Eilen kyselin, haittaako enemmän, jos nainen on pariskunnan pidempi tai painavampi osapuoli.
Jatkan kysymystä fyysisellä voimalla. Haittaako, jos nainen on fyysisesti vahvempi kuin mies. Tuli vain mieleen, kun katselin punttiksella noin 160 senttistä, normaalivartaloista, nuorta naista, joka penkkasi sarjaa 60 kilolla.
Entäs sitten henkinen ja materiaalinen puoli. Haittaako ketään, jos mies on tyhmempi, matalammin koulutettu, pienempituloisempi tai köyhempi? Kestääkö nainen miestä, jota pitää itseään tyhmempänä, vaikkakin vaikkapa muuten empaattisena ihmisenä? Ainahan väitetään, ettei mies kestä missään asiassa itseään parempaa naista, mutta otetaampas nyt selvää.
Eiliseen kyselyyn jatkoa
16
577
Vastaukset
- Anonymous random visitor
Pituudelta on toivottavaa että mies on selkeästi pidempi. Voimakkuus ei ole oleellista. En voisi olla itseäni tyhmemmän kanssa (siksi muuten olenkin vielä sinkku, HAH!). Mulla on jokin sisäänrakennettu tarve katsoa miestä niin sanotusti ylöspäin ja koska ulkoinen komeus ei tule ensimmäisenä kriteereissäni niin oletan fiksuuden paistavan läpi miehestä tavalla tai toisella.
Ainakaan fyysisellä puolella... Tietty teho/paino suhde on ollu joskus parempi, mut siihen on löytyny aina tekosyitä. Eikä se oo koskenu..
Sit henkisiltä ominaisuuksiltaan vahvempi... Voi olla että joskus on tullu konflikti sen takia ku molemmat on mielestään ollu oikeessa. Jossain johtamisen ryhmätyössä ja toinen osapuoli ei kuunnellu laisinkaa vaan käski vaan "luota minuun" jonku verran se söi miestä ku ei viittiny jyrätä ylikään vaikka näki suoraan että kyseessä oli ihan selkeä kompa... TOisella oli kyllä älykkäämpi vastaus ku itsellä, joka tuli suoraan ku oppikirjasta, mut sit ite hoksi sen miks se ei toiminu...
Se tyttö kyllä syytti minua siitä että en voi uskoo että nainen vois olla oikeessa jos se on erimieltä ku minä.- uk-ko
kestämään naisen paremmuutta. Useimmat noista on myös ihan mahdollisia paremmuuksia.
Exä tienasi jossain vaiheessa enemmän kuin minä. Mua se ei haitannut mitenkään. Exä otti kuitenkin semmosen linjan, että koska hän tuo enemmän rahaa, hänellä on suhteessa suurempi sananvalta talouden päätöksiin. Se haittasi mua kyllä. Itse en sellaista oikeutta vaatinut silloin kun itse tienasin paremmin.
En silti kuvittele, että se on mitenkään juuri naisten tapa suhtautua.
Aika monissa naisissa näyttäisi elävän pieni nokittelun halu: jos vain jossain on miestä parempi, mies saa kyllä kuulla siitä. Ja sehän se rassaa, kun elämä menee kilpailuksi. Silloin toisen paremmuutta on vaikeampi tunnustaakin, kun siinä jaetaan sijoituksia kuin isommassakin turnauksessa.
Itseäni on eniten rassannut se, että nainen mittaa oman rakautensa ja minun rakkauteni keskenään ja julistaa oman rakkautensa suuremmaksi ja laadultaan paremmaksi. Sitä en sitten oikein kestäkään, että siitä aletaan kilpailla. - KoppavaHoro
samoin kuin edelliseenkin kysymykseen eli voisin sanoa, että väliä on, jollen itse olisi todistanut päinvastaista omassa elämässäni.
- vastaa..
No ei oo pelekua että mua fyysisesti heikompaa miestä ainakaan kovin heleposti löytyis, mutta ketteryydessä ja nopeudessa saattasin kyllä jotku tv:n edessä notkuvat pullamössö sankarit voittaa. Siis joo... ja sitte tää henkinen ja materiaalinen puoli niin ei haittaa vaikka mies on matalammin koulutettu tai pienituloisempi ku minä, kuhan nyt ei kuitenkaan mikään täys juntti oo. Ja mulla ei oo tapana kuittailla niistä miehen huonoista puolista, ainakaan kovin paljon...:)Enkä tajua olleenkaan tuota miksi miehen pitäs muka olla naista parempi kaikessa, pääasia että on jossain hyvä..
- ~Vanilla~
mulla ei ole parisuhdekokemusta, ihan siksi kun olen fyysisesti vahva kokoisekseni naiseksi ja se on aiheuttanut aina aika mielenkiintoisia tilanteita. Mä en osaa sanoa miten mies kokisi sen parisuhteessa, mutta joskus nuorempana kun mulla oli miespuolisia kavereita, niin heidän tuntui olevan vaikeaa kestää sitä, että olin yhtä vahva tai vahvempikin kuin he. Minua aina haastettiin mitä kummallisempiin kokeiluihin, joihin en tietenkään suostunut, kun olen enemmän tyttömäinen nainen. Mutta vaikea oli kestää.
Mussa on se vika, etten siedä tyhmiä ihmisiä, joten sitä en ainakaan voisi kuvitella. Näin teoriassa ajateltuna en varmaan voisi olla miehen kanssa, joka ei ole älyllisesti tasavertainen tai älykkäämpi. Ja olen sitä mieltä että ainoastaan tyhmiä miehiä haittaa naisen älykkyys.- kokoajan
ettei ole parisuhteista kokemusta?
- ~Vanilla~
kokoajan kirjoitti:
ettei ole parisuhteista kokemusta?
No kai siksi, että nyt halusin vastata tähän, mutta olisi jotenkin hölmöä jos en toisi esiin sitä, että mä puhun vain omasta mutu-tuntumasta, kun mulla ei tosiaan ole sitä parisuhdekokemusta. :) Mutta yritän olla toistamatta.
- minkäänlaista?
~Vanilla~ kirjoitti:
No kai siksi, että nyt halusin vastata tähän, mutta olisi jotenkin hölmöä jos en toisi esiin sitä, että mä puhun vain omasta mutu-tuntumasta, kun mulla ei tosiaan ole sitä parisuhdekokemusta. :) Mutta yritän olla toistamatta.
Mites sun ikäsellä naisella ei ole minkäänlaista kokemusta parisuhteista?
- ~Vanilla~
minkäänlaista? kirjoitti:
Mites sun ikäsellä naisella ei ole minkäänlaista kokemusta parisuhteista?
ei ole. Vanhatpiiathan on vanhojapiikoja kun niitä ei ole kukaan huolinut.
- jarona
ekaan kyselyyn sanoisin et haluan tuntea itseni naiseksi ja toivon kyllä et mies on pidempi ja painavampi, mut ei paljon tarvitse olla. Itse olen 172 ja mies on 175. Hoikkia ja urheilullisia ollaan molemmat.
Mies on selkeesti mua vahvempi ja miesten ja naisten ruumiinrakenne jo tekee sen et naisen on aika vaikea olla miestään vahvempi. Mä urheilen meistä enemmän mut mies on tosi vahva silti.
Älykkyydessä on vaikea verrata kun toinen tietää omasta alastaan enemmän ja toinen omasta. Mies on teknisesti paljon lahjakkaampi mut mä taas terveydellisisä, urheilullisisa ja ruoka-asioissa tietävämpi. Yleissivistystä miehellä on enemmän sanotaan nyt vaikka aseista ja mulla maantiedossa. Mut ehdottomasti miehen täytyy olla viisas ja älykäs.
Mies on myös matalammin koulutettu eikä se haittaa yhtään. Ansaitsee silti mua vähän enemmän ja on hyvin suosittu ja lahjakas työssään. empaattisuus on miehessä kyllä yksi tärkeimpiä piirteitä. eilen miettiä sun ed. kyssän jälkeen näitä asioita
..
Musta olisi elämää hankaloittavaa, muttei mahdotonta, että miehellä olisi heikommat käsivoimat kuin mulla. Mulla ei siis ole mainittavimmin "habaa". Toisaalta mä luulen, että mulla on kohtuulliset jalkavoimat, ei kaikki miehet varmaan mulle siinä pärjäisi. Lisäksi notkeudessa tod. näk. ainakin voittaisin:P Joo, mitenköhän ja miksiköhän näitä mittelöitä toisaalta käytäisiin:D
Mies tyhmempi, no se olisi aika vaikea asia määritellä. Korkeammin koulutettukin voi musta olla jollain tavoin "tyhmempi", se on niin subjektiivista. Mutta se, että mies olisi väärällä tavalla sivistymätön (mm. käytökseltään) vaikuttaisi heti- ei toimisi. Mainitsemasi empatiakyky on myös tärkeää.Alemminkoulutettu, ei merkitystä. Eri ammatteja ja koulutuksia on muutenkin joskus vaikea verrata, ja vaikkei olisikaan. Pienituloisempi ja -köyhempi, ei merkitystä. Näinä päivinähän on mm. paljon työttömiä tohtoreitakin, sivuhuomatuksena, vaikken mikään "tohtorinmetsästäjä" olekaan.- diiva&duunari
ei näytä haitanneen miehen matalampi? koulutus.
http://www.apu.fi/ihmiset/article151003-1.html - Michiko_
Henkisestä puolesta: en jaksaisi seurustella itseäni tyhmemmän kanssa, on kokeiltu. Samantapainen maailmankatsomus on hyväksi, uskovaisia siedän, jos en joudu asumaan niiden kanssa. Koulutuksen tasosta ei voi vielä sanoa: jos päätän tehdä väitöskirjan, minusta tulee korkeammin koulutettu, enkä pidä sitä syynä ottaa eroa.
Materiasta: meillä on selkeä tuloero tällä hetkellä, mutta mies onkin muutaman vuoden vanhempi ja ehtinyt työelämään ennen minua. Hänen entinen työpaikkansa meni muutama vuosi sitten konkurssiin, joten taloudellisesti tiukka tilanne on jo käyty yhdessä läpi. Varallisuus ei ole kriteeri, narkkareista tms. rentuista sosiaalipummeista haluan pysyä erossa muutenkin. - Jurppis68
Sanoa et haittaa ainakin mun kohdalla. Toinen jos olis mua isompi niin pituudeltaan kuin painoltaan niin valikoima olis aikas vähäinen, Ukrainalainen kuulantyöntäjä olis sit miun lyyli.
- rusalkaa
Mulla on ollut huono taipumus uskoa toisista liian hyvää. Hämmennys siitä seuraa sitten kun tajuaa, ettei miehellä oikeen leikkaa. Ärsyttävä on sellainen tyyppi, joka on olevinaan jotain mitä ei oikeesti ole.
Kovaa ääntä olen pitänyt sitä, että liian suoraviivaisesti katsotaan vain normaalipainoisen olevan hyväkuntoinen. Kun ihan hyvin kuitenkin tiedetään, ettei kaikki kuitenkaan kuntoile. Varsinkin naisissa on monia tosi heikkokuntoisia...mä jään vaille jos miehellä ei ole kuntoa. Jotenkin liikkuvia mun vapaa-ajan puuhastelutkin. Mikä olis myös merkityksellistä niin, jäsenten liikkuvuus ja notkeus...ei pelkästään lihasten kunto. Samaa voisi ajatella miehestäkin ja samaa voisi soveltaa henkiseen puoleen. Ajatusten liikkuvuus ja ja esitystaidon notkeus on mulle kyllä merkittävää. Miehen pitäs osata ajatella. Saa mun puolesta tehä työkseen mitä tahansa.
Ehkä merkittävää toisen sietämisessä on kuitenkin rehellisyys ja se että oikeesti tykkää ja välittää...haluaa olla toisen kanssa. Ei kait ulkoiset puitteet mitään silloin meinaa.
Toi Frederico on ihastuttanut minua sanoillaan sanoituksillaan ja tiedän, että on kova menemään muutenkin. Tuommosen miehen kun saisin. Toivon että Fredu löytää itelleen kumppanin, hän jos kuka ansaitsee rinnalleen hyvän naisen.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss875926Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa243537- 1602069
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a2291991Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1741751Martinan bisnekset rajusti tappiolla
Seiska 28.7: nousukiito katkesi, yritykset C-luokkaa.2841503Voiko olla, onko se tosiaan niin että
Kumpikin rakastetaan toisiamme. Nyt pitää sukeltaa pakastimeen ❤️🥵571031- 671021
Metsa Man Extra kanava toimii hyvin
ja sieltä voipi kahta vanhoja vitejoita pahimpaan puutteeseen. Peukalot ylös.211000Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua ?
Aloitukseen saa vapaasti purkaa tuntojaan. Itseäni hiukan kiusaa, kun saman talon asukkaat eivät vastaa tervehdykseen.109937