kertokaa hyvät ystävät että voiko kuolleisiin sieluihin ottaa yhteyttä. Tiedän että Raamatun mukaan ei saisi tehdä niin.
Minulta kuoli kaksi veljeä viime vuonna, toinen helmikuussa ja toinen marraskuussa ja nyt olen aivan ihmeissäni koska näin jo unessa etukäteen että kaksi hammasta lähti kerralla ja aina meidän suvussa ne ovat merkinneet kuolemaa.
Onko teillä vastaavanlaisia kokemuksia, jos on niin kertokaa ja jos ei muilla niin Arietta vastaa aina!
SAAKO OTTAA YHTEYTTÄ
61
2045
Vastaukset
- toki toki
Saa toki, mutta kuolleet eivät vastaa, vaan demonit, jotka ovat hyviä matkimaan ja tietämään ihmisistä riittävän paljon.
Aritta on eri mieltä, mutta usko kumpaa haluat.- Aritta
Mutta minkäpä sinä voit sille että tuollainen oppi on isketty ihmisten kalloon.
- toki toki
Aritta kirjoitti:
Ei ole isketty kalloon, vaan tieto tulee omasta vahvasta kokemuksesta.
Sinun älyllä ja tiedoilla sitä ei voi tajuta. - Aritta
toki toki kirjoitti:
Ei ole isketty kalloon, vaan tieto tulee omasta vahvasta kokemuksesta.
Sinun älyllä ja tiedoilla sitä ei voi tajuta.muunlaista vastausta en odottanutkaan.
- ..PARKA !
Aritta kirjoitti:
Kuinkahan kauan sinä 'potkit tutkainta vastaan' noine 'oppeinesi'??!
- Aritta
..PARKA ! kirjoitti:
Kuinkahan kauan sinä 'potkit tutkainta vastaan' noine 'oppeinesi'??!
Vain uskovaiset luulevat niin. Eikä minulla ole mitään oppeja.
- Aritta
Ja mitään demoneita ei ole joten ole huoletta.
Veljesi ovat rajan takana ja haluavat mielellään näyttää sinulle että he voivat hyvin ja että kuolemaa ei ole.- aloittaja
Kiitoksia teille kaikille vastauksistanne.
En kyllä vieläkään tiedä voiko ottaa yhteyttä kuolleisiin veljiini ja mitä tapahtuu jos jotenkin yritän ottaa yhteyttä?
Luulen niin että JUMALA antaa vaikka unessa tulla heidät minun luokseni ja kertoa mitä heillä on sanottavaa. Olen muuten nähnyt ns. "merkkejä" eli tähtiä tai jonkinlaisia valoilmiöitä ilmestyy näkökenttään tai huoneeseen jossa olen ja silloin tulee lämmin tunne että nyt joku haluaa kertoa minulle jotain.
Pitäkää vaikka kuinka hulluna minua mutta näin on! - Aritta
aloittaja kirjoitti:
En kyllä vieläkään tiedä voiko ottaa yhteyttä kuolleisiin veljiini ja mitä tapahtuu jos jotenkin yritän ottaa yhteyttä?
Luulen niin että JUMALA antaa vaikka unessa tulla heidät minun luokseni ja kertoa mitä heillä on sanottavaa. Olen muuten nähnyt ns. "merkkejä" eli tähtiä tai jonkinlaisia valoilmiöitä ilmestyy näkökenttään tai huoneeseen jossa olen ja silloin tulee lämmin tunne että nyt joku haluaa kertoa minulle jotain.
Pitäkää vaikka kuinka hulluna minua mutta näin on!Henget ovat valopilkkuja, kuin timantteja. Hehän ovat vain valoa nyt.
Ja unissa he käyvät luonamme kun tarvitsemme heitä.
Et ole lainkaan hullu vaan normaalimpi kuin moni muu. :-) - etsivä löytää
aloittaja kirjoitti:
Pitäkää vaikka kuinka hulluna minua mutta näin on!Älä kuuntele noita demoneilla ja helvetin tulella pelottelijoita.
Sydämessäsi tunnet mikä on oikein!
Unessa minullekin on kuollut ilmestynyt, eikä kuulkaa ollut mitään pirullista mukana. Vain hymyä ja valoa.
Ja ihan vaan Jumalan pelossa oleville haluan sanoa, EI tarvitse kommentoida tähän, olen jo huomannut teidän sanavalikoimanne.
Toivon, että pikkuhiljaa ihmiset alkaisivat heräillä, ja tajuaisivat, että Jumalan valtakunta on meissä itsessämme ja kaikkialla. Emme/ette vain sitä näe eläessämme maallisessa "harhassa".
Onnea sinulle. - Vartijoitsija
aloittaja kirjoitti:
Pitäkää vaikka kuinka hulluna minua mutta näin on!missään tapauksessa ottaa yhteyttä henkivaltoihin muuten joutuu niiden uhriksi, valtaani, minäkin aikanaan jouduin. Minun tehtävänäni on VAROITTAA. Hirveä prosessi päästä hulluuden kokemuksista pois. Ainoastaan pitkän uuvuttavan taistelun jälkeen pääsi Jeesuksen nimen avulla niistä vapaaksi!!Täälläkin käydään valtataistelu ja tämä Aritta yrittää nyt eksyttää viattomien sielun.
- Aritta
Vartijoitsija kirjoitti:
missään tapauksessa ottaa yhteyttä henkivaltoihin muuten joutuu niiden uhriksi, valtaani, minäkin aikanaan jouduin. Minun tehtävänäni on VAROITTAA. Hirveä prosessi päästä hulluuden kokemuksista pois. Ainoastaan pitkän uuvuttavan taistelun jälkeen pääsi Jeesuksen nimen avulla niistä vapaaksi!!Täälläkin käydään valtataistelu ja tämä Aritta yrittää nyt eksyttää viattomien sielun.
haastaisin sinut oikeuteen kunnianloukkauksesta. Olen saanut tarpeekseni teidän syytöksistänne.
Jos olet ollut tekemisissä destruktiivisten henkien kanssa ei se tarkoita sitä että muutkin joutuisivat samaan loukkuun.
Aina on oltava tarkkana kenen kanssa on tekemisissä. Raamattu on täynnä astraalimaailman henkien kertomuksia.
Destruktiiviset henget eivät kuitenkaan ole mitään muuta kuin onnettomia ihmishenkiä jotka ovat juuttuneet maantasolle. Demoneita ei ole.
kielletään uskoakseni juuri siksi, että huijatuksi tulemisen vaara on melko suuri. Eli 'langan-päässä' ei olekaan uskottu sielu.
- Jumalan Sana on totuus
Raamatun sana on selvä. Tämän maailman ääntä ei kannata kuulla. Kuuntele Jumalan ääntä, Jumalan Sana on totuus.
Joh 10:10 Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen[Jeesus] tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.
Lev 19:31 Älkää kääntykö vainaja- ja tietäjähenkien puoleen; älkää etsikö heitä, ettette tulisi heistä saastutetuiksi. Minä olen Herra, teidän Jumalanne.
Lev 20:6 Ja jos joku kääntyy vainaja- tai tietäjähenkien puoleen, lähtien haureudessa kulkemaan heidän jäljessänsä, sitä ihmistä vastaan minä käännän kasvoni ja hävitän hänet hänen kansastansa.
Deu 18:10 Älköön keskuudessasi olko ketään, joka panee poikansa tai tyttärensä kulkemaan tulen läpi, tahi joka tekee taikoja, ennustelee merkeistä, harjoittaa noituutta tai velhoutta,
Deu 18:11 joka lukee loitsuja, kysyy vainaja- tai tietäjähengiltä tahi kääntyy vainajien puoleen.
Deu 18:12 Sillä jokainen, joka senkaltaista tekee, on kauhistus Herralle, ja sellaisten kauhistusten tähden Herra, sinun Jumalasi, karkoittaa heidät sinun tieltäsi.
Tee parannus synneistäsi, pyydä Jeesusta Kristusta Herraksesi ja muuttamaan elämäsi ja antamaan syntisi anteeksi. Ristiinnaulitun ja ylösnousseen Herran Jeesuksen pyhässä veressä on voima. Jeesus voi muuttaa elämäsi. Tahdotko antautua Herralle Jeesukselle?
Ilm. 3:20 Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.
Joh 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. - ÙGH-OLEN PUHUNUT
Jumala valmistaa näin meitä kohtaamaan kuoleman.
Elämme ehyemmin sen johdosta.- kohtaamaan kuolema..
Siis, miten *Jumala meitä opetta kohtaamaan kuoleman*?
Mielenkiintoista, kerro! - ÙGH-OLEN PUHUNUT
kohtaamaan kuolema.. kirjoitti:
Siis, miten *Jumala meitä opetta kohtaamaan kuoleman*?
Mielenkiintoista, kerro!>>>näin jo unessa etukäteen että kaksi hammasta lähti kerralla ja aina meidän suvussa ne ovat merkinneet kuolemaa.
- kuoleman kohtaaminen
ÙGH-OLEN PUHUNUT kirjoitti:
>>>näin jo unessa etukäteen että kaksi hammasta lähti kerralla ja aina meidän suvussa ne ovat merkinneet kuolemaa.
## Ja kun saamme enne merkkejä kuolemasta kuka mitenkin, meidän sisin on jo valmistautunut kohtaamaan kuoleman, olemme valmiina ja se kuolema joka on joku läheisemme,niin
sisimpämme on valmistautunut niin se ei ole shokki enään kun se tapahtuu. ##
Ai niinkö sinä sen ajattelet? Raamatun mukaan, et ole ollenkaan valmis ottamaan kuolemaa vastaan noilla eväillä.
Sinulla tulisi olla kova hätä omaisesi ja itsesi puolesta..... "mihin minä tai omaiseni olemme menossa, kun tästä elämästä erkanemme". Se asia tulisi olla selvänä itsellesi.
Se, että saamme 'merkkejä' täältä lähdöstä etukäteen, ei tarkoita, että olisimme valmiit
'lähtöön', varsinkaan jos emme ole Jeesuksen/Jumalan omia.
Pitäkäämme 'tilivälit' lyhyinä Jumalan kanssa, SILLOIN voimme olla valmiit tulevaan 'lähtöön'. - ..lisäys..
ÙGH-OLEN PUHUNUT kirjoitti:
>>>näin jo unessa etukäteen että kaksi hammasta lähti kerralla ja aina meidän suvussa ne ovat merkinneet kuolemaa.
..Toisaalta, jos ajattelee asiaa siltä kantilta, josta ilmeisesti sitä pohdit, niin ehkä on helpompi ottaa vastaan tieto läheisen kuolemasta, kun on jo aavistus siitä.
Kuolema on kuitenkin, melkein aina, odottamaton. Mutta kuten jo edellä selvitin, se on helpompi kohdata, kun tietää, että henkilö on uskossa
'lähtenyt' täältä.
Näin olen sen itse kokenut. - ÙGH-OLEN SANONUT.
..lisäys.. kirjoitti:
..Toisaalta, jos ajattelee asiaa siltä kantilta, josta ilmeisesti sitä pohdit, niin ehkä on helpompi ottaa vastaan tieto läheisen kuolemasta, kun on jo aavistus siitä.
Kuolema on kuitenkin, melkein aina, odottamaton. Mutta kuten jo edellä selvitin, se on helpompi kohdata, kun tietää, että henkilö on uskossa
'lähtenyt' täältä.
Näin olen sen itse kokenut.Kyllä.
Jää vain ikävä ja kaipaus.
>>henkilö on uskossa
'lähtenyt' täältä. - ÙGH-OLEN SANONUT.
kuoleman kohtaaminen kirjoitti:
## Ja kun saamme enne merkkejä kuolemasta kuka mitenkin, meidän sisin on jo valmistautunut kohtaamaan kuoleman, olemme valmiina ja se kuolema joka on joku läheisemme,niin
sisimpämme on valmistautunut niin se ei ole shokki enään kun se tapahtuu. ##
Ai niinkö sinä sen ajattelet? Raamatun mukaan, et ole ollenkaan valmis ottamaan kuolemaa vastaan noilla eväillä.
Sinulla tulisi olla kova hätä omaisesi ja itsesi puolesta..... "mihin minä tai omaiseni olemme menossa, kun tästä elämästä erkanemme". Se asia tulisi olla selvänä itsellesi.
Se, että saamme 'merkkejä' täältä lähdöstä etukäteen, ei tarkoita, että olisimme valmiit
'lähtöön', varsinkaan jos emme ole Jeesuksen/Jumalan omia.
Pitäkäämme 'tilivälit' lyhyinä Jumalan kanssa, SILLOIN voimme olla valmiit tulevaan 'lähtöön'.Olen kohdannut jo kuoleman.
Ja olen valmis lähtemään,
heti kun rakkaani saapuu noutamaan.
Olen ollut koko ikäni valmis lähtemään,
"Isä" on siitä pitänyt huolen.
- zigi
No jos tiedät ettei vainajiin pidä yrittää ottaa yhteyttä, niin miksi yrittäisit?
Kuolleisiin et saa nimittän yhteyttä, vaan henkivallat vastaavat ja joudut eksyksiin.
Jumala on kieltänyt yhteydenoton vainajiin minkään kautta, koska hän tietää, että ihminen joutuu pimeyteen ja Hän on kutsunut ihmisen valoon ja totuuteen.
Vainajiin yhteydenotto vie lopulta meidät epätoivoon, koska Saatana on valheen isä.- Kilikello
Hyvä että täällä on sinunlaisia muutamia jotka ovat perillä totuudesta ja yleensä asian oikeasta laidasta.
- Aritta
Kilikello kirjoitti:
Hyvä että täällä on sinunlaisia muutamia jotka ovat perillä totuudesta ja yleensä asian oikeasta laidasta.
mikä on totuus.
- yks vaan
Palstalla on paljon esimerkkejä pimeässä tallustelevista ihmisistä. Omasta mielestään he ovat avarakatseisia tiedon jättiläisiä mutta vähänpä he tietävät.
- eetteri*
yks vaan kirjoitti:
Palstalla on paljon esimerkkejä pimeässä tallustelevista ihmisistä. Omasta mielestään he ovat avarakatseisia tiedon jättiläisiä mutta vähänpä he tietävät.
uskominen pimeää keskiaikaa.
- sitä jo
eetteri* kirjoitti:
"pimeällä" keskiajallakin! Ja paljon ennen sitäkin. Usko ei ole uskottelua tai luulottelua vaan usko on lujaa LUOTTAMUSTA, KESTÄVYYTTÄ siihen, mitä toivotaan, ojentautumista sen mukaan mikä ei näy.
Newagen kannattajat sanoisivat sitä positiiviseksi ajatteluksi. - Aritta
yks vaan kirjoitti:
Sinä olet yksi heistä, mutta onneksi hätä ei ole tämän näköinen. Kerran sinäkin vielä valaistut. :-)
- Aritta
sitä jo kirjoitti:
"pimeällä" keskiajallakin! Ja paljon ennen sitäkin. Usko ei ole uskottelua tai luulottelua vaan usko on lujaa LUOTTAMUSTA, KESTÄVYYTTÄ siihen, mitä toivotaan, ojentautumista sen mukaan mikä ei näy.
Newagen kannattajat sanoisivat sitä positiiviseksi ajatteluksi.olisikin sitä.
- puskis
sitä jo kirjoitti:
Newagen kannattajat sanoisivat sitä positiiviseksi ajatteluksi.mutta ei kaikki uskominen ole uskonnollista uskoa.
Esimerkiksi jollakin voisi olla luja luottamus/usko/toivo että ensi kesästä tulee viime kesää aurinkoisempi ja lämpimämpi.
Hänelle kesä ei kuitenkaan ole mikään jumala jota hän rukoilisi tai palvoisi muutenkaan,vaan hänellä on silloin kesäloma ja hän toivoo mukavia lomasäitä. - yks vaan
eetteri* kirjoitti:
Minusta noituus, karmat ja jälleensyntymiset on todella pimeää.
Mikä "kokemus" antaa tietoa? Tuota "kokemus" sanahan te aina hoilotatte. Jokaisella ihmisellä on kokemuksia ja niistä opittuja asioita. Miksi juuri kokemukset veisivät tälle jälleensyntymistielle???? - eetteri*
yks vaan kirjoitti:
Mikä "kokemus" antaa tietoa? Tuota "kokemus" sanahan te aina hoilotatte. Jokaisella ihmisellä on kokemuksia ja niistä opittuja asioita. Miksi juuri kokemukset veisivät tälle jälleensyntymistielle????kesäyönä niin tiedän olevani yhtä maailmankaikkeuden kanssa.
Totuuden löytäminenkin on kokemus.
Vaikka sen löytäisi kirjasta tai vanhan paljon elämää nähneen ihmisen kertomana.
Niinkuin on minulle käynyt. - Aritta
yks vaan kirjoitti:
Mikä "kokemus" antaa tietoa? Tuota "kokemus" sanahan te aina hoilotatte. Jokaisella ihmisellä on kokemuksia ja niistä opittuja asioita. Miksi juuri kokemukset veisivät tälle jälleensyntymistielle????ne eivät tuntuisi pimeältä, mutta se pelko se pelko.
- yks vaan
Aritta kirjoitti:
ne eivät tuntuisi pimeältä, mutta se pelko se pelko.
Voisitko jo selvittää mikä ihmeen pelko? Kenellä? Ettei tuo pelko olekin heijastumaa omasta pelostasi jota koetat lievittää jälleensyntymistarinoilla? Niin usein viljelet sanaa "pelko" viesteissäsi että oikein ihmetyttää ja vieläpä koetat sanoa että se on uskovaisten ominaisuus. Hölmöä.
- Aritta
yks vaan kirjoitti:
Voisitko jo selvittää mikä ihmeen pelko? Kenellä? Ettei tuo pelko olekin heijastumaa omasta pelostasi jota koetat lievittää jälleensyntymistarinoilla? Niin usein viljelet sanaa "pelko" viesteissäsi että oikein ihmetyttää ja vieläpä koetat sanoa että se on uskovaisten ominaisuus. Hölmöä.
olet uskovainen?
- esitit kysymyksen...
Aritta kirjoitti:
olet uskovainen?
..nm'lle 'yks vaan'. Hän ei vielä ole vastannut, mutta voisin omasta puolestani sen tehdä.
Katsohan, kun uskoo Jeesukseen Kristukseen ja on hyväksynyt itselleen Hänen kauttaan armahduksen synneistään, on iankaikkinen elämä Jumalan luona taattu.
Niin kauan, kun LUULEE, että on useampia elämiä täällä maan päällä, ja että itse 'valaistuu' joksikin 'jumalan' kaltaiseksi, on niin hakoteillä, kuin olla ja voi.
JEESUS on TOTUUS! Se on sinulle varmaan sanottu ennenkin. HÄN on myös TIE ja ELÄMÄ. Kun ihminen elää Hänessä, on hän oikealla tiellä. - Aritta
esitit kysymyksen... kirjoitti:
..nm'lle 'yks vaan'. Hän ei vielä ole vastannut, mutta voisin omasta puolestani sen tehdä.
Katsohan, kun uskoo Jeesukseen Kristukseen ja on hyväksynyt itselleen Hänen kauttaan armahduksen synneistään, on iankaikkinen elämä Jumalan luona taattu.
Niin kauan, kun LUULEE, että on useampia elämiä täällä maan päällä, ja että itse 'valaistuu' joksikin 'jumalan' kaltaiseksi, on niin hakoteillä, kuin olla ja voi.
JEESUS on TOTUUS! Se on sinulle varmaan sanottu ennenkin. HÄN on myös TIE ja ELÄMÄ. Kun ihminen elää Hänessä, on hän oikealla tiellä.Siis uskossa olemiseen on tietysti helvetti ja sinnehän ei kukaan halua koska se on pelottava juttu.
Minulla kun ei ole syntejä niin en ole tarvinnut mitään Jeesuksen armahdusta. Minä tiedän ettei sellaista edes tarvita. Eikä muutkaan sellaista tarvitse.
Jeesuksen sanoma oli tie, totuus ja elämä, ei hän itse. Ja elämällä tässä tarkoitetaan sitä että karmankierto loppuu kun ymmärtää Jeesuksen sanoman. - sitä jo
puskis kirjoitti:
mutta ei kaikki uskominen ole uskonnollista uskoa.
Esimerkiksi jollakin voisi olla luja luottamus/usko/toivo että ensi kesästä tulee viime kesää aurinkoisempi ja lämpimämpi.
Hänelle kesä ei kuitenkaan ole mikään jumala jota hän rukoilisi tai palvoisi muutenkaan,vaan hänellä on silloin kesäloma ja hän toivoo mukavia lomasäitä.eetteri* kirjoitti uskomisen olevan pimeää keskiaikaa. Ja tarkoitti varmaankin juuri kristinuskoa. Tähän vastasin.
Kommenttisi oli aivan turha ja asian vierestä. - uskoon
Aritta kirjoitti:
Siis uskossa olemiseen on tietysti helvetti ja sinnehän ei kukaan halua koska se on pelottava juttu.
Minulla kun ei ole syntejä niin en ole tarvinnut mitään Jeesuksen armahdusta. Minä tiedän ettei sellaista edes tarvita. Eikä muutkaan sellaista tarvitse.
Jeesuksen sanoma oli tie, totuus ja elämä, ei hän itse. Ja elämällä tässä tarkoitetaan sitä että karmankierto loppuu kun ymmärtää Jeesuksen sanoman.koskaan päässytkään, koska sinulla ei ole syntejä, joita olisit pyytänyt anteeksi. Ne synnit ovat sinun ja Jumalan välissä esteenä sille, että voisit olla Häneen yhteydessä.
Uskoon tullaan helvetin pelosta harvoin. Elämäni aikana olen kuullut hyvin harvoja kertoja helvettipelosta johtuvasta uskoontulosta. Harvinainen se on. Sinä projisoit omaa helvettipelkoa, joka sinulla oli hyvin voimakas. Teet itsestäsi narrin suorastaan, kun väität uskon tulevan pelosta. Jumala antaa uskon lahjaksi ja poistaa mahdolliset pelot. Uskossa EI olla pelosta käsin vaan syvästä ilosta ja nöyryydestä, siitä suunnattoman suuresta armosta, joka on itseä kohdannut. Se on ILOA, ei pelkoa, usko jo jääräpää! Fiksu ja sivistynyt ihminen ei määrittele toisten tuntemuksia, vaan antaa ihmisten itse määrittää omaa elämää, eikä ainakaan VÄITÄ vastaan, jos toinen sanoo ettei pelkää!! Erityisesti kun näistä asioista on jatkuvasti puhuttu, on käytöksesi aikuiselta ihmiseltä todella ala-arvoista ja moukkamaista.
Taas viestissäsi on ristiriita:
Sanot ettet synnittömyytesi vuoksi tarvitse Jeesuksen armahdusta
ja sitten toisaalta sanot että Jeesuksen sanoma oli tie, totuus ja elämä, joka elämä on karmankierron loppu. (minkä tiedon olet kyllä napannut näiltä palstoilta uskovan kirjoituksesta eli otat omia uskomuksiasi tukevia sanoja ihan lennosta mistä tahansa)
No miksi et lopeta karmankiertoasi Jeesukseen? - ..uskossaolemisesta..
Aritta kirjoitti:
Siis uskossa olemiseen on tietysti helvetti ja sinnehän ei kukaan halua koska se on pelottava juttu.
Jeesuksen sanoma oli tie, totuus ja elämä, ei hän itse. Ja elämällä tässä tarkoitetaan sitä että karmankierto loppuu kun ymmärtää Jeesuksen sanoman.Väität:
# Jeesuksen sanoma oli tie, totuus ja elämä, ei hän itse. #
-----------
Jeesuksen omat sanat Joh.14:6 "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani".
##Minulla kun ei ole syntejä niin en ole tarvinnut mitään Jeesuksen armahdusta.##
.................
Toteatko tuon vitsinä? Nimittäin, joka väittää olevansa synnitön, hän on valhettelija, sanotaan Pyhässä Kirjassa.
Sanohan, milloin aijot katsoa itseäsi peilistä ja ihan rehellisesti kysyä itseltäsi:
" Onko totta, etten KOSKAAN ole sanoin, teoin tai ajatuksin rikkonut ketään vastaan, eli rikkonut Jumalaa vastaan? Olenko todellakin
'pyhimys'?" - Aritta
uskoon kirjoitti:
koskaan päässytkään, koska sinulla ei ole syntejä, joita olisit pyytänyt anteeksi. Ne synnit ovat sinun ja Jumalan välissä esteenä sille, että voisit olla Häneen yhteydessä.
Uskoon tullaan helvetin pelosta harvoin. Elämäni aikana olen kuullut hyvin harvoja kertoja helvettipelosta johtuvasta uskoontulosta. Harvinainen se on. Sinä projisoit omaa helvettipelkoa, joka sinulla oli hyvin voimakas. Teet itsestäsi narrin suorastaan, kun väität uskon tulevan pelosta. Jumala antaa uskon lahjaksi ja poistaa mahdolliset pelot. Uskossa EI olla pelosta käsin vaan syvästä ilosta ja nöyryydestä, siitä suunnattoman suuresta armosta, joka on itseä kohdannut. Se on ILOA, ei pelkoa, usko jo jääräpää! Fiksu ja sivistynyt ihminen ei määrittele toisten tuntemuksia, vaan antaa ihmisten itse määrittää omaa elämää, eikä ainakaan VÄITÄ vastaan, jos toinen sanoo ettei pelkää!! Erityisesti kun näistä asioista on jatkuvasti puhuttu, on käytöksesi aikuiselta ihmiseltä todella ala-arvoista ja moukkamaista.
Taas viestissäsi on ristiriita:
ja sitten toisaalta sanot että Jeesuksen sanoma oli tie, totuus ja elämä, joka elämä on karmankierron loppu. (minkä tiedon olet kyllä napannut näiltä palstoilta uskovan kirjoituksesta eli otat omia uskomuksiasi tukevia sanoja ihan lennosta mistä tahansa)
No miksi et lopeta karmankiertoasi Jeesukseen?mutta sitten kun jätin uskonasiat ymmärsin myös että synnit olivat vain kuvittelua ja Jumalan pelkoa.
Minulla ei ole ollut helvetin pelkoa ikinä koska en ole sitä oikeastaan edes ajatellut, sen sijaan minulla oli saatanan pelko ja sen vuoksi tiedän mistä puhun. Nyt minä en sellaista pelkää koska tiedän enemmän. Pelot vähenevät kun tieto kasvaa.
Uskonnot kuitenkin perustuvat pelkoon. Usko tai älä usko. Koska on vain kaksi mahdollisuutta kristinuskon mukaan, taivas tai helvetti. Jos ei kristinusko perustuisi pelkoon ei helvetistä puhuttaisi yhtään mitään vaan vain Jumalan rakkaudesta.
Tajuan myös että uskossa olevat ovat onnellisia, mutta mikä olisi vaihtoehto?
"Taas viestissäsi on ristiriita:
No miksi et lopeta karmankiertoasi Jeesukseen?"
Jeesuksen sanoman seuraaminen ei ole mikään armahtamisen saaminen vaan kun sen sanoman ymmärtää tietää mihin ollaan matkalla ja se on ykseyteen. Ei helvettiin tai taivaaseen.
Karmankierron lopettaminen ei ole ihan niin helppo asia kuin luulet. Eikä se ainakaan lopu Jeesukseen. :-) Olemme kaikki tällä palstalla olijat muutaman elämän päässä siitä. Uskovaiset vielä kauempana kuin me muut. :-)
Kai olet tajunnut että kokemalla kehitymme.
Ja en tosiaankaan ole napannut täällä olevilta uskovaisilta mitään. Ovatko he tosiaan kirjoittaneet karmankierrosta? :-)
Olen ihan itseoppinut näissä henkisissä jutuissa.
No, onhan hyvä juttu että sinä osaat käyttäytyä sivistyneesti, ainakin sanavarastosi on tosi sivistynyttä. - Aritta
..uskossaolemisesta.. kirjoitti:
Väität:
# Jeesuksen sanoma oli tie, totuus ja elämä, ei hän itse. #
-----------
Jeesuksen omat sanat Joh.14:6 "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani".
##Minulla kun ei ole syntejä niin en ole tarvinnut mitään Jeesuksen armahdusta.##
.................
Toteatko tuon vitsinä? Nimittäin, joka väittää olevansa synnitön, hän on valhettelija, sanotaan Pyhässä Kirjassa.
Sanohan, milloin aijot katsoa itseäsi peilistä ja ihan rehellisesti kysyä itseltäsi:
" Onko totta, etten KOSKAAN ole sanoin, teoin tai ajatuksin rikkonut ketään vastaan, eli rikkonut Jumalaa vastaan? Olenko todellakin
'pyhimys'?"on vain uskovaisten mielestä pyhä. Minulle se on vain kirja. Joka on moneen kertaan vääristelty.
Olen tosiaan synnitön ja niin kaikki muutkin ovat. Virheitä voimme tehdä mutta ei syntiä. Ja sitten tietysti voidaan kysyä mitä synti on.
#" Onko totta, etten KOSKAAN ole sanoin, teoin tai ajatuksin rikkonut ketään vastaan, eli rikkonut Jumalaa vastaan? Olenko todellakin
'pyhimys'?"#
Ensiksikin, kiitos uudesta nimestä "pyhimys". Mukavampi kuin moukka, jääräpää, typerys jne.
Vastaus kysymykseen, tietenkin olen. Kukaan ihminen ei ole täydellinen, en edes minä. :-) - 'pyhimys'?????????????
Aritta kirjoitti:
on vain uskovaisten mielestä pyhä. Minulle se on vain kirja. Joka on moneen kertaan vääristelty.
Olen tosiaan synnitön ja niin kaikki muutkin ovat. Virheitä voimme tehdä mutta ei syntiä. Ja sitten tietysti voidaan kysyä mitä synti on.
#" Onko totta, etten KOSKAAN ole sanoin, teoin tai ajatuksin rikkonut ketään vastaan, eli rikkonut Jumalaa vastaan? Olenko todellakin
'pyhimys'?"#
Ensiksikin, kiitos uudesta nimestä "pyhimys". Mukavampi kuin moukka, jääräpää, typerys jne.
Vastaus kysymykseen, tietenkin olen. Kukaan ihminen ei ole täydellinen, en edes minä. :-)Kirjoitat:
< Olen tosiaan synnitön ja niin kaikki muutkin ovat. Virheitä voimme tehdä mutta ei syntiä. Ja sitten tietysti voidaan kysyä mitä synti on.>
........................
KYSYMYS: "Onko totta, etten KOSKAAN ole sanoin, teoin tai ajatuksin rikkonut ketään vastaan, eli rikkonut Jumalaa vastaan?"
#Vastaus kysymykseen, tietenkin olen. Kukaan ihminen ei ole täydellinen, en edes minä.#
............................
Aika ristiriitaista! Noihin edelläoleviin toteamuksiisi vastaus on:
'Silloin olet tehnyt syntiä, etkä ole synnitön, kuten väität. JOS olisit synnitön, niinkuin Jeesus oli, olisit täydellinen.'
Kysyt, mitä synti on. Synti on kaikki se, mikä on Jumalan käskyjä vastaan.
'Vuorisaarnassaan' Jeesus juuri opettaa, että väärät ajatuksetkin ovat syntiä. Et siis ole 'synnitön'.
....................
Pyhästä kirjasta vielä...........sanot:
Tuon kun vielä todistat (moneen kertaan vääristelty), niin olet etevä.
"Hyviä öitä"! - Aritta
'pyhimys'????????????? kirjoitti:
Kirjoitat:
< Olen tosiaan synnitön ja niin kaikki muutkin ovat. Virheitä voimme tehdä mutta ei syntiä. Ja sitten tietysti voidaan kysyä mitä synti on.>
........................
KYSYMYS: "Onko totta, etten KOSKAAN ole sanoin, teoin tai ajatuksin rikkonut ketään vastaan, eli rikkonut Jumalaa vastaan?"
#Vastaus kysymykseen, tietenkin olen. Kukaan ihminen ei ole täydellinen, en edes minä.#
............................
Aika ristiriitaista! Noihin edelläoleviin toteamuksiisi vastaus on:
'Silloin olet tehnyt syntiä, etkä ole synnitön, kuten väität. JOS olisit synnitön, niinkuin Jeesus oli, olisit täydellinen.'
Kysyt, mitä synti on. Synti on kaikki se, mikä on Jumalan käskyjä vastaan.
'Vuorisaarnassaan' Jeesus juuri opettaa, että väärät ajatuksetkin ovat syntiä. Et siis ole 'synnitön'.
....................
Pyhästä kirjasta vielä...........sanot:
Tuon kun vielä todistat (moneen kertaan vääristelty), niin olet etevä.
"Hyviä öitä"!Virheiden tekeminen on normaalia, mutta ne eivät ole syntiä. Ja jos mielestäsi synnitön on sama kuin täydellinen niin silloin olemme täydellisiä joka iikka. Ja se pitää oikeastaan paikkansakin.
Siis syntiä ei ole.
Natti, natti. - ..sun muuta..
Aritta kirjoitti:
mutta sitten kun jätin uskonasiat ymmärsin myös että synnit olivat vain kuvittelua ja Jumalan pelkoa.
Minulla ei ole ollut helvetin pelkoa ikinä koska en ole sitä oikeastaan edes ajatellut, sen sijaan minulla oli saatanan pelko ja sen vuoksi tiedän mistä puhun. Nyt minä en sellaista pelkää koska tiedän enemmän. Pelot vähenevät kun tieto kasvaa.
Uskonnot kuitenkin perustuvat pelkoon. Usko tai älä usko. Koska on vain kaksi mahdollisuutta kristinuskon mukaan, taivas tai helvetti. Jos ei kristinusko perustuisi pelkoon ei helvetistä puhuttaisi yhtään mitään vaan vain Jumalan rakkaudesta.
Tajuan myös että uskossa olevat ovat onnellisia, mutta mikä olisi vaihtoehto?
"Taas viestissäsi on ristiriita:
No miksi et lopeta karmankiertoasi Jeesukseen?"
Jeesuksen sanoman seuraaminen ei ole mikään armahtamisen saaminen vaan kun sen sanoman ymmärtää tietää mihin ollaan matkalla ja se on ykseyteen. Ei helvettiin tai taivaaseen.
Karmankierron lopettaminen ei ole ihan niin helppo asia kuin luulet. Eikä se ainakaan lopu Jeesukseen. :-) Olemme kaikki tällä palstalla olijat muutaman elämän päässä siitä. Uskovaiset vielä kauempana kuin me muut. :-)
Kai olet tajunnut että kokemalla kehitymme.
Ja en tosiaankaan ole napannut täällä olevilta uskovaisilta mitään. Ovatko he tosiaan kirjoittaneet karmankierrosta? :-)
Olen ihan itseoppinut näissä henkisissä jutuissa.
No, onhan hyvä juttu että sinä osaat käyttäytyä sivistyneesti, ainakin sanavarastosi on tosi sivistynyttä.**Olen ihan itseoppinut näissä henkisissä jutuissa.**
Kukaan ei ole 'itseoppinut'.Jokaisella on joku
'opettaja' tai 'lähde',mistä oppinsa ammentaa.
................
#Uskonnot kuitenkin perustuvat pelkoon.#
Uskossa Jeesukseen Kristukseen ei ole pelkoa, koska Jumala on Rakkaus. Usko Häneen ei olekaan uskonto vaan henkilökohtainen suhde Jumalaan Jeesuksen kautta.
Evankeliumi eli Hyvä sanoma on ihmisen AINOA toivo!
..................
Kristityt eivät kirjoita 'karmankierrosta! Sellaista ei Raamattu opeta. - ..natti, natti..
Aritta kirjoitti:
Virheiden tekeminen on normaalia, mutta ne eivät ole syntiä. Ja jos mielestäsi synnitön on sama kuin täydellinen niin silloin olemme täydellisiä joka iikka. Ja se pitää oikeastaan paikkansakin.
Siis syntiä ei ole.
Natti, natti.>
.................
Luuletko tosiaan, että voit pyyhkäistä synnin pois maailmasta noin vain?!? Kyllä täytyy todeta, että olet tosi 'uskomaton' tyyppi/persoona!!!!!!! Sinä tosiaan pidät itseäsi jonkin sortin jumalana.
Tuo, että pidät virheiden tekemistä normaalina, on tosiaan oikea toteamus. Ne OVAT normaalia ja niitä virheitä onkin sitten tehty ihan töiksemme syntiinlankeemuksen jälkeen. Sitä ennen niitä EI tehty!
Se ei kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa, että ne OVAT syntiä, ellet nyt kirjoitusvirheitä tms tarkoita. Kyllä sinä tiedät/ymmärrät, mitä synnillä tarkoitetaan, vai etkö muka tiedä?
Jos et tiedä, niin lue, siitä huolimatta, että se Raamatun lukeminen sinulle olisi vastenmielistä, Matt.5:18-48. Siinä on hieman osviittaa, mitä synnillä esim. tarkoitetaan.
Me olemme täydellisiä VAIN Jeesuksessa Kristuksessa, koska Hän on ottanut päälleen MEIDÄN syntimme ja sovittanut ne. Ilman Häntä olemme kaikki, SINÄKIN, syntisiä. - Aritta
..natti, natti.. kirjoitti:
>
.................
Luuletko tosiaan, että voit pyyhkäistä synnin pois maailmasta noin vain?!? Kyllä täytyy todeta, että olet tosi 'uskomaton' tyyppi/persoona!!!!!!! Sinä tosiaan pidät itseäsi jonkin sortin jumalana.
Tuo, että pidät virheiden tekemistä normaalina, on tosiaan oikea toteamus. Ne OVAT normaalia ja niitä virheitä onkin sitten tehty ihan töiksemme syntiinlankeemuksen jälkeen. Sitä ennen niitä EI tehty!
Se ei kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa, että ne OVAT syntiä, ellet nyt kirjoitusvirheitä tms tarkoita. Kyllä sinä tiedät/ymmärrät, mitä synnillä tarkoitetaan, vai etkö muka tiedä?
Jos et tiedä, niin lue, siitä huolimatta, että se Raamatun lukeminen sinulle olisi vastenmielistä, Matt.5:18-48. Siinä on hieman osviittaa, mitä synnillä esim. tarkoitetaan.
Me olemme täydellisiä VAIN Jeesuksessa Kristuksessa, koska Hän on ottanut päälleen MEIDÄN syntimme ja sovittanut ne. Ilman Häntä olemme kaikki, SINÄKIN, syntisiä.pyyhkäistä pois mitään mitä ei edes ole?
Sana "synti" tarkoittaa määränpään ohittamista tai "missa målet", eli sitä ettei esim löydä Jumalaa itsestään ja luulee Jumalan olevan jossain ulkopuolella itsestään.
Ennen "syntiinlankeemusta" ei voitu tehdä virheitä koska emme asuneet silloin maapallolla vaan kuuluimme ykseyteen Jumalan kanssa.
Etkö tajua että syntiinlankeemuskertomus on vain vertauskuvallista. Se ei ole totta. Sen kummemmin kuin luomiskertomuskaan.
Emmekä me tarvitse raamattua, emmekä myöskään Jeesusta yhtään mihinkään. Tai siis en ainakaan minä. Eikä kukaan muukaan joka on sen asteen elämistään käynyt läpi. Se on vain yksi kokemus miljardien kokemusten joukossa.
Ja olen tosiaan Jumalasta, ihan niin kuin sinäkin vaikka et vielä pysty sitä itsessäsi näkemään etkä tuntemaan "eftersom du har missat målet - än så länge". - Aritta
..sun muuta.. kirjoitti:
**Olen ihan itseoppinut näissä henkisissä jutuissa.**
Kukaan ei ole 'itseoppinut'.Jokaisella on joku
'opettaja' tai 'lähde',mistä oppinsa ammentaa.
................
#Uskonnot kuitenkin perustuvat pelkoon.#
Uskossa Jeesukseen Kristukseen ei ole pelkoa, koska Jumala on Rakkaus. Usko Häneen ei olekaan uskonto vaan henkilökohtainen suhde Jumalaan Jeesuksen kautta.
Evankeliumi eli Hyvä sanoma on ihmisen AINOA toivo!
..................
Kristityt eivät kirjoita 'karmankierrosta! Sellaista ei Raamattu opeta.ei ole pelkoa, mutta vaihtoehdossa on. Siis uskovaiselle. Joko on uskovainen ja pelko on pois tai ei ole uskovainen ja pelko on jäljellä.
Eli ota vastaan Jeesus Kristus tai mene helvettiin. Se on kristinuskon perusta ja se perustuu pelkoon.
Raamatussa puhutaan karmasta mutta ei sillä sanalla. "Mitä kylvät sitä niität" on karmaa. Ja jälleensyntymisoppihan siitä poistettiin.
Minulla on ollut monia opettajia joita olen kuunnellut ja joiden sanomaa olen miettinyt ja sisimmässäni kyseenalaistanut ja punninnut. Ja sen mikä sydämessäni on tuntunut oikealta olen ymmärtänyt olevan totta. Mutta olen kyllä itsekin saanut eräitä ideoita, tai flasheja (täytyy taas kirjoitta ruotsiksi), fått insikter.
Evankeliumi ei ole ihmisen ainoa toivo. Sellaista kuin toivo ei olekaan, sitä ei tarvita. Ei ole mitään vaaraa. - ..lopuksi.
Aritta kirjoitti:
ei ole pelkoa, mutta vaihtoehdossa on. Siis uskovaiselle. Joko on uskovainen ja pelko on pois tai ei ole uskovainen ja pelko on jäljellä.
Eli ota vastaan Jeesus Kristus tai mene helvettiin. Se on kristinuskon perusta ja se perustuu pelkoon.
Raamatussa puhutaan karmasta mutta ei sillä sanalla. "Mitä kylvät sitä niität" on karmaa. Ja jälleensyntymisoppihan siitä poistettiin.
Minulla on ollut monia opettajia joita olen kuunnellut ja joiden sanomaa olen miettinyt ja sisimmässäni kyseenalaistanut ja punninnut. Ja sen mikä sydämessäni on tuntunut oikealta olen ymmärtänyt olevan totta. Mutta olen kyllä itsekin saanut eräitä ideoita, tai flasheja (täytyy taas kirjoitta ruotsiksi), fått insikter.
Evankeliumi ei ole ihmisen ainoa toivo. Sellaista kuin toivo ei olekaan, sitä ei tarvita. Ei ole mitään vaaraa.Sinun 'loppukaneettisi':
##Evankeliumi ei ole ihmisen ainoa toivo. Sellaista kuin toivo ei olekaan, sitä ei tarvita. Ei ole mitään vaaraa.##
---- ---------- ----
Tuohon ei voi kuin todeta: "Älkää antako Pyhää koirille, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen,..."(Matt.7) - Aritta
..lopuksi. kirjoitti:
Sinun 'loppukaneettisi':
##Evankeliumi ei ole ihmisen ainoa toivo. Sellaista kuin toivo ei olekaan, sitä ei tarvita. Ei ole mitään vaaraa.##
---- ---------- ----
Tuohon ei voi kuin todeta: "Älkää antako Pyhää koirille, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen,..."(Matt.7)minäkin olen sanonut että jokusille uskovaisille on turha puhua rakkaudesta kun he eivät tiedä mitä se on. Kuulut heidän joukkoonsa.
- ohooooo
Aritta kirjoitti:
minäkin olen sanonut että jokusille uskovaisille on turha puhua rakkaudesta kun he eivät tiedä mitä se on. Kuulut heidän joukkoonsa.
Olipa sydämmetöntä tekstiä.
- Aritta
ohooooo kirjoitti:
Olipa sydämmetöntä tekstiä.
Sydämettömämpääkin olen saanut uskovaisilta. Kirjoitin vain faktaa.
- syynä...
Aritta kirjoitti:
Uskonelämän faktoista sinä et kirjoitustesi perusteella tiedä mitään. Valitettavasti näin joutuu toteamaan.
Sydämettömyys on alkanut omista kirjoituksistasi. Kun niihin kommentoi niiden sisällön vaatimalla tavalla, käännät asiat päälaelleen ja syytät uskovia. Vaikka omista hengentuotoksistasi on kyse. - Aritta
Aritta kirjoitti:
ajatella niin. En kyllä välitä yhtään. :-)
- eetteri*
ainakaan meedion kautta.
Olisiko se mukava palata "levon ja autuuden tilasta" takaisin tänne murheen laaksoon mahdollisia läheisiemme murheita katsomaan?
Mutta jos he ottavat omasta halustaan yhteyttä esim unen kautta se on ok.- Aritta
yhteyttä meedion kautta. Ei heitä kukaan vedä pois mistään. He tulevat vapaaehtoisesti.
- kuulija
Luuk. 16:26Sitä paitsi meidän välillämme on syvä, ylipääsemätön kuilu, niin ettei täältä kukaan voi tulla teidän luoksenne, vaikka tahtoisikin, eikä sieltä pääse kukaan kuilun yli meidän puolellemme.'
- aloittaja
Kiitän syvästi teitä kaikkia hyvistä vastauksistanne ja toivotan teille kaikille Jeesuksen siunausta ja Jumalan rauhaa.
En aio missään nimessä ottaa yhteyttä mihinkään meedioihin taikka muihin humpuukkeihin, uskon Raamattuun ja Jumalan sanaan. - Aritta
aloittaja kirjoitti:
Kiitän syvästi teitä kaikkia hyvistä vastauksistanne ja toivotan teille kaikille Jeesuksen siunausta ja Jumalan rauhaa.
En aio missään nimessä ottaa yhteyttä mihinkään meedioihin taikka muihin humpuukkeihin, uskon Raamattuun ja Jumalan sanaan.:-)
On henk.m. tullut niin sukulaisia kuin ystäviä, auttamaan opastamaan ja he ovat tulleet vapaaehtoisesti.
Minun perheestäni kaikki ovat siellä olleet jo vuosikymmeniä. Silti esim. enoni joka onkuollut rintamalla tuli ilmoittamaan erään asian unessa ja hänellä oli se sotilaspuku päällä joka oli piirongilla olevassa kuvassa.
Asiansa oli totta ja vakava.
Elämäni aikana olen saanut tavata useita edellä menneitä sanokoot toiset mitä haluavat.
Hampaitten lähdöstä, uskon niiden unien olevan suuremmalta osalta siitä johtuvia että purraanhampaita unessa.
Viime aikoina olen nähnyt molemmista miehistäni unia, haluavat joko tulla luokseni tai minut mukansa. Olen sanonut tutuille että jos jonakin aamuna minulta on henki mennyt, niin olen kyllästynyt ex miesteni ruikutuksiin ja lähtenyt...
Henk.m. he tulevat jos on asiaa, myös meediot ovat välittäjiä jotta yhteys heidän kauttaan sataisiin.välttämään yhteyttä"kuolleisiin" eli Luciferin henkimaailmaan. Kristuksen henkimaailma on aivan eriasia. Siihen olivat yhteydessä Israelin lapset ja ensimmäiset kristityt. Minäkin näen poismenneitä omaisia unissani.
Vanhan Testamentin profeetat olivat meedioita. Ei heillä ollut mitään "hokkuspokkus" kanavaa Jumalaan. Vaan he olivat henkisiltä kyvyiltään niin kehittyneitä, että kykenivät kommunikoimaan Kristuksen henkimaailman kanssa.
Osa heistä oli "unennäkijöitä","osa transsimeedioita","osa oli automaattikirjoittajia"
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2151429- 961276
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan31077Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle171056Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?9928Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86900Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.59838- 32830
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest37768Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii44754