Ulkona loistaa ihana täysikuu:) ... täysikuu kuulemma vaikuttaa joidenkin ihmisten unen saantiin tai oikeastaan saamattomuuteen:). Mitenkäs teidän kohdallanne ... onko sillä vaikutusta vai ei?
ps. kesäiset kuutamouinnit ovat aivan vastustamattomia:)
Täysikuu ja "kuuhulluus" ...
45
790
Vastaukset
eikä saa nukuttua eikä rauhotuttua...
- persona-non-grata
täysikuun aika saattaa tuottaa jopa tilapäisiä mielenhäiriöitä:) ...
persona-non-grata kirjoitti:
täysikuun aika saattaa tuottaa jopa tilapäisiä mielenhäiriöitä:) ...
Jos täysikuu sattuu viikonloppuun niin poliisillaki on normaalia suurempi miehitys..
Ei mulla tosin muuta ole kuin sellanen olo että ei saa asetuttua aloilleen.
sama kuu on taivaalla vuodesta toiseen.
Näkyi sitä kuuta osittain tai täysin, vain täysin valaistunut kuu saa mielet sekaisin.- persona-non-grata
sitten, katselin peltojen yli täysikuuta ja se oli aivan uskomaton näky ... pellot näyttivät aivan hopean väriseltä välkehtivän väreilevältä mereltä ja puiden varjot sulautuivat kauniisti siihen välkehdintään ...
- orpana-67
että olen ollut ihan pienestä pitäen täydenkuun aikana huono nukkumaan. Valvoskelin ja kievuin sängyssä läpi yön. Aikuisena olen huomannut saman ilmiön, en tosin joka kerta.
Nyt olen niin univelkainen, että ihme on jos täysikuu estää mua nukkumasta...Sitten alan jo itsekin uskoa sen merkitykseen! :)- persona-non-grata
täydenkuun aikaan jollain tavoin virkeämpi, toisaalta en nuku välttämättä muutenkaan kauhean hyvin öitäni.
- mie-kuu
Tänäänkin olin kamerani kanssa kuvaamassa täyttä kuuta. Harmi vain kun olen niin laiska, etten vaivaudu yöllä luontoon, jolloin luonto on suorastaan lumouksellinen kuun loisteessa.
Olen kuusta riippuvainen. Aurinko ei minulle merkitse paljoakaan, se on itsestään selvyys. Liian helposti nähtävissä. Kuun loiste, siinä on jotain käsittämätöntä salaperäisyyttä, jota ymmärrys ei voi käsittää.- persona-non-grata
... vetovoimaa, joka imaisee mukaansa, eikä sitä vastaan kykene rimpuilemaan. Olematta kuitenkaan pelottavaa.
- mie-kuu
... vetovoimaa, joka imaisee mukaansa, eikä sitä vastaan kykene rimpuilemaan. Olematta kuitenkaan pelottavaa.
Juuri noin minä sen koen. Jo pienenä poikasena tykkäsin hiihdellä öisillä hangilla kuun loistaessa. Sitä näkyä en unohda koskaan. Jotenkin pelkäsinkin. Aloin kuvittelemaan, että tuolla peltojen takana, metsän reunassa susi hukkanen jolkuttelle ja huomaa minut. Ei sitä sutta ollut oikeesti, kunhan kuvittelin.
- persona-non-grata
mie-kuu kirjoitti:
Juuri noin minä sen koen. Jo pienenä poikasena tykkäsin hiihdellä öisillä hangilla kuun loistaessa. Sitä näkyä en unohda koskaan. Jotenkin pelkäsinkin. Aloin kuvittelemaan, että tuolla peltojen takana, metsän reunassa susi hukkanen jolkuttelle ja huomaa minut. Ei sitä sutta ollut oikeesti, kunhan kuvittelin.
myös romantiikalle:). En tiedä, mistä lie johtuu, mutta myös valon lisääntymisellä on sama vaikutus juuri keväisin.
- mie-kuu
myös romantiikalle:). En tiedä, mistä lie johtuu, mutta myös valon lisääntymisellä on sama vaikutus juuri keväisin.
Sillä edellytyksellä, viitaten romantikkaan, että molemmat osapuolet ovat kuuhulluja. Silloin romantiikka voi kukoistaakkin.
Kevät/valon lisääntyminen vaikuttaa meihin kaikkiin. - persona-non-grata
mie-kuu kirjoitti:
Sillä edellytyksellä, viitaten romantikkaan, että molemmat osapuolet ovat kuuhulluja. Silloin romantiikka voi kukoistaakkin.
Kevät/valon lisääntyminen vaikuttaa meihin kaikkiin.kaamosmasennuksesta pimeimpinä aikoina ... helpottaa valon lisääntyessä. Itsellä ei ole koskaan ollut tuota "ongelmaa".
- mie-kuu
kaamosmasennuksesta pimeimpinä aikoina ... helpottaa valon lisääntyessä. Itsellä ei ole koskaan ollut tuota "ongelmaa".
sulle viestin.
- uk-ko
rakkaani on tulossa luokseni huomenna. Olemme sopineet, että lähdemme tuonne läheiselle rämeelle jos kuu paistaa. Meinaamme yöllä istuskella siellä ja kuunnella pöllöjä.
Tällä-ei-ole-mitään-tekemistä-kuuhulluuden-kanssa.- persona-non-grata
Öitä on säiden salliessa ihana viettää ulkona ... tähtiä katsellen:)
mutta ohan sitä kuutamoa helppo käyttää hyväksi.
- persona-non-grata
...
- persona-non-grata
relaxed_eyes kirjoitti:
Naiset menee aina kuutamokikkaan.
jos luulet vaan:).
- En.kerro
kuuhullu, ihan sama. On sillä vaikutusta, mutta ei aina. Joskus kuutamolla en saa unta illalla ja/tai heräilen säpsähtäen pitkin yötä. Päivällä sitten väsyttää sen edestä. Joskus samanlaista valvomista olen kokenut kuumeessa (en osaa silloinkaan nukkua) ja jos olen jostain syystä juonut illalla liian myöhään kahvia tai teetä.
Kuutamoa on kyllä kiva katsella :)- mie-kuu
Kaluppi kerto, että oot hänen best frendejään. Silloin oot munkin ystävä. Luotan Kallupin ihmistuntemukseen.
- persona-non-grata
juuri jollekin, miten kauniilta luminen luonto näyttää kuutamon loisteessa:).
- En.kerro
mie-kuu kirjoitti:
Kaluppi kerto, että oot hänen best frendejään. Silloin oot munkin ystävä. Luotan Kallupin ihmistuntemukseen.
Vai sellaisia kertoili ;D Siihen on luotettava.
- En.kerro
juuri jollekin, miten kauniilta luminen luonto näyttää kuutamon loisteessa:).
se näyttää kauniilta olipa mikä vuodenaika vaan. Kuutamo tekee aina luonnosta eri näköisen.
Oon muuten joskus ajellu autolla yksin kuutamolla ja (voi vaikuttaa vähän oudolta) se on oikeastaan mukavaa. Ihan kuin olisi seuraa kun kuu pilkottaa jostain metsän takaa :)
Kyllä mie tykkään kuutamosta vaikka se aiheuttaakin vähän huonosti nukuttuja öitä. - mie-kuu
En.kerro kirjoitti:
Vai sellaisia kertoili ;D Siihen on luotettava.
Kalluppi on sinusta minulle paljon kertonut. En niitä nyt ala julkisesti paljastamaan. Luottamuksellisesti hän kertoi mitä kertoi. En ole juoruämmä minäkään kuten ei ollut mr.Kalluppikaan.
Jk. Sanoi vain, että älä unohda parhaimpia ystäviäni, kuten sinua. - En.kerro
mie-kuu kirjoitti:
Kalluppi on sinusta minulle paljon kertonut. En niitä nyt ala julkisesti paljastamaan. Luottamuksellisesti hän kertoi mitä kertoi. En ole juoruämmä minäkään kuten ei ollut mr.Kalluppikaan.
Jk. Sanoi vain, että älä unohda parhaimpia ystäviäni, kuten sinua.Tässähän kohta punastuu :)
Ei täälläkään unohdeta, ainakaan ennen dementiaa :) - persona-non-grata
En.kerro kirjoitti:
se näyttää kauniilta olipa mikä vuodenaika vaan. Kuutamo tekee aina luonnosta eri näköisen.
Oon muuten joskus ajellu autolla yksin kuutamolla ja (voi vaikuttaa vähän oudolta) se on oikeastaan mukavaa. Ihan kuin olisi seuraa kun kuu pilkottaa jostain metsän takaa :)
Kyllä mie tykkään kuutamosta vaikka se aiheuttaakin vähän huonosti nukuttuja öitä.minusta täysikuu on mystisellä tavalla kiehtovan kaunis, kuitenkaan herättämättä pelkoa. Ikäänkuin se kietoisi kehoni silkkisen pehmeään siniseen viittaan, jonka sisällä on turvallista olla.
ps. no, jopas oli runollista ...:) - mie-kuu
En.kerro kirjoitti:
Tässähän kohta punastuu :)
Ei täälläkään unohdeta, ainakaan ennen dementiaa :)Mikään ei miestä hellyytä enemmän kuin punastunut nainen.
Jk. Oot sie sitten lutunen. - En.kerro
mie-kuu kirjoitti:
Mikään ei miestä hellyytä enemmän kuin punastunut nainen.
Jk. Oot sie sitten lutunen....lutunen..heh...
- En.kerro
minusta täysikuu on mystisellä tavalla kiehtovan kaunis, kuitenkaan herättämättä pelkoa. Ikäänkuin se kietoisi kehoni silkkisen pehmeään siniseen viittaan, jonka sisällä on turvallista olla.
ps. no, jopas oli runollista ...:)on aina näyttäny, että se hymyilisi :)
Kyllä se valaiseekin mukavasti kun kävelee jossain missä ei ole katuvaloja.
Kuutamohan on aika romanttinenkin ilmiö, siksi se kai saa vähän runolliseksi. - persona-non-grata
En.kerro kirjoitti:
on aina näyttäny, että se hymyilisi :)
Kyllä se valaiseekin mukavasti kun kävelee jossain missä ei ole katuvaloja.
Kuutamohan on aika romanttinenkin ilmiö, siksi se kai saa vähän runolliseksi.Muistan lapsena, kun maattiin nurmikolla ja katseltiin pilviä ... kuviteltiin niitä aina milloin minkäkin näköiseksi (samaa teen vielä nyt aikuisenakin aina silloin tällöin kesällä). Sitäkin muistellessa tulee hyvä mieli:).
Lapsenmielisyyttä, kun ihmiset ei unohtaisi ... - En.kerro
Muistan lapsena, kun maattiin nurmikolla ja katseltiin pilviä ... kuviteltiin niitä aina milloin minkäkin näköiseksi (samaa teen vielä nyt aikuisenakin aina silloin tällöin kesällä). Sitäkin muistellessa tulee hyvä mieli:).
Lapsenmielisyyttä, kun ihmiset ei unohtaisi ...on katseltu täälläkin.
Toinen mikä on ihanaa, on kun on soutuveneessä tai laiturilla silmät kiinni ja kuuntelee aaltojen liplatusta ja aurinko lämmittää mukavasti... Nyt tulee ihan kesää ikävä.
Mutta pitää tästä lähteä uhmaamaan kuutamoa ja koittaa saada se uni silmään :) - mie-kuu
En.kerro kirjoitti:
...lutunen..heh...
En juurikaan epäonnistu ihmisanalyyseissäni. Oot lutunen ja sillä siisti. Punastu sitten tai älä.
- persona-non-grata
En.kerro kirjoitti:
on katseltu täälläkin.
Toinen mikä on ihanaa, on kun on soutuveneessä tai laiturilla silmät kiinni ja kuuntelee aaltojen liplatusta ja aurinko lämmittää mukavasti... Nyt tulee ihan kesää ikävä.
Mutta pitää tästä lähteä uhmaamaan kuutamoa ja koittaa saada se uni silmään :)Hyvää yötä sinulle ja kauniita unia!
- En.kerro
mie-kuu kirjoitti:
En juurikaan epäonnistu ihmisanalyyseissäni. Oot lutunen ja sillä siisti. Punastu sitten tai älä.
Nyt menen nukkumaan... Öitä siullekin :)
- En.kerro
Hyvää yötä sinulle ja kauniita unia!
Kuin myös :)
- mie-kuu
En.kerro kirjoitti:
Nyt menen nukkumaan... Öitä siullekin :)
Muistan sinuakin iltarukouksissani.
Nuku hyvin.
- ...
Kaunistahan sitä on katsella, mutta ihan tasaisesti kärsin unettomuudesta kuun vaiheista riippumatta. En ole ainakaan huomannut eroa kun en ole asiaa paremmin tutkinut.
Kuuhulluus on uskon asia. Tottakai täysikuu vaikuttaa silloin kun siihen tarpeeksi uskoo.
Enemmän kiinnostaisi tietää että pitääkö paikkansa se että leipätaikina nousee paremmin nousevan kuun aikana.
Tai se vanha totuus että saunavihdat pitää tehdä tiettyyn aikaan kuukaudesta jotta lehdet pysyvät. Tai että kala syö parhaiten tiettyyn aikaan kuukaudesta?- persona-non-grata
lievätkö sitten paikkansa pitäviä ne uskomukset.
Sen tiedän, jotta lämpimänä kesäpäivänä kala ei syö yhtä hyvin kuin sateella ... muuta en kalastuksesta oikein tiedäkään. Ja olivatko tietoni tuostakaan oikeat?:)
jo mainitsin huonoista unista viimeyönä. Aamulla tajusin mistä johtui kun katsoin ulos; ahaa täysikuu. Ennenkin ollut univaikeuksia täysikuun aikaan. Yleensä mulla on hyvät unenlahjat, mä oon ainakin nukkumisessa lahjakas;)
- cookos
täällä, en saa kunnolla unta kuutamolla.Siis vaikuttaa.
- mie-kuu
kuutamosta riipuuvainen. Siustakin kalluppi kerto. Oot hyvä ja positiivisesti ajatteleva ihminen. Energia pakkaus vailla vertaa.
- jarona
ei mitenkään.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643305Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433117- 432498
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1082356- 311923
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271820- 481626
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851425- 391300
- 821159