Hienoa tk-urpoilua!

Kiehuu yli ja syystä!!!

On taas tyypillistä tk-meininkiä:
Kävin Turun terveyskeskuksessa lääkärin vastaanotolla, joka määräsi verikokeeseen. Kysyin, voinko mennä saman tien labraan, johon sain myöntävän vastauksen. Kävelin siis labraan. Siellä kysyttiin että olenhan ollut syömättä ja juomatta 10 tuntia. Sanoin ettei lääkäri ollut pyytänyt sellaista. Nainen alkoi epäröidä ja sanoi että se voi vaikuttaa tuloksiin, ettei ne lääkärit ole aina selvillä näistä labrapuolen asioista ja kysyi että voinko tulla uudestaan maanantaina jos tarvis. Pyysin soittamaan sille lekurille ja selvittämään asian. Nainen rutisi vastaan että kun ei ne oikeen tykkää kun sinne soitellaan ja kysyi mun MIELIPIDETTÄ asiaan.
Potilaan mielipiteeseenkö ne nojaa PRKL!!!!!!!!!!!!!????????
Eihän potilaan milipiteellä pitäisi olla mitään painoarvoa tässä asiassa kun satu olemaan mitään lääketieteellistä tietoutta asiasta!!!
Ja minkä helvetin takia se olisi ylipäätään potilaan asia ottaa yhteys taas ajanvaraukseen tai vaihteeseen että saa ko. lääkärin kiinni että voi sitte tulla taas uudestaan jonottamaan seuraavalla viikolla labraan!?!?!?!?
Puhelinta ei meinannu millään löytyä nokan edestä ja lopulta tyyppi soitti pitkin hampain ja selitti puhelimessa että "kun tämä potilas on nyt hiukan huolissaan asiasta......."
Juu eihän siinä mitään epäselvää ollut mutta potilas nyt on vähän hankala!!!!
Ja mistä se nimi arvauskeskus taas tulikaan?????

5

494

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luuta.mix

yksityisellä sektorilla lääkärillä ja labrassa?Ihan smanlaista puhetta on yksityiselläkin puolella.Ei tuo mitään uutta ole.Kaikissa paikoissa sama juttu.Mutta totta hemmetissä on toisia labrakokeita,joissa nimenomaan täytyy paastota toi 10 tuntia ja aina todellakaan lekurit ei huomaa heti,että joukossa on vaikkapa paastosokeri,jota todellakaan ei saa heti ottaa.

Potilaalle ei pidä selitellä.Vaan.Jos joku asia on epäselvä,niin se pitää hoitaa työpaikalla työskentelevien henkilöiden kanssa.Asiakas/potilas ei voi tietää labroista ei lääketieteellisistä asioista.Virhe oli TURHA SEPUSTUS POTILAALLE.

• Luuta Mix

Jonotin itse kerran kunnallisen päivystykseen.Minun edelläni oli nuori neiti.Ihan fiksunnäköinen ja siisti.Mutta.Luukulta hoitaja pamautti tuolle nuorukaiselle melkoisen kovalla äänellä seuraavasti."Onkos sulla jotain sukupuolitauteja".Ajatelkaa ihmiset,mikä trauma tuolle neidille jäi.Siis todella jäi.Hän nimittäin itki ja itki katkerasti.Hän oli hakemassa apua aivan muuhun kuin sukupuolitautiin.Mitä te hoiturit oikein teette.Hoiturit hei!!!!Onko sivistys kadonnut ammattikunnastanne?????Lohdutin nuorta tyttöä.Jaksoi hän kaikesta huolimatta mennä vastaanotolle.Itkua ei meinannut saada loppumaan.

• noin.
        Luuta Mix kirjoitti:

Jonotin itse kerran kunnallisen päivystykseen.Minun edelläni oli nuori neiti.Ihan fiksunnäköinen ja siisti.Mutta.Luukulta hoitaja pamautti tuolle nuorukaiselle melkoisen kovalla äänellä seuraavasti."Onkos sulla jotain sukupuolitauteja".Ajatelkaa ihmiset,mikä trauma tuolle neidille jäi.Siis todella jäi.Hän nimittäin itki ja itki katkerasti.Hän oli hakemassa apua aivan muuhun kuin sukupuolitautiin.Mitä te hoiturit oikein teette.Hoiturit hei!!!!Onko sivistys kadonnut ammattikunnastanne?????Lohdutin nuorta tyttöä.Jaksoi hän kaikesta huolimatta mennä vastaanotolle.Itkua ei meinannut saada loppumaan.

Terveydenhuollon ammattilaiset ovat tämän yhteiskunnan pohjasakkaa vaikka suurin osa ihmisistä pitää heitä sankareina.

• Mitä valitat

Kysyit lekurilta, voitko mennä saman tien labraan. Lekuri vastasi, että voit. Itse sitten todistit, että tosiaan, sinnehän menit ja pääsit asioimaan. Labroista aika suuri osa, varsinkinkin päivystysluonteisista, otetaan paastoamatta. Tuloksia tulkittaessa otetaan sitten huomioon, mitä paastoamattomuus ehkä vaikuttaa.

Labran tehtävä on antaa tarkemmat ohjeet, miten erilaisiin tutkimuksiin valmistaudutaan. Niillä on siihen tarkoitukseen siellä pino papereita ja nettiosoitekin usein.

• ihan suotta

Taidat olla aika kiikkerä mies? Oletko?

Ei ensinäkään tuollaisesta pitäisi hernettä nenään vetää, jos labra sanoo, että ne ovat paastokokeita. Mikä siinä nyt niin änkyröimisen paikka oli, että aloit väitellä ja kinastella siitä että lääkäri sanoi toisin. Sanokoon. Sinä noudatat labran ohjeita ja sillä siisti.

Tulet seuraavalla kerralla, kun Sinulle parhaiten sopii, uudelleen 10 tunnin paastolla. Eihän siihen labraan mitään aikoja etukäteen tarvitse tilata.
      Sinähän siinä kyllä änkyröit aivan selkeässä asiassa. Mitä siinä vielä valitat?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2551
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      349
      2180
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      26
      2012
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      14
      1850
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1608
    6. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1142
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1119
    8. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      990
    9. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      63
      965
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      2
      938
    Aihe