Hei leipurikonkarit,
millaisen taikinan voi tehdä etukäteen valmiiksi ja kuinka se tulisi säilyttää.
Voinko esim. tehdä pulla- tai sämpylätaikinan tehdä edellisenä iltana? Säilytys varmaankin jääkaapissa, mutta missä vaiheessa kohotus?
Kestääkö joku piirakkataikina myös säilytyksen?
taikina etukäteen
2
4493
Vastaukset
- taikinat
Pulla /sämpylä / munkki /pizza taikina kannattaa tehdä kylmään nesteeseen niin että hiiva ei aktivoidu.
Astian päälle tiivis kelmu, tai vaikka
ruokalautanen ja laita jääkappiin.
Ota aamulla huoneenlämpöön noin puoli tuntia-45 min ennen leivontaa ja anna kohota.
Piirakkataikina ? tarkoitatko esim kinkkupiirakkaa vai karjalanpiirakkaa ?
Ihan hyvin voi valmistaa samalla systemmillä, paitsi että näihinhän ei tule hiivaa. Säilyvät
tiiviisti pakattuna hyvin seuraavaan päivään.
Lettutaikinaan pätee sama. Sen olen muuten nykyisin kaatanyt tyhjään puhtaaseen vissypulloon.
Sitä on helppo sotkea ravistamalla ja kaataminen
pannulle käy kätevästi. Ja erittäin näppärä vaikka eräretkelle lähdettäessä.- kiireinen leipuri
Kiitos vastauksesta. Lähinnä juuri mietitytti tuo hiivataikina.
Lettutaikina pulloon on minullekin tuttu ja kätevä juttu.
:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938666
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264818- 504278
- 623847
- 513236
- 503030
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262706Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.482519- 432501
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422295