Alempana ketju, jossa keskustellaan ns laastarisuhteesta, alistamisesta jne.
Jotta en aja sitä ketjua harharaiteille, avaan erillisen ketjun.
Siis: te oikeasti hyvät miehet että ehkä kohtaa alistavia miehiä. Te toivotte että kohtaatte naisen jolla on elämä hanskassa ja joka voisi teidän kanssa yhdessä kehittää yhteistä elämää, tasa-arvoisina. Jos rakkaus osuu kohdalle, saatatte silti rakastua naiseen, jolla on elämässä paljon paikattavaa tapaamishetkellä. Te valitsette naisen silloin tämän elämäntilanteesta huolimatta ja aidosti tuette ja toivotte että nainen eheytyy pian ja se tasa-arvoinen, kahden ehjän ihmisen suhde pääsee alkamaan kunnolla.
Alistajamies ei ole ehjä, hän etsii etsimällä heikkoja (heikoiksi kokemiaan naisia) ja sitten ns armollisesti ottaa heidät huomaansa, mutta samalla murtaa itsetuntoa ja alistaa naista enenevästi.
Ns hyvä mies ilahtuu jos kohtaa naisen, jonka elämä on hallinnassa. Alistajamiehelle moinen on pelottavaa.
Alistava mies
16
1022
Vastaukset
ku nainen väkisin yrittää olla tasavertainen ja syyttää sit miestä alistamisesta. Kaikki on vaan sellaista kilpailua "Enkös minä ollukki aika taitava tuossa ja tuossa"
JA toinen juttu, miks pitää alkaa suhteeseen ku kaikki ei oo kohillaan?
Mikä sulla sit varsinaisena ongelmana/pointtina tässä on? En oikeen saa urakkaa...- tärkeää asiaa
viestissä mun mielestä. Naiset joutuvat kokemaan väkivaltaa ym tuollaisilta miehiltä. Täytyy osata varoa. Toi sun pointti taas oli vaan suht normaalin ihmisen käytöksestä eikä puhu mitään alistamisesta mitään. Ei liity siis asiaan.
Eikä sille aina voi mitään jos rakastuu väärään aikaan. Pitäiskö vaikka siks hylätä hyvä mies et on just mummo kuollu tai jotain vastaavaa. Rakkaus ei aina katso aikaa ja paikkaa. Se on sit oma asia kuinka osaa hoitaa asiansa kuntoon ja samalla parisuhdetta. Toiset siihen pystyy ja toiset ei. Mut kun on haavoittunut, niin täytyy olla varovainen. Opa arviointi ei aina pelaa. - random_N
"Entäs sit ku nainen väkisin yrittää olla tasavertainen ja syyttää sit miestä alistamisesta."
En ole varma tuleeko mieleen sellainen tilanne jota tarkoitat... Että nainen näennäisesti vaatii että mies kohtelee häntä tasaveroisena mutta sitten kuitenkin naisen pitäisikin saada joitakin etuja tai hän leimaa miehen sovinistiksi?
Niissä tilanteissa minusta naisella on kasvamista tai omassa itsetunnossa ongelmaa, hän ei luota että oikeasti kelpaa sellaisena kuin on vaan pätee tai suorittaa suhteessa ja tuijottaa mekaanisesti "tasa-arvoa".
Esimerkki: mies on naisen mielestä alentuva jos pelaa löysästi naista vastaan sulkista, mutta kilpailuhimon sokaisema tunteeton rakastamaton "hirviö" jos onkin naista parempi...
"miks pitää alkaa suhteeseen ku kaikki ei oo kohillaan?"
Tähän minun mielipiteeni on että hyvä suhde voi alkaa vaikka toisella ei ole tilanne kunnossa alussa, kunhan kumpikaan ei hakeudu suhteeseen sen ongelman TAKIA vaan siitä HUOLIMATTA. Eli jos vaikka nainen on se jolla on ongelmia: hän ei oleta että sihde ratkaisee ongelmat vaan selvii niitä itse. Ja mies haluaa suhteeseen sen naisen kanssa, ei etsi haurasta kukkaa jonka elämässä saa olla herra ja hidalgo.
On minusta hyvä jos elämäntilanne on tasapainossa, kun suhde alkaa, mutta se ei toisaalta mitään takaa eikä häikät estä jos on rehellisyyttä ja aitoa sitoutumista.
Laastarisuhdehengessä aloitettuja suhteita en hyväksy, jos ei peli ole selvä kaikille. Pitkän kuivan suhteen jälkeinen seksisuhde on esimerkiksi ok jos myös se seksikumppai tietää missä mennään. Ketään ei saisi käyttää laastarina niin, että se toinen luulee olevansa ihan oikeassa, pitkäksi tarkoitussa suhteessa.
Ison mullistuksen tai kriisin jälkeen on hyvä katsella maailmaa yksin, mutta joskus se rakkaus näyttää iskevän ja homma toimii vaikka ennuste alussa olisi huono.
Puhunko ihan eri asiasta kuin sinä? random_N kirjoitti:
"Entäs sit ku nainen väkisin yrittää olla tasavertainen ja syyttää sit miestä alistamisesta."
En ole varma tuleeko mieleen sellainen tilanne jota tarkoitat... Että nainen näennäisesti vaatii että mies kohtelee häntä tasaveroisena mutta sitten kuitenkin naisen pitäisikin saada joitakin etuja tai hän leimaa miehen sovinistiksi?
Niissä tilanteissa minusta naisella on kasvamista tai omassa itsetunnossa ongelmaa, hän ei luota että oikeasti kelpaa sellaisena kuin on vaan pätee tai suorittaa suhteessa ja tuijottaa mekaanisesti "tasa-arvoa".
Esimerkki: mies on naisen mielestä alentuva jos pelaa löysästi naista vastaan sulkista, mutta kilpailuhimon sokaisema tunteeton rakastamaton "hirviö" jos onkin naista parempi...
"miks pitää alkaa suhteeseen ku kaikki ei oo kohillaan?"
Tähän minun mielipiteeni on että hyvä suhde voi alkaa vaikka toisella ei ole tilanne kunnossa alussa, kunhan kumpikaan ei hakeudu suhteeseen sen ongelman TAKIA vaan siitä HUOLIMATTA. Eli jos vaikka nainen on se jolla on ongelmia: hän ei oleta että sihde ratkaisee ongelmat vaan selvii niitä itse. Ja mies haluaa suhteeseen sen naisen kanssa, ei etsi haurasta kukkaa jonka elämässä saa olla herra ja hidalgo.
On minusta hyvä jos elämäntilanne on tasapainossa, kun suhde alkaa, mutta se ei toisaalta mitään takaa eikä häikät estä jos on rehellisyyttä ja aitoa sitoutumista.
Laastarisuhdehengessä aloitettuja suhteita en hyväksy, jos ei peli ole selvä kaikille. Pitkän kuivan suhteen jälkeinen seksisuhde on esimerkiksi ok jos myös se seksikumppai tietää missä mennään. Ketään ei saisi käyttää laastarina niin, että se toinen luulee olevansa ihan oikeassa, pitkäksi tarkoitussa suhteessa.
Ison mullistuksen tai kriisin jälkeen on hyvä katsella maailmaa yksin, mutta joskus se rakkaus näyttää iskevän ja homma toimii vaikka ennuste alussa olisi huono.
Puhunko ihan eri asiasta kuin sinä?mitäpä tuohon enää lisäämään, se on aika pitkälle ku miun suusta.
Nii ongelmasta huolimatta suhteeseen hakeutuminen. Mut se kyllä väkisinki vääntää suuhteen tietyllä tavalla kieroon... Ei siinä mitään, onhan se ihan ymmärrettävää, että jos toisella ei kaikki asiat oo kohdillaan niin tietysti toista tuetaan ja kannustetaan, mut miltä sen sit pitää tuntuu ku jotain masennusta, tai traumaa käsitellään yhdessä. Omalla kohdalla se on sillon kaikkee muuta ku tasavertaista vaikka suhde olis mitenkä "tasavertainen" niin siltiki toinen on sillon vahvempi ja toisen heikkoina hetkinä onhan se luonnollista että omat tarpeet siirretään taka-alalle...
Sit ku alkaa tuntua että toinen on nostettu jaloilleen, itsetunto paikattu... ei siis millään ripustautumisella toiseen vaan oikeesti korjattu, niin sitpä halutaanki erota... Miltä sen pitäs tuntuu? pitäskö siinä sit yrittää vaan ymmärtää.- käyttää hyväksi
Frederico kirjoitti:
mitäpä tuohon enää lisäämään, se on aika pitkälle ku miun suusta.
Nii ongelmasta huolimatta suhteeseen hakeutuminen. Mut se kyllä väkisinki vääntää suuhteen tietyllä tavalla kieroon... Ei siinä mitään, onhan se ihan ymmärrettävää, että jos toisella ei kaikki asiat oo kohdillaan niin tietysti toista tuetaan ja kannustetaan, mut miltä sen sit pitää tuntuu ku jotain masennusta, tai traumaa käsitellään yhdessä. Omalla kohdalla se on sillon kaikkee muuta ku tasavertaista vaikka suhde olis mitenkä "tasavertainen" niin siltiki toinen on sillon vahvempi ja toisen heikkoina hetkinä onhan se luonnollista että omat tarpeet siirretään taka-alalle...
Sit ku alkaa tuntua että toinen on nostettu jaloilleen, itsetunto paikattu... ei siis millään ripustautumisella toiseen vaan oikeesti korjattu, niin sitpä halutaanki erota... Miltä sen pitäs tuntuu? pitäskö siinä sit yrittää vaan ymmärtää.ei miestä joka nostaa naisen vaikeuksista... hän vaan käyttää vaikeuksia hyväkseen.
tärkeää asiaa kirjoitti:
viestissä mun mielestä. Naiset joutuvat kokemaan väkivaltaa ym tuollaisilta miehiltä. Täytyy osata varoa. Toi sun pointti taas oli vaan suht normaalin ihmisen käytöksestä eikä puhu mitään alistamisesta mitään. Ei liity siis asiaan.
Eikä sille aina voi mitään jos rakastuu väärään aikaan. Pitäiskö vaikka siks hylätä hyvä mies et on just mummo kuollu tai jotain vastaavaa. Rakkaus ei aina katso aikaa ja paikkaa. Se on sit oma asia kuinka osaa hoitaa asiansa kuntoon ja samalla parisuhdetta. Toiset siihen pystyy ja toiset ei. Mut kun on haavoittunut, niin täytyy olla varovainen. Opa arviointi ei aina pelaa.Sitä mie kaipaan, jos kokee että ei pysty hoitamaan itteesä ja parisuhdetta yhtäaikaa niin miks sit heittäytyy siihen parisuhteeseen kun oma arviointi ei pelaa.
- random_N
Frederico kirjoitti:
mitäpä tuohon enää lisäämään, se on aika pitkälle ku miun suusta.
Sit ku alkaa tuntua että toinen on nostettu jaloilleen, itsetunto paikattu... ei siis millään ripustautumisella toiseen vaan oikeesti korjattu, niin sitpä halutaanki erota... Miltä sen pitäs tuntuu? pitäskö siinä sit yrittää vaan ymmärtää.Minusta ei suhde ole terapiaa tms, siis se normaali arki ja elo voi olla terapeuttista, mutta ei kumppanina oloon kuuluu ainakaan automaattisesti asioiden puiminen. Toki on hyvä kertoa tilanne ja ajoittain jutella missä mennään. Viisautta on kuitenkin hoitaa varsinaiset hoitojutut toisaalla.
Miten pitäisi suhtautua jos toinen käyttää ensin terapeuttina ja sitten jättää?
Minua vituttaisi.
Yrittäisin oppia sen, etten enää uudessa suhteessa lähtisi terapiatyyppisiin juttuihin. Lisäksi yrittäisin säilyttää luottamuksen. - mut ehkä
Frederico kirjoitti:
Sitä mie kaipaan, jos kokee että ei pysty hoitamaan itteesä ja parisuhdetta yhtäaikaa niin miks sit heittäytyy siihen parisuhteeseen kun oma arviointi ei pelaa.
sitä haluaa uskoa et parisuhteeseen pystyis kuitenkin. joskus se jopa toimii, jos osaa omat ongelmat hoitaa itse. lisäksi jopa avioliitossa toiselle voi tulla ongelmia. pitäiskö sit erota? mut hyväksikäyttäjä etsii ongelmaisia alistaakseen. saa toisen uskomaan et suhde voi toimia ongelmista huolimatta.
mut ehkä kirjoitti:
sitä haluaa uskoa et parisuhteeseen pystyis kuitenkin. joskus se jopa toimii, jos osaa omat ongelmat hoitaa itse. lisäksi jopa avioliitossa toiselle voi tulla ongelmia. pitäiskö sit erota? mut hyväksikäyttäjä etsii ongelmaisia alistaakseen. saa toisen uskomaan et suhde voi toimia ongelmista huolimatta.
jos parisuhteessa oleville tulee ongelmia, kun alkaa parisuhteeseen siks ku on ongelmia.
käyttää hyväksi kirjoitti:
ei miestä joka nostaa naisen vaikeuksista... hän vaan käyttää vaikeuksia hyväkseen.
joidenki on käytävä sellanenki elämä läpi että oppii jotain...
- Että....
Mä toivon toki hyvää hyvyyttäni (jota mussa toivottavasti on) että kaikilla menis hyvin. Mut mulla ei mee, en usko miehenä että musta kukaan nainen jolla on ns. "elämä hanskassa" voisi kiinnostua - ja tuntisin sellaisen kanssa todellakin epäsuhtaa. Ja siis miksi kiinnostuisi? Liian vähän ongelmia elämässä ja haluaa murehtia mua tai koittaa fiksailla itsetuntoani tai muita puutteita?
Heikommassa näen yksinkertaisesti jonkun jonka kanssa mä voisin olla oma itseni, olla tasa-arvoinen ja suvaita sitä toista ongelmineen. Kenties se siitä sitten muuttuisi molemmilla paremmaksi.
Onks tää nyt alistava syy? Mun kanssa elämä ei ole yksioikoista ja toimivaa, mä vaadin "käsittämättömiä" asioita ja muhun on helppo turhautua jos on tottunut että asiat sujuu helposti.
"Ns hyvä mies ilahtuu jos kohtaa naisen, jonka elämä on hallinnassa."
Jos olis nainen jonka koen olevan elämänsä hallussa ja joka oikeasti tykkää musta sellaisena kuin olen olis se lottovoitto. Mutta mä epäilen että nainen jolla on elämä halussa odottaa että toisellakin on. Tällöin siis näiden naisten tapaaminen on omalla tavallaan lannistavaa, "taas tommonen, mut ei toi mua kuitenkaan halua.". Se että nainen ei ole ihan niin vahva on jotenkin lohduttavaa ja inhimillistä ja siitä tulee olo että tossa on joku joka vois ymmärtää muakin.
Mut mä olenkin huono / paha mies kun en ole hyvä.- on paha
jos vaadit käsittämättömiä niin olet rasite naiselle. eli tuskin suhde toimii.
- Että....
on paha kirjoitti:
jos vaadit käsittämättömiä niin olet rasite naiselle. eli tuskin suhde toimii.
Mä sanoin niin, ei tarvi toistaa.
- scale
pätee naisiinkin.
Edelleenkin olen sitä mieltä, että jos suhde alkaa tuntumaan paskalta itsestä ja tuntuu että puhuminenkaan ei auta, tai ittee ei edes huvita lätistä, niin eikun eri suuntiin.
Elämä on liian lyhyt roikkuilla. - zisel
sen yhen tyypin kanssa tossa viime joulun tienoilla. Viimeviikonloppuna kun oltiin sen kämpillä niin otti mun repun ja löi mua 2 kertaa sillä päähän ja sitten kädellänsä vasempaan silmäkulmaan niin että näin vähän aikaa valkosia tähtiä. Aivan sairas tyyppi. Edelleen roikkuu perässä mutta eiköhän se kohta oivalla etten oikeesti enää sen kanssa halua olla. Viimeks eilen huusin sille puhelimeen että "sairas mulkku" ja pistin luurin kiinni. On se sitkee...
että erottelit nuo kaksi eri miestyyppiä. Koska ei voida sanoa, että jos rakastut heikoilla olevaan ihmiseen, olet yhtäkuin narsisti ja hyväksikäyttäjä.
Oli rakastujana sitten mies tai nainen.
Mutta tokihan näitä alistajiakin on. Valitettavasti.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell2786205Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss643248- 2002981
Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa242407- 731827
- 1461582
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a1961539Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1631491Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?1121428- 881343