Munkit hävitti
19
591
Vastaukset
- bolgrad**
linkilläsi sitä, kun aiemmin oli täällä keskustelu raamatun paikkaansapitävyydellä ja siitä, onko kirjaa muokattu? Tuli vaan mieleen.
En itse usko koko kirjeiden kirjaan, mutta jos siinä olisi ne kaikki ja koko teos alkuperäisessä kieliasussa, ehkä se muuttaisi kaiken?
...tai sitten ei? - Aritta
lukemassa näistä löydöistä ja sitten laitat tuon linkin. :-)
Maallistunut kirkko määritteli oikeat uskonkappaleet. Mikä kirkon johdon mielestä oli totuus, sai myös kelvata kansalle. Alkuperäiset opetuslasten käsikirjoitukset katosivat tai ne hävitettiin. Ensimmäisiltä kristillisiltä vuosisadoilta on säilynyt vain papyruksenpalasia. Vain ne säästyivät munkkifanaatikkojen hävitykseltä.
Todisteet Jeesuksen jumaluudesta väärennettiin Uuteen Testamenttiin. Itse hän ei koskaan tällaista sanonut itsestään.- Aritta
kirje jonka itse Jeesus on kirjoittanut. Sitä ei vain saa vielä julkistaa. Siinä Jeesus kertoo että hän ei ole koskaan sanonut olevansa Jumala vaan että hänessä on Jumalan henki niin kuin kaikissa ihmisissä on. Se oli hänen puolustuskirjeensä hänen syyttäjilleen.
Luin joskus jostain jonkun kanavoinnin jossa sanottiin että tullaan löytämään tällainen dokumentti mutta se kestää ennenkuin sitä voidaan tuoda julkisuuteen. Siitä kun syntyy liian suuri kaaos. Aritta kirjoitti:
kirje jonka itse Jeesus on kirjoittanut. Sitä ei vain saa vielä julkistaa. Siinä Jeesus kertoo että hän ei ole koskaan sanonut olevansa Jumala vaan että hänessä on Jumalan henki niin kuin kaikissa ihmisissä on. Se oli hänen puolustuskirjeensä hänen syyttäjilleen.
Luin joskus jostain jonkun kanavoinnin jossa sanottiin että tullaan löytämään tällainen dokumentti mutta se kestää ennenkuin sitä voidaan tuoda julkisuuteen. Siitä kun syntyy liian suuri kaaos.Jo Uutta Testamenttia lukemalla tulee siihen ymmärrykseen ettei Jeesus voi olla Jumala.
Ja totta sekin on, että me ihmiset olemme vain ruumillistuneita henkiä.Aritta kirjoitti:
Luin joskus jostain jonkun kanavoinnin jossa sanottiin että tullaan löytämään tällainen dokumentti mutta se kestää ennenkuin sitä voidaan tuoda julkisuuteen. Siitä kun syntyy liian suuri kaaos.tietää mitä asiakirjoja Vatikaani piilottelee arkistoissaan. Näistä sinetöidystä holveista voisi löytyä uutta tietoa kristinuskon alkuajoista. Vatikaanissa on kymmeniatuhansia käsikirjoituksia, joihin tavallisilla ihmisillä ei ole koskemista. Minkä vuoksi?
Pelkääkö katolinen kirkko jonkin asian ilmituloa?- Aritta
MarkkuP kirjoitti:
tietää mitä asiakirjoja Vatikaani piilottelee arkistoissaan. Näistä sinetöidystä holveista voisi löytyä uutta tietoa kristinuskon alkuajoista. Vatikaanissa on kymmeniatuhansia käsikirjoituksia, joihin tavallisilla ihmisillä ei ole koskemista. Minkä vuoksi?
Pelkääkö katolinen kirkko jonkin asian ilmituloa?Siksihän on tuo inkvisitiokin on olemassa - vielä tänä päivänä vaikka eri nimellä.
Aritta kirjoitti:
Siksihän on tuo inkvisitiokin on olemassa - vielä tänä päivänä vaikka eri nimellä.
mukaan Jeesus suunnitteli naisille merkittävää osaa uudessa uskonnossaan. Olihan jo Paavalin aikana monia naisprofeettoja ja naisdiakoneja.
200-300 jkr. maallistunut kirkko aloitti hyökkäyksen tätä kristinuskon "henkisempää" suuntausta vastaan. Totuutta sai etsiä vain maallistuneen kirkon dogmien ja opinkappaleitten kautta. Kaikki gnostilaiset tekstit koottiin yhteen ja poltettiin. Niiden säilyttämistä saattoi joutua kirkonkiroukseen tai saada kuolemantuomion.
Tämä nykyinen raamattu on monien kirkollisten oppiriitojen, pannaanjulistusten(lähes kaikki vanhat kirkkoisät julistettiin vuoronperään kerettiläisiksi),murhien, sekä kiristysten aikaansaannos. Kirkon kaaos huipentui Efesoksen ryövärisynodiin. Tällöin Aleksandrialaisen munkki Tertullioksen munkkiarmeija terrorisoi kaupunkia. Useat synodin osanottajista murhattiin ja arkkipiispa pelasti henkensä vain pakenemalla. Että sellaisten miesten aikaansaannos on nykyraamatun kaanon.- Aritta
MarkkuP kirjoitti:
mukaan Jeesus suunnitteli naisille merkittävää osaa uudessa uskonnossaan. Olihan jo Paavalin aikana monia naisprofeettoja ja naisdiakoneja.
200-300 jkr. maallistunut kirkko aloitti hyökkäyksen tätä kristinuskon "henkisempää" suuntausta vastaan. Totuutta sai etsiä vain maallistuneen kirkon dogmien ja opinkappaleitten kautta. Kaikki gnostilaiset tekstit koottiin yhteen ja poltettiin. Niiden säilyttämistä saattoi joutua kirkonkiroukseen tai saada kuolemantuomion.
Tämä nykyinen raamattu on monien kirkollisten oppiriitojen, pannaanjulistusten(lähes kaikki vanhat kirkkoisät julistettiin vuoronperään kerettiläisiksi),murhien, sekä kiristysten aikaansaannos. Kirkon kaaos huipentui Efesoksen ryövärisynodiin. Tällöin Aleksandrialaisen munkki Tertullioksen munkkiarmeija terrorisoi kaupunkia. Useat synodin osanottajista murhattiin ja arkkipiispa pelasti henkensä vain pakenemalla. Että sellaisten miesten aikaansaannos on nykyraamatun kaanon.Mutta ei se mene ihmisten kalloon. Niin valtava on katolisen kirkon voima.
No, kunhan saadaan enemmän kirjakääröjä esille ja julkisuuteen niin silloin kaatuu kirkon valta. - Aritta
MarkkuP kirjoitti:
Tämä nykyinen raamattu on monien kirkollisten oppiriitojen, pannaanjulistusten(lähes kaikki vanhat kirkkoisät julistettiin vuoronperään kerettiläisiksi),murhien, sekä kiristysten aikaansaannos. Kirkon kaaos huipentui Efesoksen ryövärisynodiin. Tällöin Aleksandrialaisen munkki Tertullioksen munkkiarmeija terrorisoi kaupunkia. Useat synodin osanottajista murhattiin ja arkkipiispa pelasti henkensä vain pakenemalla. Että sellaisten miesten aikaansaannos on nykyraamatun kaanon.oletko lukenut Juudaksen evankeliumia?
- Pähkinän särkijä
MarkkuP kirjoitti:
tietää mitä asiakirjoja Vatikaani piilottelee arkistoissaan. Näistä sinetöidystä holveista voisi löytyä uutta tietoa kristinuskon alkuajoista. Vatikaanissa on kymmeniatuhansia käsikirjoituksia, joihin tavallisilla ihmisillä ei ole koskemista. Minkä vuoksi?
Pelkääkö katolinen kirkko jonkin asian ilmituloa?Hmmm... enpä menisi sanomaan, että Vatikaanissa mitään salaisia asiakirjoja on. Ne ovat samoja kirjoja, joita on nykyäänkin saatavana. Tuota salaliittoteoriaa on tarjottu aiemminkin syyksi, mutta minä en jaksa uskoa siihen.
Totuus on kaikkien nenän edessä, mutta ihmiset eivät vaan halua ottaa sitä vastaan. Ei siihen mitään Vatikaanin salaisten arkistojen avaamista tarvita.
Kaikkihan tietävät, mutta eivät halua ottaa tietoa vastaan, että paavin valta on ollut kyseenalaista sen alkusynnystä lähtien. Kukaan ei vaan omien valtapyrkimystensä vuoksi halua keikuttaa venettä.
Hmm... samassa veneessä ollaan, sanoi "Jeesus", kun nousi veneeseen vettä pitkin käveltyään.
Kukapa korkea-arvoinen piispa tai muu "kirkon mies" haluaisi kertoa, että tekee valheelle perustuvaa työtä? Kyllähän siinä kohtaa sanotaan mieluummin oman työn puoltavia syitä, eikä kaiveta monttua omien jalkojen alle. ;)
Jokainen taaplaa tyylillään! Ja totuushan on tarua ihmeellisempää, sillä jokainen näkee sen, mutta kukaan tai harva uskaltaa sanoa sitä ääneen. Totuuden puhujat yleensä lynkataan tai heitä vieroksutaan. Aritta kirjoitti:
oletko lukenut Juudaksen evankeliumia?
evankeliumia. Onko se saatavilla suomeksi??
- Juudas/Augustinus
MarkkuP kirjoitti:
- tarvittaisiin
joitain asiallisia ja perusteltuja todisteita munkkifanaatikkojen hävityksistä ja Jeesuksen jumaluusväärennöksistä.
- Aritta
MarkkuP kirjoitti:
kun en asu Suomessa. Minä olen lukenut siitä internetistä ja sitten tv:stä National Geographic channellissä näytettiin dokumentti siitä.
- Aritta
Pähkinän särkijä kirjoitti:
Hmmm... enpä menisi sanomaan, että Vatikaanissa mitään salaisia asiakirjoja on. Ne ovat samoja kirjoja, joita on nykyäänkin saatavana. Tuota salaliittoteoriaa on tarjottu aiemminkin syyksi, mutta minä en jaksa uskoa siihen.
Totuus on kaikkien nenän edessä, mutta ihmiset eivät vaan halua ottaa sitä vastaan. Ei siihen mitään Vatikaanin salaisten arkistojen avaamista tarvita.
Kaikkihan tietävät, mutta eivät halua ottaa tietoa vastaan, että paavin valta on ollut kyseenalaista sen alkusynnystä lähtien. Kukaan ei vaan omien valtapyrkimystensä vuoksi halua keikuttaa venettä.
Hmm... samassa veneessä ollaan, sanoi "Jeesus", kun nousi veneeseen vettä pitkin käveltyään.
Kukapa korkea-arvoinen piispa tai muu "kirkon mies" haluaisi kertoa, että tekee valheelle perustuvaa työtä? Kyllähän siinä kohtaa sanotaan mieluummin oman työn puoltavia syitä, eikä kaiveta monttua omien jalkojen alle. ;)
Jokainen taaplaa tyylillään! Ja totuushan on tarua ihmeellisempää, sillä jokainen näkee sen, mutta kukaan tai harva uskaltaa sanoa sitä ääneen. Totuuden puhujat yleensä lynkataan tai heitä vieroksutaan.Qumranin ja Nag Hammadin kääröjä alkoi löytyä piilotettiin niistä osa, monet katosivat lopullisesti ja sitten niitä on vielä keräilijöillä.
Vatikaanissa on tosiaan niitä myös. - Pähkinän särkijä
MarkkuP kirjoitti:
Juudaksen evankeliumi on saatavana myös kirjana suomeksi.
tarvittaisiin kirjoitti:
joitain asiallisia ja perusteltuja todisteita munkkifanaatikkojen hävityksistä ja Jeesuksen jumaluusväärennöksistä.
kirjakääröt ovat itsessään todistus kristinuskon "henkisemmästä" puolesta. Sopii myös kysyä miksi ENSIMMÄINEN säilynyt Uusi testamentti on n.v.250 jkr??
MarkkuP kirjoitti:
kirjakääröt ovat itsessään todistus kristinuskon "henkisemmästä" puolesta. Sopii myös kysyä miksi ENSIMMÄINEN säilynyt Uusi testamentti on n.v.250 jkr??
>>1.Alussa oli sana, ja sana oli Jumalan tykönä, ja Jumalan oli sana ja lupaus.>>
>>2.Kaikki on siitä saanut alkunsa ja ilman sitä ei olisi syntynyt mitään elämää maanpäällä.>>
>>3.Tämä sana oli JUmalan lupaus, että saamme palata hänen luokseen takaisin taivaisiin.>>
>>Olimme henkinä avaruudessa,minne olimme joutuneet oltuamme Luciferin puolella hänen kapinoidessaan Jumalaa vastaan haluten ottaa Häneltä vallan itselleen. Lucifer kukistettiin ja hän joutui poistumaan taivaista, samoin me kaikki, jotka olimme hänen puolellaan olleet.
>>4.Mutta kun Jumala on hyvä ja rakkaus, armahti Hän meitä ja antoi sanansa, mikä oli lupaus siitä, että saamme palata häneen luokseen taivaisiin.
Lainattu:Salli Laaksonen;"Jumalan henkimaailman korjaama Uusi Testamentti"
MYÖS Johannes Greberin henki-opettajan mukaan raamatusta poistettu osa.
Teksti jatkuu vielä. Laitoin tähän mielestäni mielenkiintoisimman osan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 905157
- 534046
- 252169
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271837Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161785- 151434
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹271227Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201036T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43981- 21980