Rasittava elohiiri!!

Hermostunut

Hei, kaikilla meistä varmaan on joskus ollut elohiiri. Mutta että minulla on nyt ollut toisen silmän silmäluomessa se viikon ajan!! Se on todella rasittavaa. Joku sanoi että se johtuu stressistä. Onko sille jotain järkevää selitystä mistä elohiiri johtuu? Onko kokemuksia?

13

3852

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rev.McMoon

kofeinistien lemmikkejä, minulta lähtivät kun ymmärsin lopettaa kofeiinin käytön kokonaan.

• auttoi

magnesiumin syönti, kofeiinia nautin aivan kuin aiemminkin eli välttämättä se ei vaikuta elohiireen.

• autonvanteita

Joo, apteekista vaan magneesiumia, se auttaa.

• asiallisesta
        autonvanteita kirjoitti:

Joo, apteekista vaan magneesiumia, se auttaa.

kommentista...

• silmäluomessa

johtui ainakin minulla liiasta kännykän käytöstä. Oireet helpotti parissa päivässä käytön lopettamisen jälkeen. Kun pyrin puhumaan vähemmän ja lyhyempään oireita ei ole ollut.

• Hermostunut

Minulla voisi olla mahdollista tuo kofeiini. Juon kylläkin vain 3-4 kuppia päivässä, en siis mitään isoja määriä. Puhelimessa en välttämättä puhu päivän aikana kuin pari lyhyttä puhelua kun ei kuulu työnkuvaan - sitä en oikein usko.
        Nykiminen vaan jatkuu..täytyy koittaa ehkä sitä magnesiumia? Eikös se vaikuta suonenvetoihinkin?

• puhdas veri

Minä olen lopettanut viisi vuotta takaperin kofeiinin käytön,koska minulla oli paljon erilaisia oireita ja juuri sellaisia,joista ihmiset paljon valittavat ja kertovat.Elohiiri,suonenvatoa,päänsärkyä,huimausta,masennusta,kipuja,rytmihäiriöirä,kuumia aaltoja,vatsa ja suolistokipuja/häiriöitä,nivelkipuja.Unihäiriöt korjaantuivat myöskin ja ko.mainitsemia vaivoja minulla ei ole ollut.Lopetin kokonaan kahvin,teen ja kaakaon juomisen.Lopetin myöskin suklaan syömisen.Suklaa oli herkkuni,mutta aiheutti päänsärkyä ym.Muutama linkki kofeiinista ja kyseisistä asioista.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kofeiini
      http://www.tkukoulu.fi/~kastul/elintarvike/kofeiini.html

http://www.tohtori.fi/?page=6771267&id=5176995

http://nakokulma.net/arkisto/index.php?topic=11876.0

http://fi.wikipedia.org/wiki/Piriste
      http://www.raol.roiakk.fi/kt/rake/02-virt/turvalla/vasymys.htm

• Sirkka Perttunen

"Elohiiri" on kaliumin puutteesta johtuva oire.Syö esim. kurkkua,kaalia,mantelia,pähkinöitä,rusinat mm.

• kiitos!

Koko eilisen päivän ja tämän aamun vaivasi tuo elohiiri, mutta kokeilin sitten kaliumin syöntiä (kunnon annos röstiperunoita, niissäkin on kaliumia) ja lakkasi muutamassa minuutissa ruokailun jälkeen. Mainiota.

Enpä olisi arvannut että tuo johtui kaliumin puutteesta, kun en löytänyt siitä mainintaa; muualla väitettiin vain stressiä ynnä muuta syyksi...

• uuuunnana

luin juuri, että ssri-lääkkeet voivat aiheuttaa elohiiren.

• Hermostunut

Hei, kiitoksia kaikille jotka ovat vastanneet. Minä olen edelleen ollut flunssassa, nyt paranemassa vihdoin ja tuttu lääkäri sanoi että ihan pelkkä pitkittynyt flunssa voi aiheuttaa elohiirtä. VOi toki olla että myös joku magnesiumin tai kaliumin puute aiheuttaa myös. Mutta nyt hiiri ei vieraile joka päivä mutta kyllä huomaan sen vierailevan silloin kun olen väsynyt. Katsotaan mihin tilanne etenee:)....Kyllä se tästä varmaan...

• silmän alaluomessa

mulla elohiiri ollut nyt 2 viikkoa. hellittänyt hieman. aluksi nyki koko ajan yötä päivää, mutta nyt aamuisin ei ole mitään. kuitenkin klo 3 aikaan nykiminen taas alkaa.. magnesiumia, b-vitamiinia ja kalkkia on syöty, mutta ei mikään tunnu auttavan. muutenkin syön tosi monipuolisesti, joten en usko, että mistään puutteesta on kyse. myös vettä juon paljon.
      kaverille eräs kiinalainen hieroja oli sanonut, että kun painaa posken/korvan vieressä olevaa luuta, niin että sattuu, saa elohiiren pois. (rentouttaa silmän lihasta tms.) toimi itsellänikin, mutta päivän jälkeen tuli takaisin. rasittavaa.

• kalkkia?

Kalkista eli kalsiumista ei ole mitään hyötyä. Kokeile kaliumia, sitä saa helposti liian vähän jos ei syö paljon perunaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      37
      2896
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      27
      2814
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      120
      2288
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1422
    5. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1326
    6. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1226
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1063
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      969
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      902
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      782
    Aihe