Muistaako/tietääkö kukaan?
Minkälaista perinneruokaa (härkä)
4
1526
Vastaukset
- turhuudenjumala
PAPUROKKAA
Noin litrallinen härkäpapuja keitetään pehmeiksi; niistä otetaan erikseen hyvä kauhallinen; muut pavut puserretaan lihaliemeen tahi kiehuvaan veteen. Hienonnettu punasipuli ja puoli lusikallista jauhoja paahdetaan vähän voissa ja puserrettu keitto kaadetaan siihen. Ehjät pavut pannaan sekaan ja höystetään suolalla sekä muutamalla valkopippurilla.
Lihaliemen puutteessa voi papurokkaa keittää aivan kuin hernerokkaakin, silavan kanssa; kuitenkin pavut on aina puserrettava. Sipulin voi jättää sekaan panematta. Rokkaa voi höystää jollakin imelällä tahi happamalla.
lähde: http://www.lassilantila.fi/wanha3.html- vellikin tietysti hyvää,
mutta mihin tuo puserrusjuttu siis (soseutus- tai survominen kai?) perustuu?
vellikin tietysti hyvää, kirjoitti:
mutta mihin tuo puserrusjuttu siis (soseutus- tai survominen kai?) perustuu?
Murskaamalla osa pavuista saadaan keitto suurustettua - muuta suurustahan siinä ei ole. Näin siitä tulee ruokaisampi ja sakeampi. Monissa italialaisissa, papuja hydöyntävissä ruoissa tehdään myös juuri näin.
Tosin suurustamiseen siellä voidaan käyttää esimerkiksi leipää, leivänmuruja tms. saostavaa ainetta.- suurustamiseen
crudo kirjoitti:
Murskaamalla osa pavuista saadaan keitto suurustettua - muuta suurustahan siinä ei ole. Näin siitä tulee ruokaisampi ja sakeampi. Monissa italialaisissa, papuja hydöyntävissä ruoissa tehdään myös juuri näin.
Tosin suurustamiseen siellä voidaan käyttää esimerkiksi leipää, leivänmuruja tms. saostavaa ainetta.aikoinaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 664500
- 1053505
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj373208Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262628- 472523
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan52139- 222014
- 1971913
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3951552Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91418