Lanttukukon teko-ohje.
Auttakaa
5
2586
Vastaukset
Katsopa tuolta - näyttää melko asialliselta.
http://www.kookas.fi/articles/read/803- Lanttua
Paljon kiitoksia, nyt leipomaan!
- kkkkkkkkkkkkkkkkk
EI HIIVAA, sokeria, rasvaa, naudanlihaa, venhää... EI EI EI aitoon kukkooon ei ja vielä kerran EI.
Lanttukukko / pieni
1,5 dl vettä
1 tl suolaa
3- 3 1/2 dl ruisjauhoa
Täyte;
Viipaloitua lanttua (voidaan korvata nauriilla)
Sianlihaa, kylkisiivuja
Suolaa
Valmista kuori sekoittamalla kaikki ainekset keskenään. Laita taikina kylmään paikkaan. Taikinan jäähdyttyä kauli se isoksi ympyräksi, noin 3-5 mm paksuksi, ja aseta sen keskelle lantun ja sianlihan viipaleet. Ripottele suolaa. Taita kuori vastakkaisilta laidoilta keskelle ja liitä sauma. Sulje lopuksi päät. Sauman tiiviiksi saamiseen voi kastella kätensä veteen ja valella sillä saumaa. Kannattaa säästää vähän taikinaa mahdollisia korjauksia varten, sillä kukon olisi tarkoitus olla niin tiivis että se pitää kaikki höyrystyvät nesteet sisällään.
Paista 200 asteessa noin 1,5 tuntia ja sitten 130
asteessa vielä n.2 tuntia.
Kääri´paistunutkukko voipaperiin ja folioon/hautumaan
- MIKSIPÄ
et voinut tehdä tätä itse???:
http://www.google.fi/search?hl=fi&q=lanttukukko&btnG=Google-haku&meta=lr=lang_fi&aq=f&oq=- lanttua
teenkin, ei sinun tarvitse tulla mulle tekemään. Teen tuolla hiivattomalla ohjeella...kiitos siitä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 372320
- 551337
- 841313
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...361266- 631191
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä39914Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.121788- 31751
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi23596Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan55575