Olen kuullut erilaisia mielipiteitä siitä, miten kekomuurahaisten runsaus vaikuttaa käärmeiden esiintymiseen. Pitääkö siis tosiaan paikkaansa, että kyyt karttavat alueita, joilla kekomuurahaisia esiintyy? Kysyn tätä siksi, että omistan kesämökin alueelta jossa on kekomuurahaisia kiusallisen paljon ja olen jo selvitellyt keinoja niiden harventamiseksi. Siellä ei tosiaan ole koskaan näkynyt ainuttakaan käärmettä...
Vastaukset 2
- kekomuurahaiset
viihtyvät samoilla paikoilla. Etenkin keväällä kyyt lämmittelevät auringon paisteella muurahaisia kuhisevilla rinteiää. Kesäksi kyyt muuttavat usein kosteammille soiden tai niittyjen reunamille, joissa on enemmän ravinoa tarjolla kuin kuivalla kankaalla. Mutta muurahaisia, myös kekomuurahaisia on soillakin.
Tuo väite on pelkkää legendaa.
Muurahaiset eivät mahda mitään kyyn suomupeitteelle ellei se ole syystä tai toisesta vahingoittunut. Käsitys on voinut syntyä siitä, että muurhaiskankaalla murkut syövät tapetun ja murskatun kyyn. Siihen kun on osunut paikalle joku joka on nännyt muurhaisia kihisevän raadon, on hän päätellyt murkkujen tapaneen kyyn. Syö ne murkut tapetun kyyn myös suolla, mutta siellä tapahtumaa ei niin helposti huomaa.- Anonyymi
On käärmeelläkin heikot kohtansa silmät ja suu.... isovanhempani uskoi kanssa että pihan muurahaiset pitää kyyt pois piha piiristä ja kun kysyin miten muurahainen voi voittaa käärmeen niin sain vastauseksi ett muurahaista vastaan käärme voittaa liikkeellä niin ehkäpä ne käärmeet on pakollisella ohikulku matkalla vain koska käärme ei voi kauheen pitkäksi aikaa pysähtyy muurahaisten valtaamalla alueella!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1861573
- 851352
- 1041058
- 48899
Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa
ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su40783Leski ja Volvomies
Mitä se Volvomies kulkee sen nuoren lesken luona.. joko leski surunsa surrut ja uusi jo katottu..10767Haluatko, että kierrän sinut kauempaa
Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.83646Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin
Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.105627Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni
mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä30621Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!
En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su45577