Mä olen nyt ihan pihalla noitten "maitoallergioiden" kanssa. Osaisko joku selittää selkeällä suomenkielellä mitä eroa: maidoton, laktoositon, vähälaktoosinen, hyla. Kiitos jo etukäteen Sinulle, joka jaksat vääntää tämän asian mulle rautalangasta!
Laktoositon, maidoton...
2
1178
Vastaukset
- varmaan auttanut
Maidoton: ruokavaliossa ei ole mitään maitoperäistä tai -johdannaista, koska elimistö ei osaa käsitellä sitä.
Laktoositon: Maitosokerin eli laktoosin pilkkoutumattomuus elimistössä, henkilö voi käyttää laktoosittomia maitotuotteita, joissa maitosokeria on käsitelty.
Vähälaktoosinen: häiriö maitosokerin pilkkoutumisessa, jolloin henkilö voi käyttää maitotuotteita joissa on laktoosia vähemmän.
Hyla on Valion tuotemerkki vähälaktoosisille maitotuotteille, Ingmanilla vastaava on Into. Hylaa käytetään usein synonyyminä vähälaktoosiselle, koska se on tuotteena Intoa vanhempi ja tunnetumpi. Taisi Hyla olla aikoinaan, 80-luvulla muistelisin, ainoa vähälaktoosisen vaihtoehdon valmistaja. Näkyvin ainakin. - sunchildren73
Laktoosi on maitosokeria, ja laktkoosi-intoleranssista kärsivät voivat käyttää HYLA tuotteita. Jotkut eivät kuitenkaan siedä laktoosia ollenkaan ja he voivat käyttää täysin laktoosittomia tuotteita, nämä tuotteet sisältävät kuitenkin maitoproteiinia ja maitoallergiasta kärsivä ei taas siedä mitään maidon ainesosia. Toivottavasti tämä auttoi, voit kysyä lisää jos en selittänyt tarpeeksi selvästi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874108Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242921No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760