Mikä on vesimyrkys? Mitä oireita siinä on ja kuinka paljon pitää juoda, että saa myrkytyksen. Esim. voiko 2 litrasta tulla?
Vesimyrkytys
6
4965
Vastaukset
- koko ja
Kuka kysyy, minkä ikäinen ja kokoinen? Käyttääkö suolaa?
Normaali ihminen ei 2 litrasta vielä mitään ongelmia saa, mutta jos vetelet 4-5 litraa esim. kuumana kesäpäivänä etkä huolehdi suolan saannista, voit tosiaan olla vaaravyöhykkeellä.
Kyllä sitäkin muotia on liikkeellä, että suositellaan vettä kitattavaksi monia litroja, ihan oikeasti 4-5 litaa päivässä. Se on kyllä jo liikaa, sekä huuhtoo ravinteita kehosta. - että tota noin
Näin oman kaivon omistavana voin sanoa että aikapaljon klooria ainakin kittaavat eräät työpäivän aikana (3-5Litraa) eräät.
Varsinkin keväisin lisäävät klooria tuohon "vesijohtoveteen"
kloorin makuun tottuu aika nopeasti
oman kaivoveden laatu onkin sitten eri juttu ;) - huomannut
Suosituksissa ovat maininneet 3 l päivittäisen nestemäärän aikuiselle. Luulisin, että vähempi riittää. Periaate on sammuttaa jano!
Suuret määrät ohentavat veren sokerin määriä mm, eli jos epäilee juoneensa liikaa, voi ottaa suklaa palan tms. Ja hyvä on ottaa jotain suolaistakin. Ja jotain joka sitoo vettä mahassa, eli leipää tms. - ..............................
"Esim. voiko 2 litrasta tulla?"
Määristä en tiedä, kunhan vaan juo nopeammin kun munuaiset ehtii poistaa, tällöin veri lainemee ja kudosnesteeseen alkaa siirtyä verestä vettä.
Oireita? No varmaan ainakin päänsärky, koska vesimyrkytyksessä kuollaan aivojen turpoamiseen. - kuoli siihen
muutamia päiviä sitten oli... lehdessäkö vai... että joku nainen oli kuollut juotuaan nopeasti suren määrän vettä, useita litroja.
en tiedä mikä mekanismi siinä toimii, ehkä joku siitä kirjoittikin jo vastauksessa. Suolan ja suolojen tasapaino, tai sanotaanko sokeri-suola -tasapaino kai on kovin tärkeä ihmisen elimistössä.
Kun olen etelän kuumassa ilmanalassa, juon toki paljon. Mutta se juominen on kyllä mineraalivettä joten siinä on elimistölle tärkeitä mineraaleja ja hivenaineita. Ja ainakin siellä on tärkeää ottaa jotain suolaista, sillä se myös vähentää hikoilua ja nesteen poistumista elimistöstä. - Viheraho
Kuinka nopeasti Vesimyrkytykseen kuolee.Rontti koirani joi tänään vettä liikaa.Mutta ei kuollut kuitenkaan siihen vesimyrkytykseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617850- 1334524
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323777- 213138
- 232682
- 292617
- 502316
- 252190
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322069