Hyvästi

Arskavain

Olen kirjoitellut täällä etupäässä itseni tarpeista ja myöhemmin auttaakseni toisia.

Erottamisperuste, mikä se lienee onkin, ei anna tarkkaa kuvaa ihmisestä niin, että hänet voitaisiin tuomita jonkin yksittäisen harmittoman tapauksen tai tavan vuoksi.

Nyt on kuitenkin niin, että minua ei vaivaa enää lainkaan, mitä jehovantodistajat ajattelevat minusta ja olen mielestäni "sinut" menneisyyteni kanssa, enkä kaipaa edes entisiä jt ystäviä enkä juuri lihallisiakaan jt sukulaisiani...(mitä minuklle on tapahtunut?)

Siksi jätän palstan, vaikka saatan toki säännön vahvistukseski poiketa palstalla ja seurata sitä muutenkin...

Markkua ja Johanneksenpoika, Tiukuakaan unohtamatta ja niin monia muita (vaikka tulitte ensimmäisenä mieleeni)- teette ja teitte hyvää työtä totuuden puolesta! Kiitos teille - voikaa hyvin uskonnostanne tai aatteestanne huolimatta kuka ikinä lukeekin tämän avauksen!

23

1326

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • >>voikaa hyvin uskonnostanne tai aatteestanne huolimatta kuka ikinä lukeekin tämän avauksen!

Kiitos samoin Arska. Kirjoituksesi ja kannanottosi ovat osoittaneet aina viimeisen päälle hyvää makua, empatiaa ja ihmisläheisyyttä. Kirjoituksesi ovatkin olleet vt-seuran kannalta hyvin kiusallisia, johtuen juuri niiden maltillisuudesta, mutta silti viiltävästä analyyttisyydestä vt-seurassa esiintyviä epäkohtia(kin) kohtaan.

Voi hyvin, ja ensi kertaan.

• neitoni

varmasti hieno tai millä verbillä kuvais sinua ku en tunne,mut tuo kirjotus oli niin lämmin,en usko et teeskentelet ja välität näillä sivuilla monista,mietit kai miten kenenkin käy.....
      Hyvää jatkoa todella t.Neitoni

• hirmulammas

Heippa vaan

Ethän kummiskaan sano hyvästi :)
      Se kuullostaa niin lopulliselta.
      Kertoile kuulumisia vaan....

tv hirmulammas

• Repe-Pekka

Ainoa kommentoimisen arvoinen avaus tälle päivälle.

Kiitän sinua Arska avauksistasi ja kommenteistasi
      palstalla.

Niin, kuka se onkaan minun lähimmäiseni ?

Jumalan runsasta siunasta sinulle Arska.

• jos pystyt

siihen ja se on varmasti sinullekkin hyväksi. Tämä palsta syö paljon ihmisestä positiivista energiaa.

• salaisuus?

mahdollisuuden kertoa ajatuksiaan ja sisäisiä tunteitaan. Voi esittää kysymyksiä ja saada kulissien takaista tietoa vt seurasta.
        >Onhan selvää, että vt lafka kun jää taakse, niin elämä on rakennettava uudelleen ja tunteiden kirjo voi olla valtava. Osaltani olen kokenut palstan upeana juttuna pääsääntöisesti. Vuosien varrella aktiivinen seuranta on vaihdellut, mutta haluan edelleen seurata näitä juttuja. Palstalla pyöriminen antaa aina pikku lisä energiaa elämään uusine juttu aiheineen..

• neitoni
        salaisuus? kirjoitti:

mahdollisuuden kertoa ajatuksiaan ja sisäisiä tunteitaan. Voi esittää kysymyksiä ja saada kulissien takaista tietoa vt seurasta.
        >Onhan selvää, että vt lafka kun jää taakse, niin elämä on rakennettava uudelleen ja tunteiden kirjo voi olla valtava. Osaltani olen kokenut palstan upeana juttuna pääsääntöisesti. Vuosien varrella aktiivinen seuranta on vaihdellut, mutta haluan edelleen seurata näitä juttuja. Palstalla pyöriminen antaa aina pikku lisä energiaa elämään uusine juttu aiheineen..

hienosti,jos jättää kaiken taaksen ,ei se hei unohdu ja tullee monia vahvoja tunteita,mut ihmisiähän täs ollaan...ja jos mahdollista,ettei toista loukata

• salaisuus?
        neitoni kirjoitti:

hienosti,jos jättää kaiken taaksen ,ei se hei unohdu ja tullee monia vahvoja tunteita,mut ihmisiähän täs ollaan...ja jos mahdollista,ettei toista loukata

muistoja jt kaudelta ja jotku asiat kai muistaa loppuikänsä. Onneksi kohdallani aika ei kultaa kokonaiskuvaa, joten pysyn edelleen uskonnottomana ihmisenä..

• salaisuus?

voi olla viimeinen... Toivottavasti kohdallasi, niin ei ole...Tai, jos palsta sattus jäämäänkin, niin pitkää, terveellistä ja onnellista elämää sinulle. t salaisuus?

• The real Realistic Man

En kaipaa.

• ??????

...vihan huippu...

...näinkö jt henkiset jättävät jäähyväiset, ....epäystävällisyys huipussaan...

ihmettelen jos sinulla on ystäviä....realistillisuudessasi....

• Ruotsista.

En haluaisi, että jätät palstan. Olen kirjoituksistasi saanut paljon voimaa hyljättynä
      olemiseeni, ainoana ei-JT:nä perheessäni. En ole
      koskaan ollut JT.
      Kuinka viisaita kirjoituksesi ovat olleet, niin
      rehellisiä, reilun suomalaisen miehen ajatuksia.
      Kiitos sinulle niistä ja hyvää jatkoa elämässäsi.

• kuitenkin Arska

itse sanoo harkinneensa ja on jo valtavan työn tehnyt, tulee mieleen

että Ruotsissakin mieltä helpottaisi lahkolaisia auttavan työn tekeminen.

Tällä puolen Pohjanlahden on esim. otettu vanhoista, lahkolaisille kiusallisista lahkon painotuotteista valokopioita (otteita, joissa on täysin jo muuttuneita oppeja, epäonnistuneita maailmanlopun vuosilukuja tms) ja toimitettu niitä lahkolaisten póstiluukkuun.

www.veljesseura.org sivulla löytynee myös jotain keinoja ja puheenaiheita lahkoa varten.

Ajasttele, jos keksisit jotain, jolla saisit jonkin onnettoman aivopestyn lahkolaisen irrottautumaan lahkosta, eikö se tuntuisikin hienolta ?

• koo.koo

Hyvää jatkoa.

• Markku_Meilo

Mulla on sun numero ja sulla varmaan mun, tilaisuuden tullen jatkamme siitä mihin Machelininkadun ja Humalistonkadun kulmassa jäimme.

• näkemiin.

>>Erottamisperuste, mikä se lienee onkin, ei anna tarkkaa kuvaa ihmisestä niin, että hänet voitaisiin tuomita jonkin yksittäisen harmittoman tapauksen tai tavan vuoksi.

- Hyvä, etteivät he kyenneet erottamaan sinua Krstilisyydestä! Uskosi, jota Jeesus* -niminen Marian ihmisisätön poika julisti, sinulla säilyi, jos olen oikein ymmärtänyt. *("Ellette usko, että minä olen se joka olen.", [Isän lähettamä Pelastaja]. - Joh. 8:24, KR-92). Monella heidän "erottamallaan" se ei säilynyt.

- Viittaisin mestarin sanoihin: "Uskosi on pelastanut sinut. Mene rauhassa." - Luuk. 7:49.

Muta tule takaisin.

• tästä ei

pääse eroon. Todistajien ote ihmisiin on niin vahva ettei siitä pääse eroon vaikka mitä tekis. Ne tulee vaikka uniin. Käytännössä ne ei vaikuta elämääni vaan vaikutus on ehkä psykolooginen. En oikein osaa selittää. Aina tuntuu että ne on kuitenkin niskanpäällä vaikka ei haluaisikaan.

• Synetheus-65M

hyviä jatkoja ja laita joskus tulemaan mailia kuulumisistasi, yritän vastata omillani=)

• Kaikkea hyvää, miten jatkatkin. Uskon sinulla olleen tälle palstalle paljon annettavaa. Kiitos siitä. Toivottavasti sinulle tarjoutuu vielä monta tilaisuutta sen säännön vahvistamiseen.

• ARSKA erittäin pitkälle mietittyjä ja sydämellä kirjoitettuja.
        Älä siis kokonaan hylkää palstaa.

• KOSKA OLET LIIAN

ILKEÄ MIELINEN,JA KIELINEN.

• Markku_Meilo

Taitaa Arska hävitä sulle noissa mainitsemissasi lajeissa.

• mukava?
        Markku_Meilo kirjoitti:

Taitaa Arska hävitä sulle noissa mainitsemissasi lajeissa.

HAAHAAAAAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      89
      5095
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      51
      4012
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      23
      2073
    4. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1775
    5. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      27
      1717
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1414
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      26
      1185
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1006
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      971
    10. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      960
    Aihe