Tapahtui 50-luvulla

Enkeli ilmestyi

Äitini sisaruksineen on kertonut usein omasta enkelikokemuksestaan heidän lapsuudestaan. Se on siinä mielessä tosi uskottava ja vakuuttava, että silminnäkijöitä oli useita sillä hetkellä. Heidän äitinsä oli navetassa lypsämässä lehmiä ja nämä lapset olivat pihassa jotain touhuamassa, kun he yhtäkkiä näkivät enkelin lentävän navetan päätyikkunasta sinne sisään. Lapset pelästyivätkin tuota näkyä ja ryntäsivät kertomaan äidilleen navettaan näystään, tämän jälkeen heidän äitinsä tuli navetasta ulos ja sanoi enkelin tulleen varoittamaan jostain.Seuraavana päivänä heidän äitinsä sai keskenmenon. Sitäkö enkeli ilmoitti vai mikä oli tarkoitus?

Niinikään äitini usein on muistellut kuinka hänen mummonsa siirtyi maallisesta elämästään kauniisti enkeleiden noutamana ja saattelemana. Hän oli viimeisinä sanoinaan kuolinvuoteellaan kertonut kuinka häntä nyt tultiin hakemaan, millaisilta enkelit näyttivät ja kuinka ihanaa heidän mukaansa on lähteä.

Ja vielä maininta tähän loppuut, mitään oman uskonsa esilletuojia nämä ihmiset eivät ole koskaan olleet, tavallisia ihmisiä, joita meistä suurin osa taitaa olla. Monien uskovien mielestä meillä ei ole taivaspaikkaa, mutta sen me monet ollaan jo löydetty aikoja sitten, eikä se edes poista näköjään enkeleitäkään meiltä.

45

1973

Vastaukset 45

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • usko ernesto

vaikka siivet kuinka heiluisivat niin jumalaton pakana joka ei ole Jeesuksen oma viedään heti vaivan paikkaan."Tavallinen ihminen" ei taivasta näe ja sen sinäkin ..näet kunhan ne liitelijät ilmestyvät sinua hakemaan.
      Kuka ketäkin hakee?

• taivaani nähnyt

kiitos vaan sinne toiseen paikkaan toivotuksesta! Mutta totuushan on, ettei sitä toista paikkaa olekaan, se on varmaan tosi karmea hyväksyä teidän "elämän kirjaan kirjoitettujen". Minulle annettiin jo ihan pienenä lapsena jumallallinen lahja, lahja joka on annettu meidän suvussa jo niin monelle. Missähän kirjassa meidän nimemme mahtaakaan olla? Jumalattomia me emme koskaan ole olleet, päinvastoin, sorry jos ymmärsit väärin.

Jumala on mukana kaikissa tekemisissämme, me olemme aina yrittäneet elää sisältämme tulevan Jumalan äänen mukaan, lähimmäistä, tuntematontakin auttaen, rakastaen, itsekkyyden unohtaen. Vähäisestäkin omasta antaen. Meille Jumala on jo niin lähellä, ettei sitä tarvitse raamatusta tai Jeesuksen sanoista hakea, Jumalan koti kun on myös meidän sisällämme. Minua joskus naurattaa tuo uskovien ulkokultaisuus ja luulo, että Jumala on jossain meistä erillämme ja että Hän rankaisee meitä jotka eivät alttarille polvistu Hänen nimeään ylistämään. Nimi on vain nimi, todellinen eletty elämä ja rakkaus merkitsee, toivottavasti sinullekin se joskus valkenee.

Isämme ei rankaise meitä lopullisella tuomiolla, siitä Hän saattaa olla pahoillaan, että te uskovat olette ottaneet omin luvin valtuuden tuomita toisia ihmisiä heidän uskostaan, sillä se ei ole lähimmäisen rakkautta.

• enkelikateus ?

Eikö lahkoissa nähdäkään enkeleitä? Tyypillistä lahkoille on tuoda viimeisenä aseenaan tuomion- sanomat. Aitoja kokemuksia onkin aivan tavallisilla kirkkoon kuuluvilla, jota kertovat kokemuksistaan aidon viattoman herkkään kyselevään tyyliinsä.

• Metsätienk.
        taivaani nähnyt kirjoitti:

kiitos vaan sinne toiseen paikkaan toivotuksesta! Mutta totuushan on, ettei sitä toista paikkaa olekaan, se on varmaan tosi karmea hyväksyä teidän "elämän kirjaan kirjoitettujen". Minulle annettiin jo ihan pienenä lapsena jumallallinen lahja, lahja joka on annettu meidän suvussa jo niin monelle. Missähän kirjassa meidän nimemme mahtaakaan olla? Jumalattomia me emme koskaan ole olleet, päinvastoin, sorry jos ymmärsit väärin.

Jumala on mukana kaikissa tekemisissämme, me olemme aina yrittäneet elää sisältämme tulevan Jumalan äänen mukaan, lähimmäistä, tuntematontakin auttaen, rakastaen, itsekkyyden unohtaen. Vähäisestäkin omasta antaen. Meille Jumala on jo niin lähellä, ettei sitä tarvitse raamatusta tai Jeesuksen sanoista hakea, Jumalan koti kun on myös meidän sisällämme. Minua joskus naurattaa tuo uskovien ulkokultaisuus ja luulo, että Jumala on jossain meistä erillämme ja että Hän rankaisee meitä jotka eivät alttarille polvistu Hänen nimeään ylistämään. Nimi on vain nimi, todellinen eletty elämä ja rakkaus merkitsee, toivottavasti sinullekin se joskus valkenee.

Isämme ei rankaise meitä lopullisella tuomiolla, siitä Hän saattaa olla pahoillaan, että te uskovat olette ottaneet omin luvin valtuuden tuomita toisia ihmisiä heidän uskostaan, sillä se ei ole lähimmäisen rakkautta.

tosi uskovat ole niputettavissa samaan tuomitsijoiden kategoriaan. Kiitos kertomuksestasi! Tosi on sekin ettei kaikki kokijat ole mitään uskovia, mutta ilmestykset voivat olla silti Jumalasta, tai sitten ei. Siitä kadotuksesta ei kannattaisi alkaa heti puhumaan, vaan kyselemään erilaisia merkityksiä, varsinkaan kun emme yleensäkään tiedä mistä ilmiöissä on kysymys.

Lahkolaiset ovat valmiit pilaamaan ihmisten aidot kokemukset ja tuntemukset. Lahkojen repertuaariin kuuluu kieltää toisen usko; Jumalla kieltää: eri seurat, lahkot-valheveljiä suurin osa. Joka kadotustuomion lausuu, on itse itsensä tuominnut!

• Lautasmuija

Vain sinunko lahkosi jäsenet kokevat aitoja Jumalan enkeleitä? Eli jo vuosisatoja ennen kuin lahkosi oli olemassa on nähty enkeleitä eri kulttuureissa intiaaneja myöten ja he kaikki joutuvat helvettiin vai? Enkeleitä on nähty Vanha Testamentillisina aikoina myös muissa kulttuureissa. He kaikkiko joutuvat helvettiin? Vain Jeesusta Herranaan pitävätkö pääsevät taivaaseen ja näkevät aitoja enkeleitä? Eikö pitäisi pitää Herranaan tai Rouvanaan Jumalaa ja toimia Kristuksen opetusten mukaan? Eli päästä Jumalan luo Hänen (Kristuksen) kauttaan, ottaa sydämeen Kristuksen rakkauden tie. Itselläni on pari enkelikokemusta, hän ei kummallakaan kerralla ollut mikään pahan lähettiläs, vaan toi suurta lohtua ja uskoa Jumalan olemassaoloon. Nyt väität tietysti, että se oli Saatanan salajuoni. Raamatussahan sanotaan ettei Saatana voi riitautua itsensä kanssa eli tehdä hyvää. Hedelmistään puu tunnetaan. Ne, jotka tekeytyvät valkeuden enkeleiksi (esim. jotkut ihmiset) aiheuttavat ihmisessä pelkoa ja ahdistusta viimeistään ennen pitkää, yleensä nopeasti. Raamatun mukaan Jumalan enkelin läsnäolo tuo rauhan. Niin minullekin. Nyt väität taas vastaan, se ei ole mitään uutta.

• Et voi muuten ymmärtää..
        Lautasmuija kirjoitti:

Vain sinunko lahkosi jäsenet kokevat aitoja Jumalan enkeleitä? Eli jo vuosisatoja ennen kuin lahkosi oli olemassa on nähty enkeleitä eri kulttuureissa intiaaneja myöten ja he kaikki joutuvat helvettiin vai? Enkeleitä on nähty Vanha Testamentillisina aikoina myös muissa kulttuureissa. He kaikkiko joutuvat helvettiin? Vain Jeesusta Herranaan pitävätkö pääsevät taivaaseen ja näkevät aitoja enkeleitä? Eikö pitäisi pitää Herranaan tai Rouvanaan Jumalaa ja toimia Kristuksen opetusten mukaan? Eli päästä Jumalan luo Hänen (Kristuksen) kauttaan, ottaa sydämeen Kristuksen rakkauden tie. Itselläni on pari enkelikokemusta, hän ei kummallakaan kerralla ollut mikään pahan lähettiläs, vaan toi suurta lohtua ja uskoa Jumalan olemassaoloon. Nyt väität tietysti, että se oli Saatanan salajuoni. Raamatussahan sanotaan ettei Saatana voi riitautua itsensä kanssa eli tehdä hyvää. Hedelmistään puu tunnetaan. Ne, jotka tekeytyvät valkeuden enkeleiksi (esim. jotkut ihmiset) aiheuttavat ihmisessä pelkoa ja ahdistusta viimeistään ennen pitkää, yleensä nopeasti. Raamatun mukaan Jumalan enkelin läsnäolo tuo rauhan. Niin minullekin. Nyt väität taas vastaan, se ei ole mitään uutta.

Lukisit enemmän näitä viestejä niin ehkä tällaisiin kysymyksiin on vastattu kymmeniä kertoja aiemmin, oletko Mirka toisella nimellä, vai joku toinen vänkäämään tärähtänyt, jolle pitää selittää kaikki kun ei viitsi itse selvittää.
        Sisäisestä valosta et tule koskaan tietämään mitään jos et uskoon tule, ei sellaisia voi selittää ihmiselle joka ei usko ja haluaa vain vängätä asioista.

• Et voi muuten ymmärtää.. kirjoitti:

Lukisit enemmän näitä viestejä niin ehkä tällaisiin kysymyksiin on vastattu kymmeniä kertoja aiemmin, oletko Mirka toisella nimellä, vai joku toinen vänkäämään tärähtänyt, jolle pitää selittää kaikki kun ei viitsi itse selvittää.
        Sisäisestä valosta et tule koskaan tietämään mitään jos et uskoon tule, ei sellaisia voi selittää ihmiselle joka ei usko ja haluaa vain vängätä asioista.

Ole ainoa oikea ja autuaaksi tekevä. Eikä sen lukeminen johda mihinkään. Teot ne on joilla meidät punnitaan kun se aika tulee. Minä olen tavallinen virheitä täynnä oleva. olen silti saanut kokea asioita joita harvalle ja valitulle eteen elämässä tulee. Siksi olen satavarma siitä että enkelit auttavat minua. Koskaan en uskaltaisi kurkoittaa niin ylös että sanoisin jumalan sanoneen niin tai näin.
        Koska nuoruuden voimassa luultiin että muutetaan maailmaa,nyt tiedetään että maailma muutti meitä.
        Pikkuhiljaa alan lipsumaan enemmän ja enemmän Buddalaisuuteen ilman että halisin sitä, se oanta levon. Kuten enkelitkin he auttavat meitä ja tukevat.
        Olen saanut nähdä niin enkelitä, kuin edellä menneitä. Myös henkioppaani.
        Älä katso niin yksisilmäisesti tätä maailmaa. Tulet totisesti vielä yllättymään, eikä sihen mene kuin viikko.

• jenny.

"Älä tuomitse ettei sinua tuomittaisi.":)

• jenny.

Jep. Mitäpä tuohon enää lisäisi?:)

• mikään
        Et voi muuten ymmärtää.. kirjoitti:

mirka. Sinäkö tiedät muka paremmin millainen on Jumalan sisäinen valo? Mitä jos kumpikin olemme oikeassa. Kiihkouskovaisilla (uskonnosta riippumatta) ja psykopaateilla on yksi yhteinen piirre: Kumpikaan ei osaa erottaa hyvää pahasta.

• menevät

Pinkopyhimykset ehkä ei...
        Onks Jeesus tehny susta portin vartijan? vai ekkö oo huamannu, että Jeesuksen sanoma "Kaikki mitä ootte tehny tai tekemättä jättäny yhelle näistä vähimmistä, sen ootte tehny tai tekemättä jättäny minulle" koskee myös sua. kun mietit miks itte taivaaseen pääset, niin huomaat, ettet oo tehny sen eteen mitään, sait lahjan ja jopa senkin, että tajusit lahjan saanees, vaikutti Jeesus. Eiks olis paras, että annat Herran huolehtia hommistaan ja keskity sinä vaan osottamaan veljellisen rakkauden lisäks yhteistä rakkautta, niin et ole esteenä kenenkään taivaspaikkaan tolla toopelin ylimielisellä kaikkitietävällä asenteellas.

• tai et
        maagikko kirjoitti:

Ole ainoa oikea ja autuaaksi tekevä. Eikä sen lukeminen johda mihinkään. Teot ne on joilla meidät punnitaan kun se aika tulee. Minä olen tavallinen virheitä täynnä oleva. olen silti saanut kokea asioita joita harvalle ja valitulle eteen elämässä tulee. Siksi olen satavarma siitä että enkelit auttavat minua. Koskaan en uskaltaisi kurkoittaa niin ylös että sanoisin jumalan sanoneen niin tai näin.
        Koska nuoruuden voimassa luultiin että muutetaan maailmaa,nyt tiedetään että maailma muutti meitä.
        Pikkuhiljaa alan lipsumaan enemmän ja enemmän Buddalaisuuteen ilman että halisin sitä, se oanta levon. Kuten enkelitkin he auttavat meitä ja tukevat.
        Olen saanut nähdä niin enkelitä, kuin edellä menneitä. Myös henkioppaani.
        Älä katso niin yksisilmäisesti tätä maailmaa. Tulet totisesti vielä yllättymään, eikä sihen mene kuin viikko.

Itse asiassa Raamattu on ainoa oikea ja autuaaksi tekevä, kun sen sana tulee "lihaksi" ja alkaa vaikuttaa elämässäsi rakkauden tekoja, ja Jeesuksen voima tulee sydämessäsi kantavaksi voimaksi ja elämäsi lähteeksi kera syvän rauhansa.
        Se ettei usko Jeesukseen ei silti estä näkemästä enkeleitä, eikä muutakaan henki maailmaa. Aurinkokin paistaa niin hyville kun pahoillekin, ja enkelit tekevät tehtävänsä= suojelevat ihmisiä vaaroilta, huolimatta siitä uskovatko nämä vai ei. Missään ei sanota, että se olis ainoastaan Jeesukseen uskovien etuoikeus. Raamattu vaan vaikuttaa olevan ainoa kirja, jossa kerrotaan miten voi erottaa valkeuden ja pimeyden henget toisistaan. Ts. jokainen henki joka ei tunnusta Jeesusta Kristukseksi, lihaan tulleeksi, ei ole Jumalasta, ja jokainen joka tunnustaa, on. Toinen asia mitä pimeyden henget eivät voi matkia, on rakkaus. "hyvää" ne voi kyllä tehdä ja auttaa asioissa, mutta ne ei tee mitään ilmatteeks, vaan sitoen ihmisen itseensä entistä enemmän. Jeesus on ainut, joka lupaa tehdä kaiken meidän puolesta ja antaa meille kaikki mitä tarvii, muut henget vatii tai opastaa meitä ansioitumaan,pyrkimään johonkin ja tekemään sen itse, minkä Jeesus sanoo jo tehneensä. Siitä tulee Rakkaus, täydellisestä hyväksynnästä-ilman vaateita, ja se saa sydämen pursuamaan elämänhalusta ja rakkaudesta ja se ei jää tumput suorina katteleen maailman menoa, vaan se alkaa toimia lähimmäistensä parhaaksi. Siinä ne teot, mitkä punnitaan- Hänen tekojansa. Raamatussa kun lukee niinkin että: " Sinä saatat meille rauhan, sillä KAIKKI meidän tekomme olet sinä tehnyt. Siunattua tätä vuotta to you. =)

• Elämä ja rakkaus
        menevät kirjoitti:

Pinkopyhimykset ehkä ei...
        Onks Jeesus tehny susta portin vartijan? vai ekkö oo huamannu, että Jeesuksen sanoma "Kaikki mitä ootte tehny tai tekemättä jättäny yhelle näistä vähimmistä, sen ootte tehny tai tekemättä jättäny minulle" koskee myös sua. kun mietit miks itte taivaaseen pääset, niin huomaat, ettet oo tehny sen eteen mitään, sait lahjan ja jopa senkin, että tajusit lahjan saanees, vaikutti Jeesus. Eiks olis paras, että annat Herran huolehtia hommistaan ja keskity sinä vaan osottamaan veljellisen rakkauden lisäks yhteistä rakkautta, niin et ole esteenä kenenkään taivaspaikkaan tolla toopelin ylimielisellä kaikkitietävällä asenteellas.

Jeesus sanoi näin:
        "Minä olen Tie, Totuus ja Elämä; ei kukaan tule Isän tykö (Taivaaseen) muutoin kuin minun kauttani!" Joh. 14:6.
        En usko, että Jeesus valehtelee!
        Jokaisen on siis hyvä ottaa vastaan Jumalan armo uskon kautta Jeesuksen vereen. Roomal. 3:23-25.
        Jeesus sovitti syntimme ristillä kärsimyksillään, verellään ja kuolemallaan.
        "Rangaistus oli Hänen päällänsä, että meillä rauha olisi!"
        Hän kuoli sijaisuhrina Sinulle (kuten meille kaikille) kuuluvalla paikalla.

Jeesus on luvannut, että "kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman ja oikeuden tulla Jumalan lapsiksi!" Joh. 1:12.
        Jumalan lapsia ovat vain Jumalan Pyhästä Hengestä uudestisyntyneet ihmiset eli ne, jotka ovat ottaneet ylösnousseen Jeesuksen vastaan syntiensä sovittajaksi ja elämänsä Herraksi! Tällaiset ihmiset ovat uskossa Jeesukseen ja pääsevät Taivaaseen, johon Tie käy vain Jeesuksen kautta!

Muistathan, rakas ystävä, että tämä on totisinta Totta!
        Älä uskottele pääsevästi Taivaaseen omalla hyvyydelläsi tai jollain erityiskonstilla. Taivaaseen on VAIN yksi Tie. Hän on Jeesus!

Jeesus on Ainoa Pelastaja!

http://www.Jeesus-on-Herra.com

• lukea
        Elämä ja rakkaus kirjoitti:

Jeesus sanoi näin:
        "Minä olen Tie, Totuus ja Elämä; ei kukaan tule Isän tykö (Taivaaseen) muutoin kuin minun kauttani!" Joh. 14:6.
        En usko, että Jeesus valehtelee!
        Jokaisen on siis hyvä ottaa vastaan Jumalan armo uskon kautta Jeesuksen vereen. Roomal. 3:23-25.
        Jeesus sovitti syntimme ristillä kärsimyksillään, verellään ja kuolemallaan.
        "Rangaistus oli Hänen päällänsä, että meillä rauha olisi!"
        Hän kuoli sijaisuhrina Sinulle (kuten meille kaikille) kuuluvalla paikalla.

Jeesus on luvannut, että "kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman ja oikeuden tulla Jumalan lapsiksi!" Joh. 1:12.
        Jumalan lapsia ovat vain Jumalan Pyhästä Hengestä uudestisyntyneet ihmiset eli ne, jotka ovat ottaneet ylösnousseen Jeesuksen vastaan syntiensä sovittajaksi ja elämänsä Herraksi! Tällaiset ihmiset ovat uskossa Jeesukseen ja pääsevät Taivaaseen, johon Tie käy vain Jeesuksen kautta!

Muistathan, rakas ystävä, että tämä on totisinta Totta!
        Älä uskottele pääsevästi Taivaaseen omalla hyvyydelläsi tai jollain erityiskonstilla. Taivaaseen on VAIN yksi Tie. Hän on Jeesus!

Jeesus on Ainoa Pelastaja!

http://www.Jeesus-on-Herra.com

teksti mihin aikoo vastata. Ketkäs ne olivatkaan ne uudestisyntyneet Jumalan lapset? Ettei vaan olisi olleet TAVALLISIA IHMISIÄ ja Jumalan valitsemia. Tuskin kukaan katsoo itseensä voivan asettaa niin suureen asemaan ja arvoon, että aikoo sivu Jeesuksen taivaaseen mennä. Jokainen Suomessa vuosikymmeniä elänyt suomalainen- vaikkei siitä älämölöä pidäkään - kyllä tietää Jeesuksen olevan Jumalan Poika, meidän syntien sovittaja, ja vaikka en koko Raamattua jokapaikassa julki tuokaan, se ei silti poista elämän faktoja. Herrassa on vapaus ja tilaa. Rauha ja lepo. Kireys ja suurennuslasilla oikeaoppisuuden tuijotus ei kuulu siihen. Kirjotuksessani en tietääkseni mitenkään mitätöinyt Herrani töitä, joten paatoksellinen kiukun täyteinen paasaukses kuorrutettuna rakkauden kliseellä on täysin turha ja tarpeeton. Perusta näyttää olevan molemmilla sama. Suosittelen hioa tota ihmissyyttä, jotta paremmin onnistuisit kohdata toisen ihmisen tunkematta sille heti suutsilmät täys raamattua. Meidät on kutsuttu "rinnallakulkijoiksi" pitämään tarjolla elämän sanaa, ei tukehduttaan sillä lähelle tulijat. Paitsi jos et kykene itse päästään lähelles toista ihmistä ilman raamattuvarustusta, pyydä jostain apua ja opettele voittaan pelkos, niin kyllä se siitä, sillon on helpompi olla hunajana kun hyttyskarkotteena ketään mielistelemättä... ;)

• ottoalli

mikä on se lahja, joka lapsena sinulle annettiin ja joka on monille suvussasi myös annettu ?

• lahjaksi on
        ottoalli kirjoitti:

mikä on se lahja, joka lapsena sinulle annettiin ja joka on monille suvussasi myös annettu ?

sanottava, koska siitä ei ainakaan mitään haittaa ole ollut ja se ei ihan tavallinen lahja ole. Eli suvussani on pitkään jo nähty enneunia, jotka siis ovat todellakin toteutuneet ja piankin ja sitten on selvännäkötaipumusta myös. Omalla äidilläni on esimerkiksi pettämätön kyky tietää samana päivänä saapuvat vieraat. Asuvat niin korvessa maalla kaukana ihmisistä kuin voivat, että mitään sattumaa se ei ole. Hän tietää sen suun syyhytyksestä, joka ei tosiaan petä. Yleensä valmistautuu tästä merkistä siivoten ja ruokaa laittaen. Harvoin on lihapata jäänyt syömättä. Hänellä on myös erikoisen vahva telepatiayhteys Ruotsissa asuvan siskonsa kanssa ja myös itseni. Henkien kanssa hän on jutellut viimeksi viime viikolla. Äitini sisko luki elämänsä toisia ihmisiä "kuin kirjaa". Ja mikään ennustajaeukkohuijari hän ei ollut, koskaan ei rahaa ottanut selvännäön lahjastaan.

Itse näin ensimmäiset enneunet alle kouluikäisenä, jotka myös toteutuivat. Tiedän mielipiteesi, olet joskus vastannut minulle toisaalla keskusteluissa, uskovat ihmiset herkästi väläyttävät saatanan olemassa olosta näissä jutuissa. Mutta me olemme Jumalaan uskovia ihmisiä, koemme lahjana nuo kyvyt, jotka omalla tavallaan ovat rikastuttaneet elämäämme.

• Lautasmuija kirjoitti:

Maallistunut kirkko pelotteli ihmiset kuoliaaksi paholaisenpelollaan. Mitä Jeesukseen tulee, hän kielsi palvomasta itseään Jumalana. Ainoa Isä meillä on taivaassa. Jeesus antoi vuorisaarnassaan neuvot miten päästä taivasten valtakuntaan. Jeesus korosti myös ihmisen henkilökohtaista vastuuta:'mitä kylvät,sitä niität'. Jeesus ja Paavali hartaasti kehottivat ihmisiä hakeutumaan yhteyteen Jeesuksen Isän henkimaailman kanssa, taivasten valtakunnan kanssa. Maalistunut kirkko pappeineen otti sananselittäjän roolin Kristuksen henkimaailman sijasta. Myös se että ventovieras ihminen(pappi) voi antaa tuntemattoman ihmisen synnit anteeksi sotii täysin Jeesuksen opetusta vastaan. Lukekaa gnostilaisia evankeliumeja niin pääsette lähemmäs Kristuksen alkuperäistä oppia.
        Olet oikeassa Lautasmuija, jos saatana riitautuu itsensä kanssa, niin ei valtakuntansa kauan säily.
        On aivan eri asia uskooko Jeesuksen uhrautuneen valon lähettinä, jotta ihmiskunta pääsisi taivastielle, vaiko teurasuhrina, jonka veri muka pesee miljoonien tuntemattomien ihmisten synnit puhtaaksi tuosta vain. Jahve sanoo jo Vanhassa Testamentissa profeetan suulla'Minä olen väsynyt teurasuhreihin'

• poisti
        MarkkuP kirjoitti:

Maallistunut kirkko pelotteli ihmiset kuoliaaksi paholaisenpelollaan. Mitä Jeesukseen tulee, hän kielsi palvomasta itseään Jumalana. Ainoa Isä meillä on taivaassa. Jeesus antoi vuorisaarnassaan neuvot miten päästä taivasten valtakuntaan. Jeesus korosti myös ihmisen henkilökohtaista vastuuta:'mitä kylvät,sitä niität'. Jeesus ja Paavali hartaasti kehottivat ihmisiä hakeutumaan yhteyteen Jeesuksen Isän henkimaailman kanssa, taivasten valtakunnan kanssa. Maalistunut kirkko pappeineen otti sananselittäjän roolin Kristuksen henkimaailman sijasta. Myös se että ventovieras ihminen(pappi) voi antaa tuntemattoman ihmisen synnit anteeksi sotii täysin Jeesuksen opetusta vastaan. Lukekaa gnostilaisia evankeliumeja niin pääsette lähemmäs Kristuksen alkuperäistä oppia.
        Olet oikeassa Lautasmuija, jos saatana riitautuu itsensä kanssa, niin ei valtakuntansa kauan säily.
        On aivan eri asia uskooko Jeesuksen uhrautuneen valon lähettinä, jotta ihmiskunta pääsisi taivastielle, vaiko teurasuhrina, jonka veri muka pesee miljoonien tuntemattomien ihmisten synnit puhtaaksi tuosta vain. Jahve sanoo jo Vanhassa Testamentissa profeetan suulla'Minä olen väsynyt teurasuhreihin'

//ventovieras ihminen(pappi) voi antaa tuntemattoman ihmisen synnit anteeksi sotii täysin Jeesuksen opetusta vastaan.//

Mitä sanoo Raamattu väitteeseesi:

"Ja tämän sanottuaan hän (Jeesus) puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23. Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt." Joh.20:22:23

//Jahve sanoo jo Vanhassa Testamentissa profeetan suulla 'Minä olen väsynyt teurasuhreihin'.//

Jos otetaan koko asiayhteys, niin asia muuttuu huomattavasti siitä, miten yksittäisillä jakeilla pönkität omia tulkintojasi:

Syy on tässä:
        'He ovat hyljänneet Herran, pitäneet Israelin Pyhää pilkkanansa, he ovat kääntyneet pois.' 'Peseytykää, puhdistautukaa; pankaa pois pahat tekonne minun silmäini edestä, lakatkaa pahaa tekemästä.'
        Israelilaisten pahuuden vuoksi suitsutus oli Herralle kauhistus.
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Jes.1.html

Sovitusta ei ole ilman verta: "Niin puhdistetaan lain mukaan miltei kaikki verellä, ja ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista." Hepr.9:22

"Mutta kun Kristus tuli tulevaisen hyvän ylimmäiseksi papiksi, niin hän suuremman ja täydellisemmän majan kautta, joka ei ole käsillä tehty, se on: joka ei ole tätä luomakuntaa, meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen. Sillä jos kauristen ja härkäin veri ja hiehon tuhka, saastaisten päälle vihmottuna, pyhittää lihanpuhtauteen, kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!" Hepr.9:11-14

Jesaja profetoi luvussa 53 Jeesuksen kärsimyksestä ja sijaissovituksesta, ..."hän kantoi monien synnit":
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Jes.53.html

Eli veri pesee synnit. Muunlainen tulkinta on Raamatun vääristelyä.

• poisti kirjoitti:

//ventovieras ihminen(pappi) voi antaa tuntemattoman ihmisen synnit anteeksi sotii täysin Jeesuksen opetusta vastaan.//

Mitä sanoo Raamattu väitteeseesi:

"Ja tämän sanottuaan hän (Jeesus) puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23. Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt." Joh.20:22:23

//Jahve sanoo jo Vanhassa Testamentissa profeetan suulla 'Minä olen väsynyt teurasuhreihin'.//

Jos otetaan koko asiayhteys, niin asia muuttuu huomattavasti siitä, miten yksittäisillä jakeilla pönkität omia tulkintojasi:

Syy on tässä:
        'He ovat hyljänneet Herran, pitäneet Israelin Pyhää pilkkanansa, he ovat kääntyneet pois.' 'Peseytykää, puhdistautukaa; pankaa pois pahat tekonne minun silmäini edestä, lakatkaa pahaa tekemästä.'
        Israelilaisten pahuuden vuoksi suitsutus oli Herralle kauhistus.
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Jes.1.html

Sovitusta ei ole ilman verta: "Niin puhdistetaan lain mukaan miltei kaikki verellä, ja ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista." Hepr.9:22

"Mutta kun Kristus tuli tulevaisen hyvän ylimmäiseksi papiksi, niin hän suuremman ja täydellisemmän majan kautta, joka ei ole käsillä tehty, se on: joka ei ole tätä luomakuntaa, meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen. Sillä jos kauristen ja härkäin veri ja hiehon tuhka, saastaisten päälle vihmottuna, pyhittää lihanpuhtauteen, kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!" Hepr.9:11-14

Jesaja profetoi luvussa 53 Jeesuksen kärsimyksestä ja sijaissovituksesta, ..."hän kantoi monien synnit":
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Jes.53.html

Eli veri pesee synnit. Muunlainen tulkinta on Raamatun vääristelyä.

papiston väärentämä 'joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt.
        Toistan;kukaan pappi ei voi noin vaan antaa VENTOVIERAAN SYNTEJÄ ANTEEKSI.
        Vaan meidän on sydämestämme annnettava lähimmäisiemme synnit anteeksi, että Jumala antaisi OMAT SYNTIMME ANTEEKSI.
        Näin se kuule on..

• sama..
        MarkkuP kirjoitti:

papiston väärentämä 'joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt.
        Toistan;kukaan pappi ei voi noin vaan antaa VENTOVIERAAN SYNTEJÄ ANTEEKSI.
        Vaan meidän on sydämestämme annnettava lähimmäisiemme synnit anteeksi, että Jumala antaisi OMAT SYNTIMME ANTEEKSI.
        Näin se kuule on..

//meidän on sydämestämme annnettava lähimmäisiemme synnit anteeksi//

kuin "Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

Jos vielä sen Raamatunkohdan laittaisit, mistä tuo lähimmäisten syntien anteeksiantovaatimus on peräisin, jos se ei ole Joh.20:23.

Papiston väärennyssyytteisiisi en usko, näyttöjä tarvittaisiin enemmän.

• hienoo

Kun herra valitsi just meidät -jotka ei olla "riittävän pyhiä" tai muuten vaan kummallisia siivosyntisiä, jotka sädekehäänsä kiillottelee pitkin päivää,- omikseen ja on suonut meille niin ihanan armon, että ollaan saatu nähdä Hänen suuruuttaan ja Hänen enkeleitään elämämme eri tilanteissa. Ja eiks ookkin manee juttu, ettei sitä muilta uskovilta kysellä, mitä ne asiasta ajattelee, sillä ei oo väliä skakkankaan vertaa. Saan ilolla todeta, että sen joka ei mitään ole, Jumala valitsi, tehdäkseen mitättömäksi SEN joka LUULEE jotakin olevansa.
      Siunattua jatkoa =) Taivaassa tavataan.

• Enkelin nähnyt

• Metsät.

...ei mitään olla, eikä luulla olevamme. Enkelit vaan liihottelee ympärillämme. Ja mitään ei olla eikä luulla enempää, kuin itsestä aopii, eikä niinkään paljon. On vapauttavaa vain olla, kun enkelit pyörii ympärillämme.

• Todellakin

taivaassa tavataan me tavalliset tallaajat ja kadunlakasijat. Kyllä sinne on ilo aikanaan päästä, kun tiedän että siellä tapaan huipputyyppejä, jotka eivät koskaan maan päällä eläessään pitäneet turhaa mölinää uskostaan, koska olivat sisältään varmoja ja rauhallisia, tiesivät sen mitä jotkut vielä hakee merta edempää.

• ottoalli
        Todellakin kirjoitti:

taivaassa tavataan me tavalliset tallaajat ja kadunlakasijat. Kyllä sinne on ilo aikanaan päästä, kun tiedän että siellä tapaan huipputyyppejä, jotka eivät koskaan maan päällä eläessään pitäneet turhaa mölinää uskostaan, koska olivat sisältään varmoja ja rauhallisia, tiesivät sen mitä jotkut vielä hakee merta edempää.

"Sisältään varmoja ja rauhallisia, tiesivät sen mitä jotkut vielä hakee merta edempää"

Siis tarkoitatko että sinulla on henkiopas ja ettei kannata lähteä etsimään Jumalaa ja pelastusta kristittyjen tavalla ?

• tarkoitin
        ottoalli kirjoitti:

"Sisältään varmoja ja rauhallisia, tiesivät sen mitä jotkut vielä hakee merta edempää"

Siis tarkoitatko että sinulla on henkiopas ja ettei kannata lähteä etsimään Jumalaa ja pelastusta kristittyjen tavalla ?

että joskus tuntuu itsestäni käsittämättömän kaukaiselta läheisteni jotka uskovaisia tuo Jumalan hakeminen. Miksi raamatusta he vain löytävät vastauksia, kun lähempääkin löytyisi ihan samat vastaukset? Siis omaa sisimpää kuuntelemalla, minä olen ainakin sieltä saanut elämän kinkkisimpiinkin juttuihin opastuksen ratkaisuun. Minulla ei ole varsinaisesti mitään henkiopasta tai voi kai sitä sitten silläkin nimellä kutsua, mutta mitään hattupäistä äijää en koskaan ole nähnyt unissa enkä muuallakaan...

Pikemminkin ihminen voi kuulla Jumalan äänen sisältään, on rauhoittavaa että niin lähellä Hän on meitä koko ajan. Ja Hänen vastauksensa on rakkautta ja rauhaa täynnä. Aina ja ohjaavat eksyneen ihmisen oikeaan suuntaan. Vaatii kuitenkin harjoittelua, että sen äänen sieltä jokapäiväisessä elämässään kuulee, oman egonsa yli.

Minä tiedän, että te sanotte olevan väärin kun en Jeesukselta syntejäni anteeksi pyydä ja jätä niitä tekojen merkitystä vähemmälle. Mutta olen sen kantapään kautta kokenut aikanani, että rakkaus synnyttää rakkautta, huolenpito huolenpitoa, suvaitsevaisuus suvaitsevaisuutta jne. ei riitä että rukouksella pyytää syntinsä anteeksi. Jos vain sen tekee ja jatkaa taas sohlaustaan, maailma ei yhtään paremmaksi paikaksi elää muutu. Toki me kaikki ollaan eletty eri tavoin täällä, joku kutsuu poikkeavia elämäntapoja synneiksi, minusta rikokset, sekstailut vieraissa, juopottelut on oikealta nimeltä henkistä kehittymättömyyttä, ja oman egon kerskailua, joka yleensä on kovin itsekäs oman edun tavoittelija.

• taas...
        tarkoitin kirjoitti:

että joskus tuntuu itsestäni käsittämättömän kaukaiselta läheisteni jotka uskovaisia tuo Jumalan hakeminen. Miksi raamatusta he vain löytävät vastauksia, kun lähempääkin löytyisi ihan samat vastaukset? Siis omaa sisimpää kuuntelemalla, minä olen ainakin sieltä saanut elämän kinkkisimpiinkin juttuihin opastuksen ratkaisuun. Minulla ei ole varsinaisesti mitään henkiopasta tai voi kai sitä sitten silläkin nimellä kutsua, mutta mitään hattupäistä äijää en koskaan ole nähnyt unissa enkä muuallakaan...

Pikemminkin ihminen voi kuulla Jumalan äänen sisältään, on rauhoittavaa että niin lähellä Hän on meitä koko ajan. Ja Hänen vastauksensa on rakkautta ja rauhaa täynnä. Aina ja ohjaavat eksyneen ihmisen oikeaan suuntaan. Vaatii kuitenkin harjoittelua, että sen äänen sieltä jokapäiväisessä elämässään kuulee, oman egonsa yli.

Minä tiedän, että te sanotte olevan väärin kun en Jeesukselta syntejäni anteeksi pyydä ja jätä niitä tekojen merkitystä vähemmälle. Mutta olen sen kantapään kautta kokenut aikanani, että rakkaus synnyttää rakkautta, huolenpito huolenpitoa, suvaitsevaisuus suvaitsevaisuutta jne. ei riitä että rukouksella pyytää syntinsä anteeksi. Jos vain sen tekee ja jatkaa taas sohlaustaan, maailma ei yhtään paremmaksi paikaksi elää muutu. Toki me kaikki ollaan eletty eri tavoin täällä, joku kutsuu poikkeavia elämäntapoja synneiksi, minusta rikokset, sekstailut vieraissa, juopottelut on oikealta nimeltä henkistä kehittymättömyyttä, ja oman egon kerskailua, joka yleensä on kovin itsekäs oman edun tavoittelija.

"ei riitä että rukouksella pyytää syntinsä anteeksi. Jos vain sen tekee ja jatkaa taas sohlaustaan, maailma ei yhtään paremmaksi paikaksi elää muutu."

Kummallinen käsitys uskovista. Ei voi muuta sanoa.

• ottoalli
        tarkoitin kirjoitti:

Mitä kuoleman jälkeen ?
        Mitä tarkoittaa.. kirj. pohdin
        fannille ja muille kirj. Tuom.

Siellä on hyvin selkeä ja paljastava tosikertomus, mikä henki henkioppaiden ja esim. selvänäkökyvyn takana on.

samassa ketjussa muitakin hyviä.

• asenne näkyy
        taas... kirjoitti:

"ei riitä että rukouksella pyytää syntinsä anteeksi. Jos vain sen tekee ja jatkaa taas sohlaustaan, maailma ei yhtään paremmaksi paikaksi elää muutu."

Kummallinen käsitys uskovista. Ei voi muuta sanoa.

valitettavan paljon esimerkiksi tuolla "mitä kuoleman jälkeen" keskustelussa. Minulle on kyllä ihan suoraan sieltä valistettu, että vain pyytämällä Jeesukselta syntejään anteeksi, voi päästä taivaaseen, ei itse korostamillani hyvillä teoilla ja lähimmäisen rakkaudella. Sama asenne näkyy uskovaistuttavissani. Ei voi erehtyä. En halua silti yleistää, mutta tätä on paljon liikkeellä.

• ottoalli
        Todellakin kirjoitti:

ei sinne noilla eväillä mennä. Valitettavasti.

"Joka ei uudestisynny ylhäältä, ei voi edes nähdä Jumalan valtakuntaa"

Sentähden rukoile että Jeesus antaisi sinulle omakohtaisen herätyksen,jossa synnintunto hyvä merkki.

Tee se nyt, kun vielä olet täällä armon ajassa. On hyvä, kun näytät kuitenkin arvostavan taivasta.Se on hieno asia. Minun tehtäväni on, niinkuin jossain jo kerroin, kärrätä ihmisiä Taivaallisen Isän (Jeesuksen) vastaanotolle, ristin juurelle.
        Vain sieltä löytyy iankaikkinen elämä.

Meillä ei ole varaa käsittää väärin tätä elämäämme. Uusintakierrosta ei ole, eikä tule.

Jos rakastat Jumalaa, miksi et tottele hänen ohjeistustaan Raamatussa ? Siksi me kristityt täällä ollaan, että neuvomme tietä.

• ja minua
        ottoalli kirjoitti:

Mitä kuoleman jälkeen ?
        Mitä tarkoittaa.. kirj. pohdin
        fannille ja muille kirj. Tuom.

Siellä on hyvin selkeä ja paljastava tosikertomus, mikä henki henkioppaiden ja esim. selvänäkökyvyn takana on.

samassa ketjussa muitakin hyviä.

nämä tarinat. Jotain erikoista kertomuksissa tosiaan on, että tämä saatana ja demonit tuntuu olevan vain uskovien juttuja. Minulle ja meille ei kukaan muu ole tälläistä tullut kertomaan.

Enkä siinäkään mielessä usko sukuni kohdalta niitä lainkaan, koska miksi sitten tälläiset saatanan riivaamat ihmiset ovat keränneet laajan ystäväpiirin ja ihmisten auttamiseen liittyviä ammatteja, vapaaehtoistyötä jne.??? Lisäksi itsekin voin rehellisesti sanoa saaneeni upean elämän, ihanat, terveet lapset ja maailman rakastettavimman miehen. Välillä onnea ei oikein tahdo edes käsittää, sitä on ollut niin paljon. Vaikeasta lapsuudesta, synnynnäisestä sairaudesta huolimatta.

Pienenä ohjeena teille kaikille jotka pelkäätte helvettiä, saatanaa, demoneja: jokainen voi ne itse tuoda elämäänsä, antamalla vastuun omasta elämästään toisille, ehkäpä Jumalalle, Jeesukselle tai jollekin muulle ylemmälle kuvitteelliselle tai realistiselle taholle. Siinä vaiheessa kun alatte tajuta, että vain rakkaus ja teot merkitsevät, huomaatte saatanoiden ja demoneiden sun muiden katoavan. En kiellä uskomasta Jumalaan ja Jeesukseen, kehoitan vaan itse kantamaan vastuun omasta elämästään.

Pahoittelen, mutta en tule koskaan uskomaan, että minun nimeäni ei olisi ikuisen elämän kirjaan kirjoitettu, kaikkien meidän on. Minut voi tuomita moneen kertaan ja kaikin tavoin, vaikka teillä ei siihen oikeutta olisikaan..olen varma omassa uskossani. Olenhan taivaallisen isäni rakas lapsi! Ja yritän elää elämäni niin, että sekä Hän että itse olisin siihen tyytyväinen.

Ainoa asia mikä meitä kuoleman jälkeen erottaa, on totuus "sen mitä kylvää, myös niittää". Kuka kylvää ja niittää mitäkin siis! Helvetti voi silti olla vaan täällä omassa sisimmässä, kun elää jatkuvassa ristiriidassa kuuntelematta oman sisimpänsä ääntä. Joten pelko pois ja nauttikaa elämästä.

• mutta ei tuomita
        ottoalli kirjoitti:

ei sinne noilla eväillä mennä. Valitettavasti.

"Joka ei uudestisynny ylhäältä, ei voi edes nähdä Jumalan valtakuntaa"

Sentähden rukoile että Jeesus antaisi sinulle omakohtaisen herätyksen,jossa synnintunto hyvä merkki.

Tee se nyt, kun vielä olet täällä armon ajassa. On hyvä, kun näytät kuitenkin arvostavan taivasta.Se on hieno asia. Minun tehtäväni on, niinkuin jossain jo kerroin, kärrätä ihmisiä Taivaallisen Isän (Jeesuksen) vastaanotolle, ristin juurelle.
        Vain sieltä löytyy iankaikkinen elämä.

Meillä ei ole varaa käsittää väärin tätä elämäämme. Uusintakierrosta ei ole, eikä tule.

Jos rakastat Jumalaa, miksi et tottele hänen ohjeistustaan Raamatussa ? Siksi me kristityt täällä ollaan, että neuvomme tietä.

sillä siihen sinulla ei ole Jumalan valtuutusta. Ja toisekseen oikean tiedon lopullisesta kohtalostamme saadaan vasta sitten kun sinäkin olet maallisen ruumiisi jättänyt. Siihen asti jokainen uskokoon tavallaan, sinä omallasi ja minä omallani, koska raamatun ei voida mitenkään tietää 100% varmuudella olevan totta joka sana. Ihminen sen on kirjoittanut ja kuten tiedät ja itse julistat, me kaikki ollaan syntisiä, myös nämä raamatun tekstien kirjoittajat. Siinä vaiheessa kun Jumala ottaa itse kynän käteen ja laittaa paperille totuuden, uskon sen. Toistaiseksi se paperi ja totuus on kirjoitettu minun sydämeeni omalta osaltani.

• kapea polku
        ja minua kirjoitti:

nämä tarinat. Jotain erikoista kertomuksissa tosiaan on, että tämä saatana ja demonit tuntuu olevan vain uskovien juttuja. Minulle ja meille ei kukaan muu ole tälläistä tullut kertomaan.

Enkä siinäkään mielessä usko sukuni kohdalta niitä lainkaan, koska miksi sitten tälläiset saatanan riivaamat ihmiset ovat keränneet laajan ystäväpiirin ja ihmisten auttamiseen liittyviä ammatteja, vapaaehtoistyötä jne.??? Lisäksi itsekin voin rehellisesti sanoa saaneeni upean elämän, ihanat, terveet lapset ja maailman rakastettavimman miehen. Välillä onnea ei oikein tahdo edes käsittää, sitä on ollut niin paljon. Vaikeasta lapsuudesta, synnynnäisestä sairaudesta huolimatta.

Pienenä ohjeena teille kaikille jotka pelkäätte helvettiä, saatanaa, demoneja: jokainen voi ne itse tuoda elämäänsä, antamalla vastuun omasta elämästään toisille, ehkäpä Jumalalle, Jeesukselle tai jollekin muulle ylemmälle kuvitteelliselle tai realistiselle taholle. Siinä vaiheessa kun alatte tajuta, että vain rakkaus ja teot merkitsevät, huomaatte saatanoiden ja demoneiden sun muiden katoavan. En kiellä uskomasta Jumalaan ja Jeesukseen, kehoitan vaan itse kantamaan vastuun omasta elämästään.

Pahoittelen, mutta en tule koskaan uskomaan, että minun nimeäni ei olisi ikuisen elämän kirjaan kirjoitettu, kaikkien meidän on. Minut voi tuomita moneen kertaan ja kaikin tavoin, vaikka teillä ei siihen oikeutta olisikaan..olen varma omassa uskossani. Olenhan taivaallisen isäni rakas lapsi! Ja yritän elää elämäni niin, että sekä Hän että itse olisin siihen tyytyväinen.

Ainoa asia mikä meitä kuoleman jälkeen erottaa, on totuus "sen mitä kylvää, myös niittää". Kuka kylvää ja niittää mitäkin siis! Helvetti voi silti olla vaan täällä omassa sisimmässä, kun elää jatkuvassa ristiriidassa kuuntelematta oman sisimpänsä ääntä. Joten pelko pois ja nauttikaa elämästä.

Eivät välttämättä ole uskovien juttuja, minä hyvä esimerkki. En uskonut minäkään ennen Saatanaan, mutta nyt uskon. Harva täällä tajuaa Saatanan juonia, onneksi minulle on valaistu, mitä kaikkea voi olla. Mutta en pelkää, niinkuin täällä aina kirjoitetaan. Olen pyörinyt Saatanan ja Jeesuksen porukoissa ja kyllä jälkimmäinen on parempaa seuraa.

• tulkintaa
        asenne näkyy kirjoitti:

valitettavan paljon esimerkiksi tuolla "mitä kuoleman jälkeen" keskustelussa. Minulle on kyllä ihan suoraan sieltä valistettu, että vain pyytämällä Jeesukselta syntejään anteeksi, voi päästä taivaaseen, ei itse korostamillani hyvillä teoilla ja lähimmäisen rakkaudella. Sama asenne näkyy uskovaistuttavissani. Ei voi erehtyä. En halua silti yleistää, mutta tätä on paljon liikkeellä.

"vain pyytämällä Jeesukselta syntejään anteeksi, voi päästä taivaaseen, ei itse korostamillani hyvillä teoilla ja lähimmäisen rakkaudella."

Tämä juuri on totta ja Raamatun mukaista. Jos sinä omilla hyvillä teoillasi yrität taivaaseen, halveksit kaikkein kallisarvoisinta, minkä Jumala on tehnyt: Jeesuksen sovitustyötä. Kun uskovat tuovat esiin tämän lahjavanhurskauden, ei se tarkoita, niin kuin toisin uskovat luulevat yleisesti, että saa tehdä ihan mitä tahansa. Se on vääristynyttä luuloa. Raamattu sanoo:

Hepr. 10:26–31 "Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat. Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman: kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä! Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa". Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin."

On otettava huomioon, että kuka tahansa voi kirjoitella ihan mitä tahansa uskovien nimissä. Se on ihan yleistä näillä palstoilla ja se on juuri paholaisen keino saattaa uskovat huonoon valoon. Itse en näe "sellaista asennetta" sellaisten aidosti uskovien kirjoituksissa, jotka olen nimimerkistä oppinut tuntemaan.

Kun on ottanut Jumalan tarjoaman lahjavanhurskauden vastaan, sen jälkeen hyvät teot seuraavat itsestään Pyhän Hengen vaikutuksesta, tai ainakin pitäisi. Jos uskovaistuttavasi käyttäytyvät kertomallasi tavalla, herää kysymys, ovatko he aitoja vaiko nimikristittyjä vai onko oma tulkintasi ihan oikeaan osunut. Ja totta kai uudestisyntynytkin voi langeta pois asemastaan armahdettuna syntisenä ja elää itsekkäästi rahaa ja maallista mammonaa tavoitellen. Mutta ei tällaiset ole mitään uskovien malleja, joihin pitää verrata uskovaisuutta yleensä. Jokainenhan joutuu omista teoistaan vastuuseen.

Olemme vanhurskautetut (tehty kelpaaviksi Jumalalle) uskon kautta, mutta meidät tuomitaan (saamme palkan tai jäämme ilman palkkaa) tekojen kautta. Jos jollakin on vähän tai ei ollenkaan hyviä tekoja, hän pelastuu siitä huolimatta, jos vain on ottanut vastaan sovituksen Jeesuksessa ja elää sovituksen mukaisesti välttäen syntielämää ja luottaen siihen että Jeesus on tehnyt kaiken hänen puolestaan.

• loppukaneetti
        tulkintaa kirjoitti:

"vain pyytämällä Jeesukselta syntejään anteeksi, voi päästä taivaaseen, ei itse korostamillani hyvillä teoilla ja lähimmäisen rakkaudella."

Tämä juuri on totta ja Raamatun mukaista. Jos sinä omilla hyvillä teoillasi yrität taivaaseen, halveksit kaikkein kallisarvoisinta, minkä Jumala on tehnyt: Jeesuksen sovitustyötä. Kun uskovat tuovat esiin tämän lahjavanhurskauden, ei se tarkoita, niin kuin toisin uskovat luulevat yleisesti, että saa tehdä ihan mitä tahansa. Se on vääristynyttä luuloa. Raamattu sanoo:

Hepr. 10:26–31 "Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat. Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman: kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä! Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa". Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin."

On otettava huomioon, että kuka tahansa voi kirjoitella ihan mitä tahansa uskovien nimissä. Se on ihan yleistä näillä palstoilla ja se on juuri paholaisen keino saattaa uskovat huonoon valoon. Itse en näe "sellaista asennetta" sellaisten aidosti uskovien kirjoituksissa, jotka olen nimimerkistä oppinut tuntemaan.

Kun on ottanut Jumalan tarjoaman lahjavanhurskauden vastaan, sen jälkeen hyvät teot seuraavat itsestään Pyhän Hengen vaikutuksesta, tai ainakin pitäisi. Jos uskovaistuttavasi käyttäytyvät kertomallasi tavalla, herää kysymys, ovatko he aitoja vaiko nimikristittyjä vai onko oma tulkintasi ihan oikeaan osunut. Ja totta kai uudestisyntynytkin voi langeta pois asemastaan armahdettuna syntisenä ja elää itsekkäästi rahaa ja maallista mammonaa tavoitellen. Mutta ei tällaiset ole mitään uskovien malleja, joihin pitää verrata uskovaisuutta yleensä. Jokainenhan joutuu omista teoistaan vastuuseen.

Olemme vanhurskautetut (tehty kelpaaviksi Jumalalle) uskon kautta, mutta meidät tuomitaan (saamme palkan tai jäämme ilman palkkaa) tekojen kautta. Jos jollakin on vähän tai ei ollenkaan hyviä tekoja, hän pelastuu siitä huolimatta, jos vain on ottanut vastaan sovituksen Jeesuksessa ja elää sovituksen mukaisesti välttäen syntielämää ja luottaen siihen että Jeesus on tehnyt kaiken hänen puolestaan.

että Jeesus on tehnyt kaiken meidän puolestamme. Mikäs sen mukavampaa. Itse koen olevani vastuussa tekemisistämme siitäkin huolimatta. Oikeastaan tuohon juttuusi ei ole mitään lisättävää, koska meistä jokainen tietää omalla tavallaan totuuden. Eikä kukaan toinen täällä maan päällä ole oikeutettu sitä kumoamaan. Jokainen tallaa tavallaan. Aion rohkeasti elää omalla tavallani, niinkuin se suurin osa ihmisistä täällä elää, eikä meitä kukaan siitä tuomitse tai helvetillä pelottele. Tälle foorumille vain harvat meistä eksyvät, todella harvat. Iso osa ihmisistä ajattelee, että ei jaksa vääntää uskovien kanssa sitä asiaa, koska he näkevät vain oman kantansa ainoana totuutena. Minä tiedän, että maailmassa on paljon muitakin kuin kristittyjä uskovia, on islamilaisia, hinduja, buddhalaisia jne. eivät he kaikki suinkaan voi olla kadotukseen joutumassa.

"ON YKSI SUURI VUORI, JONKA HUIPULLA ON TOTUUS, JOSTA USEITA PUROJA VIRTAA ALAS ERI SUUNTIIN. PUROT/JOET OVAT ERI USKONTOJA."

• Tuomitsija
        mutta ei tuomita kirjoitti:

sillä siihen sinulla ei ole Jumalan valtuutusta. Ja toisekseen oikean tiedon lopullisesta kohtalostamme saadaan vasta sitten kun sinäkin olet maallisen ruumiisi jättänyt. Siihen asti jokainen uskokoon tavallaan, sinä omallasi ja minä omallani, koska raamatun ei voida mitenkään tietää 100% varmuudella olevan totta joka sana. Ihminen sen on kirjoittanut ja kuten tiedät ja itse julistat, me kaikki ollaan syntisiä, myös nämä raamatun tekstien kirjoittajat. Siinä vaiheessa kun Jumala ottaa itse kynän käteen ja laittaa paperille totuuden, uskon sen. Toistaiseksi se paperi ja totuus on kirjoitettu minun sydämeeni omalta osaltani.

sinut on tuominnut? Kyllä ottoallikin tietää, ettei hänellä ole tuomiovaltaa. Mutta tuohon tuomion kokemukseen varmaan liittyy syyllisyys siitä, että on epävarma sielunsa kohtalosta?

Olen ollut itse samanlaisessa tilanteessa ja huomannut olevani yksin nurkassa iäisyyskysymysten suhteen. Tein sitten ratkaisun, mitä en ole katunut. Vastustus on aluksi kovaa ja vastasyytösten sävyttämää,kunnes huomaa, että on tyhjän päällä sielunsa kohtalon suhteen.

• kaunis kaneetti
        loppukaneetti kirjoitti:

että Jeesus on tehnyt kaiken meidän puolestamme. Mikäs sen mukavampaa. Itse koen olevani vastuussa tekemisistämme siitäkin huolimatta. Oikeastaan tuohon juttuusi ei ole mitään lisättävää, koska meistä jokainen tietää omalla tavallaan totuuden. Eikä kukaan toinen täällä maan päällä ole oikeutettu sitä kumoamaan. Jokainen tallaa tavallaan. Aion rohkeasti elää omalla tavallani, niinkuin se suurin osa ihmisistä täällä elää, eikä meitä kukaan siitä tuomitse tai helvetillä pelottele. Tälle foorumille vain harvat meistä eksyvät, todella harvat. Iso osa ihmisistä ajattelee, että ei jaksa vääntää uskovien kanssa sitä asiaa, koska he näkevät vain oman kantansa ainoana totuutena. Minä tiedän, että maailmassa on paljon muitakin kuin kristittyjä uskovia, on islamilaisia, hinduja, buddhalaisia jne. eivät he kaikki suinkaan voi olla kadotukseen joutumassa.

"ON YKSI SUURI VUORI, JONKA HUIPULLA ON TOTUUS, JOSTA USEITA PUROJA VIRTAA ALAS ERI SUUNTIIN. PUROT/JOET OVAT ERI USKONTOJA."

Jeesus on tehnyt kaiken puolestamme tarkoittaa että Hän on tehnyt tien Jumalan luo valmiiksi. Me emme hyvillä töillä ansaitse pelastusta vaan pelastus on lahja. Ei se tarkoita niin kuin tulkitset ettemme olisi vastuussa tekemisistämme. Kirjoitinhan että "Jokainen joutuu omista teoistaan vastuuseen." Emme voi elää vastuuttomasti vaan kristittyinä meidän on otettava kantaa yhteiskunnalliseen elämään ja yritettävä toimia kaikenlaisten vääryyksien korjaamiseksi. Ja sitähän kristityt ovat tehneet alkuseurakunnasta lähtien, vaikkei sitä moni uskokaan ainakaan näillä palstoilla.

Useimmat maailman uskonnot ovat tekojen uskontoja, joissa ihminen pelastaa itsensä omien tekojensa kautta. Tämä hivelee ihmisen luontaista ylpeyttä, ihminen saa oikein luvan kanssa olla ylpeä: olen ansainnut sen. Ylpeys on Jumalan silmissä kauhistus. Tämä on omavanhurskautta, mutta Jumala haluaa antaa lahjavanhurskauden eli Jeesuksen pelastusteon ihmiselle. Ylpeys juuri estää ihmistä ottamasta lahjavanhurskautta vastaan.

Kaikki tiet ei johda samaan päämäärään. Se on loogisestikin mahdottomuus, koska eri uskonnot eroavat toisistaan ja ovat jopa ristiriidassa. Jeesus sen sanoo selkeästi: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani." On melkoisen uhkarohkeaa väittää että jokainen pääsee omalla uskollaan taivaaseen Jumalan luo. Se on Jumalan sanan kumoamista ja halpana pitämistä. Eihän se ole kristittyjen yksinoikeus vaan se on tarkoitettu kaikille, niin hinduille, muslimeille ja muille uskomusten haltijoille. Jo uskontojen moninaisuus kertoo ihmisten halusta palata siihen Luojansa yhteyteen, mikä kerran oli. Ihmiset ovat olleet tietämättömiä, eivät ole tienneet kuka ja mikä on Jumala ja miten yhteys voidaan saada. Jeesus tuli eräässä historian vaiheessa kertomaan tien Jumalan luo ja sen että sanoma on kerrottava kaikille kansoille. Ei se ollut vain juutalaisille tarkoitettu vaan täytyi olla yksi kansa, jota valmistella Pelastajan syntymiseen ja sen jälkeen sanoma oli levitettävä kaikille muillekin.

Ei nämä asiat ole mielipidekysymyksiä vaan totuus löytyy ulkopuoleltamme, Jumalan ilmoitetusta sanasta. Enkä tällä nosta uskovia miksikään taivaan eliitiksi!

• ottoalli
        mutta ei tuomita kirjoitti:

kirjoitit;"Raamatun ei voida mitenkään tietää 100% varmuudella olevan totta joka sana"

Tiedätkö,heitit melkoisen kysymyksen,sillä,se sisältää merkillisen 7- järjestelmän kun Raamatun lukuarvoja lasketaan.

Tietääkö joku kertoa enemmän tuosta asiasta,sillä siitä on jo useampi vuosikymmen,kun kuulin asiasta. Jään mielenkiinnolla odottamaan.

• pidä kiistellä
        ottoalli kirjoitti:

kirjoitit;"Raamatun ei voida mitenkään tietää 100% varmuudella olevan totta joka sana"

Tiedätkö,heitit melkoisen kysymyksen,sillä,se sisältää merkillisen 7- järjestelmän kun Raamatun lukuarvoja lasketaan.

Tietääkö joku kertoa enemmän tuosta asiasta,sillä siitä on jo useampi vuosikymmen,kun kuulin asiasta. Jään mielenkiinnolla odottamaan.

joten jätän teidät tänne enkelipalstalle keskustelemaan ja joskus käväsen tuolla "mitä kuoleman jälkeen", jossa on paljon enemmän kaltaisiani ihmisiä. Olkaa vahvoja uskossanne, siinä on paljon hyvää kun se on suvaitsevaa. Minulla on paljon ystäviä lasten kautta ja muutenkin, joiden kanssa olen ihan sinut arkielämässä, tulemme oikein hyvinkin toimeen, kunhan kukaan ei ala omaa uskontoaan tyrkyttämään tai käännyttämään minua/meitä. Silloin tosiaan tunnen itseni nurkkaanajetuksi. Meillä kun on se uskonnonvapaus, eikä uskonto- kuin makuasioistakaan sovi kiistellä. Kukapa asian tietäsi paremmin kuin asianomainen itse!

Jos isomummoni pystyi kertomaan kuolinvuoteellaan menevänsä taivaaseen ihanien enkeleiden kera, kaikkine selvännäkökykyineen ja muine lahjoineen, niin kyllä uskon sinne itsekin pääseväni aikanaan ja etenen elämässäni rauhallisin mielin, en nurkkaanajettuna. Hänen viime hetken kokemuksensa on ollut varmasti suuri rauhan tuoja suvussamme yleensäkin. Ja tuskinpa siis olen sen epävarmempi sieluni kohtalosta kuin te uskovat ihmiset.

Toivottavasti tunnistan teidät sitten tuonpuoleisessa, ja voin hymyissä suin tulla teitä moikkaamaan, että niin se vaan minäkin täällä olen, onpa hauska tavata!!!

• oletko siis
        pidä kiistellä kirjoitti:

joten jätän teidät tänne enkelipalstalle keskustelemaan ja joskus käväsen tuolla "mitä kuoleman jälkeen", jossa on paljon enemmän kaltaisiani ihmisiä. Olkaa vahvoja uskossanne, siinä on paljon hyvää kun se on suvaitsevaa. Minulla on paljon ystäviä lasten kautta ja muutenkin, joiden kanssa olen ihan sinut arkielämässä, tulemme oikein hyvinkin toimeen, kunhan kukaan ei ala omaa uskontoaan tyrkyttämään tai käännyttämään minua/meitä. Silloin tosiaan tunnen itseni nurkkaanajetuksi. Meillä kun on se uskonnonvapaus, eikä uskonto- kuin makuasioistakaan sovi kiistellä. Kukapa asian tietäsi paremmin kuin asianomainen itse!

Jos isomummoni pystyi kertomaan kuolinvuoteellaan menevänsä taivaaseen ihanien enkeleiden kera, kaikkine selvännäkökykyineen ja muine lahjoineen, niin kyllä uskon sinne itsekin pääseväni aikanaan ja etenen elämässäni rauhallisin mielin, en nurkkaanajettuna. Hänen viime hetken kokemuksensa on ollut varmasti suuri rauhan tuoja suvussamme yleensäkin. Ja tuskinpa siis olen sen epävarmempi sieluni kohtalosta kuin te uskovat ihmiset.

Toivottavasti tunnistan teidät sitten tuonpuoleisessa, ja voin hymyissä suin tulla teitä moikkaamaan, että niin se vaan minäkin täällä olen, onpa hauska tavata!!!

tai koetko olevasi uudestisyntynyt tietäen että Jeesus on sinut lunastanut synneistäsi ja koetko Pyhän Hengen läsnäoloa? Entä onko sinulla seurakuntaa, jossa käyt?

• Aritta
        ottoalli kirjoitti:

muutaman kerran että raamattu ei ole totta. Uskovaiset eivät vain voi sulattaa sitä ikinä.

• akkddyy
        ottoalli kirjoitti:

Tutkijan nimi on IVAN PANIN. Syötä googleen ja saat lukea mahtavan todistuksen Raamatun jumalallisuudesta.
        Samalla aukeamalla voit klikata NOAN ARKIN löytökertomuksen sekä kuvan, piirustukset että
        sinne matkaaville valmiit yhteystiedot hotellit ym. Turkissa, Araratin vuoristo-alueella.

• varmaan
        oletko siis kirjoitti:

tai koetko olevasi uudestisyntynyt tietäen että Jeesus on sinut lunastanut synneistäsi ja koetko Pyhän Hengen läsnäoloa? Entä onko sinulla seurakuntaa, jossa käyt?

Juu tiedän olevani epätäydellinen ihminen, sellaista ei olekaan joka väittää olevansa jotain muuta, olen siis raakile, joka kypsyy koko ajan. Joku voi sanoa sellaista ihmistä syntiseksi, mutta kartan sitä sanaa, koska se on jotenkin niin tuomitseva sananmuoto. Olen antanut itselleni sen anteeksi, mutta opin koko ajan. Ja siksi pystyn antamaan toisillekin heidän epäkohdat ja mokansa anteeksi. Olen tunnustanut toki Jumalalleni epäkohtani, mutta tietäähän ne Hän muutenkin. Häneltähän ei voi salata mitään.

Kuulun ev.lut seurakuntaan, jonka toiminnassa olen mukana, siitä huolimatta että uskoni ei ole pisteestä pisteeseen ihan sama kuin raamatun teksti. Heillä on silti paljon hyvää toimintaa, jota haluan tukea ja mukana mukavia tavallisia ihmisiä.

• keskenmenosta.

Mitä ihmeen järkeä on varoittaa lapsille kryptisesti jotain? Miksi enkeli ei suoraan ilmaantunut vaikka odottavalle naiselle ja varoittanut tulevasta keskenmenosta? Tai olisi vaikka estänyt keskenmenon.

• demoneihin!

Lapset vaan sattuivat näkemään enkelin menevän navettaan siellä olevan äidin luo, josta mummoni sitten tuli ulos ja sanoi enkelin tulleen kertomaan jostain surullisesta tapahtumasta, ei tarkalleen tiennyt mistä, mutta seuraava päivä toi tiedon.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas

Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei
      Tv-sarjat
      9
      1024
    2. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      125
      976
    3. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      109
      949
    4. 56
      935
    5. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      85
      822
    6. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      43
      779
    7. Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys

Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev
      Sinkut
      160
      727
    8. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      66
      721
    9. Minkä kappaleen

haluaisit soivan, kun astellaan alttarille?
      Ikävä
      66
      697
    10. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      45
      596
    11. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      586
    12. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      95
      561
    13. Tykkäätkö minusta

Mies vai et? -nainen
      Ikävä
      52
      531
    14. Teini kuolema

Jatketaan uudestaan kun poistettu eka aloitus.
      Kajaani
      22
      526
    15. Kumpi tästä nyt

Teki niin vaikeaa?
      Ikävä
      60
      524
    16. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?
      Ikävä
      35
      497
    17. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      26
      490
    18. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      31
      453
    19. Humppila korvasi johtajia tekoälyllä

https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 150
      Maailman menoa
      52
      449
    20. Mnot, miksi sinulle on tärkeää solvata uskovia?

Onko sinulla joku katkeruus tai peräti viha heitä kohtaan? Kirjoituksesi nimittäin tihkuvat katkeruutta ja vihaa uskovi
      Luterilaisuus
      246
      408
    Aihe