Mistä niitä kivilaattoja saa joiden päällä tulee ne parhaat pitsat? Onko halpoja vuolukiven korvikkeita?
Ja paljonko maksaa?
Onko ne myös sen arvoisia? :)
Harmittaa kun ei yksiön vanhassa sähköuunissa saa samanlaisia kun äipän leivinuunissa :(
Kivilevy uuniin pizzalle
6
3479
Vastaukset
- Hourula
Noista kivisysteemeistä en tiedä mutta sähköuunissa pitsa tulee suht hyväksi kun lykkää raadit täysille (300?) ja pistää sen pellin kanssa uuniin kuumenemaan. Sitten taiteilee sen pitsan siihen kuumale pellille ja eiku uuniin.
- nimimerkki
Pitääpä koittaa, vaikka vähän epäilenkin :)
- elliivo
Eiköhän noita pizzakiviä olen aika monenlaista ja monissa kaupoissa myynnissä.
Muistan tässä taannoin nähneeni kuningaskuluttajassa pizzakivi testin.
Niitä oli muutama eri valmistajan ja eri hintaluokan kivi siinä testattavana.
Oli suomalaista ja muun maalaista kiveä.
Käy katselemassa marketeissa missä myydään muutakin ruuanlaittovalineistöä.- yleensä
joko pizza, paistin tai paistokivinä - toimivat hyvin. Vaativat hieman esilämmitystä mutta ero pellillä paistettuun on aika selvä. Toki kiveä voi käyttää muuhunkin kuin pizzn tekemiseen.
Tässä yksi malli ja ohjeita.
http://www.kokkikolmonen.com/tuotteet.html?id=12/300
- tipsu
Minulla ollut vuolukivinen levy käytössä vuopden verran. SIinä paistuvat niin pizzat, sämpylät kuin pullatkin parhaiten! Levy maksoi 20 euroa.
- värkki↓
Olen testaillut pitsan tekoa kiven kanssa ja pellillä ihan samoilla kerroilla, joten taikinakaan ei ole voinut vaikuttaa. Tarpeeksi vaan lämpöä uuniin niin peltikin toimii. Ei nimittäin ulkonäössä eikä maussa mitään eroa kiven kanssa tussarointiin. Tulikuuma ja painava kivi on v-mäinen käsiteltävä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee632152Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."51815Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2381324En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71960Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.88950Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki21875Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?146841Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin39740- 19736
Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?93709