Nykyajan lääkärit

ei oo mistään kotoisin

Päivystyksessä kävin ja tämä lääkäri ei edes simiin katsonut.Tuijotti vain ruutua.Olis tehny mieli sanoa että hei,potilas on täälläpäin.
Ruutua tuijottamalla määräsi kipulääkettä ja jauho purkkaa.Ei edes katsonut kipupaikkaa,ei mittään.
Jäi tosi huono kuva.
Mielestäni olet aivan väärällä alalla.Ei noin saa potilasta kohdella.

Toinen tapaus on tyttäreni kohdalla.Pitkään oli ollut outoja huminoita korvassa ,nuhaa,yskää.
Hän on 15 v ja yksin kävi lääkärissä.
Oli vain katsonut korvan ja sanonut että alipainetta.Kysyin että kuunteliko keuhkot ,katsoiko poskiontelot,siis nämä perusjutut.Ei oltu katsottu,ei mitään muuta kuin kurkistus korvaan ja kotia.Oli pakko lähteä yksityiselle ja löytyihän tulehduksia kun kaikki perusasiat tarkastettiin.
Suoraan sanottuna mikä helvetti teitä tk-lääkäreitä vaivaa?Ei jakseta tehdä perusasioita potilaan kohdalla.
Suosittelen;menkää yksityiselle hakemnaan apua itsellenne!

13

1680

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Esa-

Kyllä minä ainakin tutkin potilaat aina samalla tavalla, pidin sitten yksityisvastaanottoa tai terkkarin vastaanottoa. Ruutuun tulee kyllä monesti tuijoteltua liikaa ;)

• "Potilas Saarinen"

Hei vaan kohtalotoverit!
      Mulla oli Borrelia kolme vuotta ennen kuin todettiin.Omalla terveyskeskuksella tuli käytyä sairauden aikana monta kertaa.Naislääkäri tarjosi oireiden mukaan eri sairauksia: Stressi, alkava astma,manierin tauti jne. .
      Viimeisestä käynnistä jäi mieleen, kun istuin vastaanotolla kanslistin sanat lääkärille:"Tässä on
      taas tämä tapaus!" Vastaanotolla lääkäri sanoi minulle erittäin ivallisesti:"Ei sinussa ole mitään muuta sairautta kuin tuo luulotauti.Seuraavan kerran tulet vastaanotolle vasta kun sulla on 40 asteen kuume.
      Kesti puoli vuotta tästä,ennenkuin uskalsin mennä mihinkään lääkärille.Olin tosi huonossa kunnossa ja painoin 47kg.Sen verran "hihhuli" olen että älysin pyytää ylhäältäkin apua -suosittelen kokeilemaan! Ihmeen kaupalla sain apua nopeasti TYKSistä ja olen täysin toipunut borrelian myöhäisoireista.
      Sama lääkäri oli jonkin aikaa pois terveysasemalta, mutta työskentelee siellä jälleen. Olen joutunut käymään myös hänellä, mutta hänen tyylinsä ei näytä juuri muuttuneen.
      Ei ole pyytänyt edes anteeksi.

• ovat usein aika heikot

Mulla menee aina pinna työterveyslääkäreiden vastaanotolla. Kävin ikäkausitarkastuksessa ja mittauksissa todettiin verenpaine-, veri- ja maksa-arvoissa huomauttamista sekä vielä sydänfilmissä oli jotain poikkeavaa.

Menin lääkärin vastaanotolle ja hän selosti tuloksia ihan ok. Sitten hän laukaisi " Sinä et paljoa terveydestäsi välitä, kun et ole aikaisemmin käynyt mittauksissa". Olin ihan äimän käkenä ja sanoin, että olen aina tuntenut itseni terveeksi. Eivät ne edes ota testejä kuin tietyn iän saavuttaneilta, jollei hakeudu oireiden vuoksi vastaanotolle. Suututti ja verenpaineenmittaus näytti suuria lukemia...

Rupesi puhumaan lääkityksestä, vaikka oltiin jo aiemmin terveydenhoitajan kanssa sovittu uusista verikokeista 4 kk:n päästä. Sanoin, etten halua lääkitystä ennen uusia kokeita. Lääkäri katsoi säälivästi ja sanoi, että lähettää rasituskokeeseen sepelvaltimotaudin varalta. Kirjoitteli papereita ja ojensi ne minulle. Hetkisen ihmettelin ja kysyin, että mitä näillä teen. Vasta sitten kertoi, että tilaa sinne ja sinne aika rasituskokeeseen ja käy tossa naapurikokeissa antamassa kilpirauhaskokeeseen näyte. Eikä mitään näkemiin ja kättelyä eikä kommenttia,palataanko asiaan ja milloin?

Menin sitten viikon hermoilemisen ja jännittämisen jälkeen rasituskokeeseen yksityiselle lääkäriasemalle, jossa minut otti vastaan tympääntynyt hoitaja. Pyysi vaihtamaan jumppavehkeet ylle ja tulemaan testihuoneeseen.
        Sitten olisi naisihmisenä pitänyt rinnat paljaina polkea - en suostunut ja vaadin saada pitää paitaa päälläni - seurauksena tuhahtelua ja tuijottelua. Kyllä ihmisen pitää saada halutessaan pitää vaatteet päällä niin kauan kuin se on mahdollista.

Lääkäri tuli kättelemään minua, kun makasin rinnat paljaina selälläni näkemättä edes kuka tuli - sanoi kyllä nimensä. Aloitettiin koe, jossa mitään vikaa ei tullut esille. Lääkäri kyseli liikuntaharrastuksistani ja tokaisi kuultuaan ykskantaan, etteivät ne ole oikeanlaista liikuntaa ja joka päivä pitäisi liikkua vähintään 1 tunti 120 sykkeellä. Totesin, että mitähän muuta sitten kerkeääkään illan aikana, johon lääkäri vaan että jäähän 23 tuntia.

Kertakaikkiaan huono repliikki, sillä mikä tahansa liikunta on mielestäni parempi kuin ei yhtään mitään.

Lääkäreiden pitäisi kehittää myös potilaan kohtaamistaitojaan, sillä töksäytetty terveysvalistus ei mene hedelmälliseen imaaperään. Samoin alentuva sormenheristämismentaliteetti ja syyllistäminen ei auta asiaa.

Olen todella vihainen, sillä minulla kului turhaan hermoiluun toista viikkoa. Lääkäri pelästytti minut todella. Ymmärrän kyllä, että arvoni kaipaavat kohennusta ja olen muokannut ruokavaliotani jne. mutta asiat voi ilmaista myös hienovaraisesti. Kaikki ovat nykyään tietoisia terveellisistä elämäntavoista ja googlaamalla saa aina lisätietoa, mutta ketään ei voi vastentahtoisesti "käännyttää terveysuskoon".

• "Potilas Saarinen"

Turussa hyvää kokonaisvaltaista hoitoa saa
      Lääkärikeskus Apilasta, jossa näyttöpäätettä ei juuri tuijotella. Sieltä lähettävät eteenpäin jos on tarvetta.
      Hyvä konsti on kirjata omaan muistivihkoon hyvät ja huonot lääkärit. Ystävien nimivinkit voidaan myös lisätä vihkoon sopivalle osastolle.
      Tiedoksi Turun Mehiläisen asiakkaille. Jos mukava
      ikääntyvä tohtorinne ei enää palvele siellä, se johtuu ikärasismista. -tällaisia uudistuksia siis siellä. -ainakin itse menen oman lääkärini perässä toiseen taloon!

• voi olla hyväksikin

Eikös lääkärin ole sitä ruutuakin hyvä kuitenkin tuijotella jos potilaalla sattumoisin olisi hyvinkin mittavat sairaskertomukset tallennettuna tiedostoon. Noilla aiemmilla tiedoilla saattaisi olla jotakin relevanssia potilaan nykytilanteen kannalta. Siellä voi olla esim. jonkun alansa erikoislääkärin kuten hematologin juttuja jotka on hyvä tietää.

• Yks vaan

Jos siellä ruudussa lukee aikaisempia tietoja esim. epäilty luulotautia ja tarjottu masennuslääkettä, niin tuskimpa lääkäri on innokas tutkimaan tämänhetkistäkään tautia. Uusi tauti voi jäädä tutkimatta.

• ei masentunu
        Yks vaan kirjoitti:

Jos siellä ruudussa lukee aikaisempia tietoja esim. epäilty luulotautia ja tarjottu masennuslääkettä, niin tuskimpa lääkäri on innokas tutkimaan tämänhetkistäkään tautia. Uusi tauti voi jäädä tutkimatta.

niin herkästi nuoret lääkärit suosittelee masennuslääkettä?

• Yks vaan
        ei masentunu kirjoitti:

Jos tutkimuksissa ei löydy helposti mitään syytä oireille,niin sitten otetaan esille mahdollinen vika korvien välissä. Mutta eiväthän nuo tutkimukset ole aina täydellisiä. Jotain varmasti jää huomaamatta. Esim. ruoka-aineallergiat voivat aiheuttaa oireita, joita lääkäri ei rupea tutkimaan.

• esimerkkejä
        ei masentunu kirjoitti:

Heille provisiot ovat tärkeämpiä kuin asiakkaan hyvinvointi. He eivät erota väsymystä ja masennusta toisistaan. Heille vauhti on tärkeämpi kuin työn laatu.

Kilpirauhassairaudet-keskustelupalstalla on tullut jatkuvasti tapauksia, että masennuslääkkeet auttavat arvauskeskusten mielestä paremmin kuin tyroksiini. Vain endokrinologi on osannut kirjoittaa oikean valmisteen. Tämä vain esimerkkinä, kun vajaatoiminnastakin on tullut kansantauti.

• lempii

tiedätkö pauli korkeamäki onko hyvä

• kaukana noista

tolloista lääkäreistä ja etsiä joku hyvä. Sääsyy aikaa ja rahaa ja mielenrauha...

• onneton2012

Ei sitä yksityisiltäkään asemilta aina hyvää palvelua saa... Juuri olen tehnyt valituksen inhottavasta lääkäristä joka keskeytti jokaisen lauseeni oli inhottava töykeä sekä asiaton. Teki olettamuksia ulkonäön perusteella.

• kokemuksia

Asiakas äänestää jaloillaan ja sanoillaan. Levitä tietoa tutuillesi ja halutessasi tuntemattomillekin tästä lääkäristäsi. Siten minäkin olen tehnyt. Varmin työnantaja on tyytyväinen asiakas, varmin työttömyyden aiheuttaja tyytymätön asiakas.

Useimmat mielestäni epäpätevät eivät ole osanneet vaitiolovelvollisuutta. On myös tapauksia, että olen itse tietänyt sairaudestani enemmän kuin arvauskeskuslääkäri. Nykyajan lääkäreille -yleiskuvallisesti- tärkeintä on markkinointiprovisiot, ei asiakkan hyvinvointi. Kokemani hyvät lääkärit tekevät poikkeuksen tässä asiassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      47
      5515
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      61
      2476
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      18
      1910
    4. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      148
      1782
    5. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      36
      1652
    6. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      17
      1643
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      5
      1428
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1125
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1098
    10. Joutuuko Suomi24-palvelu taas oikeuteen ?

Nämä Purraa ja Perussuomalaista johtoa pedofiilian suojeliana pitävän kirjoittajan viestit eivät vain poistu täältä. Se
      Maailman menoa
      228
      1089
    Aihe