Mites on, kannattaako ulkoista kiintolevyä pitää virrassa vaikka ei käytössä vai onko se ja sama? Kumpi aiheuttaa enempi haittaa irrotella virtoja siitä pois useamman kerran päivässä vai pitää sitä päällä jatkuvasti?
USB kiintolevy
2
230
Vastaukset
asian niin, että muuntaja kuitenkin sippaa jossain vaiheessa, jos on aina päällä.
käytän kuuden pistokkeen katkaisijalla olevaa, johon olen laittanut ulkoiset kiintolevyt ja tulostimen sun muuta, mitä käytän harvemmin. siitä on helppo katkaista virrat.
ei sen puoleen, on mulla yksi lacien ulkoinen ollut kolme vuotta putkeen käytössä aina kun on kone auki eli n 18/7. hyvin on pelannut.Riippuu niin paljon laitteesta, sen käytöstä ja käyttäjistä, että yleispätevää sääntöä ei voi antaa.
Esimerkin vuoksi, minulla on (myös) 2½" kiintolevyä käyttävä USB-asema, jonka maksimi tehonkulutus on USB-väylän speksitkin jo huomioiden 2,5 W ja ylläpitoteho vain watin osia. Ei sellaisen nyppimisessä pois aina käyttöjen välillä ole mitään järkeä, toisin kuin ulkoisine virtalähteineen jopa toistakymmentä wattia kuluttavan täysikokoisen kiintolevyn.
Elektronisen laitteen lämpenemis-jäähtymissyklit kuluttavat elektroniikkaa ja käynnistys-sammutussyklit mekaniikkaa, mutta itse kunkin ajateltavaksi jätettäneen onko laitteen teoreettisen kestoiän nostaminen kymmenestä vuodesta viiteentoista kaiken vaivan arvoista. Omasta mielestäni on kyseessä energiankulutus- ja käytettävyysongelma, EI kestoikäongelma. ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1528953Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492669Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja292450- 522449
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971855- 971837
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231733Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä461275Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091197Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61136