon :)jossa olin ennen raskautta ja olo oli ihana!!
..vaatteet odottaa kaapissa - vähän samanlainen
tilanne kuin sulla. Etenen maltilla ja hitaasti. Alussa tuntui, ettei oikein uskaltanut syödä mitään, kunnes oivalsin että ihan perusruoalla on edettävä. Herkkujen jättäminen oli aluksi vaikeaa, mutta himot tasaantuivat lopulta parissa päivässä.
Mulla ei ole kuntolaitetta kotona, mutta yritän kävellä säännöllisesti ja lisäksi nostelen käsipainoja. Muutamia kertoja olen yllättänyt itseni kiljuvassa nälässä, mutta olen yrittänyt korjata tilannetta mahdollisimman terveellisellä syömisellä.
Etenen erään onnistuneen elämäntapamuutoksen innoittamana. Sen toteuttajalla oli motto: "Älä laihduta vaan pyri terveellisyyteen." Mulla tulee "laihduttaja"-termistä mieleen joku ikuinen laihduttaja, joka aloittaa aina uudelleen, mutta ei koskaan onnistu. Siksi välttelen kyseistä sanaa, kun se vain on mahdollista.
- Perinteellisesti
Viikko on vierähtänyt ja siinä kilo on tippunut. Pisteitä en enää merkitse ylös. Olen vaihtanut tottumuksia: ei enää sokeria eikä rusinoita aamupuuroon. Jäätelö on jäänyt.
Olen vähän laiska lähtemään kylmällä pakkaseen ja kauppaan, joten olen syönyt vihanneksia joita oli jääkaapissa ja pakastinkalaa. Sinänsä ihan mukava siinäkin suhteessa, että rahavarat on vähissä ja tulee syödyksi entiset ostokset.
En ole aloittanut vielä liikkumista, ei tässä nyt sentään tarvitse ruveta intoilemaan. Jospa ensi viikolla alkaisi. Hiljaa hyvää tulee. On joitakin vanhoja voimisteluvideoita, ei tarvitse lähteä mihinkään ryhmään, osaan itsekin yksikseni hyppiä television ääressä.
Mitenkäs muilla pyyhkii?
Jatketaan vaan, keväällä on jo hymy huulessa kun olemme hoikkia kaikki tyynni! en liity painonvartijoihin, mutta vähennän pikaruuan määrää ja kokkaan enemmän itse.
- Perinteellisesti
Kaksi viikkoa vierähtänyt.
Olen edelleen asialla ja paino on tippunut. En sano, että on helppoa mutta sanon että eteenpäin mennään.
Käytännön arki suosii minua. Istun tenttivahtina ja eipä siinä mitään syödä, vähän vettä, omena, porkkana ja eipä sitten muuta. 5 tuntia kun istuu, niin tosiaan ei tule syötyä. Olen siirtynyt järkevään ruokavalioon. Ei sokeria, ei pullia, ei karkkeja.
Minulla on tähtäimessä se matka maaliskuun lopussa ja pinnistelen vaan uutterasti. En aio antaa periksi, ja sitä samaa toivon kaikille muillekin teille! Olkaa mukana ja kyllä se tästä!!!..!
- Birpuli 62
Heräsin aamuyöllä,kun oli nälkä.Päätin unohtaa nälän ja avasin tietokoneen mennälseni keventäjien sivuille.Olen harkinnut jonkin aikaa liittyä keventäjiin, mutta olen sen verran vähissä varoissa etten raatsi maksaa liittymismaksua.Tietenkin onhan sitä sen liittymismaksun verran vähemmän rahaa ostaa mässyä.Kiloja on 74 ja pituutta vaivaiset 152,huh huh..Kesäksi pitäisi tiputtaa ainakin 10 kiloa, en tiedä onnistunko.Aloitan NYT:
- *pikkunen*
Liityppä kiloklubiin, se on ilmaista!
- Zizkoni mun
*pikkunen* kirjoitti:
Liityppä kiloklubiin, se on ilmaista!
Lähtöpainoni oli elokuussa 129,8kg Olen 168cm pitkä.Nyt olen jättänyt herkut pois ja käyn jumpassa ja vesijumpassa ja kuntosalilla jokaista kerran viikossa.Tänä aamuna puntari näytti 108kg.Olo on kieltämättä hyvä vaikka vieläkin pitää saada pois..kimmokkeena ja motivaationa tässä on ensi kesän matka etelän lämpöön!=) vaatekokoni oli 54 ja nyt menee jo 48 ja joistakin jo 46=) tsemppiä kaikille!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643305Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433127- 432498
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1082376- 311923
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271820- 481626
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851435- 391300
- 821159