Mitä luulette, onko olemassa ihmisiä jotka nauttivat olostaan 2 narsistin uhrina? Jos esimerkiksi naimisissa olevat ovat kumpikin narsisteja, ja eivät pääse purkamaan narsistiuttaan kuin kolmanteen osapuoleen, onko sellaisia kolmansia osapuolia olemassa jotka voisivat nauttia tästä asemasta?
Tuntuu varmaan epätodennäköiseltä, mutta kyllä, kyllä sellaisia on..
lisäpohdintaa narsismista
10
690
Vastaukset
- ritalin
Wittgensteiniltä tähän hyvä neuvo: älä ajattele sellaista, mitä et voi ajatella, äläkä sano sellaista, mitä ei voi sanoa.
Eli etene ajattelussa sellaisia reittiä, joista voit olla täysin varma. Ajattelu on palapelin kasaamista: et voi laittaa satunnaisia paloja ympäri lautaa, jos niillä ei näy toisiinsa yhteyttä. - äippä
kukaan normaali ihminen nauti narsististen ihmisten huonosta käytöksestä..pitääolla täys masokisti,jos nauttii.Mielenterveys menee narsistin uhreilta mitä kauemmin niitten antaa hallita elämää.
- fdsafdsfa
mä taas oon saanu sitä mielenterveyttä takas
ilmeisesti oon sitten ns. täys masokisti =) no mitä se haittaa, sitähän se kannattaa tehdä mistä tykkää.. - käy vinha tuuli
Noin ajattelee terve ihminen, mutta narsistit ovat nimenomaan sairaita.
Narsun pyörittämää ihmissirkusta seuratessa olen havainnut monien räväköiden ekstroverttien aluksi olevan aivan huumaantuneita ja haltioissaan narsistisen henkilön seurasta. Ihastunut ystävä haluaa esitellä huikealle narsututtavuudelleen, jopa omat vanhempansa ja kertoa kaikki tapahtumat, salaisuudet ja tunteet elämänsä varrelta. Tätä voisi verrata rakastumiseen, vaikka kyse onkin samaa sukupuolta olevista ihmisistä. Kamusuhteen mahalasku tulee, kun narsu pettää "ystävänsä" luottamuksen tavalla, jota uhri ei voi käsittää, eikä selittää.
Seurantanarsullani on yksi kestoystävyys. Heidänkin suhteensa katkeilee aina välillä, koska narsun harrastama rahallinen hyväksikäyttö on välillä niin ilmeistä, ettei edes hänen mt-ongelmainen, varakas ystävänsä voi sulkea silmiään. Tämä toveruus perustuu nimenomaan toisen osapuolen ongelmiin ja rahaan. - ffdsfdfsfds
käy vinha tuuli kirjoitti:
Narsun pyörittämää ihmissirkusta seuratessa olen havainnut monien räväköiden ekstroverttien aluksi olevan aivan huumaantuneita ja haltioissaan narsistisen henkilön seurasta. Ihastunut ystävä haluaa esitellä huikealle narsututtavuudelleen, jopa omat vanhempansa ja kertoa kaikki tapahtumat, salaisuudet ja tunteet elämänsä varrelta. Tätä voisi verrata rakastumiseen, vaikka kyse onkin samaa sukupuolta olevista ihmisistä. Kamusuhteen mahalasku tulee, kun narsu pettää "ystävänsä" luottamuksen tavalla, jota uhri ei voi käsittää, eikä selittää.
Seurantanarsullani on yksi kestoystävyys. Heidänkin suhteensa katkeilee aina välillä, koska narsun harrastama rahallinen hyväksikäyttö on välillä niin ilmeistä, ettei edes hänen mt-ongelmainen, varakas ystävänsä voi sulkea silmiään. Tämä toveruus perustuu nimenomaan toisen osapuolen ongelmiin ja rahaan.ilmeisesti tän narsun mt-ongelmainen ystävä näkee tilanteessa enemmän positiivisia kuin negatiivisia puolia. Jos se kerta tilanteen tajuaa, niin eiköhän se siitä häippäsis jos sille olis kokonaisuudessa siitä enemmän surua kuin iloa..
- Toyota Corollan virranjakaj...
käy vinha tuuli kirjoitti:
Seurantanarsullani on yksi kestoystävyys. Heidänkin suhteensa katkeilee aina välillä, koska narsun harrastama rahallinen hyväksikäyttö on välillä niin ilmeistä, ettei edes hänen mt-ongelmainen, varakas ystävänsä voi sulkea silmiään. Tämä toveruus perustuu nimenomaan toisen osapuolen ongelmiin ja rahaan.Mites tällaisen narsistin sitten pitäisi suhtautua elämään? Ottaa vastaan kaikki paska ja että kaikki vihaa?
Mä en ole löytänyt mitään tietoa että tähän olisi jotakin hoitoa. Se on vaan sitten kai niin että sitä on antisosiaalinen ja itserakas paska joka on tuomittu hakkaamaan päätään seinään niin kauan että pää menee muussiksi. Sitten kaikki on tyytyväisiä kun taas yksi narsisti on poistunut planeetalta. - jep jep
ffdsfdfsfds kirjoitti:
ilmeisesti tän narsun mt-ongelmainen ystävä näkee tilanteessa enemmän positiivisia kuin negatiivisia puolia. Jos se kerta tilanteen tajuaa, niin eiköhän se siitä häippäsis jos sille olis kokonaisuudessa siitä enemmän surua kuin iloa..
Rooli ongelmaisen yksinäisen ihmisen seuranpitäjänä kiinnostaa narsua täsmälleen niin kauan kuin ystävällä on käyttöoikeus rahoihinsa.
- ,,,
Toyota Corollan virranjakaj... kirjoitti:
Mites tällaisen narsistin sitten pitäisi suhtautua elämään? Ottaa vastaan kaikki paska ja että kaikki vihaa?
Mä en ole löytänyt mitään tietoa että tähän olisi jotakin hoitoa. Se on vaan sitten kai niin että sitä on antisosiaalinen ja itserakas paska joka on tuomittu hakkaamaan päätään seinään niin kauan että pää menee muussiksi. Sitten kaikki on tyytyväisiä kun taas yksi narsisti on poistunut planeetalta.Pajon vihaa narsu joutuu ottamaan vastaan loppuikänsä. Se merkkitys narsulle on varmaan epäselvä, ehkä jotain mitä on kostettva, tetävä vielä kerran selväksi, että minä oli oikeassa. Ehkä parjaat mahdolliduut vähentää omaa narsismaan on vaihtaa paikkakuntaa ja käydä siellä terapiassa.
,,, kirjoitti:
Pajon vihaa narsu joutuu ottamaan vastaan loppuikänsä. Se merkkitys narsulle on varmaan epäselvä, ehkä jotain mitä on kostettva, tetävä vielä kerran selväksi, että minä oli oikeassa. Ehkä parjaat mahdolliduut vähentää omaa narsismaan on vaihtaa paikkakuntaa ja käydä siellä terapiassa.
Siis kyllähän narsukin luovuttaa täydellisessä kulissien romahdustilanteessa ja jäädessään yksin. Melkoinen supernovan räjähdys se onkin! Lääkäri voi käskeä narsun sairaslomalle tai kirjoittaa tälle uni- ja mielialalääkkeet, mutta hän kokee, ettei tarvitse niitä. Se olisi hänestä myönnytys heikkoudelle. Hän ei luovuttaisi ulkopuolisten, kuten typerän lääkärin takia, vaan siksi, että itse niin päättää. Miten hieno ja täydellinen mieli sekä ruumis voisivat tarvita taviksille kehitettyjä myrkkyjä?
- Toyota Corollan virranjakaj...
**** kirjoitti:
Siis kyllähän narsukin luovuttaa täydellisessä kulissien romahdustilanteessa ja jäädessään yksin. Melkoinen supernovan räjähdys se onkin! Lääkäri voi käskeä narsun sairaslomalle tai kirjoittaa tälle uni- ja mielialalääkkeet, mutta hän kokee, ettei tarvitse niitä. Se olisi hänestä myönnytys heikkoudelle. Hän ei luovuttaisi ulkopuolisten, kuten typerän lääkärin takia, vaan siksi, että itse niin päättää. Miten hieno ja täydellinen mieli sekä ruumis voisivat tarvita taviksille kehitettyjä myrkkyjä?
Jaa, en sitten ole ainakaan tyypillinen narsisti, jos narsisti ollenkaan.
Myönnän alkoholismini, käytän masennuslääkkeitä ja myös muita minulle määrättyjä psyykenlääkkeitä, ja en ole yhtään häpeissäni kertoa näistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874188Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293163No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10929
- 134921
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770