Suomen Enätys Piin Likiarvosta?

Teppo

Paljonhan mahtaa olla ennätys, koska itse olen huvikseen nyt alkanut treenailemaan tuota arvoa ihan vain muistin parantamiseksi.

Eilen vedin iltapäivästä jotain 27 desimaalia ja nytten päivästä jo 40 desimaalin tarkkuudella. =)

15

3545

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muutaman nron

      3,141592653

      menikö oikein...?

      • 20 desimaalilla

        enempää en koskaan viitsinyt opetella enkä ole tuon enempää koskaan tarvinnutkaan...


      • 13-vuotiaspinmuistaja

        Ite osaan 3.14159265358979323846264338 mut oon 13


    • tosi paljon

      Suomen ennätyksestä en tiedä, mutta Euroopan ennätys on 22 514. Eli tuloksillasi ei noihin kisoihin ole asiaa :)

      • ossa noin hyv.

        "Euroopan ennätys on 22 514".

        Mutta jos autistimuistineroja ei oteta huomioon?


      • huomioon?
        ossa noin hyv. kirjoitti:

        "Euroopan ennätys on 22 514".

        Mutta jos autistimuistineroja ei oteta huomioon?

        piin muistamisesta vain idioottien laji?


      • Vieraili
        huomioon? kirjoitti:

        piin muistamisesta vain idioottien laji?

        Hän puhuu savannin syndroomasta kärsivästä henkilöstä


    • Hemmo

      En ole perehtynyt piin likiarvon laskemiseen, mutta onko helpompaa opetella muistamaan pii vaikkapa 10000 desimaalin tarkuudella, kuin opetella laskemaan piin likiarvoa päässä ja luetella sitten siitä desimaaleja niin pitkälle kuin haluaa? Vai onko tämä jotenkin kielletty/kiellettävissä kun ennätystä tehdään? Voihan myös olla, että homma ei yksinkertaisesti onnistu.

      • JIYIDKS

        päässä laskeminen on 100% mahdotonta mutta nyt kun yliopistossa otin pääaineeksi matematiikan niin olen onnistunut laskemaan noín 7 desimaalia.Jos aikoo laskea esim.10000 desimaalia suurin osa lasketaan erikseen. lukion 3.voi kysyä matematiikan lehtorilta miten lasketaan piin arvoa.Määritelmän mukaan pii on yhtä kuin ympyrän kehän suhde halkaisijaan (euklidisessa geometriassa). Vaihtoehtoisesti pii voidaan määritellä r-säteisen ympyrän pinta-alan suhteena r-sivuisen neliön pinta-alaan: .


      • Luikuri 2009
        JIYIDKS kirjoitti:

        päässä laskeminen on 100% mahdotonta mutta nyt kun yliopistossa otin pääaineeksi matematiikan niin olen onnistunut laskemaan noín 7 desimaalia.Jos aikoo laskea esim.10000 desimaalia suurin osa lasketaan erikseen. lukion 3.voi kysyä matematiikan lehtorilta miten lasketaan piin arvoa.Määritelmän mukaan pii on yhtä kuin ympyrän kehän suhde halkaisijaan (euklidisessa geometriassa). Vaihtoehtoisesti pii voidaan määritellä r-säteisen ympyrän pinta-alan suhteena r-sivuisen neliön pinta-alaan: .

        Moi. Olen huvikseni kehitellyt parikin erilaista muistimenetelmää tai rakennelmaa ihan miten vaan. No, eilen iltapäivästä satuin lukemaan että joku hemmo muistaa yli 24 000 piin desimaalia. Aloitin eilen klo 16.15 vähän ennen kuin lähdin viemään lapsia treeneihin ja jatkoin illalla nukkumaan mennessä. Tänään opettelin puoli tuntia heti herättyäni ja 12 jälkeen kun päivän hommat oli tehty. Äsken poikani tarkisti ja muistan nyt ensimmäiset 540 desimaalia. Ajattelin ainakin tuhat kokeilla ihan huvin vuoksi. Sen jälkeen ne voi vaikka unohtaa (jos enään voi... : )


      • Luikuri 2009
        Luikuri 2009 kirjoitti:

        Moi. Olen huvikseni kehitellyt parikin erilaista muistimenetelmää tai rakennelmaa ihan miten vaan. No, eilen iltapäivästä satuin lukemaan että joku hemmo muistaa yli 24 000 piin desimaalia. Aloitin eilen klo 16.15 vähän ennen kuin lähdin viemään lapsia treeneihin ja jatkoin illalla nukkumaan mennessä. Tänään opettelin puoli tuntia heti herättyäni ja 12 jälkeen kun päivän hommat oli tehty. Äsken poikani tarkisti ja muistan nyt ensimmäiset 540 desimaalia. Ajattelin ainakin tuhat kokeilla ihan huvin vuoksi. Sen jälkeen ne voi vaikka unohtaa (jos enään voi... : )

        Tänään tuli sitten täyteen se 1000 (tarkalleen 1008) klo 13.00. Nyt voikin sitten keskittyä johonkin olennaiseen taas...


      • Luikuri 2009
        Luikuri 2009 kirjoitti:

        Moi. Olen huvikseni kehitellyt parikin erilaista muistimenetelmää tai rakennelmaa ihan miten vaan. No, eilen iltapäivästä satuin lukemaan että joku hemmo muistaa yli 24 000 piin desimaalia. Aloitin eilen klo 16.15 vähän ennen kuin lähdin viemään lapsia treeneihin ja jatkoin illalla nukkumaan mennessä. Tänään opettelin puoli tuntia heti herättyäni ja 12 jälkeen kun päivän hommat oli tehty. Äsken poikani tarkisti ja muistan nyt ensimmäiset 540 desimaalia. Ajattelin ainakin tuhat kokeilla ihan huvin vuoksi. Sen jälkeen ne voi vaikka unohtaa (jos enään voi... : )

        No nyt on sitten 2000 piin ensimmäistä desimaalia mielessä.
        Olette oikeassa - ei mitään järkeä... sinänsä. Kyseessä olikin vain kokeilu. Modifioin hieman systeemiä ja nyt pystyn painamaan mieleeni aina seuraavien 31 päivän ohjelmat etukäteen. Minulla kun on ollut taipumusta unohdella asioita. Ja varmasti unohtelen vieläkin, mutta olenpahan ainakin tehnyt jotain asian eteen : )


      • 4388
        Luikuri 2009 kirjoitti:

        No nyt on sitten 2000 piin ensimmäistä desimaalia mielessä.
        Olette oikeassa - ei mitään järkeä... sinänsä. Kyseessä olikin vain kokeilu. Modifioin hieman systeemiä ja nyt pystyn painamaan mieleeni aina seuraavien 31 päivän ohjelmat etukäteen. Minulla kun on ollut taipumusta unohdella asioita. Ja varmasti unohtelen vieläkin, mutta olenpahan ainakin tehnyt jotain asian eteen : )

        muija ja mukulat tarkisti ja kohdassa 4388 sanoin 7 kun oikein olisi ollut 4
        Ei muuta kuin täytyy vaan yrittää uudestaan.


      • itekkin
        4388 kirjoitti:

        muija ja mukulat tarkisti ja kohdassa 4388 sanoin 7 kun oikein olisi ollut 4
        Ei muuta kuin täytyy vaan yrittää uudestaan.

        onhan toi hulluu opetel tollast mist ei ittessaan oo mitää hyötyy. mut aivoreeninä aivan loistava esim. puhelin numerot jää kerralla päähän itellä ny 130 opeteltuna. laskeskelin et kolmes vuodes muutaman tunni päiväs opiskelulla tekis maailman ennätyksen 100 000 joku kinuski tehny sen


    • seoqw

      (2700 miljardiin on suomen ennätys

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      364
      3222
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      143
      1229
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      61
      1167
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      138
      1007
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      115
      816
    6. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      160
      752
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      727
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      113
      727
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      689
    Aihe