Miksi kiusaatte dementiaa sairastavaa vanhusta?
Kaksi naista käy säännöllisesti vanhuksen
luona tuputtamassa vastoin tahtoani(omaishoitaja) uskomuksistaan.
Äitini ei enää pysty eroittamaan oikeaa väärästä.
Onko tällainen nyky-yhteiskunnassa mahdollista/
laillista?
Nämä naiset valitsevat käyntiaikansa ovelasti kun
en voi saapua äitiniluo.
Muutaman kerran kun olen yllättänyt heidät ja
keskustellut asiasta, -vain toteamus "jumala
on lähettänyt meidät.
Nyt alkaa olla mittani täys -nyt riittää.*
Äiti on ollut Kristillinen koko elämänsä ajan,
annetaan hänen olla loppuun asti.
ÄITINI
65
2384
Vastaukset
- neitoni
sano et jumala on lähettänyt maidät,eikä käy ovelasti kenenkään luona.Katopa ny asia oikein ja hoida kuntoon
- salaisuus?
jt käytöksen....se joka takaa myös tarvittaessa "maksaa"...oletko valmis Neitoni siihen?
- salaisuus?
Ettei kukaan Jt ole koskaan tappanut, pahoinpidellyt, hakannut lapsiaan, vaimoaan, kohdellut kotieläimiään pahoin, tapellut kapakassa, tehnyt vakuutuspetosta, antanut vääräätodistusta lähimmäisstä, ei ole varastanut, ei ole tehnyt asiakirjaväärennystä, ei ole nainut jt kaverinsa vaimoa, ei myöskään jt vaimot ole pimppaa antanut kuin miehelleen, ,,,No nyt kädet jo väsyy, mutta laita loput itse..
- koo.koo
mööööööööööööööö
- Jooseppi-1
pyramidi huijaus. jt:t haluavat mummon omaisuuden testamentissaan.
Mutta kyllähän jehovantodistajat voivat niin valehdella, että jumala on heidät lähettänyt. - .,..,.
Jooseppi-1 kirjoitti:
pyramidi huijaus. jt:t haluavat mummon omaisuuden testamentissaan.
Mutta kyllähän jehovantodistajat voivat niin valehdella, että jumala on heidät lähettänyt.Kukahan niitä testamentteja keräilee, kun entiset jt:t eivät kerro sitä tehneensä? Kirjoittele toki itsellesi sopivalla palstalla.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=122 - neitoni
salaisuus? kirjoitti:
Ettei kukaan Jt ole koskaan tappanut, pahoinpidellyt, hakannut lapsiaan, vaimoaan, kohdellut kotieläimiään pahoin, tapellut kapakassa, tehnyt vakuutuspetosta, antanut vääräätodistusta lähimmäisstä, ei ole varastanut, ei ole tehnyt asiakirjaväärennystä, ei ole nainut jt kaverinsa vaimoa, ei myöskään jt vaimot ole pimppaa antanut kuin miehelleen, ,,,No nyt kädet jo väsyy, mutta laita loput itse..
tehny noista jotain,tiiän itekin,mut eipä oo enää JT
- juttu!!
ne kyttää sen rahoja, jos vaikka saisivat testamentin tai säästöjä kerjättyä.....kannattaa olla varovainen samallainen tilanne menossa
- potaskaa.
Eipä jauheta skeidaa. Kuten huomaat, edes ex.ät eivät vahvista horinaasi. Painu muualle valehtelemaan
- tarkemmin!
potaskaa. kirjoitti:
Eipä jauheta skeidaa. Kuten huomaat, edes ex.ät eivät vahvista horinaasi. Painu muualle valehtelemaan
viddu olette rampannut väärälllä ovella viime aikoina, rahaa ei tipu onko selvä
- jatkuu?
tarkemmin! kirjoitti:
Oliko sinulla jotain vaikeuksia hahmottaa mitä kirjoitin?
- toki!!!
jatkuu? kirjoitti:
Oliko sinulla jotain vaikeuksia hahmottaa mitä kirjoitin?
ei, mutta sulla/teillä saattaa olla hahmottamis ongelmia ulko-oven suhteen jos teidät tapaan omaiseni luota vielä!!!!!
- toki...
toki!!! kirjoitti:
ei, mutta sulla/teillä saattaa olla hahmottamis ongelmia ulko-oven suhteen jos teidät tapaan omaiseni luota vielä!!!!!
Jos olen joidenkin vanhojenkin ihmisten luona säännöllisemmin käynyt, niin SE JOHTUU SIITÄ, että ko. henkilö on henkilökohtaisesti sitä pyytänyt. On aika vaikea jättää käymättä, kun on erikseen lähtiessä kiitetty käynnistä ja sanottu, että tule uudelleen. PITÄISIKÖ sanoa että empä taida viitsiä enää tulla????
- puuttuu uskoa
toki... kirjoitti:
Jos olen joidenkin vanhojenkin ihmisten luona säännöllisemmin käynyt, niin SE JOHTUU SIITÄ, että ko. henkilö on henkilökohtaisesti sitä pyytänyt. On aika vaikea jättää käymättä, kun on erikseen lähtiessä kiitetty käynnistä ja sanottu, että tule uudelleen. PITÄISIKÖ sanoa että empä taida viitsiä enää tulla????
usko nyt että lähdette karmit kaulassa tai ilman satun omistamaan asunnon....kukaan ei teitä ole edes pyytänyt käymään, tulette pyytämättä
- näinkin.
puuttuu uskoa kirjoitti:
usko nyt että lähdette karmit kaulassa tai ilman satun omistamaan asunnon....kukaan ei teitä ole edes pyytänyt käymään, tulette pyytämättä
Oudoksuttaa tuo väkivaltainen sutautuminen tähän asiaan. Saattaa olla kuitenkin niin että juuri vanhus on halunnut vierailua, mutta ei uskalla sinulle ilmaista sitä. No, miten vaan, mutta kuitenkin nyt kerroin että en säännöllisemmin käy missään ellei sitä nimenomaan haluta.
- nyt vaan
näinkin. kirjoitti:
Oudoksuttaa tuo väkivaltainen sutautuminen tähän asiaan. Saattaa olla kuitenkin niin että juuri vanhus on halunnut vierailua, mutta ei uskalla sinulle ilmaista sitä. No, miten vaan, mutta kuitenkin nyt kerroin että en säännöllisemmin käy missään ellei sitä nimenomaan haluta.
ensiksi kysymys ei ole vanhuksesta, toiseksi päätän mitä siinä torpassa tapahtuu, kolmanneksi erottakaa vieraat ja vuokralaiset toisistaan
- minua koske
nyt vaan kirjoitti:
ensiksi kysymys ei ole vanhuksesta, toiseksi päätän mitä siinä torpassa tapahtuu, kolmanneksi erottakaa vieraat ja vuokralaiset toisistaan
Avaus kertoi dementoituneesta vanhuksesta ja tässä säikeessä julistetteiin olevan sama tilanne. No vähintään tässä vaiheessa katosi kokonaan käsitys siitä mistä on kyse. Eipä se minun ongelmani edes ole. Sen verran voin vielä valaista, että rahan perässä siellä ei käydä.
Sellaista on kyllä tapahtunut joskus että jotkut ovat TEKEYTYNEET Jt:jiksi. Sitä tuskin kuitenkaan JT piikkiin voi kaataa. - teille sattuu
minua koske kirjoitti:
Avaus kertoi dementoituneesta vanhuksesta ja tässä säikeessä julistetteiin olevan sama tilanne. No vähintään tässä vaiheessa katosi kokonaan käsitys siitä mistä on kyse. Eipä se minun ongelmani edes ole. Sen verran voin vielä valaista, että rahan perässä siellä ei käydä.
Sellaista on kyllä tapahtunut joskus että jotkut ovat TEKEYTYNEET Jt:jiksi. Sitä tuskin kuitenkaan JT piikkiin voi kaataa.ÄLÄ PUHU PASKAA, te olette kysellyt kenelle testametti on tehty muuta henkilökohtaista...olet todella kuvottava liero jos puolustat ko.asiaa
- epäselvää.
teille sattuu kirjoitti:
ÄLÄ PUHU PASKAA, te olette kysellyt kenelle testametti on tehty muuta henkilökohtaista...olet todella kuvottava liero jos puolustat ko.asiaa
Ei ole tapana ollenkaan vieraitten testamenteistä huolehtia. Jt:t itse saattavat jonkin verran tehdä testamentteja uskonnolliseen käyttöön jos ovat lapsettomia tms. Sehän on monellakin tapana esim. kirkolla yms. Siinä suhteessa ei mitään ongelmaa.
Lisäksi on turha kirjoitella siihen malliin että asia koskisi millään lailla minua. Minulla sattuu asiasta olemaan 40 vuoden kokemus että sen suhteen on aika turha minulle tulla käytäntöjä selvittämään. - sitä pitää
epäselvää. kirjoitti:
Ei ole tapana ollenkaan vieraitten testamenteistä huolehtia. Jt:t itse saattavat jonkin verran tehdä testamentteja uskonnolliseen käyttöön jos ovat lapsettomia tms. Sehän on monellakin tapana esim. kirkolla yms. Siinä suhteessa ei mitään ongelmaa.
Lisäksi on turha kirjoitella siihen malliin että asia koskisi millään lailla minua. Minulla sattuu asiasta olemaan 40 vuoden kokemus että sen suhteen on aika turha minulle tulla käytäntöjä selvittämään.se on hyvä että asia tuli sinullenkkin TÄYSIN selväksi, meidän sukulaisten testametti asiat on MEIDÄN ASIOITA, ei sinun, eikä firmasi asioita
- on.
sitä pitää kirjoitti:
se on hyvä että asia tuli sinullenkkin TÄYSIN selväksi, meidän sukulaisten testametti asiat on MEIDÄN ASIOITA, ei sinun, eikä firmasi asioita
Juu, ehän siinä ikinä ole mitään epäselvää ollutkaan. Urbaanilegendat ne vain pakkaa silti sinkoilemaan.
- sitä.
sitä pitää kirjoitti:
se on hyvä että asia tuli sinullenkkin TÄYSIN selväksi, meidän sukulaisten testametti asiat on MEIDÄN ASIOITA, ei sinun, eikä firmasi asioita
Jaa, sen verran vielä kysäisen, että sattuukos ko. henkilö olemaan Jt?
- maria!
sitä. kirjoitti:
Jaa, sen verran vielä kysäisen, että sattuukos ko. henkilö olemaan Jt?
....en todellakaan anna sellaista tietoa teille, hoidamme asiaa tällä hetkellä ja yllätys tulee olemaan...sanoisinko mielenkiintoinen firmallenne
- jaa.
maria! kirjoitti:
....en todellakaan anna sellaista tietoa teille, hoidamme asiaa tällä hetkellä ja yllätys tulee olemaan...sanoisinko mielenkiintoinen firmallenne
Olipa nokkelasti sanottu. Veikkaampa, että ne jotka madollisesti hänen vieraanaan käyvät, tosiaankin tietävät sen entuudestaan. Minä lähinnä vain kyselin että tiedän millaista trollia tällä kertaa tässä ruokin.
- vähemällä!
jaa. kirjoitti:
Olipa nokkelasti sanottu. Veikkaampa, että ne jotka madollisesti hänen vieraanaan käyvät, tosiaankin tietävät sen entuudestaan. Minä lähinnä vain kyselin että tiedän millaista trollia tällä kertaa tässä ruokin.
- siinä.
vähemällä! kirjoitti:
Helppo uskoa kun ei olla rahaa pyytämässäkään. Ompa sitä taas sinnikäs trolli palstalle parkanut.
- neitoni
näinkin. kirjoitti:
pyydetään.Ite oon hoitotyös huomannu miten vanhukset on yksin,hirveen ilosia,huumorintajusia je he kaipaa seuraa.Voithan jos haluat vierailla muuten vain,mut kysyy raamatusta toki juttelet.Täälä on olemas iso lauma vainoharhasia ihmisiä aina vain jotka luulee et JT vie ihmisten rahoja,ei käsitä.
- neitoni
hakemaan,voi hitto..susta ei ois ees nättiä sanaa sanomaan naapurille
- tämä siitä
...saa tietoa mistä on kysymys
http://veljesseura.org/tiedostot/30.pdf - Markku_Meilo
Minä olen tuloksetta pyytänyt jehovantodistajia käymään luonani, olen kirjoittanut lähisalille kirjeenkin. Ehkä luokseni tullaan vasta sitten kun ajatuksenkulkuni heikkenee.
- niin...
Sinulla ei näemmä ollutkaan mitään sanottavaa tuolle joka ruikuttaa testamenteista. Eikö ole syytä oikoa, jos kerran on luotettavaksi infolähteeksi ilmoittautunut.
- Markku_Meilo
niin... kirjoitti:
Sinulla ei näemmä ollutkaan mitään sanottavaa tuolle joka ruikuttaa testamenteista. Eikö ole syytä oikoa, jos kerran on luotettavaksi infolähteeksi ilmoittautunut.
>>Sinulla ei näemmä ollutkaan mitään sanottavaa tuolle joka ruikuttaa testamenteista.
Ei ole sanottavaa, miksi olisi? Kaksi tällaista rahastustapausta tunnen liiankin hyvin.
>>Eikö ole syytä oikoa, jos kerran on luotettavaksi infolähteeksi ilmoittautunut.
A) Minulla ei kokemusteni jälkeen ole pienintäkään syytä pitää avausta automaattisesti huuhaana.
B) Tiedossani ei ole mitään, itseäni koskevaa pakottavaa velvoitetta puuttua sisältöön, johon en koe tarvetta. - sorvattuna.
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Sinulla ei näemmä ollutkaan mitään sanottavaa tuolle joka ruikuttaa testamenteista.
Ei ole sanottavaa, miksi olisi? Kaksi tällaista rahastustapausta tunnen liiankin hyvin.
>>Eikö ole syytä oikoa, jos kerran on luotettavaksi infolähteeksi ilmoittautunut.
A) Minulla ei kokemusteni jälkeen ole pienintäkään syytä pitää avausta automaattisesti huuhaana.
B) Tiedossani ei ole mitään, itseäni koskevaa pakottavaa velvoitetta puuttua sisältöön, johon en koe tarvetta.Ei automaattisesti, mutta koska tiedät käytännön, voit todeta ettei ko. väitös ole kovinkaan todellinen. Voihan sitä väittää että myivät plutoniumia, kaikkihan on mahdollista.
Lähdetään helpommasta tehtävästä.
Oletko sinä ollut testamentti mielessä ihmisiä tapaamassa?
Onko joku VS sivun hepuista ollut ko. toimissa? - Markku_Meilo
sorvattuna. kirjoitti:
Ei automaattisesti, mutta koska tiedät käytännön, voit todeta ettei ko. väitös ole kovinkaan todellinen. Voihan sitä väittää että myivät plutoniumia, kaikkihan on mahdollista.
Lähdetään helpommasta tehtävästä.
Oletko sinä ollut testamentti mielessä ihmisiä tapaamassa?
Onko joku VS sivun hepuista ollut ko. toimissa?>>Ei automaattisesti, mutta koska tiedät käytännön, voit todeta ettei ko. väitös ole kovinkaan todellinen.
A) Mikä velvoittaa nimenomaan minua siihen?
B) Mikä nimenomaan estää sinua tekemästä sitä?
C) ..................
>>Voihan sitä väittää että myivät plutoniumia, kaikkihan on mahdollista.
Se toki olisi uutta ja erikoista ikuisen elämän kauppaamiseen keskittyneiden suusta.
>>Oletko sinä ollut testamentti mielessä ihmisiä tapaamassa?
En merkitsevässä roolissa, lähinnä havainnoijan osassa.
>>Onko joku VS sivun hepuista ollut ko. toimissa?
A) Jos asia kiinnostaa, kysy ihmeessä heiltä.
B) ..................................... - ---------------
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Ei automaattisesti, mutta koska tiedät käytännön, voit todeta ettei ko. väitös ole kovinkaan todellinen.
A) Mikä velvoittaa nimenomaan minua siihen?
B) Mikä nimenomaan estää sinua tekemästä sitä?
C) ..................
>>Voihan sitä väittää että myivät plutoniumia, kaikkihan on mahdollista.
Se toki olisi uutta ja erikoista ikuisen elämän kauppaamiseen keskittyneiden suusta.
>>Oletko sinä ollut testamentti mielessä ihmisiä tapaamassa?
En merkitsevässä roolissa, lähinnä havainnoijan osassa.
>>Onko joku VS sivun hepuista ollut ko. toimissa?
A) Jos asia kiinnostaa, kysy ihmeessä heiltä.
B) .....................................>>>A) Jos asia kiinnostaa, kysy ihmeessä heiltä.
- Markku_Meilo
--------------- kirjoitti:
>>>A) Jos asia kiinnostaa, kysy ihmeessä heiltä.
>>No, ompa kumma kun (h20 VS)kymmenen vuoden aikana ei ole aloitusta siitä näkynyt.
Kummallisuutena koen sen, että minä olisin vastuussa muiden kirjoittelusta tai kirjoittelemattomuudesta.
>>Oma osasikin näyttää sopivasti rajoittuvan "havainnointiin".
Ai oikein kaipaisit nimiä nettiin, vai mikä on tunnistamattoman vaihtuvaisnimimerkin toive tällä erää?
>>Miksiköhän minulla ei 40 vuoden kokemuksella samankaltaisia havainointeja?
Mielenhallinta ja kognitiivinen dissonanssi?
>>Etkö sä saanut monoakin 20 korvilla? Pariko vuotta olit?
Joo ja nyt olen neljä.
>>Muistaakseni täällä on herkästi syytetty...
En tällä syömisellä koe olevani vastuussa muiden tänne kirjoittelevien teksteistä, mutta ehkä olen sen verran dorka, etten tajua asiaa. - **************
Markku_Meilo kirjoitti:
>>No, ompa kumma kun (h20 VS)kymmenen vuoden aikana ei ole aloitusta siitä näkynyt.
Kummallisuutena koen sen, että minä olisin vastuussa muiden kirjoittelusta tai kirjoittelemattomuudesta.
>>Oma osasikin näyttää sopivasti rajoittuvan "havainnointiin".
Ai oikein kaipaisit nimiä nettiin, vai mikä on tunnistamattoman vaihtuvaisnimimerkin toive tällä erää?
>>Miksiköhän minulla ei 40 vuoden kokemuksella samankaltaisia havainointeja?
Mielenhallinta ja kognitiivinen dissonanssi?
>>Etkö sä saanut monoakin 20 korvilla? Pariko vuotta olit?
Joo ja nyt olen neljä.
>>Muistaakseni täällä on herkästi syytetty...
En tällä syömisellä koe olevani vastuussa muiden tänne kirjoittelevien teksteistä, mutta ehkä olen sen verran dorka, etten tajua asiaa.Voithan sinä hetimiten aloittaa kyseisen ketjun.
AB lainaus "ooperin" kirjasta on hupaisaa luettavaa. Mitäs sanot siitä kun ukko ensin kertoo ettei saanut mitään yhteyttä apteekariin kun järjen vslo oli sammunut, mutta yht äkkiä tolvana kirjoitti, että sinne olisi lähetty kieppari haukkumaan joulukortista. Joulukortilleko se jutteli?
Uskottavuuden kannalta olisi tärkeää ettei mausta juttua pilalle. Muutenkin tarina vilisi omituisuuksia. Toki haluat kommentoida? - ...............
************** kirjoitti:
Voithan sinä hetimiten aloittaa kyseisen ketjun.
AB lainaus "ooperin" kirjasta on hupaisaa luettavaa. Mitäs sanot siitä kun ukko ensin kertoo ettei saanut mitään yhteyttä apteekariin kun järjen vslo oli sammunut, mutta yht äkkiä tolvana kirjoitti, että sinne olisi lähetty kieppari haukkumaan joulukortista. Joulukortilleko se jutteli?
Uskottavuuden kannalta olisi tärkeää ettei mausta juttua pilalle. Muutenkin tarina vilisi omituisuuksia. Toki haluat kommentoida?Siis joulutervehdyksestä lehdessä oli kyse.
- neitoni
ehkä ne tajuaa kuka oot ja vain haluat puhua pahaa viet heidän aikaa vaikka e sulle kyllä kävis
- Markku_Meilo
neitoni kirjoitti:
ehkä ne tajuaa kuka oot ja vain haluat puhua pahaa viet heidän aikaa vaikka e sulle kyllä kävis
>>ehkä ne tajuaa kuka oot
Mitä merkitystä sillä on sinulle?
>>ja vain haluat puhua pahaa
Ai jaa, mielestäsi on pahaa kysyä raamatullisia perusteita väitteille, joiden esitetään perustuvan Raamattuun?
>>viet heidän aikaa vaikka e sulle kyllä kävis
Öö, onko tuntien raportointi menettänyt merkityksensä jt-saliuskottavuusmittarina? Oletko tosiaan tietämätön siitä, että tunteja haalitaan kokoon väkipakolla? Vai elätkö vielä ennen vuotta 1975 annettua ohjetta enintään 6 kk sessiosta, jotta mahdollisimman moni pääsi havainnoimaan 1975-maailmanlopun todellisen luonteen? neitoni kirjoitti:
vanhuksia tapaamassa. Näytä itse hyvää esimerkkiä. Seuraa Jeesuksen esimerkkiä..
- neitoni
Markku_Meilo kirjoitti:
>>ehkä ne tajuaa kuka oot
Mitä merkitystä sillä on sinulle?
>>ja vain haluat puhua pahaa
Ai jaa, mielestäsi on pahaa kysyä raamatullisia perusteita väitteille, joiden esitetään perustuvan Raamattuun?
>>viet heidän aikaa vaikka e sulle kyllä kävis
Öö, onko tuntien raportointi menettänyt merkityksensä jt-saliuskottavuusmittarina? Oletko tosiaan tietämätön siitä, että tunteja haalitaan kokoon väkipakolla? Vai elätkö vielä ennen vuotta 1975 annettua ohjetta enintään 6 kk sessiosta, jotta mahdollisimman moni pääsi havainnoimaan 1975-maailmanlopun todellisen luonteen?ei tunteja tehä,jos ite tai jotku sun kaverit niin teki,ihmisistö tosiaan välitetäån,
- yritys!
meni tuo lähettäminen vähän ketuille:) lue tuo pdf (627k) linkistä niin tiedät mistä on kysymys
http://veljesseura.org/?q=node/44- yritys.
Tuo on vanhaa tekstiä. Siinä AB sanoo että lehtien painaminen on rahakasta puuhaa kun se on melkein ilmaista. Nyt viimeisin AB näkemys oli se, että lehtien painamista kannatti vähentää 30 milj kuukaudessa kun on kuluja karsittava painokustannuksesta ja nyt sitten tas tuli rahaa.
RAHAA;RAHAA;RAHAA.
Joka hommeliin on löydettävä omat horinansa. Kyseistä pakinaa eivät VS sivun ex:ät oikein mielellään vahvista.
- tehdä tällaisesta
kiista-asiaa.
Ei äitisi Jehovan todistajien käynnistä mitenkään saa vahinkoa.
Ne, jotka käyvät, tekevät sen ihmisrakkaudesta, vaikka sitä tässäkin on yritetty vääristellä.
Jos äitisi on dementoitunut, niin ei kai hänellä ole mahdollista tehdä edes testamenttia.
Ei dementoituneiden ihmisten luona liian moni käy.
Kuinka usein olet itse käynyt?
Ehkä tätä ei enää kukaan lue. Koko asia on tuottanut aivan turhanpäiväisen keskustelun. - ilmaista neuvoa
Lemppaa ne heti pihalle jos ne alkaa nurkissa roikkumaan, kotirauhan häirintä on rikos mistä voi myös ilmoittaa poliisille, jos olet äitisi valvoja
- puusilima_
kyllä ne laittavat hihhulit ojennukseen.
- ettei poliiseilla ole
tärkeämpää tekemistä.? Älä hulluja puhu, vai oletko
puusilmän lisäksi puupää.! - Kotirauhan rikkominen
ettei poliiseilla ole kirjoitti:
puusilmän lisäksi puupää.!1 § (9.6.2000/531) Kotirauhan rikkominen. Joka oikeudettomasti
tunkeutuu taikka menee salaa tai toista harhauttaen kotirauhan suojaamaan paikkaan taikka kätkeytyy tai jää sellaiseen paikkaan taikka
rikkoo toisen kotirauhaa metelöimällä, heittämällä esineitä, soittamalla puheluita tai muulla vastaavalla tavalla,
on tuomittava kotirauhan rikkomisesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.
2 § (9.6.2000/531) Törkeä kotirauhan rikkominen. Jos kotirauhan rikkomisessa
rikoksentekijä tai osallinen varustautuu teon toteuttamista varten aseella tai muulla henkilöön kohdistuvaan väkivaltaan soveltuvalla välineellä taikka tekijän tai osallisen ilmeisenä tarkoituksena on käyttää henkilöön kohdistuvaa väkivaltaa tai vahingoittaa omaisuutta taikka
rikoksen uhrilla on rikokseen liittyvän uhkailun, omaisuuden vahingoittamisen taikka rikoksentekijöiden tai osallisten lukumäärän vuoksi perusteltu syy pelätä henkilökohtaisen turvallisuutensa olevan vaarassa
ja kotirauhan rikkominen on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä kotirauhan rikkomisesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
3 § (9.6.2000/531) Julkisrauhan rikkominen. Joka oikeudettomasti
tunkeutuu taikka menee salaa tai toista harhauttaen virastoon, liikehuoneistoon, toimistoon, tuotantolaitokseen, kokoustilaan taikka muuhun vastaavaan huoneistoon tai rakennukseen tai sellaisen rakennuksen aidatulle piha-alueelle taikka kasarmialueelle tai muulle puolustusvoimien käytössä olevalle alueelle, jolla liikkuminen on asianomaisen viranomaisen päätöksellä kielletty, taikka
kätkeytyy tai jää 1 kohdassa tarkoitettuun paikkaan,
on tuomittava julkisrauhan rikkomisesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.
Julkisrauhan rikkomisena ei kuitenkaan pidetä tekoa, josta on aiheutunut ainoastaan vähäinen haitta.
4 § (9.6.2000/531) Törkeä julkisrauhan rikkominen. Jos julkisrauhan rikkomisessa
rikoksentekijä tai osallinen varustautuu teon toteuttamista varten aseella tai muulla henkilöön kohdistuvaan väkivaltaan soveltuvalla välineellä taikka tekijän tai osallisen ilmeisenä tarkoituksena on käyttää henkilöön kohdistuvaa väkivaltaa tai vahingoittaa omaisuutta taikka
rikoksen kohteena on eduskunnan, tasavallan presidentin tai valtioneuvoston taikka vieraan valtion tai hallitusten välisen järjestön valtuuskunnan tai edustuston käytössä oleva rakennus tai huoneisto
ja julkisrauhan rikkominen on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä julkisrauhan rikkomisesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
5 § (9.6.2000/531) Salakuuntelu. Joka oikeudettomasti teknisellä laitteella kuuntelee tai tallentaa
keskustelua, puhetta tai yksityiselämästä aiheutuvaa muuta ääntä, jota ei ole tarkoitettu hänen tietoonsa ja joka tapahtuu tai syntyy kotirauhan suojaamassa paikassa, taikka
muualla kuin kotirauhan suojaamassa paikassa salaa puhetta, jota ei ole tarkoitettu hänen eikä muunkaan ulkopuolisen tietoon, sellaisissa olosuhteissa, joissa puhujalla ei ole syytä olettaa ulkopuolisen kuulevan hänen puhettaan,
on tuomittava salakuuntelusta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi.
Yritys on rangaistava. - sovellu.
Kotirauhan rikkominen kirjoitti:
1 § (9.6.2000/531) Kotirauhan rikkominen. Joka oikeudettomasti
tunkeutuu taikka menee salaa tai toista harhauttaen kotirauhan suojaamaan paikkaan taikka kätkeytyy tai jää sellaiseen paikkaan taikka
rikkoo toisen kotirauhaa metelöimällä, heittämällä esineitä, soittamalla puheluita tai muulla vastaavalla tavalla,
on tuomittava kotirauhan rikkomisesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.
rikoksen uhrilla on rikokseen liittyvän uhkailun, omaisuuden vahingoittamisen taikka rikoksentekijöiden tai osallisten lukumäärän vuoksi perusteltu syy pelätä henkilökohtaisen turvallisuutensa olevan vaarassa
ja kotirauhan rikkominen on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä kotirauhan rikkomisesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
tunkeutuu taikka menee salaa tai toista harhauttaen virastoon, liikehuoneistoon, toimistoon, tuotantolaitokseen, kokoustilaan taikka muuhun vastaavaan huoneistoon tai rakennukseen tai sellaisen rakennuksen aidatulle piha-alueelle taikka kasarmialueelle tai muulle puolustusvoimien käytössä olevalle alueelle, jolla liikkuminen on asianomaisen viranomaisen päätöksellä kielletty, taikka
on tuomittava julkisrauhan rikkomisesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.
Julkisrauhan rikkomisena ei kuitenkaan pidetä tekoa, josta on aiheutunut ainoastaan vähäinen haitta.
4 § (9.6.2000/531) Törkeä julkisrauhan rikkominen. Jos julkisrauhan rikkomisessa
rikoksen kohteena on eduskunnan, tasavallan presidentin tai valtioneuvoston taikka vieraan valtion tai hallitusten välisen järjestön valtuuskunnan tai edustuston käytössä oleva rakennus tai huoneisto
ja julkisrauhan rikkominen on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä julkisrauhan rikkomisesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
5 § (9.6.2000/531) Salakuuntelu. Joka oikeudettomasti teknisellä laitteella kuuntelee tai tallentaa
keskustelua, puhetta tai yksityiselämästä aiheutuvaa muuta ääntä, jota ei ole tarkoitettu hänen tietoonsa ja joka tapahtuu tai syntyy kotirauhan suojaamassa paikassa, taikka
muualla kuin kotirauhan suojaamassa paikassa salaa puhetta, jota ei ole tarkoitettu hänen eikä muunkaan ulkopuolisen tietoon, sellaisissa olosuhteissa, joissa puhujalla ei ole syytä olettaa ulkopuolisen kuulevan hänen puhettaan,
Yritys on rangaistava.On yritetty soveltaa Jt:jiin, tuloksetta. EIKÄ EDES TARVITSE, KUN VOI SOPIA, ETTÄ EI KÄYDÄ. Siitä huolimatta toki saattaa vahingossa osuakin ovelle, mutta harvemmin.
- lain
Yritys on rangaistava.toteuttaminen ja valvonta..???
- puusilima_
ettei poliiseilla ole kirjoitti:
puusilmän lisäksi puupää.!väkivalta lopettaa vittuilun.
- neitoni
Yritys on rangaistava.lopeta tuo,ei varmasti mummo pyytäis käymään jos ei halua.
Näitä lapsia ja lapsen lapsia näin tarpeeks ku ne luuli et joku sukulainen yrittää viedä teidän perinnön.menkää ite kattomaan mummoja ja pappooja ja lopettakaa turha syyttele, halooo
- pitää
Suosittelen että paikallislehteen laitetaan kirjoitus niinkuin tämä on.
Että dementiaa sairastavann luona käydään ja että entiset todistajat ovat tienneet kertoa että testamentti on yksi päävaikuttimista.
Paikalliselle poliisille voisi myös laittaa viestin jossa kysytte vanhuksen huoltajana neuvoa myös koska tämä dementikko ei ole koskaan lahkon jäsen ollut.- ja taas mennään
>>>että entiset todistajat ovat tienneet kertoa että testamentti on yksi päävaikuttimista.
- mieleen
ja taas mennään kirjoitti:
>>>että entiset todistajat ovat tienneet kertoa että testamentti on yksi päävaikuttimista.
En tiedä mitä tapauksia muut ovat tarkoittaneet, mutta jokaisen tarkistettavissa on Herrick Åbergin kirjassaan "Nykyajan Baabelin orjat" kertoma. Mahtoi olla Juvalta.
Kirjaa on kirjastoissa - esimerkki.
mieleen kirjoitti:
En tiedä mitä tapauksia muut ovat tarkoittaneet, mutta jokaisen tarkistettavissa on Herrick Åbergin kirjassaan "Nykyajan Baabelin orjat" kertoma. Mahtoi olla Juvalta.
Kirjaa on kirjastoissaJa mitähän siinä? Jos lähdetään siitä, että on osaksi totta, niin ko. apteekkari oli Jt. ja ooperin mukaan itse pohti miten testimenttaisi. Ompa se kumma ettei saisi edes itse enää näemmä testamentata miten haluaa. Siitä päätellen eli yksin, koska lakiosaa ei voi testamentata muille.
Joiltain osin ooperin sepustus näyttää olevan ristiriitaista, kun hän yrittää kerronnallisesti maustaa juttua huomattavasti mehevämmäksi.
Mutta kaikenkaikkiaan ei yhtään sen kummempi asia kun testamenttaukset kirkolle. Meinaatko että kirkko peruu laillisen testamentin noin vain? - oppinut!
ja taas mennään kirjoitti:
tiedätkö sitä ettet saisi edes olla tällä saitilla
- vakavasta asiasta
esimerkki. kirjoitti:
Ja mitähän siinä? Jos lähdetään siitä, että on osaksi totta, niin ko. apteekkari oli Jt. ja ooperin mukaan itse pohti miten testimenttaisi. Ompa se kumma ettei saisi edes itse enää näemmä testamentata miten haluaa. Siitä päätellen eli yksin, koska lakiosaa ei voi testamentata muille.
Joiltain osin ooperin sepustus näyttää olevan ristiriitaista, kun hän yrittää kerronnallisesti maustaa juttua huomattavasti mehevämmäksi.
Mutta kaikenkaikkiaan ei yhtään sen kummempi asia kun testamenttaukset kirkolle. Meinaatko että kirkko peruu laillisen testamentin noin vain?Kyseinen apteekkari dementoitui ja tämän keksivät lahkossa ja kävivät kirjoituttamassa tällä itselleen testamentin.
Edellisen nimim. mukaan ovat myös kirjanneet tämän lahkoon jäseneksi. Nimim. ei kerro että riittikö jäämistö taivaspaikkaan vai maanpäällistoivoon.
Siinähän se juuri onkin, kun dementoituneelta imiseltä puuttuu se halu, mutta on lahkon manipuloitavissa ja juuri tähän kysymykseen on tämän ketjun aloituskirjoitus kiinnittänyt huomiota. - leikkiminen.
vakavasta asiasta kirjoitti:
Kyseinen apteekkari dementoitui ja tämän keksivät lahkossa ja kävivät kirjoituttamassa tällä itselleen testamentin.
Edellisen nimim. mukaan ovat myös kirjanneet tämän lahkoon jäseneksi. Nimim. ei kerro että riittikö jäämistö taivaspaikkaan vai maanpäällistoivoon.
Siinähän se juuri onkin, kun dementoituneelta imiseltä puuttuu se halu, mutta on lahkon manipuloitavissa ja juuri tähän kysymykseen on tämän ketjun aloituskirjoitus kiinnittänyt huomiota.Niin no, siitä on oikeuden päätös joten pulinat pois. Jos siinä joidenkin mielestä vikaa olisi ollut, se olisi kaadettu seuraavassa asteessa. Ooperi kirjoitteli mitä halusi tosiasioista huolimatta.
Apteekkarilla oli halu testamentata, näin ooperikin vahingossa kirjoitti. Itse asiassa tosi pöljä veto O:lta edes ottaa esimerkiksi. Mutta kun ei muutakaan ollut tarjolla. Eli paremman puutteessa
Ai ai, kun tämä ei nyt millään sinun mieleiseksesi muutu - itse sitten
leikkiminen. kirjoitti:
Niin no, siitä on oikeuden päätös joten pulinat pois. Jos siinä joidenkin mielestä vikaa olisi ollut, se olisi kaadettu seuraavassa asteessa. Ooperi kirjoitteli mitä halusi tosiasioista huolimatta.
Apteekkarilla oli halu testamentata, näin ooperikin vahingossa kirjoitti. Itse asiassa tosi pöljä veto O:lta edes ottaa esimerkiksi. Mutta kun ei muutakaan ollut tarjolla. Eli paremman puutteessa
Ai ai, kun tämä ei nyt millään sinun mieleiseksesi muutuOnko oma testamenttisi Brooklyniin lahkopäämajaan vai Tikkurilan Suomen pääkonttorin hyväksi ?
- sitten.
itse sitten kirjoitti:
Onko oma testamenttisi Brooklyniin lahkopäämajaan vai Tikkurilan Suomen pääkonttorin hyväksi ?
Olen perinyt talon vanhemmiltani. Minulla ei ole testamenttia kenellekään, joten perintö jakautuu lain mukaan suvulle. Seuralle tehtyjä testamentteja en tiedä tehdyn kuin vain niiden joilla ei ole lapsia, eikä sekään ole mitenkään itsestään selvä. Tuossa yksi peri juuri setänsä.
- on vielä
sitten. kirjoitti:
Olen perinyt talon vanhemmiltani. Minulla ei ole testamenttia kenellekään, joten perintö jakautuu lain mukaan suvulle. Seuralle tehtyjä testamentteja en tiedä tehdyn kuin vain niiden joilla ei ole lapsia, eikä sekään ole mitenkään itsestään selvä. Tuossa yksi peri juuri setänsä.
Jos suku ei kuulu lahkoon, on srk:ssa tapana testamenttiasioiden vastaavan muistuttaa testamentin laatimisesta, jotta omaisuus ei menisi sukulaisille, jotka ovat vain ahneita, kuten hän sanoo.
Tuo on yksi mittari lahkon syövereihin joutumisen syvyydestä, jos on ollut vuosikymmeniä mukana ja jo testamentinkin tehnyt, on irtipääsy suuren työn takana tai vaatii järkytyksen kokemista, kuten joutumista mielivaltaisen oikeuskomiteakäsittelyn uhriksi.
Yritä nyt kuitenkin hiipumista, vähennät käyntejä jne ym ja Herran siunausta - päässä pörrää.
on vielä kirjoitti:
Jos suku ei kuulu lahkoon, on srk:ssa tapana testamenttiasioiden vastaavan muistuttaa testamentin laatimisesta, jotta omaisuus ei menisi sukulaisille, jotka ovat vain ahneita, kuten hän sanoo.
Tuo on yksi mittari lahkon syövereihin joutumisen syvyydestä, jos on ollut vuosikymmeniä mukana ja jo testamentinkin tehnyt, on irtipääsy suuren työn takana tai vaatii järkytyksen kokemista, kuten joutumista mielivaltaisen oikeuskomiteakäsittelyn uhriksi.
Yritä nyt kuitenkin hiipumista, vähennät käyntejä jne ym ja Herran siunaustaEn tarvitse herrasi siunailuja, koska tuo panettelu kertoo liiankin selvästi mitä herraa palvelet.
Voinhan minä harmiksesi tehdä sen testamentin ja kertoa sukulaisille, että sinun takiasi tein niin. Testamentin tekeminen on yksityisasia ja siihen ei kenelläkään ole nokan koputtamista. On aivan turha täällä paukuttaa poskea selvästä asiasta.
Kun kerran päästiin raha asioihin niin laitetaan pari otetta siitä
"Helluntaiseurakuntien kolehtien vuosisaldot ovat Suomessa noin 400 - 900 euroa/jäsen. Saarnaajien palkkaus noudattaa suurin piirtein valtion C-palkkataulukkoa (opettajat).
Ns. kiertävät saarnaajat saavat kokouksesta 75 - 96 euroa ja samana päivänä olevasta toisesta kokouksesta 37 euroa. Matkakorvauskäytännöt vaihtelevat seurakunnittain.
Massakokouksissa ei liiku mitään hirveän suuria rahamääriä. Eniten rahaa kerätään ns. normaaleissa sunnuntain päiväkokouksissa. Massakokousten uhraus on ehkä 2-4 euroa/hlö luokkaa, kun taas päiväkokouksissa tämä on 15-40 euroa/hlö."
http://www.vapaa-ajattelijat.fi/keskustelu/read.php?3,741
"Joudut maksamaan tuloistasi kymmenykset seurakunnalle. Vaikka asiaa ei virallisesti opeteta eikä vaadita (se ehkä jopa kielletään tiedusteltaessa), vaan asia pidetään piilossa, seurakunnassa on myös "kirjoittamattomia lakeja", ja tämä on yksi niistä. Tämä on seikka, joka paljastaa laajemmassakin mielessä todella vakavan opillisen vinosuuntauksen. Julistaja saattaa opettaa, että kymmenykset tulee antaa bruttotuloista, tai muutoin on "varkaan kirjoissa", kuten Ensio Mustonen aikoinaan jylisi (audio: Sana ja Ylistys -srk, Lappajärvi). Varkaathan eivät peri Jumalan valtakuntaa, ja suurin osa seurakuntalaisista ei kuitenkaan kymmenyksiä maksa, joten suuri joukko on jatkuvan syyllisyyden vallassa. Pahimmillaan saatetaan uhata onnettomuuksilla tai sairauksilla, jos ei ole uhraamisessa "kuuliainen Herralle". Joka tapauksessa kitsas uhraaja (rahan antamista kutsutaan uhraamiseksi) menettää Jumalan siunauksia. Vapaaehtoiset rahalahjat muka annetaan vasta kymmenysten maksamisen jälkeen"
http://www.james.pp.fi/helluntaiseurakunta.html - lahkoa myöten
päässä pörrää. kirjoitti:
En tarvitse herrasi siunailuja, koska tuo panettelu kertoo liiankin selvästi mitä herraa palvelet.
Voinhan minä harmiksesi tehdä sen testamentin ja kertoa sukulaisille, että sinun takiasi tein niin. Testamentin tekeminen on yksityisasia ja siihen ei kenelläkään ole nokan koputtamista. On aivan turha täällä paukuttaa poskea selvästä asiasta.
Kun kerran päästiin raha asioihin niin laitetaan pari otetta siitä
"Helluntaiseurakuntien kolehtien vuosisaldot ovat Suomessa noin 400 - 900 euroa/jäsen. Saarnaajien palkkaus noudattaa suurin piirtein valtion C-palkkataulukkoa (opettajat).
Ns. kiertävät saarnaajat saavat kokouksesta 75 - 96 euroa ja samana päivänä olevasta toisesta kokouksesta 37 euroa. Matkakorvauskäytännöt vaihtelevat seurakunnittain.
Massakokouksissa ei liiku mitään hirveän suuria rahamääriä. Eniten rahaa kerätään ns. normaaleissa sunnuntain päiväkokouksissa. Massakokousten uhraus on ehkä 2-4 euroa/hlö luokkaa, kun taas päiväkokouksissa tämä on 15-40 euroa/hlö."
http://www.vapaa-ajattelijat.fi/keskustelu/read.php?3,741
"Joudut maksamaan tuloistasi kymmenykset seurakunnalle. Vaikka asiaa ei virallisesti opeteta eikä vaadita (se ehkä jopa kielletään tiedusteltaessa), vaan asia pidetään piilossa, seurakunnassa on myös "kirjoittamattomia lakeja", ja tämä on yksi niistä. Tämä on seikka, joka paljastaa laajemmassakin mielessä todella vakavan opillisen vinosuuntauksen. Julistaja saattaa opettaa, että kymmenykset tulee antaa bruttotuloista, tai muutoin on "varkaan kirjoissa", kuten Ensio Mustonen aikoinaan jylisi (audio: Sana ja Ylistys -srk, Lappajärvi). Varkaathan eivät peri Jumalan valtakuntaa, ja suurin osa seurakuntalaisista ei kuitenkaan kymmenyksiä maksa, joten suuri joukko on jatkuvan syyllisyyden vallassa. Pahimmillaan saatetaan uhata onnettomuuksilla tai sairauksilla, jos ei ole uhraamisessa "kuuliainen Herralle". Joka tapauksessa kitsas uhraaja (rahan antamista kutsutaan uhraamiseksi) menettää Jumalan siunauksia. Vapaaehtoiset rahalahjat muka annetaan vasta kymmenysten maksamisen jälkeen"
http://www.james.pp.fi/helluntaiseurakunta.htmlKykysi käsittää kaikki omalla haluamallasi tavalla, siis lahkon määräämällä tavalla, ei vaikuta aidolta tuohon kiukkuisuuteesi nähden
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2151429- 961276
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan31077Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle171056Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?9928Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86900Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.59838- 32830
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest37768Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii44754