Mikä on suomen eteläisin osa (saari, kylä tms.)?
Suomen eteläisin osa
Vihermarja
1
5859
Vastaukset
...on Suomen eteläisin _rakennus_. Löytyy wikistä tällä hakusanalla. Leveysaste 59¤ 28,4'. Noin 45 km Utöstä lounaaseen.
Kehtaan kehua retostaa, että olin sen paikkaa haraamassa ja luotaamassa Moskovan olympialaisten aikana 1980, kun se vielä oli vain 9m matalikko. Sen ympärillä ei ole Suomen aluevettä, koska sitä ei voi laskea saareksi.
Suomen eteläisin saari on Bogskär Föglön kunnassa, 59¤ 30' 10".
Manner-Suomen eteläisin piste on Hangon Tulliniemi, 59¤ 48' 30".
Kaikki koordinaatit ovat wikipediasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1372445Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3461900- 401577
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii311393Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281320Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941183- 541153
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327907Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles105863Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53762