Muuan sähkölaitosmiehenä tällä palstalla esiintyvä hörhö kirjoitti taannoin:
"A/ Tiesikö tyhmä muuten, että tuollainen peruskuormitettu sähköjohto on niin kuuma, että vesi pinnalta sihahtaa? Tuollainen sähkökoje, esim. sähkömoottorit, muuntajat yms. meidän voimalassa on tyypillisesti niin kuumia, että sylki kiehahtaa hehkupinnalta. Ja tämä ON koko sähkökaapelin perusmitoitusnormaali!"
Ei tarvitse olla edes sähköinsinööri ymmärtääkseen että tuo on täyttä potaskaa. Voimalinjan johtimen lämpötila riippuu monista seikoista, mm. ympäristön lämpötilasta, tuulen nopeudesta ja tietenkin johtimessa kulkevan virran suuruudesta.
Esimerkiksi 400 kV:n johdossa tyypillisellä 800 A virralla jotimen lämpötila on 50...55 astetta. Koskaan se ei ole niin kuuma, että siihen osuva vesi sihahtaisi kiehuessaan.
Kannattaa tarkastella väitteen esittäjän muidenkin kirjoitusten totuusarvoa tämä mielessä pitäen...
Voimajohdon lämpötilasta
7
490
Vastaukset
Koska taisin olla se "tyhmä" , Joka samaan hengenvetoon ihmetteli miksi sitten johtoihin kertyy jäätä ja kuuraa meteorologisista tekijöistä johtuen. Romahduttaen suotuisissa oloissa koko sähköjohdinjärjestelmän painollaan.
Yleensäkkin talvisin johtimet kuurittuu.
Muistaa kannattaa myös kuvasarja, jossa esiintyi teoriaan hänen mielestään hyvin sopiva "kova pohjoistuuli" Joka paljastuikin säähavaintosarjoista heikoksi etelätuuleksi. Alan ammattilaiselle kuvissa ei kyllä tuullut ensinkään.
Joten olettaa sopii kaikkien hänen faktojensa olevan samaa tasoa. Täysin hänen omassa päässä keksittyä.
Tmä kaveri elää omissa harhoissaa ja mikään ei saa sitä käännettyä, en tiedä kuinka hän nyt selittää iltaruskokuvia ja halokuvia. Ei kiinnosta ja samaa voin suositella muillekin, kun ei vastaa eikä kommentoi, eiköhän jätkä häviä täältä suosion puutteessa.- jatkoa !
>
Eniten tietysti kannattaa pitää mielessä tuon kirjoittajan lausunto: "Massapostaamani tiedon todenperäisyys minulle toki TÄYSIN yhdentekevää!". - Epäileväinen
>Tuollainen sähkökoje, esim. sähkömoottorit,
>muuntajat yms. meidän voimalassa
Antaa ikään kuin ymmärtää olevansa töissä jollakin energialaitoksella.
Toivottavasti sentään menneessä aikamuodossa: olleensa töissä energialaitoksella.
En kykene näkemään kyseisessä kirjoittajassa työkuntoisuuden oireita.- ropellikorva
hänen kirjoitusaikoja, ei ole töissä, istuu kotona yksin tietokoneenääressä.
- tuntuu
ropellikorva kirjoitti:
hänen kirjoitusaikoja, ei ole töissä, istuu kotona yksin tietokoneenääressä.
siltä, että samalla nimimerkillä kirjoittaa kaksi eri (?) henkilöä. Toinen on hölmö ja toinen fiksu.
- luulija
Lainaus "kun tällaisessa Suomi 24 fysiikka
paskasaitissa!)"
Miksi hän kirjoittaa täällä jos tää on paska???????? Voi että kun poistuisi täältä.- timppanen
tiedä totuudenmukaista. Itse olen lukenut fysiikkaa kymmeniävuosia ja voin sanoa että hän poimii useista lähteistä tietoja ja yhdistelee niitä mielialansa mukaan. Selviä ristiriitoja koko ajan, siksi ei vastaa kun kysyy jotain todella vaikeaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1367177Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M1254971L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa674336TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a153483Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242291Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3011773Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä231545- 671485
Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o91459Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581448