Kilt-suklaapatukat

manedwolf

Zijn er nog belgische Kilt-schocoladen? Waar kan men zij kopen?

...vieläkö belgialaisia Kilt-suklaapatukoita valmistetaan ja tuodaan? Missä myydään? Joskus kyllästyy jopa Fazerin siniseen ja Pandan Kohlapöydän Juhventteihin ja kaipaa vanhaa hopeakuorista suosikkiaan!

14

2895

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suklaahirviö

      Nuo KILT-patukat olivat kyllä mullakin suuri suosikki joskus 80-luvulla. Silloin niitä vielä sai. Muistan kerran ratsastustunnin jälkeen kaverini isä antoi meille tytöille suklaata [nykyisin sanottais kai namusedäksi sitäkin!] ja KILT-patukathan ne oli! :) Ihanaa suklaatia..

      Niin, siis en ole nähnyt kilttejä vuosiin. :( Taitavat olla historiaa. MUTTA: Candy King-karkkilaarissa on sellaisia jääsuklaan nimellä kulkevia neliönmallisia, kirkkaissa kääreissä olevia konvehteja. Ja ne ovat hiukan KILT-suklaata muistuttavia. Kelpaavat kai hätävaraksi. :(

      Oikeastaan on surku kun moni hyvä s-patukka on kadonnut markkinoilta! Olisikos patukkamarkkinat KÖYHTYNEET .. ??? Missä on Jambo? Tai Marilyn? Tai Galak, ihana valkosuklaapatukka? Sitten on vielä paljon muitakin.. :(

      KILTtejä oli muistaakseni kahta laatua, toinen oli tummaa ja toinen vaaleaa suklaatia. Muistanko oikein nyt..

      No se siitä. Juuh, joskus tosiaan kyllästyy Fazerin ja Pandan DOMINOINTIIN sukulaatimarkkinoilla. :( Meillä on vielä noita Kohlapöydän Juhvetteja kaapissa koko avaamaton rasia. Taidan pistää poskeen tuossa reilun viikon kuluttua, kun mulla on seuraava herkkuhetki tiedossa. Fazerin sinistä en ole ostanut vuosiin. Onhan se ihan hyvää maitosuklaata, mutta en näe tarvetta ostaa sitä kun sitä on kumminkin noissa yhdistelmälevyissä, mitä fazer nyt viime aikoina on tehnyt. "Pelkkää" maitosuklaata ilman mitään jippoa ei oikein viitsi ostaa.. on kai niin hemmotelluksi tullut. ;)

      T: suklaahirviö!

      • mimosa79**

        KILT oli mulle myös mieleinen ihan varhaisessa lapsuudessa. sitten hävisivät kunnes löysin niitä sattumalta kotikaupungin jostain halpamarketista, taisi olla aholaita(?). sen koommiin en ole KILTiin törmännyt =( makuja oli todella 2, tumma suklaa ja vaalea suklaa. tumma oli mieluisempi mulle. se candykingin jääsuklaa on lähinnä irvikuva mun mielestä, hädissäni ehdin jo koittaa. muistaako kukaan namitehdas oli suurenmoisen KILTin takana?


      • suklaahirviö
        mimosa79** kirjoitti:

        KILT oli mulle myös mieleinen ihan varhaisessa lapsuudessa. sitten hävisivät kunnes löysin niitä sattumalta kotikaupungin jostain halpamarketista, taisi olla aholaita(?). sen koommiin en ole KILTiin törmännyt =( makuja oli todella 2, tumma suklaa ja vaalea suklaa. tumma oli mieluisempi mulle. se candykingin jääsuklaa on lähinnä irvikuva mun mielestä, hädissäni ehdin jo koittaa. muistaako kukaan namitehdas oli suurenmoisen KILTin takana?

        *Suklaahirviö parkuu kauhuaan* :)

        Niin siis tiedän tuon tunteen.. sen että on pakko saada juuri jotain tiettyä sukulaatia. :( Ja kaipuu on kova! KILT oli herkkua ja kyllähän se on niin, että CandyKing-laarin jääsuklaati on KÖYHÄN MIEHEN KILT. :( Jos sitäkään! Mutta onhan se ensiapu ainakin.

        Mietin.. Joskus näin Tarjoustalossa sellaisen purnukan jääsuklaata, pikku namuja semmoisiin konfettivuokiin pakattuina. Mietin voisiko se sitten olla parempi Kiltin korvike? En ostanut sitä, ehkä olisi pitänyt.

        On se kumma, kun sukulaatipatukkamarkkinat muuttuvat niin aneemisiksi! Mun on ikävä monia herkkusuklaita. No täytyy kai olla ilman, nyyh!! :(

        T. suklaahirviö!

        -------------------------------------------
        http://suklaahirvio.blogspot.com
        BLOGI MÄSSÄÄMISESTÄ, KOHTUUDESTA, PAASTOSTA,
        TYÖTTÖMYYDESTÄ, PELOISTA JA ILOISTA.
        -------------------------------------------


      • jarkko-the-chocoholic
        suklaahirviö kirjoitti:

        *Suklaahirviö parkuu kauhuaan* :)

        Niin siis tiedän tuon tunteen.. sen että on pakko saada juuri jotain tiettyä sukulaatia. :( Ja kaipuu on kova! KILT oli herkkua ja kyllähän se on niin, että CandyKing-laarin jääsuklaati on KÖYHÄN MIEHEN KILT. :( Jos sitäkään! Mutta onhan se ensiapu ainakin.

        Mietin.. Joskus näin Tarjoustalossa sellaisen purnukan jääsuklaata, pikku namuja semmoisiin konfettivuokiin pakattuina. Mietin voisiko se sitten olla parempi Kiltin korvike? En ostanut sitä, ehkä olisi pitänyt.

        On se kumma, kun sukulaatipatukkamarkkinat muuttuvat niin aneemisiksi! Mun on ikävä monia herkkusuklaita. No täytyy kai olla ilman, nyyh!! :(

        T. suklaahirviö!

        -------------------------------------------
        http://suklaahirvio.blogspot.com
        BLOGI MÄSSÄÄMISESTÄ, KOHTUUDESTA, PAASTOSTA,
        TYÖTTÖMYYDESTÄ, PELOISTA JA ILOISTA.
        -------------------------------------------

        Tämä viesti ei koske tätä kirjoitusta lainkaan, mutta kun sulla on toimimaton spostiosoite ainakin suklaayhdistyksen foorumilla ja sun blogia ei pääse kommentoimaan ilman rekisteröintiä...

        Jouduin tekemään viikonloppuna muutoksen nettisivuillemme, joka vaikuttaa myös sinun blogissasi oleviin linkkeihin meidän sivuston arvioihin. "Ongelma" on esitetty tuolla: http://www.suklaayhdistys.com/faq.php#kys4.12


      • näin Ta...
        suklaahirviö kirjoitti:

        *Suklaahirviö parkuu kauhuaan* :)

        Niin siis tiedän tuon tunteen.. sen että on pakko saada juuri jotain tiettyä sukulaatia. :( Ja kaipuu on kova! KILT oli herkkua ja kyllähän se on niin, että CandyKing-laarin jääsuklaati on KÖYHÄN MIEHEN KILT. :( Jos sitäkään! Mutta onhan se ensiapu ainakin.

        Mietin.. Joskus näin Tarjoustalossa sellaisen purnukan jääsuklaata, pikku namuja semmoisiin konfettivuokiin pakattuina. Mietin voisiko se sitten olla parempi Kiltin korvike? En ostanut sitä, ehkä olisi pitänyt.

        On se kumma, kun sukulaatipatukkamarkkinat muuttuvat niin aneemisiksi! Mun on ikävä monia herkkusuklaita. No täytyy kai olla ilman, nyyh!! :(

        T. suklaahirviö!

        -------------------------------------------
        http://suklaahirvio.blogspot.com
        BLOGI MÄSSÄÄMISESTÄ, KOHTUUDESTA, PAASTOSTA,
        TYÖTTÖMYYDESTÄ, PELOISTA JA ILOISTA.
        -------------------------------------------

        "Joskus näin Tarjoustalossa sellaisen purnukan jääsuklaata, pikku namuja semmoisiin konfettivuokiin pakattuina."

        Melko käyttökelpoisia. Pehmenevät huoneenlämmössä - nautittava jääkaapista.

        Wienernougat ja Maraboun nougat kelpaavat jos ei muuta ole, ainakin vaihtelun vuoksi.


      • suklaahirviö
        jarkko-the-chocoholic kirjoitti:

        Tämä viesti ei koske tätä kirjoitusta lainkaan, mutta kun sulla on toimimaton spostiosoite ainakin suklaayhdistyksen foorumilla ja sun blogia ei pääse kommentoimaan ilman rekisteröintiä...

        Jouduin tekemään viikonloppuna muutoksen nettisivuillemme, joka vaikuttaa myös sinun blogissasi oleviin linkkeihin meidän sivuston arvioihin. "Ongelma" on esitetty tuolla: http://www.suklaayhdistys.com/faq.php#kys4.12

        Hei onko noin päässyt käymään??? Minun sähkis osoite on:
        suklaahirvio at windowslive dot com.
        Siis tosiaan, ei Ö:tä vaan O siinä lopussa.

        Pitää varmaan käydä teidän nettisivuilla..!

        Kiitos kun kiinnitit huomiota tuohon.. en olisi itse tajunnutkaan.. hiisi vie!

        T: s-hirviö!


      • jarkko-the-chocoholic
        suklaahirviö kirjoitti:

        Hei onko noin päässyt käymään??? Minun sähkis osoite on:
        suklaahirvio at windowslive dot com.
        Siis tosiaan, ei Ö:tä vaan O siinä lopussa.

        Pitää varmaan käydä teidän nettisivuilla..!

        Kiitos kun kiinnitit huomiota tuohon.. en olisi itse tajunnutkaan.. hiisi vie!

        T: s-hirviö!

        Juu, viestini päätarkoitus oli kuitenkin siinä jälkimmäisessä tekstikappaleessa, eikä suinkaan sun mailiosoitteessa :-)


      • mimosa79**
        mimosa79** kirjoitti:

        KILT oli mulle myös mieleinen ihan varhaisessa lapsuudessa. sitten hävisivät kunnes löysin niitä sattumalta kotikaupungin jostain halpamarketista, taisi olla aholaita(?). sen koommiin en ole KILTiin törmännyt =( makuja oli todella 2, tumma suklaa ja vaalea suklaa. tumma oli mieluisempi mulle. se candykingin jääsuklaa on lähinnä irvikuva mun mielestä, hädissäni ehdin jo koittaa. muistaako kukaan namitehdas oli suurenmoisen KILTin takana?

        kas nyt pistin pyörät pyörimään ;) sain selville et valmistaja on cote d'or, on ilmeisesti osa kraft:ia. vähä näyttäs sellaselta että eivät enää valmista KILTiä mut laitoin sinne tehtaalle säpoo. toivottavasti vastaavat. mä lähden vaikka belgiaan hakeen sitä, siis MUN ON SAATAVA SITÄ!! =)


      • suklaahirviö
        mimosa79** kirjoitti:

        kas nyt pistin pyörät pyörimään ;) sain selville et valmistaja on cote d'or, on ilmeisesti osa kraft:ia. vähä näyttäs sellaselta että eivät enää valmista KILTiä mut laitoin sinne tehtaalle säpoo. toivottavasti vastaavat. mä lähden vaikka belgiaan hakeen sitä, siis MUN ON SAATAVA SITÄ!! =)

        Sinäpäs olet aktiivinen! ;) Ja hyvä niin. Ei sitä koskaan tiedä, tuollaisilla toivomuksilla ja palautteilla VOI olla vaikutusta. Olisi itse asiassa kiva tietää oliko juuri asiakaspalaute se syy, joka sai FAZERIN ottamaan Famin takaisin valikoimiin! Vaikka oli kai parikymmentä vuotta ollut pois kuviosta.


      • suklaahirviö
        jarkko-the-chocoholic kirjoitti:

        Juu, viestini päätarkoitus oli kuitenkin siinä jälkimmäisessä tekstikappaleessa, eikä suinkaan sun mailiosoitteessa :-)

        .. on se sähkisosoitekin tärkeä.. Nimittäin tosiaan nyt vasta muistin, kiitos tuon sun viestisi, että minulla tosiaan ON sellainen vanhentunut sähkisosoite.. ties miten kauan on ollut käyttämättä ja se on juuri se, minkä olen suklaatiyhdistyksellekin antanut. Ja muuten monille ystäville aikoinaan. :( Nyt sitten saattaa olla niin että joku on yrittänyt mua lähestyä kirjoittamalla sinne ja arvata sopii, olenko siis lukenut ne viestit - - EN. :(

        Voi mua PALLOPÄÄTÄ!!


      • mimosa79**
        suklaahirviö kirjoitti:

        Sinäpäs olet aktiivinen! ;) Ja hyvä niin. Ei sitä koskaan tiedä, tuollaisilla toivomuksilla ja palautteilla VOI olla vaikutusta. Olisi itse asiassa kiva tietää oliko juuri asiakaspalaute se syy, joka sai FAZERIN ottamaan Famin takaisin valikoimiin! Vaikka oli kai parikymmentä vuotta ollut pois kuviosta.

        tänään tuli tehtaalta vastaus; eivät valmista enää. kysyntä putosi niin paljon ettei kannattanut enää. mites tästä ny selvitään.


      • suklaahirviö
        mimosa79** kirjoitti:

        tänään tuli tehtaalta vastaus; eivät valmista enää. kysyntä putosi niin paljon ettei kannattanut enää. mites tästä ny selvitään.

        No näin arvelin vähän itsekin... :(

        Ei kai auta kuin odotella, ehkä se VIELÄ joskus palaa, tai sitten tulee joku sen tyyppinen tuote.. :(

        Minä muuten juuri aloin muistella sellaista patukkaa kuin MARILYN. Oli muuten todella hyvä sukulaati. Ei ole sitäkään markkinoilla näkynyt piiiiitkään aikaan. Saattoi olla ihan kotimainenkin. Rapeaa, pehmeää - ihanaa.

        Paljon on ihania suklaita pistetty pois tuotannosta. :(

        T: surullinen suklishirviö


      • Hyvän Ystävä
        mimosa79** kirjoitti:

        tänään tuli tehtaalta vastaus; eivät valmista enää. kysyntä putosi niin paljon ettei kannattanut enää. mites tästä ny selvitään.

        Tumma Kilt-suklaa oli ihan parhaita suklaita, mitä on. On kulttuuriskandaali, että ovat lopettaneet sen. Jos joku tietää jonkun kansainvälisen nettiadressisaitin, niin vinkkiä tähän! Ja hilajainen hetki Kiltin muistoksi. En koskaan unohda Kiltiä!!!!!


      • Suklaanystävä
        mimosa79** kirjoitti:

        tänään tuli tehtaalta vastaus; eivät valmista enää. kysyntä putosi niin paljon ettei kannattanut enää. mites tästä ny selvitään.

        Erittäin myöhässä vastaan, mutta Hollannista saa KILT-suklaata!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2284
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2147
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1981
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe