Kertokaa mulle please tonnikalalasagnen ohje!!
En löydä mistään...
Tonnikalalasagne
5
1555
Vastaukset
- santtu
Ostat knorrin lasganepaketin kaupasta sipulin paprikan juustoo ja olliiveita. Sitte ruskitat pikkasen aikaa sipulia ja paprikaa ja lyöt joukkoon läjän oliviitai ja tonnikalan ja vielä hitusen aikaa kypsyttelet. Ja mausteita kanssa kovasti joukkoon vaikka siinä paketissa tulee jonkun verran mutta silti.
Sitte seuraat paketin ohjeita. Eli sekottelet maitoo ja paketin mausteseoksen toisiinsa johon täräytät joukkoon just tekemäsi tonnikalasotkun ja siihen voi vielä extrajuustoo tempasta joukkoon. Sitte taas ohjeen mukaan ladot vuokaan soosia ja levyjä vuorotellen ja pinnalle juustua.
Sitte laitat 30 minuutiks uuniin, jonka jälkeen sammutat uunin ja annat herkun muhia vielä vajaa puol tuntia tai niin kauan ku maltat aan oottaa, joku kansi kannattaa kyllä laittaa siinä vaiheessa ehkäpä.
Tulee äärrimmäisen hyvää.- mns<
Riittääkö vain että laittaa pelkkää tonnikalaa
jauhelihan tilalle? Paljonko siihen nyt tuleekaan
sitten jauhelihaa...mä en hirveenä tykkää käyttää
kasviksia ruuissa. Enkä mausteitakaan kauheena.
- Ellu
Lasagne levyjen tilalla voi käyttää myös makaronia, kuviomakaronit on erityisen hyviä tässä..
Elikkästä, ohje noin 4:lle
Tonnikala kastike:
2prk tonnikalaa( öljyssä tai vedessä)
1 sipuli
1-2 valkosipulinkynttä ( maun mukaan)
1prk tomaattipyree tai 1 prk tomaattimurska
( jos käyttää murskaa voi käyttää esim valkosipulilla maustettua niin ei tarttee laittaa muuta valkosipulia)
3rkl vehnäjauhoja
Vettä
mustapippuria
( tabascoa)
suola
Sipuli ja valkosipuli freesataan kevyesti pannulla. Tonnikala, tomaattipyree ja vehnäjauhot lisätään ja annetaan hetken aikaa kypsyä ennen nesteen lisäämistä. Nestettä saa olla sen verran että kastike on aika paksua. ota huomioon että kastike sakenee kun vehnäjauhot kypsyvät. vehnäjauhojen kypsymis aika on noin 10 min.
Mausta. Kastikkeen suurustaminen ei kuitenkaan ole pakollista. Silloin siis jätetään vehnäjauhot ja vesi(neste) pois.
Vaalea kastike:
70g margariini
70g(n.1 1/4dl) vehnäjauho
1L maito tai kalaliemi
150g Sulatejuustoa( maun mukaan, itse suosin maustamatonta)
tilli
suola
(sitruunamehu)
Pinnalle: Juustoraastetta
Sulata margariini kattilassa ja lisää vehnäjauhot. Älä anna ruskistua. Lisää neste voimakkaasti koko ajan vatkaten. Jos kastike kokkaroituu siivilöi ja lisää hieman nestettä.
Anna kiehua noin 10 min. lisää sulatejuusto ja mausta.
Lado lasagne levyjä ja kastikkeita voideltuun uunivuokaan kerroksittain. Ripottele päälle juustoraastetta ja kypsennä 225-250 asteessa noin 40 minuuttia. Anna jäähtyä hetken aikaa folion tai kannen alla. Ja sit eiku syömään!
Lisäksi voi tarjota raikasta vihreää salaattia ja vaikkapa Chileläistä Lune Negra Sauvignon Blanc valkoviiniä ;)- Ellu
Se on Luna Negra Sauvignon Blanc eikä Lune.. HIeman kirjoitus häirää..
- kmovsh
Kiitos Ellu. Toi on kyllä hyvä setti. Virittelin ohjetta sillä tavalla, että hankin fisut valmiiksi säilöttynä tomaattikastikkeessa. Tilli ja sitruunamehu sopi todella hyvin tähän.
Lisäksi olen tehnyt lasset aina niin, että olen valmistanut kaiken valmiiksi edellisenä iltana. Yön yli lasse on saanut muhia liemissään. Seuraava päivänä lasse uuniin ja homma on itkua vaille valmis ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654196
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363482Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162893Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342729En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142532Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102134IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121226Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1491167- 801016