Sun aikasemamt jutut häviää taas joittenkin sekoviestin taakse. Tätä en tarkota sekoviestiksi vaikka on aika raju. Oletko miettinyt että jos sulle kuitenkin sattuu joskus vakava sairaskohtaus, sydäninfarkti tai aivoinfarkti (näitähän lihaville ennustetaan) niin saako sinua elvyttää tai saako pitää letkuissa tiedottomana? Elinluovutustestamenttia tuskin tarvitset, ehkäpä elimesi eivät kelpaa rasvan vuoksi.
Kotletille
79
2141
Vastaukset
- vakava kysymys
Yksi e tipahti pois, ei ollut tarkoitus vinoilla.
En ole miettinyt. Saa toki elvyttää ja pitää vaikka tiedottomana. Enhän minä siitä päättäisi sellaisessa tilanteessa. Elinluovutustestamenttiakaan ei ole tullut tehtyä. Pitäisikö tehdä?
- :.:::::::::::
Tietääkseni siinä tapauksessa että olisit ja pysyisit koomassa niin jos sinulta löytyy kielto pitää koneissa niin ne sammutetaan. Eli siinä mielessä sinä päättäisit. Voisin kyllä vannoa että sinun sisäelimesi eivät kelpaa luovutettavaksi toiselle, ei ole "laadukasta".
:.::::::::::: kirjoitti:
Tietääkseni siinä tapauksessa että olisit ja pysyisit koomassa niin jos sinulta löytyy kielto pitää koneissa niin ne sammutetaan. Eli siinä mielessä sinä päättäisit. Voisin kyllä vannoa että sinun sisäelimesi eivät kelpaa luovutettavaksi toiselle, ei ole "laadukasta".
Ehkä ei ollut kovin vakava vastaus kyseessä.
Entä kelpaisikohan elimet edes B-luokan makkaraan tai uudelleenpaketoidun jauhelihan sekaan? :)- 147410
kotleetti kirjoitti:
Ehkä ei ollut kovin vakava vastaus kyseessä.
Entä kelpaisikohan elimet edes B-luokan makkaraan tai uudelleenpaketoidun jauhelihan sekaan? :)Niinpä, et taida kovin vakavasti suhtautua terveyteen.
Silmän sarveiskalvoja tai jotain vastaavaa voitaisiin sinulta ehkä siirtää ellet käytä silmälaseja.
(itseltäni voitaisiin varmaan siirtää munuaiset, maksan, sydän, ja kehkotkin mutta silmistäni ei ole kyllä elinsiirtoon)
- åäåäåäåä
Toisaalta tämä on huvittavaa ja toisaalta ei ollenkaan huvittavaa, jos tämän päivän uutisia olet seuraillut. Mutta mitä ilmeisemmin sinä olet saanut tarpeeksi kouluruokaa eikä silloin säännöstelty?
Jäi uutiset sun muut näkemättä tältä päivältä. Jonkin verran toki tuli kuunneltua radiota työmatkan aikana. Joten ohi on mennyt tuo juttu.
Silloin kun olin koulussa niin kouluruokailussa sai tarpeeksi ruokaa eikä sitä säännöstelty erityisemmin. Tarpeeksi sitä sai kuten varmaan hyvin osasit epäillä :) Maitopurkit olivat silloin niin hyvin jäähdytettyjä (2 dl muovipurkkeja), että olivat talvisin osittain jäässä. Kuten arvata saattaa niin olin kaikkiruokainen silloin kuten edelleen. No näkkäristä sai silloin (kuten intissä) kyllä aika lailla tarpeekseen. Ei ole tarvinnut itse ostella näkkäriä. Ei näkkärissä sinällään mitään vikaa ole vaikka sitä ei tule ostettua.- nuuka plikka
kotleetti kirjoitti:
Jäi uutiset sun muut näkemättä tältä päivältä. Jonkin verran toki tuli kuunneltua radiota työmatkan aikana. Joten ohi on mennyt tuo juttu.
Silloin kun olin koulussa niin kouluruokailussa sai tarpeeksi ruokaa eikä sitä säännöstelty erityisemmin. Tarpeeksi sitä sai kuten varmaan hyvin osasit epäillä :) Maitopurkit olivat silloin niin hyvin jäähdytettyjä (2 dl muovipurkkeja), että olivat talvisin osittain jäässä. Kuten arvata saattaa niin olin kaikkiruokainen silloin kuten edelleen. No näkkäristä sai silloin (kuten intissä) kyllä aika lailla tarpeekseen. Ei ole tarvinnut itse ostella näkkäriä. Ei näkkärissä sinällään mitään vikaa ole vaikka sitä ei tule ostettua.Taidettii viitata kalapuikkopoikaan.
Mut myöhään oot ollu työmatkala. Oliko torstai lepopäivä (lihavat väsyy helpommin eiks nii) vai loppuviikkokin töissä? nuuka plikka kirjoitti:
Taidettii viitata kalapuikkopoikaan.
Mut myöhään oot ollu työmatkala. Oliko torstai lepopäivä (lihavat väsyy helpommin eiks nii) vai loppuviikkokin töissä?No tuo kalapuikkojuttu oli jo aiemmin ja se kyllä tuli huomattua.
No, työmatkalta paluu meni tuonne klo 23 jälkeen ja ei työmatkan jälkeen välttämättä heti saa unta ellei ole kunnolla väsynyt. No ennen kahta menin kuitenkin nukkumaan ja tänään pidin etäpäivän. Eikä se etäpäivä tarkoita lepopäivää vaan puhelimen ja sähköpostin tavoitettavissa pitää olla aamusta alkaen. En minä tee töitä viikonloppuisin. Toki joskus pitää valmistella materiaalia läppärillä palavereita ym tarpeita varten viikonlopun aikana mikäli heti maanantaina on menoa eikä edellisen viikon aikana ole kerennyt niitä hoitaa valmiiksi.
Varmaan lihava väsyy siinä missä normaalipainoinenkin ja varsinkin, kun eilen tuli herättyä neljän jälkeen ja lähdettyä matkaan viideltä. Tulihan siinä sitten päivälle mittaa. Vai että lihavat väsyy helpommin. Yleistys tuokin.- 15963012
kotleetti kirjoitti:
No tuo kalapuikkojuttu oli jo aiemmin ja se kyllä tuli huomattua.
No, työmatkalta paluu meni tuonne klo 23 jälkeen ja ei työmatkan jälkeen välttämättä heti saa unta ellei ole kunnolla väsynyt. No ennen kahta menin kuitenkin nukkumaan ja tänään pidin etäpäivän. Eikä se etäpäivä tarkoita lepopäivää vaan puhelimen ja sähköpostin tavoitettavissa pitää olla aamusta alkaen. En minä tee töitä viikonloppuisin. Toki joskus pitää valmistella materiaalia läppärillä palavereita ym tarpeita varten viikonlopun aikana mikäli heti maanantaina on menoa eikä edellisen viikon aikana ole kerennyt niitä hoitaa valmiiksi.
Varmaan lihava väsyy siinä missä normaalipainoinenkin ja varsinkin, kun eilen tuli herättyä neljän jälkeen ja lähdettyä matkaan viideltä. Tulihan siinä sitten päivälle mittaa. Vai että lihavat väsyy helpommin. Yleistys tuokin.Oliko työmatka lentäen vai muulla kulkuneuvolla?
Noista lentokonejutuista yleensä, oletko joutunut pyytämään lisävyötä vai onko sulle aina tuotu lisävyö automaattisesti?
Lomamatkoilla et taida harrastaa lentomatkailua? (olen ymmärtänyt että suosit laivoja ja lyhyitä lomamatkoja) - puuh puuh
kotleetti kirjoitti:
Silloin kun olin koulussa niin kouluruokailussa sai tarpeeksi ruokaa eikä sitä säännöstelty erityisemmin. Tarpeeksi sitä sai kuten varmaan hyvin osasit epäillä :) Maitopurkit olivat silloin niin hyvin jäähdytettyjä (2 dl muovipurkkeja), että olivat talvisin osittain jäässä. Kuten arvata saattaa niin olin kaikkiruokainen silloin kuten edelleen. No näkkäristä sai silloin (kuten intissä) kyllä aika lailla tarpeekseen. Ei ole tarvinnut itse ostella näkkäriä. Ei näkkärissä sinällään mitään vikaa ole vaikka sitä ei tule ostettua.Mitenkäs sun intti sujui? Tänään ei taitais enää sujua? Ootkos ollu koskaan kertausharjotuksissa?
15963012 kirjoitti:
Oliko työmatka lentäen vai muulla kulkuneuvolla?
Noista lentokonejutuista yleensä, oletko joutunut pyytämään lisävyötä vai onko sulle aina tuotu lisävyö automaattisesti?
Lomamatkoilla et taida harrastaa lentomatkailua? (olen ymmärtänyt että suosit laivoja ja lyhyitä lomamatkoja)Työmatka oli autolla. Silloin hiukan köykäisempänä ei aina tuotu pyytämättä lisävyötä mutta toki nykyään. Suosin lomamatkoilla Pohjoismaita ja pitkät lentomatkat eivät kiinnosta. On tilaa sitten vaikka kuinka hyvin.
Nyt kovasti katsotaan ja seurataan matkakulujen perään ja yritetään säästää kaikessa mahdollisessa. Tekniikkaa kehiin ja hyötykäyttöön.puuh puuh kirjoitti:
Mitenkäs sun intti sujui? Tänään ei taitais enää sujua? Ootkos ollu koskaan kertausharjotuksissa?
Intti sujui ihan hyvin. Tosin se oli turhan pitkä tarvittavien asioiden opiskeluun. Puoletkin olisi riittänyt vallan mainiosti.
Alokasajasta jäi hyvät muistot. Oma tupa otti asiat todella huumorilla sekä rennosti ja kun pokka ei pitänyt oikein kellään ilman nauramista niin taidettiin juosta kasarmin ympäri selkeästi eniten. Hymy ei silti hyytynyt vaikka ehkä olisi ollut muka tarvetta.
Intti ei enää sujuisi mutta eipä sinne toista kertaa tarvitse mennä :)
Muistaakseni olen maininnut kertausharjoituksesta. Kertausharjoituksesta on yli 5 vuotta. Ei edes vastannut koulutusta joten turha 1 viikon lomareissu. Lähinnä lomalta se silti tuntui työkiireiden välissä. Peltipaita oli silloin aika ahdas. Takki ei muistaakseni mennyt kiinni eikä pisinkään vyö riittänyt. Housut eivät muistaakseni mahtuneet. Kaikkea ei edes muista. Osaksi käytin omia vaatteita.
Kertaalleen olen siis ollut mutta saas nähdä onko tarvetta enää mennä.- ^^^^^^
kotleetti kirjoitti:
Intti sujui ihan hyvin. Tosin se oli turhan pitkä tarvittavien asioiden opiskeluun. Puoletkin olisi riittänyt vallan mainiosti.
Alokasajasta jäi hyvät muistot. Oma tupa otti asiat todella huumorilla sekä rennosti ja kun pokka ei pitänyt oikein kellään ilman nauramista niin taidettiin juosta kasarmin ympäri selkeästi eniten. Hymy ei silti hyytynyt vaikka ehkä olisi ollut muka tarvetta.
Muistaakseni olen maininnut kertausharjoituksesta. Kertausharjoituksesta on yli 5 vuotta. Ei edes vastannut koulutusta joten turha 1 viikon lomareissu. Lähinnä lomalta se silti tuntui työkiireiden välissä. Peltipaita oli silloin aika ahdas. Takki ei muistaakseni mennyt kiinni eikä pisinkään vyö riittänyt. Housut eivät muistaakseni mahtuneet. Kaikkea ei edes muista. Osaksi käytin omia vaatteita.
Kertaalleen olen siis ollut mutta saas nähdä onko tarvetta enää mennä.Suomen armeija pahin vihollinen on läski, vai miten se nyt menikään?
Kai sitä kertausharjoituksistakin voi saada vapautuksen ylipainon takia? Mutta mahtoi niillä olla hämmästystä kun sinun kokoinen ilmestyi paikalle. - jos kyselen uudelleen
kotleetti kirjoitti:
Kertaalleen olen siis ollut mutta saas nähdä onko tarvetta enää mennä.Ehkä olet maininnut kertaamisesta vuonna yks tai kaks mutta et ihan viimesissä viesteissä. Joten sori jos kysellään uudestaan. Punkka sentään kesti?
^^^^^^ kirjoitti:
Suomen armeija pahin vihollinen on läski, vai miten se nyt menikään?
Kai sitä kertausharjoituksistakin voi saada vapautuksen ylipainon takia? Mutta mahtoi niillä olla hämmästystä kun sinun kokoinen ilmestyi paikalle.On se vaan hyvä juttu, että itänaapuri ja Nato eivät enää olekaan ne pahimmat viholliset :)
Varmaan voin ihan hyvin saadakin vapautuksen ylipainon takia. Varmasti hämmästyivät silloin mutta nykyään hämmästyisivät vielä enemmän :)jos kyselen uudelleen kirjoitti:
Ehkä olet maininnut kertaamisesta vuonna yks tai kaks mutta et ihan viimesissä viesteissä. Joten sori jos kysellään uudestaan. Punkka sentään kesti?
Annan anteeksi.
Punkkaa ei ollut kertausharjoituksissa vaan iki-ihana muutaman sentin paksuinen patja ja sen lisäksi makuupussi. Ja yöt siis teltassa eikä missään kasarmilla.
Ei ollut punkkaa lähelläkään. Ehkä olisivat punkat silti silloin vielä kestäneet. Ahtaita varmasti olisivat olleet.
Eikä se makuupussi ollut oikein minua varten mutta ei se silti haitannut kun ei antanut haitata :)- kysymystä
kotleetti kirjoitti:
On se vaan hyvä juttu, että itänaapuri ja Nato eivät enää olekaan ne pahimmat viholliset :)
Varmaan voin ihan hyvin saadakin vapautuksen ylipainon takia. Varmasti hämmästyivät silloin mutta nykyään hämmästyisivät vielä enemmän :)Tarkotatko että sillon kun olit kertausharjotuksissa niin painoit vielä alle 200 kiloa? Ja maha oli vähän pienempi?
- heheheheee
kotleetti kirjoitti:
Annan anteeksi.
Punkkaa ei ollut kertausharjoituksissa vaan iki-ihana muutaman sentin paksuinen patja ja sen lisäksi makuupussi. Ja yöt siis teltassa eikä missään kasarmilla.
Ei ollut punkkaa lähelläkään. Ehkä olisivat punkat silti silloin vielä kestäneet. Ahtaita varmasti olisivat olleet.
Eikä se makuupussi ollut oikein minua varten mutta ei se silti haitannut kun ei antanut haitata :)Olik se pussi liian pieni?
No entäs tää, yletätkö sä vetskariin?
http://www.youtube.com/watch?v=dgk45tapuFc&feature=channel_page - fatfatfatfat
heheheheee kirjoitti:
Olik se pussi liian pieni?
http://www.youtube.com/watch?v=dgk45tapuFc&feature=channel_pagetää on törkee mut huomaattekste kuin huono iho mahan alla?
http://www.youtube.com/watch?v=HuvrDCy4SIg&feature=channel_page kysymystä kirjoitti:
Tarkotatko että sillon kun olit kertausharjotuksissa niin painoit vielä alle 200 kiloa? Ja maha oli vähän pienempi?
Painoa oli silloin kertauksessa noin 170 kiloa. Joten olihan sitä mahaakin silloin vähemmän.
heheheheee kirjoitti:
Olik se pussi liian pieni?
http://www.youtube.com/watch?v=dgk45tapuFc&feature=channel_pageKyllä se makuupussi oli jo silloin 170 kiloisena liian pieni :)
Tänän mennessä olen ylettänyt vetskariin enkä ole tarvinnut ulkopuolisten apua :)
Videoon liittyen minä olisin ensin pukenut kauluspaidan ja laittanut vasta sen jälkeen housut. Tapansa kullakin.- pällistelijöille
fatfatfatfat kirjoitti:
tää on törkee mut huomaattekste kuin huono iho mahan alla?
http://www.youtube.com/watch?v=HuvrDCy4SIg&feature=channel_pageJos tarkotat sitä tummentunutta ihoa mahan alla niin sitä sanotaan hautumiseksi. Kun maha roikkuu noin ja jos ei peseydy tarpeeksi usein ja kuivaa hyvin niin iho hautuu. Tai jos hikoilee paljon niin iho ei pääse hengittämään. Samanlaista voi olla vuodenpotilailla ja pahimmillaan tulee makuuhaava.
Mutta ei hätää, käsittääkseni Kotleetti peseytyy ja suihkuttelee usein eikä maha taida ihan noin paljon roikkua. - kyl mää ihmettelen
kotleetti kirjoitti:
Kyllä se makuupussi oli jo silloin 170 kiloisena liian pieni :)
Tänän mennessä olen ylettänyt vetskariin enkä ole tarvinnut ulkopuolisten apua :)
Videoon liittyen minä olisin ensin pukenut kauluspaidan ja laittanut vasta sen jälkeen housut. Tapansa kullakin.ai laitatko säkin ensin vetskarin kii ja sitte vasta vedät housut päälle? Ja vyöllä maha poikki, hehee? Ja mites menee sukkien äheltäminen jalkaa, puuskuttaa?
kyl mää ihmettelen kirjoitti:
ai laitatko säkin ensin vetskarin kii ja sitte vasta vedät housut päälle? Ja vyöllä maha poikki, hehee? Ja mites menee sukkien äheltäminen jalkaa, puuskuttaa?
En minä sitä vetskaria ensin laita. Tai voihan sen varmasti toki ensin laittaa mutta minä en toimi tuolla tavalla. Mukavuuden takia käytän henkseliä vyon sijaan. Vyön kun pitäisi laittaa niin tiukalle jottei housut putoa. Sukkien laittamisessa ei tarvitse äheltää tai puuskuttaa :)
- vanhanajan lumiukko
kotleetti kirjoitti:
En minä sitä vetskaria ensin laita. Tai voihan sen varmasti toki ensin laittaa mutta minä en toimi tuolla tavalla. Mukavuuden takia käytän henkseliä vyon sijaan. Vyön kun pitäisi laittaa niin tiukalle jottei housut putoa. Sukkien laittamisessa ei tarvitse äheltää tai puuskuttaa :)
Pärjäätkö ollenkaan ilman henkseleitä? Ja onko sulta koskaan housut pudonneet tai meinanneet pudota? Kyllähän se tiukalla oleva vyö varmaan on puristava ja maha voi näyttää lievästi kahdeksikolta (siis lievästi vaan, niin tiukalle tuskin kukaan saa). Mutta et edes tuonkaan takia halua pienentää sitä mahaa?
Oletkos muuten koskaan nähnyt housuja joissa vyötärö nousee kokonaan mahan yläpuolelle? Näin kerran yhdellä isomahaisella sellaset verkkarit mutta näytti hassulta. vanhanajan lumiukko kirjoitti:
Pärjäätkö ollenkaan ilman henkseleitä? Ja onko sulta koskaan housut pudonneet tai meinanneet pudota? Kyllähän se tiukalla oleva vyö varmaan on puristava ja maha voi näyttää lievästi kahdeksikolta (siis lievästi vaan, niin tiukalle tuskin kukaan saa). Mutta et edes tuonkaan takia halua pienentää sitä mahaa?
Oletkos muuten koskaan nähnyt housuja joissa vyötärö nousee kokonaan mahan yläpuolelle? Näin kerran yhdellä isomahaisella sellaset verkkarit mutta näytti hassulta.Pärjään toki ilman henkseleitä mutta käytän mieluummin henkseleitä vyön sijaan.
Ne ovat mukavat käytössä. Eikö saisi olla? Vyön kun pitää vetää sen verran kireälle etteivät housut ajan kanssa valu ja sitten housuja saa olla nostelemassa. Miksi puristavaa tunnetta turhaan? Miksi en muka voisi käyttää henkseleitä vyön sijaan? Mitä henkseleiden käyttö vie minulta pois? En vaan ymmärrä. Ei mahan pienentäminen liity mitenkään siihen käytänkö vyötä tai henkseleitä. Pari kertaa ovat housut meinanneet tippua noustessa (monen monta vuotta sitten).
En ole muistaakseni nähnyt vastaavanlaista näkyä. Hassulta varmaan näyttivät, jos housut olivat melkein rinnan korkeudella.
- ???
Itse tein tänään tietsikalla yhtä isoa juttua ja huomasin että kun tarkkaa työtä tein niin itseni aivan pöytään kiinni olin hilannut. Tuli sitten lopuksi mieleen että sinulla taitaa se maha vähän luoda etäisyyttä pöytään? Onnistuuko edes se suositelty työskentelyasento että kyynärpäät lepää pöydällä eikä roiku ilmassa? Onko sinun työpisteeseen tai työhuoneeseen pitänyt tehdä mitään erikoisjärjestelyä sinun painon tai suuren koon takia?
Tai miten selkäsi, etenkin ristiselkä on kestänyt vatsan painon?Töissä on käytössä sellaiset muotoillut pöydät korkeus ym säätöineen joten minäkin saan hyvän asennon mahan koosta huolimatta ja pääsen riittävän lähelle pöytää. Käsiä ei tarvitse kannatella. Suorareunaisella työpöydällä ei varmaan hyvää asentoa saisikaan.
Kunnon työtuolit on käytössä (Kinnarpsia ym laatukamaa). On säätöä joka suuntaan mitä nyt voi kuvitella. Minusta yksi tärkeimmistä on säädettävä selkänojan tuki ja selkänojan korkeussäätö sekä istuinsyvyyden säätö. Toki normaalit käsinojien korkeus ja leveyssäädöt sekä nistatuen säädöt ovat tärkeitä. Istuimen kallistusta tai keinuominaisuutta säädettävällä vastuksella ei tule paljon käytettyä. Saahan niillä toki tarvittaessa erilaisia istuma-asentoja ja vaihtelua.
Selkä tykkää kun on kunnon työtuolit :)kotleetti kirjoitti:
Töissä on käytössä sellaiset muotoillut pöydät korkeus ym säätöineen joten minäkin saan hyvän asennon mahan koosta huolimatta ja pääsen riittävän lähelle pöytää. Käsiä ei tarvitse kannatella. Suorareunaisella työpöydällä ei varmaan hyvää asentoa saisikaan.
Kunnon työtuolit on käytössä (Kinnarpsia ym laatukamaa). On säätöä joka suuntaan mitä nyt voi kuvitella. Minusta yksi tärkeimmistä on säädettävä selkänojan tuki ja selkänojan korkeussäätö sekä istuinsyvyyden säätö. Toki normaalit käsinojien korkeus ja leveyssäädöt sekä nistatuen säädöt ovat tärkeitä. Istuimen kallistusta tai keinuominaisuutta säädettävällä vastuksella ei tule paljon käytettyä. Saahan niillä toki tarvittaessa erilaisia istuma-asentoja ja vaihtelua.
Selkä tykkää kun on kunnon työtuolit :)Jäi sanomatta, että erikoisjärjestelyjä ei ole tarvittu ainakaan tähän saakka. Samat välineet minulla on käytössä kuin muillakin ja niillä pärjää ihan hyvin. Ei ole mitään valittamista pöydistä tai työtuoleista.
- ,,,,,,,,,,,
kotleetti kirjoitti:
Jäi sanomatta, että erikoisjärjestelyjä ei ole tarvittu ainakaan tähän saakka. Samat välineet minulla on käytössä kuin muillakin ja niillä pärjää ihan hyvin. Ei ole mitään valittamista pöydistä tai työtuoleista.
Työpaikkasi lihavin olet kuitenkin, eikö joo?
Tuntuuko susta koskaan että työpaikalla jotenkin huomioidaan sun lihavuus, vaikka jos kynä tippuu niin nostetaan sulle tai kun muut seisoo niin sulle tarjottais tuolia?
Isomahaisten mannekiiniksi eti sentään taida ruveta, vaikka voisit esitellä että löytyy sitä vaatetta tosi lihavallekin.? ,,,,,,,,,,, kirjoitti:
Työpaikkasi lihavin olet kuitenkin, eikö joo?
Tuntuuko susta koskaan että työpaikalla jotenkin huomioidaan sun lihavuus, vaikka jos kynä tippuu niin nostetaan sulle tai kun muut seisoo niin sulle tarjottais tuolia?
Isomahaisten mannekiiniksi eti sentään taida ruveta, vaikka voisit esitellä että löytyy sitä vaatetta tosi lihavallekin.?Työpaikan lihavin olen ihan selkeästi ja isolla marginaalilla :) Ei minun lihavuuttani mitenkään erityisesti huomioida. Vaikka itsekin saan pudonneen kynän poimittua niin avuliaita toki löytyy ja hyvä niin. Kyllä minä annan mielihyvin nostaa kynän tai vaikka pankkikortin kaupan kassalla. Sehän on hyvää palvelua :) Tuolia ei ole tarjottu työpaikalla mutta en minä turhan takia seisoskele jollei ole mitään tarvetta.
Ei minulla ole mitään tarvetta ruveta mannekiiniksi. Voisihan se silti olla hauskaa. En minä sitä kiellä.- ............
kotleetti kirjoitti:
Työpaikan lihavin olen ihan selkeästi ja isolla marginaalilla :) Ei minun lihavuuttani mitenkään erityisesti huomioida. Vaikka itsekin saan pudonneen kynän poimittua niin avuliaita toki löytyy ja hyvä niin. Kyllä minä annan mielihyvin nostaa kynän tai vaikka pankkikortin kaupan kassalla. Sehän on hyvää palvelua :) Tuolia ei ole tarjottu työpaikalla mutta en minä turhan takia seisoskele jollei ole mitään tarvetta.
Ei minulla ole mitään tarvetta ruveta mannekiiniksi. Voisihan se silti olla hauskaa. En minä sitä kiellä.Puhutaanko sinun työpaikalla sinun lihavuudesta mitää huumorin varjolla? Jos niin kollegat vai alaiset? Tai otatko itse koskaan vaikka leikilläsi puheeksi lihavuutesi tai mahasi koon?
............ kirjoitti:
Puhutaanko sinun työpaikalla sinun lihavuudesta mitää huumorin varjolla? Jos niin kollegat vai alaiset? Tai otatko itse koskaan vaikka leikilläsi puheeksi lihavuutesi tai mahasi koon?
En usko, että lihavuudestani puhuminen huumorin varjolla olisi ainakaan uskaltamisesta kiinni. Mutta eipä ole kollegat tai alaiset veistäneet huumoria lihavuudestani.
Joitakin kertoja kun palaverituoli on ollut pieni niin olen maininnut, että "nämähän on tehty lähinnä vain riisitautisille eikä miehen kokoisille". Ja mikäli joku on jättänyt paakkelsin tai täytetyn leivän ym väliin laihariin ym vedoten, niin olen ilmoittanut, että "voin uhrautua tämänkin kerran, (että pakki pysyy kunnossa)" :)- ..............................
kotleetti kirjoitti:
En usko, että lihavuudestani puhuminen huumorin varjolla olisi ainakaan uskaltamisesta kiinni. Mutta eipä ole kollegat tai alaiset veistäneet huumoria lihavuudestani.
Joitakin kertoja kun palaverituoli on ollut pieni niin olen maininnut, että "nämähän on tehty lähinnä vain riisitautisille eikä miehen kokoisille". Ja mikäli joku on jättänyt paakkelsin tai täytetyn leivän ym väliin laihariin ym vedoten, niin olen ilmoittanut, että "voin uhrautua tämänkin kerran, (että pakki pysyy kunnossa)" :)Sinä et sitten kaunistele etkä kainostele syömistäsi etkä häpeä lihavuuttasi. (vaikka niin nykyään pitäisi)
Mutta vähän toisenlaisesta aiheesta.
Onko työpaikallasi tehty jotain henkilöstökyselyitä joissa myös sinua esimiehenä on arvioitu? Jos on niin miten on mennyt, oletko kenties saanut säälipisteitä tai inhopisteitä lihavuuden takia? (ethän sinä aivan varmasti voi tietää mutta arvuutella voit)
Ja vielä, onko kukaan koskaan järjestänyt sinua sokkotreffeille? (ystävänpäivä tai Valentinen päivä tulossa!) .............................. kirjoitti:
Sinä et sitten kaunistele etkä kainostele syömistäsi etkä häpeä lihavuuttasi. (vaikka niin nykyään pitäisi)
Mutta vähän toisenlaisesta aiheesta.
Onko työpaikallasi tehty jotain henkilöstökyselyitä joissa myös sinua esimiehenä on arvioitu? Jos on niin miten on mennyt, oletko kenties saanut säälipisteitä tai inhopisteitä lihavuuden takia? (ethän sinä aivan varmasti voi tietää mutta arvuutella voit)
Ja vielä, onko kukaan koskaan järjestänyt sinua sokkotreffeille? (ystävänpäivä tai Valentinen päivä tulossa!)Ei ole mitään syytä kaunistella syömistä tai hävetä lihavuutta :)
On minua arvioitu alaisten sekä ulkopuolisten konsulttien toimesta sekä lisäksi myös oman esimiehen toimesta ja verrattu niitä muiden esimiesten tuloksiin. Lisäksi toki myös psykologit ovat arvioineet sopivuutta esimiestyöhön.
Ensimmäisellä kerralla työpaikan tulokset olivat muistaakseni alaisten antamien arvosanojen perusteella keskiarvoja huonommat (tosin arviointi oli muutaman kuukauden päästä aloittamisesta jolloin kuhertelukuukaudet olivat jo takana ja eikä alaisilla ollut tarvetta ainakaan mielistellä arviointia antaessa) :) Esimies antoi paremman arvioinnin mutta enemmän minulle merkkaa alaisten antamat palautteet.
Alaiset eivät silti tuloksista huolimatta osanneet antaa kehitettävää (rakentavaa) palautetta. Kehityskeskustelut ja niiden välillä pidettävistä kahdenkeskisistä juttelutuokioista saa paljon enemmän irti kuin numeraalisista arvioista ja vaadin alaistelta palautetta ja annan sitä myös heille jotta he edelleen kehittyvät työssään ja pääsevät uralla eteenpäin haluamaansa suuntaan. Minä pidän siitä, että alaiset ovat tietotaidollisesti osaavampia. Silloin minä voin ihan hyvin jakaa vastuuta ja olettaa heidän kantavan vastuun hyvin. Muussa tapauksessa saa itse tehdä työt mikäli luottoa ei ole. Minä haluan tekijöitä enkä kyselijöitä.
Arvioinnit ovat ajan myöden parantuneet keskitasolle ja joskus keskitason paremmalle puolelle. Oli siinä sitten säälipisteitä tai ei :)
Kaverit eivät ole järjestäneet sokkotreffeille mutta ystävät ja työkaverit ovat toki esitelleet erilaisissa tapahtumissa sinkkunaisia :)- valen-tiina
kotleetti kirjoitti:
Ei ole mitään syytä kaunistella syömistä tai hävetä lihavuutta :)
On minua arvioitu alaisten sekä ulkopuolisten konsulttien toimesta sekä lisäksi myös oman esimiehen toimesta ja verrattu niitä muiden esimiesten tuloksiin. Lisäksi toki myös psykologit ovat arvioineet sopivuutta esimiestyöhön.
Ensimmäisellä kerralla työpaikan tulokset olivat muistaakseni alaisten antamien arvosanojen perusteella keskiarvoja huonommat (tosin arviointi oli muutaman kuukauden päästä aloittamisesta jolloin kuhertelukuukaudet olivat jo takana ja eikä alaisilla ollut tarvetta ainakaan mielistellä arviointia antaessa) :) Esimies antoi paremman arvioinnin mutta enemmän minulle merkkaa alaisten antamat palautteet.
Alaiset eivät silti tuloksista huolimatta osanneet antaa kehitettävää (rakentavaa) palautetta. Kehityskeskustelut ja niiden välillä pidettävistä kahdenkeskisistä juttelutuokioista saa paljon enemmän irti kuin numeraalisista arvioista ja vaadin alaistelta palautetta ja annan sitä myös heille jotta he edelleen kehittyvät työssään ja pääsevät uralla eteenpäin haluamaansa suuntaan. Minä pidän siitä, että alaiset ovat tietotaidollisesti osaavampia. Silloin minä voin ihan hyvin jakaa vastuuta ja olettaa heidän kantavan vastuun hyvin. Muussa tapauksessa saa itse tehdä työt mikäli luottoa ei ole. Minä haluan tekijöitä enkä kyselijöitä.
Arvioinnit ovat ajan myöden parantuneet keskitasolle ja joskus keskitason paremmalle puolelle. Oli siinä sitten säälipisteitä tai ei :)
Kaverit eivät ole järjestäneet sokkotreffeille mutta ystävät ja työkaverit ovat toki esitelleet erilaisissa tapahtumissa sinkkunaisia :)"Kaverit eivät ole järjestäneet sokkotreffeille mutta ystävät ja työkaverit ovat toki esitelleet erilaisissa tapahtumissa sinkkunaisia "
No ootkos päässy esittelyä pitemmälle, onko syntyny mitää säpinää? - sinulle Kotleetti-
kotleetti kirjoitti:
Ei ole mitään syytä kaunistella syömistä tai hävetä lihavuutta :)
Kaverit eivät ole järjestäneet sokkotreffeille mutta ystävät ja työkaverit ovat toki esitelleet erilaisissa tapahtumissa sinkkunaisia :)Sinä kun olet nyt ryhtynyt lihavien ihmisten tietopankiksi niin kyselen kaikenlaista.
Lähinnä tuli mieleeni nuo psykologin testaukset ja muut työhaastattelut. Tiedät itsekin että arviointeja on erilaisia, jotkut eivät ehkä viimeisen päälle asiallisia. Onko missään vaiheessa mitenkään vihjattu lihavuuteesi? Lähinnä ajatus että itsehillintä ei toimi kun ei toimi syömisenkään suhteen?
Ja luuletko että joku ihan oikeasti tuntee sääliä sinua kohtaan kun olet noin lihava ja ilman kumppania?
Ja jossain viestissä olet maininnut käyväsi uimassa, hienoa että kehtaat. Mutta käytkö uimassa koska se on mukavaa vai siksi että edes jotenkin kuntoilet? - XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXLL
kotleetti kirjoitti:
Töissä on käytössä sellaiset muotoillut pöydät korkeus ym säätöineen joten minäkin saan hyvän asennon mahan koosta huolimatta ja pääsen riittävän lähelle pöytää. Käsiä ei tarvitse kannatella. Suorareunaisella työpöydällä ei varmaan hyvää asentoa saisikaan.
Selkä tykkää kun on kunnon työtuolit :)Ai kestääkö kinnarpsi yli 200 kiloo? mä luulin ettei se nyt ihan mahottomia kestä.
Mut silti mite paljon paremmin mahtusit jos ei olis sitä mahaa ja joku vois mähtuu lähemmäs ku ei olis mahaa, eiks nii? valen-tiina kirjoitti:
"Kaverit eivät ole järjestäneet sokkotreffeille mutta ystävät ja työkaverit ovat toki esitelleet erilaisissa tapahtumissa sinkkunaisia "
No ootkos päässy esittelyä pitemmälle, onko syntyny mitää säpinää?Yleensä ei ole ollut erityistä säpinää kummaltakaan puolelta. Mukavaa jutustelua ym kuitenkin.
sinulle Kotleetti- kirjoitti:
Sinä kun olet nyt ryhtynyt lihavien ihmisten tietopankiksi niin kyselen kaikenlaista.
Lähinnä tuli mieleeni nuo psykologin testaukset ja muut työhaastattelut. Tiedät itsekin että arviointeja on erilaisia, jotkut eivät ehkä viimeisen päälle asiallisia. Onko missään vaiheessa mitenkään vihjattu lihavuuteesi? Lähinnä ajatus että itsehillintä ei toimi kun ei toimi syömisenkään suhteen?
Ja luuletko että joku ihan oikeasti tuntee sääliä sinua kohtaan kun olet noin lihava ja ilman kumppania?
Ja jossain viestissä olet maininnut käyväsi uimassa, hienoa että kehtaat. Mutta käytkö uimassa koska se on mukavaa vai siksi että edes jotenkin kuntoilet?Ainoastaan kesätöissä on kysytty painoa (olen maininnut tästä hiljattain jossain vastauksessa) ja sanoin haastattelijalle sillon ettei se ole ongelma. Haastattelija palasi uudelleen samaan kysymyksen mutta sai saman vastauksen. Eikä paino ollut mikään ongelma.
Ei arvioinnissa oteta mitään kantaa lihavuuteen kuten ei pidäkään. Se, että syö enemmän ja lihoo sen takia ei kerro vielä itsehillinnästä muilla elämän alueilla yhtään mitään. En ymmärrä mistä tuollainen luulo on oikein peräisin. En allekirjoita sitä mitenkään. Joko sitä on kykenevä haettuun tehtävään tai ei ja jos ei niin missä mielessä ei ole kykenevä haettuun tehtävään (esim esimiestyöskentelyyn).
Vai, että oikein kehtaan käydä uimassa. Ei siinä mitään kehtaamista tarvita. Viimeksi kävin eilen uimassa. Käyn siellä sen takia kun se on mukavaa ja uinti antaa selälle ja niskalle mukavasti kiertoa. Saunominenkin on mukavaa. Myös monesti tulee nähtyä muita uimassa kävijöitä ja juteltua kaikenlaisista asioista.
Saahan siinä liikuntaa (yleensä kilometrin verran) vaikkei se erityisesti kuntoilusta käykään monen mielestä.
Ne jotka minut tuntevat eivät ainakaan sääli millään tavalla tai muotoa. Täysin tuntemattomat jotka eivät tiedä elämästäni yhtään mitään voivat mahdollisesti sääliä.XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXLL kirjoitti:
Ai kestääkö kinnarpsi yli 200 kiloo? mä luulin ettei se nyt ihan mahottomia kestä.
Mut silti mite paljon paremmin mahtusit jos ei olis sitä mahaa ja joku vois mähtuu lähemmäs ku ei olis mahaa, eiks nii?Ihan hyvin kestää ja on laatutuote. Voin suositella.
Varmaan lähemmäksi pöytää pääsisin mutta entä sitten? Mitä merkitystä?- haaaaa
kotleetti kirjoitti:
Ainoastaan kesätöissä on kysytty painoa (olen maininnut tästä hiljattain jossain vastauksessa) ja sanoin haastattelijalle sillon ettei se ole ongelma. Haastattelija palasi uudelleen samaan kysymyksen mutta sai saman vastauksen. Eikä paino ollut mikään ongelma.
Ei arvioinnissa oteta mitään kantaa lihavuuteen kuten ei pidäkään. Se, että syö enemmän ja lihoo sen takia ei kerro vielä itsehillinnästä muilla elämän alueilla yhtään mitään. En ymmärrä mistä tuollainen luulo on oikein peräisin. En allekirjoita sitä mitenkään. Joko sitä on kykenevä haettuun tehtävään tai ei ja jos ei niin missä mielessä ei ole kykenevä haettuun tehtävään (esim esimiestyöskentelyyn).
Vai, että oikein kehtaan käydä uimassa. Ei siinä mitään kehtaamista tarvita. Viimeksi kävin eilen uimassa. Käyn siellä sen takia kun se on mukavaa ja uinti antaa selälle ja niskalle mukavasti kiertoa. Saunominenkin on mukavaa. Myös monesti tulee nähtyä muita uimassa kävijöitä ja juteltua kaikenlaisista asioista.
Saahan siinä liikuntaa (yleensä kilometrin verran) vaikkei se erityisesti kuntoilusta käykään monen mielestä.
Ne jotka minut tuntevat eivät ainakaan sääli millään tavalla tai muotoa. Täysin tuntemattomat jotka eivät tiedä elämästäni yhtään mitään voivat mahdollisesti sääliä.Mikäs tauko sulla oli äskeisten vastausten välillä, iltaruokataukoko?
ja muuten, kotioloissa henkselit vai vyö vai ei mitään? - hähäää
kotleetti kirjoitti:
Ihan hyvin kestää ja on laatutuote. Voin suositella.
Varmaan lähemmäksi pöytää pääsisin mutta entä sitten? Mitä merkitystä?Eiks kiinnosta et plikat pääsis lähemmäs jos sul ei olis mahaa?
- Onko elämä ihanaa?
kotleetti kirjoitti:
Ainoastaan kesätöissä on kysytty painoa (olen maininnut tästä hiljattain jossain vastauksessa) ja sanoin haastattelijalle sillon ettei se ole ongelma. Haastattelija palasi uudelleen samaan kysymyksen mutta sai saman vastauksen. Eikä paino ollut mikään ongelma.
Ne jotka minut tuntevat eivät ainakaan sääli millään tavalla tai muotoa. Täysin tuntemattomat jotka eivät tiedä elämästäni yhtään mitään voivat mahdollisesti sääliä.Voitko aivan vilpittömästi, käsi sydämellä sanoa että lihavuudesta ei ole koskaan ollut mitään eikä minkäänlaista haittaa tai estettä sinulle?
Sinkkuna kuitenkin elät. Onhan sitä sinkuksi "jäänyt" moni muukin mutta voitko tosiaan väittää että iso vatsa ei ole mitenkään osatekijänä?
Miten aiot pärjätä vanhempana jos tai paremminkin kun terveys alkaa reistaamaan ja tarvitset apua? Lihot silti vaan? haaaaa kirjoitti:
Mikäs tauko sulla oli äskeisten vastausten välillä, iltaruokataukoko?
ja muuten, kotioloissa henkselit vai vyö vai ei mitään?Taisin katsoa samalla kiinnostavaa TV-ohjelmaa. Iltaruokaakin kyllä oli juuri valmistumassa :)
Kotioloissa ei kumpaakaan mutta vaatteet silti päällä :)Onko elämä ihanaa? kirjoitti:
Voitko aivan vilpittömästi, käsi sydämellä sanoa että lihavuudesta ei ole koskaan ollut mitään eikä minkäänlaista haittaa tai estettä sinulle?
Sinkkuna kuitenkin elät. Onhan sitä sinkuksi "jäänyt" moni muukin mutta voitko tosiaan väittää että iso vatsa ei ole mitenkään osatekijänä?
Miten aiot pärjätä vanhempana jos tai paremminkin kun terveys alkaa reistaamaan ja tarvitset apua? Lihot silti vaan?Elämä on ihanaa. Eikö se saisi olla ihanaa lihavana?
Yhdellä risteilyllä oli sellainen haitta, että suihkuun ei päässyt jos siihen olisi ollut tarvetta. Oli sen verran kapea rako suihkun puolelle. Muutaman kylpyammeen on pitänyt jättää hotelleissa väliin ja pitkän matkan bussien käytävät ovat todella ahtaita (tuli juuri koettua Ruotsissa). Niin ja yhdessä hotellissa oli viime kesänä kaareva lasinen suihkuseinä mutta suihkuseinän ja seinän välistä mahduin juuri ja juuri :) Näistä olen jo aiemmin maininnut. Kamalia juttuja varmaan joidenkin mielestä vai miten on?
Iso vatsa on osatekijänä. Itse olen myös lopettanut suhteita vaikka toinen olisi halunnut jatkaa. On sinkkuudessa omat hyvätkin puolensa :)
Minä elän tässä ja nyt, enkä "sitten kun pääsen eläkkeelle ja on aikaa jne". Pärjään, jos pärjään. Sen aika tulee aikanaan enkä minä sitä mieti tai ennustele. Lihon, jos lihon :)hähäää kirjoitti:
Eiks kiinnosta et plikat pääsis lähemmäs jos sul ei olis mahaa?
Ei kenenkään ole tarvinnut jäädä metrien päähän :)
- ???????????????????????????...
kotleetti kirjoitti:
Elämä on ihanaa. Eikö se saisi olla ihanaa lihavana?
Yhdellä risteilyllä oli sellainen haitta, että suihkuun ei päässyt jos siihen olisi ollut tarvetta. Oli sen verran kapea rako suihkun puolelle. Muutaman kylpyammeen on pitänyt jättää hotelleissa väliin ja pitkän matkan bussien käytävät ovat todella ahtaita (tuli juuri koettua Ruotsissa). Niin ja yhdessä hotellissa oli viime kesänä kaareva lasinen suihkuseinä mutta suihkuseinän ja seinän välistä mahduin juuri ja juuri :) Näistä olen jo aiemmin maininnut. Kamalia juttuja varmaan joidenkin mielestä vai miten on?
Iso vatsa on osatekijänä. Itse olen myös lopettanut suhteita vaikka toinen olisi halunnut jatkaa. On sinkkuudessa omat hyvätkin puolensa :)
Minä elän tässä ja nyt, enkä "sitten kun pääsen eläkkeelle ja on aikaa jne". Pärjään, jos pärjään. Sen aika tulee aikanaan enkä minä sitä mieti tai ennustele. Lihon, jos lihon :)Tuijottaakos ne sua Ruotsissakin? Vaikka onhan sielläki lihavia mutta silti? Menitkös lentäen vai laivalla? Jos lentokoneella niin ootko kokeillu Finskiä ja SASsia, tuoko yhtä hyvin jatkovyön?
Ja ja, oliko sun suhteen lopettamisen takana ett nainen arvosteli sun lihavuutta? - rigkdkjtu
kotleetti kirjoitti:
Elämä on ihanaa. Eikö se saisi olla ihanaa lihavana?
Minä elän tässä ja nyt, enkä "sitten kun pääsen eläkkeelle ja on aikaa jne". Pärjään, jos pärjään. Sen aika tulee aikanaan enkä minä sitä mieti tai ennustele. Lihon, jos lihon :)Suhteita, monikossa?
Minusta ainakin olisi kamalaa jos en mahtuisi johonkin tai jostakin mistä normaalikokoiset mahtuu. En tosiaankaan kauhistele muutamia ylikiloja mutta sinun kohdalla ei voi puhua enää muutamista. Enkä halua tuhota terveyttäni ja liikuntakykyäni tulevaisuudessa itse aiheuttamallani tavalla. Sen verran kyllä pidän itsestäni huolta. ???????????????????????????... kirjoitti:
Tuijottaakos ne sua Ruotsissakin? Vaikka onhan sielläki lihavia mutta silti? Menitkös lentäen vai laivalla? Jos lentokoneella niin ootko kokeillu Finskiä ja SASsia, tuoko yhtä hyvin jatkovyön?
Ja ja, oliko sun suhteen lopettamisen takana ett nainen arvosteli sun lihavuutta?Kyllä siellä tuijotetaan ihan samalla tavalla ja päät kääntyy. Ei se ole mitenkään maasta riippuvainen asia. Antaa swedujen pällistellä, jos siltä tuntuu. Ei se ole minulta pois. Laivalla olin tuolloin.
Suhde ei edes ala mikäli nainen arvostelee lihavuutta. Ei sellaisella arvostelulla tulisi olemaan mitään edellytyksiä jatkon kannalta. Itse olen lopettanut osan suhteista, jos sillä nyt on muka jotain erikoista merkitystä tässä asiassa. Ei minusta pitäisi olla mitään merkitystä, että kumpi sitten lopettaa suhteen. Lopettaa, jos lopettaa. Niin ja suhteet eivät siis ole loppuneet lihavuuden arvosteluun jollei se edellä olevasta käynyt selväksi :)rigkdkjtu kirjoitti:
Suhteita, monikossa?
Minusta ainakin olisi kamalaa jos en mahtuisi johonkin tai jostakin mistä normaalikokoiset mahtuu. En tosiaankaan kauhistele muutamia ylikiloja mutta sinun kohdalla ei voi puhua enää muutamista. Enkä halua tuhota terveyttäni ja liikuntakykyäni tulevaisuudessa itse aiheuttamallani tavalla. Sen verran kyllä pidän itsestäni huolta.Monikossa, suhteita.
Ja minä en siis pidä ollenkaan itsestäni huolta, kun olen reippaasti ylipainoinen. Käsitinkö oikein? Onko itsestä huolehtiminen vain painolla mitattavissa?
Olisiko kamalaa, jos olisit lyhyt ja etkä ylettäisi kaupassa ottamaan tavaraa ylimmältä hyllyltä? Ja joutuisit pyytämään vieraalta apua?- mukavaa
kotleetti kirjoitti:
Etkös sä silti haluais päästä vähän lähemmäs?
Pelkäätkös muuten paljastuvasi näitten viestien ja vastausten perusteella? Jos vaikka joku tuttu sattusi arvaamaan että se olet juuri sinä tuon nimimerkin takana. - ^^^^^^^^
kotleetti kirjoitti:
Monikossa, suhteita.
Ja minä en siis pidä ollenkaan itsestäni huolta, kun olen reippaasti ylipainoinen. Käsitinkö oikein? Onko itsestä huolehtiminen vain painolla mitattavissa?
Olisiko kamalaa, jos olisit lyhyt ja etkä ylettäisi kaupassa ottamaan tavaraa ylimmältä hyllyltä? Ja joutuisit pyytämään vieraalta apua?Sori vaan mut useita suhteita kakssataakilosenakin? Onko ne olleet jotenkin lihavien ihailijoita tai itse lihavia?
p.s. lihavuus on itseaiheutettua mut lyhyys ei. ^^^^^^^^ kirjoitti:
Sori vaan mut useita suhteita kakssataakilosenakin? Onko ne olleet jotenkin lihavien ihailijoita tai itse lihavia?
p.s. lihavuus on itseaiheutettua mut lyhyys ei.Annan anteeksi.
Muutamia suhteita yli kaksisataakiloisena. Mitä minä nyt useilla :) Joku on voinut olla sadan kilon kieppeillä (en ole todellakaan kysellyt painoja) mutta suurin osa reilusti alle sadan. Miksi pitäisi olla lihavan ihailija tai itse lihava? Ja jos olisi lihavan ihailija tai itse lihava niin mitä merkitystä sillä nyt muka sitten olisi? En ymmärrä. Ei todellakaan mitään merkitystä. Outoja käsityksiä.
En minä ole mitään puhunut siitä, että lyhyys olisi itse aiheutettua tai että lihavuus ei olisi itseaiheutettua. Halusin vain ja ainoastaan tietää reaktion olisiko sitten vaikka lyhyenä oleminen vähemmän kamalampi juttu kuin kuin minunlaiseni lihavuus. Kyllä, minun osalta huonosti muotoiltu edellinen vastaus.mukavaa kirjoitti:
Etkös sä silti haluais päästä vähän lähemmäs?
Pelkäätkös muuten paljastuvasi näitten viestien ja vastausten perusteella? Jos vaikka joku tuttu sattusi arvaamaan että se olet juuri sinä tuon nimimerkin takana.Vai, että vieläkin lähemmäksi? Hmmm. Jos siihen olisi tarvetta niin se onnistuisi käsittäkseni vain laihduttamalla :) Vai mitälie sitten olit oikein ajamassa takaa?
Kukaan tuttu ei ole ainakaan vielä mitään maininnut tai kysellyt. Eivät ilmeisesti taida lukea foorumia. Hyvin todennäköisesti tunnistaisivat, jos lukisivat. Mitäs tuosta vaikka sitten tunnistaisivat. Tuntisivat minut sitten vieläkin paremmin sen jälkeen :)- halittaa
kotleetti kirjoitti:
Vai, että vieläkin lähemmäksi? Hmmm. Jos siihen olisi tarvetta niin se onnistuisi käsittäkseni vain laihduttamalla :) Vai mitälie sitten olit oikein ajamassa takaa?
Kukaan tuttu ei ole ainakaan vielä mitään maininnut tai kysellyt. Eivät ilmeisesti taida lukea foorumia. Hyvin todennäköisesti tunnistaisivat, jos lukisivat. Mitäs tuosta vaikka sitten tunnistaisivat. Tuntisivat minut sitten vieläkin paremmin sen jälkeen :)Taidathan sä melkonen nallekarhu ollakin. Yletätkö kuitenkin ihan kunnolla halaamaan? Tytöt ei takuulla yletä sua kunnolla halaamaan, siis kädet ihan ympäri?
Mutta olisko sinusta kivaa jos siellä kotona olis joku eikä illalla tarvitsisi olla yksin? Olisko mukavaa vaikka tehdä ruokaa yhdessä tai katsella telkkaa yhdessä jonkun kanssa? - yksi pätkä
kotleetti kirjoitti:
Monikossa, suhteita.
Olisiko kamalaa, jos olisit lyhyt ja etkä ylettäisi kaupassa ottamaan tavaraa ylimmältä hyllyltä? Ja joutuisit pyytämään vieraalta apua?Olen lyhyt eikä ole kivaa olla lyhyt. Jotenkin asiaa auttaakseni käytän korkeakorkoisia kenkiä (taas, ei kiva liukkaalla). Mutta minä en voi sille itse mitään että olen lyhyt. Ja jätän kaupassa ostamatta tuotteet jotka on ylimmällä hyllyllä, en halua pyytää apua.
Ja jos minä olisin vielä lihava niin muille tulisi varmaankin mieleen vain joku pallo. - 1112223333
kotleetti kirjoitti:
Vai, että vieläkin lähemmäksi? Hmmm. Jos siihen olisi tarvetta niin se onnistuisi käsittäkseni vain laihduttamalla :) Vai mitälie sitten olit oikein ajamassa takaa?
Kukaan tuttu ei ole ainakaan vielä mitään maininnut tai kysellyt. Eivät ilmeisesti taida lukea foorumia. Hyvin todennäköisesti tunnistaisivat, jos lukisivat. Mitäs tuosta vaikka sitten tunnistaisivat. Tuntisivat minut sitten vieläkin paremmin sen jälkeen :)No mahtuis ainakin kunnolla syliin jos laihduttaisit. Ja anna mielikuvituksen laukata, mikä olis helpompaa jos ei maha olis esteenä.
Oletkos käynyt kertaakaan hiihtämässä nyt viime aikoina?
ja mun vastaus: en ole. - plokijuh
kotleetti kirjoitti:
Annan anteeksi.
Muutamia suhteita yli kaksisataakiloisena. Mitä minä nyt useilla :) Joku on voinut olla sadan kilon kieppeillä (en ole todellakaan kysellyt painoja) mutta suurin osa reilusti alle sadan. Miksi pitäisi olla lihavan ihailija tai itse lihava? Ja jos olisi lihavan ihailija tai itse lihava niin mitä merkitystä sillä nyt muka sitten olisi? En ymmärrä. Ei todellakaan mitään merkitystä. Outoja käsityksiä.
En minä ole mitään puhunut siitä, että lyhyys olisi itse aiheutettua tai että lihavuus ei olisi itseaiheutettua. Halusin vain ja ainoastaan tietää reaktion olisiko sitten vaikka lyhyenä oleminen vähemmän kamalampi juttu kuin kuin minunlaiseni lihavuus. Kyllä, minun osalta huonosti muotoiltu edellinen vastaus.Minun mielestäni harva nainen on tyytyväinen jos pituutta on vaan esim 155 cm. Tai harva mies nykyään on tyytyväinen alle 170 centin pituuteen. Mieluiten ihminen on ns. normaalikokoinen. Vaatehankinnoissa ja vaikka missä asioissa on hankaluuksia jos on kovin lyhyt. Mutta kun sille omalle pituuskasvulle ei itse voi mitään.
Sille että vyötärönympärys on 2 metriä voi kyllä itse jotain jos haluaa. - se edellinen plo
kotleetti kirjoitti:
Annan anteeksi.
En minä ole mitään puhunut siitä, että lyhyys olisi itse aiheutettua tai että lihavuus ei olisi itseaiheutettua. Halusin vain ja ainoastaan tietää reaktion olisiko sitten vaikka lyhyenä oleminen vähemmän kamalampi juttu kuin kuin minunlaiseni lihavuus. Kyllä, minun osalta huonosti muotoiltu edellinen vastaus.Piti lisätä edelliseen viestiin että oletko koskaan kuullut sanaa läskifetissi? Tuli vaan joku ilmoitus "syvä viestiketju."
- aaaaaaanni
kotleetti kirjoitti:
Annan anteeksi.
En minä ole mitään puhunut siitä, että lyhyys olisi itse aiheutettua tai että lihavuus ei olisi itseaiheutettua. Halusin vain ja ainoastaan tietää reaktion olisiko sitten vaikka lyhyenä oleminen vähemmän kamalampi juttu kuin kuin minunlaiseni lihavuus. Kyllä, minun osalta huonosti muotoiltu edellinen vastaus.Ihan rehellisesti, millon sulla oli viimeks pitempi kun yhden yön suhde? Ja oliko ihan normmali nainen?
Sanot tätä yleistämiseks mutta silti monet uskoo että lihava yrittää epätoivosesti pitää kiinni kumppanista koska pelkää ett uutta ei enää saa. - tänään 22.2.
kotleetti kirjoitti:
Olitkos kummilasten kanssa mäkeä laskemassa? Ne taitaa jotenkin mahtua vielä syliin? Mutta sinä et kyllä mahdu pulkkaan!
Vai olitko sittenkin bilettämässä? halittaa kirjoitti:
Taidathan sä melkonen nallekarhu ollakin. Yletätkö kuitenkin ihan kunnolla halaamaan? Tytöt ei takuulla yletä sua kunnolla halaamaan, siis kädet ihan ympäri?
Mutta olisko sinusta kivaa jos siellä kotona olis joku eikä illalla tarvitsisi olla yksin? Olisko mukavaa vaikka tehdä ruokaa yhdessä tai katsella telkkaa yhdessä jonkun kanssa?Mielestäni yletän ihan kunnolla halaamaan. Tyttöjen kädet eivät tosin meinaa ylettää. Toki onhan se kivaa, että joku on kotona ja parhaassa tapauksessa ruoka on valmiina pöydässä odottamassa töistä tullessa. Vaikka siis tykkään toki itse tehdä ruokaa. Tämä ei lienyt yllätys kenellekään :)
1112223333 kirjoitti:
No mahtuis ainakin kunnolla syliin jos laihduttaisit. Ja anna mielikuvituksen laukata, mikä olis helpompaa jos ei maha olis esteenä.
Oletkos käynyt kertaakaan hiihtämässä nyt viime aikoina?
ja mun vastaus: en ole.No varmaan monikin asia ja asento :)
En ole käynyt hiihtämässä. Voisihan sitä käydä hiukan kokeilemassa hiihtämistä sitten kun pidän talviloman. Jos se latu sattuisi vielä kestämään :)tänään 22.2. kirjoitti:
Olitkos kummilasten kanssa mäkeä laskemassa? Ne taitaa jotenkin mahtua vielä syliin? Mutta sinä et kyllä mahdu pulkkaan!
Vai olitko sittenkin bilettämässä?En ollut mäkeä laskemassa enkä kummilasten kanssa. Kummilapset nyt mahtuvat vielä jotenkin polvelle.
En ole enää moneen vuoteen yrittänyt mahtua pulkkaan :) Ei taitaisi pulkka kestää kuormitusta :) Viimeisimmästä kerrasta liukurillakin on 8 tai 9 vuotta.
En ollut bilettämässäkään.- ?`??+++++
kotleetti kirjoitti:
Mielestäni yletän ihan kunnolla halaamaan. Tyttöjen kädet eivät tosin meinaa ylettää. Toki onhan se kivaa, että joku on kotona ja parhaassa tapauksessa ruoka on valmiina pöydässä odottamassa töistä tullessa. Vaikka siis tykkään toki itse tehdä ruokaa. Tämä ei lienyt yllätys kenellekään :)
"Onhan se kivaa että joku on kotona! vai "olisihan se kivaa että joku olisi kotona"?
Siis onko sulla nyt joku? Ja luulin et sulle on sattunut jotain kun ei pitkään aikaan kuulunut mitään. Vai onko pari viikkoa nyt pitkä aika. - reseptisi
kotleetti kirjoitti:
Mielestäni yletän ihan kunnolla halaamaan. Tyttöjen kädet eivät tosin meinaa ylettää. Toki onhan se kivaa, että joku on kotona ja parhaassa tapauksessa ruoka on valmiina pöydässä odottamassa töistä tullessa. Vaikka siis tykkään toki itse tehdä ruokaa. Tämä ei lienyt yllätys kenellekään :)
Mikäs on sinun kokkausbravuuri? Tai minkälaista ruokaa yleensä tykkäät laittaa?
- hahaaaaa
kotleetti kirjoitti:
no ei ollu ylläri mut ootkos hurmannu yhtään plikkkaa ruuanlaitollas?
?`??+++++ kirjoitti:
"Onhan se kivaa että joku on kotona! vai "olisihan se kivaa että joku olisi kotona"?
Siis onko sulla nyt joku? Ja luulin et sulle on sattunut jotain kun ei pitkään aikaan kuulunut mitään. Vai onko pari viikkoa nyt pitkä aika.Olisi pitänyt olla "olisihan se kivaa, että joku olisi kotona". Ei siis ollut tarkoitus tehdä arvoitusta.
Minä olen mielestäni vastaillut muutamien päivien välein ja joskus on voinut mennä viikkokin. Minä vastailen silloin, kun minulle sopii. Ymmärrän toki, että mikäli vastausta kovasti odottelee niin muutama päivä voi tuntua viikoilta.
Onko oletuksena se, että jos minusta ei kuulu viikkoon mitään niin minulle on sattunut jotain ?reseptisi kirjoitti:
Mikäs on sinun kokkausbravuuri? Tai minkälaista ruokaa yleensä tykkäät laittaa?
Ei ole mitään erityisiä bravuureita. Tärkeintä on, että itselle kelpaa :)
Erilaisia liharuokia (patoja ym) tulee laitettua porsaan palapaistista ja suikaleesta. Tacot ovat mieleeni kunnon salaatin, juuston (aurajuustoa ym) sekä paprikan ym. kanssa. Monesti tulee laitettua pelkästään 4 osaan siivutettuja perunoita (kuorimattomana) pellille ja niiden päälle tulisesti maustettuja kanansiipiä.
Uusi mukava tuttavuus on Atrian "härän paahtopaistilastu pehmeän pippurisella kastikkeella". Ruskistamisen jälkeen lisätään vain vettä ja ruokakermaa pakkauksessa olevan kastikkeen lisäksi ja kastike on tehty. Sitten vain ääntä kohden muusin, perunoiden tai riisin kanssa.
Tässä meinaa tulla nälkä, kun ruuasta kirjoittaa :)
Eineksiä ei tule pahemmin ostettua. Eineksistä lähinnä lihapullia. Joskus tulee ostettua tuorepakattuja pizzoja (ei kutenkaan pakastepizzoja). En nyt muista valmistajaa.hahaaaaa kirjoitti:
no ei ollu ylläri mut ootkos hurmannu yhtään plikkkaa ruuanlaitollas?
Hurmaamisesta nyt en tiedä mutta ruoka on kelvannut kuitenkin.
- uuuuuuuuuuu
kotleetti kirjoitti:
Olisi pitänyt olla "olisihan se kivaa, että joku olisi kotona". Ei siis ollut tarkoitus tehdä arvoitusta.
Minä olen mielestäni vastaillut muutamien päivien välein ja joskus on voinut mennä viikkokin. Minä vastailen silloin, kun minulle sopii. Ymmärrän toki, että mikäli vastausta kovasti odottelee niin muutama päivä voi tuntua viikoilta.
Onko oletuksena se, että jos minusta ei kuulu viikkoon mitään niin minulle on sattunut jotain ?Juu jos mitään ei kuulu niin oot saanu sydärin tain aivoinfarktin tai jotain.
Teetkö sä muuten tossa seuraavassa vastauksessa olleen ruokarepertuaarin joka ilta vaik päivällä söisit töissä? - Manta-keittäjä
kotleetti kirjoitti:
Ei ole mitään erityisiä bravuureita. Tärkeintä on, että itselle kelpaa :)
Erilaisia liharuokia (patoja ym) tulee laitettua porsaan palapaistista ja suikaleesta. Tacot ovat mieleeni kunnon salaatin, juuston (aurajuustoa ym) sekä paprikan ym. kanssa. Monesti tulee laitettua pelkästään 4 osaan siivutettuja perunoita (kuorimattomana) pellille ja niiden päälle tulisesti maustettuja kanansiipiä.
Uusi mukava tuttavuus on Atrian "härän paahtopaistilastu pehmeän pippurisella kastikkeella". Ruskistamisen jälkeen lisätään vain vettä ja ruokakermaa pakkauksessa olevan kastikkeen lisäksi ja kastike on tehty. Sitten vain ääntä kohden muusin, perunoiden tai riisin kanssa.
Tässä meinaa tulla nälkä, kun ruuasta kirjoittaa :)
Eineksiä ei tule pahemmin ostettua. Eineksistä lähinnä lihapullia. Joskus tulee ostettua tuorepakattuja pizzoja (ei kutenkaan pakastepizzoja). En nyt muista valmistajaa.Onko jotain ruokaa joka ei sulle kelpaa????
Mitä juot ruoan kanssa, vettä, maitoa, olutta, viiniä, limsaa?
Ja mihin aikaa vielä illalla syöt oikein ruokaa? uuuuuuuuuuu kirjoitti:
Juu jos mitään ei kuulu niin oot saanu sydärin tain aivoinfarktin tai jotain.
Teetkö sä muuten tossa seuraavassa vastauksessa olleen ruokarepertuaarin joka ilta vaik päivällä söisit töissä?En minä nyt koko repertuaari tee. Ilmoitin vain erilaisista ruuista mitä tulee mielellän tehtyä vaikkei mitään erityistä bravuuria olekaan. Normaalin päivittäisen työpaikkaruokailun lisäksi illalla voi mennä alas 5-6 viipaloitua ja paistettua perunaa ja niiden seurana puoli kiloa kanansiipiä. Lisäksi toki pari palaa leipää ja puolesta litrasta litraan verran maitoa. Siinä nyt yksi esimerkki.
Manta-keittäjä kirjoitti:
Onko jotain ruokaa joka ei sulle kelpaa????
Mitä juot ruoan kanssa, vettä, maitoa, olutta, viiniä, limsaa?
Ja mihin aikaa vielä illalla syöt oikein ruokaa?Ei ole pahemmin ruokaa joka ei kelpaisi. Tämä ei varmaan yllättänyt ketään :)
Ruuan kanssa menee maitoa tai sen puuttuessa sekamehua. Olutta en juo vaikka ulkomuodosta voisi niin päätellä. Vesikin toki myös käy ruuan kanssa. Ravintolassa sitten ruokajuomana joko viiniä tai siideriä veden keran. Limsaa menee lähinnä vain pizzan, kebabin tai hampparin kanssa.
Riippuu päivän pituudesta, että kuinka myöhään tulee pahimmillaan laitetttua ruokaa. Työmatkalta tullessa voin ihan hyvin laittaa ruokaa vielä klo 23 aikoihin ja syödä vielä puoliltaöin :)- Mikä teitä vaivaa?
kotleetti kirjoitti:
En ollut mäkeä laskemassa enkä kummilasten kanssa. Kummilapset nyt mahtuvat vielä jotenkin polvelle.
En ole enää moneen vuoteen yrittänyt mahtua pulkkaan :) Ei taitaisi pulkka kestää kuormitusta :) Viimeisimmästä kerrasta liukurillakin on 8 tai 9 vuotta.
En ollut bilettämässäkään.Ihan sairaita noi kyselyviestit, missä samalla pilkataan Kotleettia. Tosi törkeitä ootte ihmiset! Viestien sisällöistä voisi kuvitella, että suurin osa kyselijöistä on jotain 15-vuotiaita. Vielä huolestuttavampaa on se jos oikeasti aikuisia ihmisiä kiinnostaa noin paljon miten mahtuu mahan kaa autoon ja mitä on syöny iltapalaksi.
Kyllä voi tältä sivustolta huomata millasia ihmisiä suurin osa suomalaisista on. Aina vaan mielessä muitten makkarat tai niiden puute.
Hankkikaa elämä!
Mitä nyt oon näitä kotleetin viestejä lukenu ni vaikuttaa todella fiksulta henkilöltä. Ei teiän ihmiset tarvi paasata "voi voi, kun saat infarktin". Eiköhän Kotleetti itse tiedosta kaikki nämä asiat ilman paasaustakin. Ai niin, mutta pitäähän huonoitsetuntosen suomalaisen jollakin tavalla päästä pätemään.
Antakaa jo olla ja tutkikaa niitä omia vartaloitanne peilistä vaihteeks... - Zorin
Mikä teitä vaivaa? kirjoitti:
Ihan sairaita noi kyselyviestit, missä samalla pilkataan Kotleettia. Tosi törkeitä ootte ihmiset! Viestien sisällöistä voisi kuvitella, että suurin osa kyselijöistä on jotain 15-vuotiaita. Vielä huolestuttavampaa on se jos oikeasti aikuisia ihmisiä kiinnostaa noin paljon miten mahtuu mahan kaa autoon ja mitä on syöny iltapalaksi.
Kyllä voi tältä sivustolta huomata millasia ihmisiä suurin osa suomalaisista on. Aina vaan mielessä muitten makkarat tai niiden puute.
Hankkikaa elämä!
Mitä nyt oon näitä kotleetin viestejä lukenu ni vaikuttaa todella fiksulta henkilöltä. Ei teiän ihmiset tarvi paasata "voi voi, kun saat infarktin". Eiköhän Kotleetti itse tiedosta kaikki nämä asiat ilman paasaustakin. Ai niin, mutta pitäähän huonoitsetuntosen suomalaisen jollakin tavalla päästä pätemään.
Antakaa jo olla ja tutkikaa niitä omia vartaloitanne peilistä vaihteeks...Ihmettelen kuule ihan samaa! Saatanan läskinatsi(t).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1383329Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2732869Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html2251818Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j641758- 631729
- 581445
Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa831289Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä781252Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M3261163Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi391062