Jokseenkin huvittavaa on seurata palstan "omien" kirjoituksia, joista paistaa selvästi läpi tietynlainen hierarkia ... lauman johtaja-lammas/lampaat -asetelma.
Ensin aloitteentekijä kirjoittaa jonkin omasta mielestään hyvinkin terävän ja viisaan kommentin omaa egoaan pönkittääkseen ja muita toisinuskovia vähätelläkseen/saattamiseen vähintään naurunalaiseksi, etc., jota sitten muut (eivät ihan kaikki)säestävät kuorossa. Halleluja!!!
Kieku ja kaiku ! ...
23
735
Vastaukset
Oot kyllä ihan väärässä. Oot tällä palstalla vähän aikaa niin huomaat sen kyllä. Ei täällä ole sellasta arvojärjestystä, kun luulet:)
Täällä on vaan sellasia kirjottajia jotka on kirjottaneet aika kauan. Ovat kai tuttuja toisilleen jo ja on päässyt muodostumaan sellasia "kuppikuntia"...niin ku sanotaan.- persona-non-grata
muodostuminen ei ole minusta mitenkään positiivinen juttu. Samaa voi verrata, vaikka eri työpaikkoihin ja henkilöstösuhteisiin. Veikkaan, ettei työpaikassa, missä muodostuneet erillaiset kuppikunnat, ole henkilökemioiltaan ja työpaikkahengeltään siitä parhaimmasta päästä.
Tämä on vain minun mielipiteeni. persona-non-grata kirjoitti:
muodostuminen ei ole minusta mitenkään positiivinen juttu. Samaa voi verrata, vaikka eri työpaikkoihin ja henkilöstösuhteisiin. Veikkaan, ettei työpaikassa, missä muodostuneet erillaiset kuppikunnat, ole henkilökemioiltaan ja työpaikkahengeltään siitä parhaimmasta päästä.
Tämä on vain minun mielipiteeni.aika negatiivinen ajattelutapa sulkea joukosta pois uusi ihminen. Jotainhan siinä pelätään aina...
Oon "joutunut"monta kertaa uudelle työpaikalle ja eihän siitä mitään ole sitten tullut juuri niiden kuppikuntien takia. tuntuu se siltä ettei luoteta eikä oikeen välitetäkkään...
Että kyllä se varmaan ihan totta on mitä kirjoitit.
Mutta "aikahan" siihen vaan auttaa...- persona-non-grata
auroraboreallis kirjoitti:
aika negatiivinen ajattelutapa sulkea joukosta pois uusi ihminen. Jotainhan siinä pelätään aina...
Oon "joutunut"monta kertaa uudelle työpaikalle ja eihän siitä mitään ole sitten tullut juuri niiden kuppikuntien takia. tuntuu se siltä ettei luoteta eikä oikeen välitetäkkään...
Että kyllä se varmaan ihan totta on mitä kirjoitit.
Mutta "aikahan" siihen vaan auttaa...niinkään perusta joutua suljetuksi jostain joukosta pois. Ihan hyvinhän kirjoituksiani on luettu ja niihin vastattu. Tarkoitukseni ei olekaan niillä päästä siihen "hottitoppiin" :), kuten joillain on ehkä päällimmäisenä tarkoituksena.
Luottamus syntyy, niinkuin sanoit ajan kanssa ja toisaalta se on niinkin, että luottamus ja kunnioitus pitää aina ensin ansaita. Sokeasti ei voi luottaa kehenkään. persona-non-grata kirjoitti:
niinkään perusta joutua suljetuksi jostain joukosta pois. Ihan hyvinhän kirjoituksiani on luettu ja niihin vastattu. Tarkoitukseni ei olekaan niillä päästä siihen "hottitoppiin" :), kuten joillain on ehkä päällimmäisenä tarkoituksena.
Luottamus syntyy, niinkuin sanoit ajan kanssa ja toisaalta se on niinkin, että luottamus ja kunnioitus pitää aina ensin ansaita. Sokeasti ei voi luottaa kehenkään.Mä melkeen voi arvata ketä sä ajattelet että kuuluu siihen kermaan...;)
... ...mut mitäs varten sä sitten olet tällä palstalla..?- persona-non-grata
Mä melkeen voi arvata ketä sä ajattelet että kuuluu siihen kermaan...;)
... ...mut mitäs varten sä sitten olet tällä palstalla..?aina silloin tällöin eri palstoilla oleviin juttuihin. Yksinkertaisesti helluntailaisuuden palstalla on mielenkiintoisimmat keskustelunaiheet :). Minua nyt ylipäänsä kiinnostaa monet asiat ja tykkään saada niistä lisää tietoa ... avartaa kummasti maailmankuvaa :). Olen tiedonjanoinen, mutten kuitenkaan helposti johdateltavissa. Osaan muodostaa itse omat mielipiteeni asioista. Kauanko olet itse pyörinyt palstalla?
persona-non-grata kirjoitti:
aina silloin tällöin eri palstoilla oleviin juttuihin. Yksinkertaisesti helluntailaisuuden palstalla on mielenkiintoisimmat keskustelunaiheet :). Minua nyt ylipäänsä kiinnostaa monet asiat ja tykkään saada niistä lisää tietoa ... avartaa kummasti maailmankuvaa :). Olen tiedonjanoinen, mutten kuitenkaan helposti johdateltavissa. Osaan muodostaa itse omat mielipiteeni asioista. Kauanko olet itse pyörinyt palstalla?
Olin 32-v, kun ekan kerran kirjottelin...Ja nyt oon 35.
Mies kattelee telkkarista kaikki ruoka-ja auto-ohjelmat ja mua ei vois vähempää kiinnostaa. Sitten mulla on poika jonka läksyt katson. Ym. Tykkään olla kotona heitä varten, joten täällä(palstalla)tulee vietettyä paljonkin(liikaa?)aikaa...
Oon huomannut että niin aika monet muutkin!
Mä kävin sun sivulla...sä oot varmaan aika nuori kun oot vasta opiskelija(?)
Luin, ett oot Mensan jäsen...ja kirjoitat "luontaishoitoja"-palstalle...miks ihmeessä??- persona-non-grata
Olin 32-v, kun ekan kerran kirjottelin...Ja nyt oon 35.
Mies kattelee telkkarista kaikki ruoka-ja auto-ohjelmat ja mua ei vois vähempää kiinnostaa. Sitten mulla on poika jonka läksyt katson. Ym. Tykkään olla kotona heitä varten, joten täällä(palstalla)tulee vietettyä paljonkin(liikaa?)aikaa...
Oon huomannut että niin aika monet muutkin!
Mä kävin sun sivulla...sä oot varmaan aika nuori kun oot vasta opiskelija(?)
Luin, ett oot Mensan jäsen...ja kirjoitat "luontaishoitoja"-palstalle...miks ihmeessä??mensan jäsen vai kirjoitan luontaishoitojen palstalle? :)
Opiskelija olen kyllä (jatko-opiskelija), mutten niin kovin nuori tyttönen enää ... itseasiassa olen sinua hieman vanhempi. persona-non-grata kirjoitti:
mensan jäsen vai kirjoitan luontaishoitojen palstalle? :)
Opiskelija olen kyllä (jatko-opiskelija), mutten niin kovin nuori tyttönen enää ... itseasiassa olen sinua hieman vanhempi.mä oon yrittänyt että pysyisin tällä yhdellä palstalla vaan...
No, miten Mensan jäsen voi kirjoittaa luontaishoitojen palstalla...?
Uskotko niihin?
Ja jos haluat niin kerro vaan miks oot Mensan jäsen?
..Mä olin kerran yhdessä testissä ja loistin vaan mitä tulee"avaruudelliseen hahmottamiskykyyn"...ja sekin on yleensä ilmeisesti miesten alaan.
En ymmärtänyt niistä mustetahroista yhtään mitään.- persona-non-grata
mä oon yrittänyt että pysyisin tällä yhdellä palstalla vaan...
No, miten Mensan jäsen voi kirjoittaa luontaishoitojen palstalla...?
Uskotko niihin?
Ja jos haluat niin kerro vaan miks oot Mensan jäsen?
..Mä olin kerran yhdessä testissä ja loistin vaan mitä tulee"avaruudelliseen hahmottamiskykyyn"...ja sekin on yleensä ilmeisesti miesten alaan.
En ymmärtänyt niistä mustetahroista yhtään mitään.kiinnostunut myös "pehmeästä" lääketieteestä ja vaihtoehtoisista hoitomuodoista. Pehmeät hoitomuodot ja perinteinen koululääketiede eivät ole minusta toinen toistaan poisulkevia vaihtoehtoja, päinvastoin. Tietenkin on selvää, jos umpisuoli puhkeaa, menen lääkäriin ja se leikataan, mutta tukimuotona ne ovat erinomaisia. On järkevää yrittää myös ennaltaehkäistä sairauksia pehmeiden hoitojen turvin ... tietysti myös liikunta, terveet ruokailutottumukset ja hyvä mieli auttavat hyvin pitkälle. Toisaalta jos jokin sairaus on siitä huolimatta tullakseen, niin minulla on ainakin hyvä mieli siitä, että olen yrittänyt tehdä kaikkeni oman fyysisen ja henkisen terveyteni eteen. Kyllähän sinäkin olet varmaan kuullut mm. aroma-, rosen- ja vyöhyketerapiasta ... homeopatiasta, bachin-kukkaterapiasta, etc.? Ei niihin liity mitään yliluonnollista, jos sitä mietit.
Olitko siis siinä musteläiskätestissä? Se mittaakin enemmän ihmisen persoonallisuutta ja ajatusmalleja ja sen sellaisia. persona-non-grata kirjoitti:
kiinnostunut myös "pehmeästä" lääketieteestä ja vaihtoehtoisista hoitomuodoista. Pehmeät hoitomuodot ja perinteinen koululääketiede eivät ole minusta toinen toistaan poisulkevia vaihtoehtoja, päinvastoin. Tietenkin on selvää, jos umpisuoli puhkeaa, menen lääkäriin ja se leikataan, mutta tukimuotona ne ovat erinomaisia. On järkevää yrittää myös ennaltaehkäistä sairauksia pehmeiden hoitojen turvin ... tietysti myös liikunta, terveet ruokailutottumukset ja hyvä mieli auttavat hyvin pitkälle. Toisaalta jos jokin sairaus on siitä huolimatta tullakseen, niin minulla on ainakin hyvä mieli siitä, että olen yrittänyt tehdä kaikkeni oman fyysisen ja henkisen terveyteni eteen. Kyllähän sinäkin olet varmaan kuullut mm. aroma-, rosen- ja vyöhyketerapiasta ... homeopatiasta, bachin-kukkaterapiasta, etc.? Ei niihin liity mitään yliluonnollista, jos sitä mietit.
Olitko siis siinä musteläiskätestissä? Se mittaakin enemmän ihmisen persoonallisuutta ja ajatusmalleja ja sen sellaisia.olin...
Kyllä kai ne aina jotain auttavat...- persona-non-grata
olin...
Kyllä kai ne aina jotain auttavat...rentouttavia ne hieronnat kuitenkin ovat. Moni, ketä on ollut vaikka jalkahieronnassa tai perinteisessä hieronnassakin, sanoo, että siihen olisi voinut vaikka nukahtaa ja onhan moni nukahtanutkin :).
olin...
Kyllä kai ne aina jotain auttavat...Mites sulla on tommonen nikki? Ethän vain liene nikkivaras?
outo-lintunen kirjoitti:
Mites sulla on tommonen nikki? Ethän vain liene nikkivaras?
kysyi multa mm.että oonko "Auroraborealis"...En ollut mutta musta se oli niin hieno, että otin sen.
Jälkeenpäin oon saanut aina lukea noista kahdesta ällästä...Että tein väärin kopioidessani...
Sillon en vaan tiennyt, että palstalla oli joku "ab", joka suuttui minusta.
...En yhtään tiedä kuka olet...:)
Oot varmaan"alkuperäisen auroran"ystävä.
Kerro sille, etten tiennyt hänestä, että voi palata palstalle....
,,,jos haluaa...
koska monet ovat kaivanneet häntä.- persona-non-grata
kysyi multa mm.että oonko "Auroraborealis"...En ollut mutta musta se oli niin hieno, että otin sen.
Jälkeenpäin oon saanut aina lukea noista kahdesta ällästä...Että tein väärin kopioidessani...
,,,jos haluaa...
koska monet ovat kaivanneet häntä.Et tehnyt väärin. Mukava kuulla, että pidit nimimerkistä ja pidä se edelleen, sillä kyllä Auroraborealiksia muitakin maailmaan mahtuu :).
,,,jos haluaa...
koska monet ovat kaivanneet häntä.En sinua syyllistää halunnut:) Kunhan veistelin joutessani.
Mutta missä on ystävämme pente? Onko hän jäänyt sivariksi vaiko muuttanut sinne taivaisiinsa, josta niin mielellään aina raportoi?
Jk. Sinähän vaikutat nykyisellään hyvin tasapainoiselta naiselta. Tämän minä panin merkille, josta syystä olen iloinen:)
jos nauran...mutta toi sun otsikko on kyllä...aika hauska....
Nää sekundisiionilaishimpulanvimpulat on vähän sellasii veikeit kempulanvempuloit mut sekös niit riepoo ettei ne mulle mittäään maha...:D
- persona-non-grata
nostaa rohkeasti esille polttavia aiheita, siitäkin huolimatta, etteivät ne miellyttäisi kaikkia. Toisaalta kaikella on kääntöpuolensakin ja sinullakin (kuten monella muullakin) voi nousta vastaan raja, jolloin sanomaasi (joka on sinällään tärkeä) ei otetakaan enää vakavasti. Vaikutat fiksulta ja tietoiselta ihmiseltä, joten älä tee itsestäsi pelleäkään. Käytä järkeäsi viisaasti :).
No voi hitto :) ... mitähän minäkin nyt alan oikein opettamaan aikuista ihmistä. Sorry :)! - tervehdys.
persona-non-grata kirjoitti:
nostaa rohkeasti esille polttavia aiheita, siitäkin huolimatta, etteivät ne miellyttäisi kaikkia. Toisaalta kaikella on kääntöpuolensakin ja sinullakin (kuten monella muullakin) voi nousta vastaan raja, jolloin sanomaasi (joka on sinällään tärkeä) ei otetakaan enää vakavasti. Vaikutat fiksulta ja tietoiselta ihmiseltä, joten älä tee itsestäsi pelleäkään. Käytä järkeäsi viisaasti :).
No voi hitto :) ... mitähän minäkin nyt alan oikein opettamaan aikuista ihmistä. Sorry :)!Konstit on monet, sano..
Sinulla näyttää olevan pikkutärkeän mensa-egosi buustaamisessa apuna muun muassa kiroileminen ja nuoleskelu.
Kovaa valuuttaa Raamattupalstalla, vai?
Olisko parempi mennä revittelemään sinne nais-emansipatsiooni-palstoille :))) - persona-non-grata
tervehdys. kirjoitti:
Konstit on monet, sano..
Sinulla näyttää olevan pikkutärkeän mensa-egosi buustaamisessa apuna muun muassa kiroileminen ja nuoleskelu.
Olisko parempi mennä revittelemään sinne nais-emansipatsiooni-palstoille :)))kyllä kertaakaan aikaisemmin, eikä tuotakaan voi miksikään kiroiluksi laskea.
Monet palstalaisetkin käyttäytyvät minua huonommin :). Mutta sitähän ei tietenkään lasketa miksikään, eihän? ... puolustavat vain itseään :).
Joo, tuosta mensalaisuudesta. Itsehän te olette sen nyt jotenkin ertyiseksi/erilaiseksi asiaksi tehneet. Minusta sillä ei ole taasen mitään merkityksellisyyttä tässä elämässä ... siihen kuuluminen ei todellakaan ole mikään itseisarvo, eikä ihmisen mitta ja olen senkin varmasti täällä jo aikaisemmin tuonut esille. - persona-non-grata
tervehdys. kirjoitti:
Konstit on monet, sano..
Olisko parempi mennä revittelemään sinne nais-emansipatsiooni-palstoille :)))huomanneeksi, ettei kaikki halua ottaa mitään kehuja vastaan. Joistakin se on sangen kiusallista ja varsinkin jos nainen sanoo jotain positiivista :). Yritän parantaa tapani ...
- leahim
Ja tässä!
Olen samaa mieltä persoona non kanssa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1182141Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1771706Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j551404- 551188
Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1661175Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä75996Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62892Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36887- 52874
- 56821