Päivän kysymykset

-Mitä pelko merkitsee sinulle?

-Millainen on mielestäsi rohkea loikka uuteen elämässä?

9

296

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sirpamaikkarilta

on sitä että aristelee jotain asiaa. Ite en voi esim. nukkua pimeessä kun alkaa mielikuvitus kuvittelemaan kaikkia juttuja.

Se mitä oon tällä hetkellä tekemässä. Jos suunnitelmat menee niin kuin on suunniteltu niin elämä on täydellisesti erilaista. Samallahan sekin asia pelottaa.

• Serpico

Pelkoon liittyy läheisesti epävarmuuden tunne. Epävarmuus tulevasta, epävarmuus omasta kyvykkyydestä, epävarmuus toiminnan tuloksien suhteen... Peloton on ihminen, joka ei vältä omasta pärjäämisestään. Peloton on ihminen, joka ei osaa ennakoida tai arvioida vaaroja.

Rohkeus on vastaavasti hyppäämistä pelon sisälle ja sen tutkimista. Rohkea teko on impulssi tai harkittu teko, jossa pelon raja ylitetään tai pusketaan vähän kauemmaksi. Esimerkkejä elävästä elämästä on paljon, mutta sanotaan että rohkea loikka mitataan jokaisen omalla asteikolla. Minulle se on esimerkiksi hyppäämistä uuteen ympäristöön, luopumista sosiaalisesta ympäristöstä tyhjän päälle, siirtyminen tehtävään, jossa ollaan alttiina monenlaiselle kritiikille ja jossa ollaan suuressa rooliodotusten paineessa.

• scale

Mulle pelko on jotakin sellaista joka mun on voitettava aina hankalan tilanteen edessä.

Oma pelkoni on, että joudun johonkin sellaiseen tilanteeseen, jossa pelko alkaa hallita mua ja en pysty toimimaan järkevästi. Eli lyhyesti pelkään pelkäämistä.

Olen erinäisiä kertoja joutunut tilanteeseen, jossa olen pelännyt perkeleesti, mutta olen onnistunut kätkemään pelkoni.

Rohkea loikka voi olla vaikkapa luopuminen hyvinpalkatusta työstä, jossa ei lainkaan viihdy.

Loikka voi olla vaikkapa paskan suhteen lopettaminen, tai mikä tahansa loikka tutusta ja turvallisesta uuteen epävarmaan juttuun.

• Hyvin monesti kaiken takana on pelko, asiasta riippumatta.

Mun mielestä rohkeaa on putsata pöytä ja aloittaa kaikki uudelta pohjalta.

• persona-non-grata

Haastetta kohdata se. Käsitellä se, ja irtautua siitä lopullisesti.

Rohkeutta on ylipäänsä se, että kykenee näyttämään myös omat heikkoutensa. Rohkeutta on se, että uskaltaa olla oma itsensä ja tehdä omannäköisiään valintoja ja ratkaisuja. Se merkitsee myös sitä, etteivät muutokset, eivätkä uudet asiat elämässä pelota.

• Serpico

Entä ne pelot, joista et voi irtautua? Mitä ne merkitsevät?

• persona-non-grata
        Serpico kirjoitti:

Entä ne pelot, joista et voi irtautua? Mitä ne merkitsevät?

niin, etteivät ne häiritse liiaksi arkipäivää, eivätkä ole esteenä millekään tekemiselleni. Peloille ei saa antaa pikkusormea, sillä silloin ne tunnetusti vievät koko käden:). Jos niille antaa vallan, ne voivat johtaa mahdollisesti johonkin täysin hallitsemattomaan tilanteeseen, josta ei pääsekään omin avuin irti.

• Serpico
        persona-non-grata kirjoitti:

niin, etteivät ne häiritse liiaksi arkipäivää, eivätkä ole esteenä millekään tekemiselleni. Peloille ei saa antaa pikkusormea, sillä silloin ne tunnetusti vievät koko käden:). Jos niille antaa vallan, ne voivat johtaa mahdollisesti johonkin täysin hallitsemattomaan tilanteeseen, josta ei pääsekään omin avuin irti.

Silleen minäkin ajattelen. Joitakin pelkoja on aina: osan voi voittaa, osa vain on - ehkä jotain muuta tarkoitusta varten, muistuttajaksi, viisaudeksi.

• samaa kuin epävarmuus, mutta itse olen tottunut epävarmuuteen, enkä pelkää sitä.

-mitä pelko merkitsee sinulle? Omat pelot liittyvät tällä hetkellä menettämiseen. Pelkään menettämistä; läheisten, heidän rakkautensa, terveyden, tavallaan kai kontrollinkin.

-Millainen on mielestäsi rohkea loikka uuteen elämässä?

Omassa elämässä rohkea loikka olisi tietyistä mukavista rutiineista ja ympyröistä irti riuhtaisu, sellaisen asian tekeminen, joka saattaisi aiheuttaa jonkun tai kaikkien näiden em. pelkäämieni asioiden toteutumisen. Ongelmani kai on, että liioittelen riskejä mielessäni liikaa ja pelkään irrottautumista tutusta ja turvallisesta.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      51
      2274
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      25
      1098
    3. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      992
    4. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      914
    5. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      54
      893
    6. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      883
    7. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      126
      863
    8. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      783
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      773
    10. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      759
    Aihe