Jossa sanotaan: Jehova Jumalan hävittäneen Poikansa Jeesuksen Kristuksen ruumiin.
WT -74 1/11 sanotaan näin: ..."uhrien ruumiit hävitettiin perusteellisesti polttamalla. Tästä seuraa johdonmukaisesti (???), että Jehova Jumala hävitti poikansa uhratun ruumiin.
Yksi lause Raamatusta, joka osoittaa tämän väitteen todeksi, ja olet kymmenentuhatta euroa rikkaampi. Onnea kaikille yrittäjille!
Kymmenentuhatta euroa sille, joka voi näyttää UT:n käsikirjoituksista kohdan
79
1569
Vastaukset 79
- sille...
Ihan sama mitä ruumiille tapahtui, mädäntyä se ei ehtinyt kolmessa päivässä olemttomiin. Ylösnoussut Jeesus herätetiin henkiruumiissa. Tuossa henkiruumiin aineellistumisessa ei pitäisi kenelläkään olla ongelmaa VT:n puolelta esittämieni esimerkkien valossa. Vai tuottaako jollekin vaikeuksia uskoa Jeesuksen kykyyn käyttäytyä samoin kuin nuo henkiolennot?
- Jouin
>>Vai tuottaako jollekin vaikeuksia uskoa Jeesuksen kykyyn käyttäytyä samoin kuin nuo henkiolennot?
Täytyy sanoa, että tuottaa vaikeuksia uskoa mihinkään tuollaiseen ruumillistumiseen. Kun ei ole yhtään kokemusta. - ja.
Jouin kirjoitti:
>>Vai tuottaako jollekin vaikeuksia uskoa Jeesuksen kykyyn käyttäytyä samoin kuin nuo henkiolennot?
Täytyy sanoa, että tuottaa vaikeuksia uskoa mihinkään tuollaiseen ruumillistumiseen. Kun ei ole yhtään kokemusta.Ja todennäköisesti sinulla on vaikea uskoa myös Jeesuksen ylösnousemukseen, kun sinulla ei ole siitä kokemusta?
- Pii on 3.0
ja. kirjoitti:
Ja todennäköisesti sinulla on vaikea uskoa myös Jeesuksen ylösnousemukseen, kun sinulla ei ole siitä kokemusta?
..Sinun taas taitaa olla vaikea uskoa tätä Pietarin ja alkuseurakunnan todistusta?
- Jouin
ja. kirjoitti:
Ja todennäköisesti sinulla on vaikea uskoa myös Jeesuksen ylösnousemukseen, kun sinulla ei ole siitä kokemusta?
Jeesus oli ihminen, näin uskon, tais sanotaan niin, että oli ihminen, jota nyt kutsutaan Jeesukseksi.
Minulle on opetettu, että Jeesus oli malli täydellisestä ihmisestä. Uskon kuitenkin nyt, että hän oli ihminen, joka oli valittu suorittamaan tehtävä, jonka hänen Jumalansa, eli Rakkaus aikaansai.
Mutta uskon myös, että Jeesus oli malli ja tämän mallin takana oli vain ihminen, josta toiset ihmiset kirjoittivat hengen johtaminen, rakkauden hengen. Näin syntyi legenda Jeesuksesta, täydellisestä ihmisestä, jotta ihmisillä olisi kohde, mitä kohti pyrkiä.
Sanalla sanoen; Jeesuksen mokat peitettiin ja hänen hengen tuotoksensa ja voimakas rakkauteen perustuva itsetunto teki automaattisesti tehtävänsä,niin, että hänen läheisyydessään ihmiset saivat voimaa toimia oikein. Eli motivoituivat voimakkaasti rakkauden ilmaisemiseen, koska Jeesus-niminen henkilö oli rakkauden täyttämä.
Nyt uskon näin, miten myöhemmin, sen aika näyttää.
Ps. En ole varma osasinko ilmaista asian oikein, miten näen, mutta palautteetsa voin saada apua, jotta viesti olisi sellainen, kuin haluaisin. - ?????????
Pii on 3.0 kirjoitti:
..Sinun taas taitaa olla vaikea uskoa tätä Pietarin ja alkuseurakunnan todistusta?
mitäs vaikeuksia tuosta pitäisi löytää?
- näin.
Jouin kirjoitti:
Jeesus oli ihminen, näin uskon, tais sanotaan niin, että oli ihminen, jota nyt kutsutaan Jeesukseksi.
Minulle on opetettu, että Jeesus oli malli täydellisestä ihmisestä. Uskon kuitenkin nyt, että hän oli ihminen, joka oli valittu suorittamaan tehtävä, jonka hänen Jumalansa, eli Rakkaus aikaansai.
Mutta uskon myös, että Jeesus oli malli ja tämän mallin takana oli vain ihminen, josta toiset ihmiset kirjoittivat hengen johtaminen, rakkauden hengen. Näin syntyi legenda Jeesuksesta, täydellisestä ihmisestä, jotta ihmisillä olisi kohde, mitä kohti pyrkiä.
Sanalla sanoen; Jeesuksen mokat peitettiin ja hänen hengen tuotoksensa ja voimakas rakkauteen perustuva itsetunto teki automaattisesti tehtävänsä,niin, että hänen läheisyydessään ihmiset saivat voimaa toimia oikein. Eli motivoituivat voimakkaasti rakkauden ilmaisemiseen, koska Jeesus-niminen henkilö oli rakkauden täyttämä.
Nyt uskon näin, miten myöhemmin, sen aika näyttää.
Ps. En ole varma osasinko ilmaista asian oikein, miten näen, mutta palautteetsa voin saada apua, jotta viesti olisi sellainen, kuin haluaisin.Sama lyhyesti. Et siis usko ylösnousemukseen.
- löydy.
Baltasar kirjoitti:
Kysymys oli siitä, että kirjoituksista tuli osoittaa Jehovan hävittäneen Poikansa ruumiin.
Voithan sinä vaihtoehtoisesti osoittaa että jeesuksen ruumis löytyi haudasta. Juu, eipä löydykään.
Liha ja veri ei peri jumalan valtakuntaa, noin niin kuin raamatun mukaan. Mihinköhän Jeesus sitten sinun päätelmissäsi oli matkalla? - Pii on 3.0
????????? kirjoitti:
mitäs vaikeuksia tuosta pitäisi löytää?
..Vaikeeta, mutta siinä Pietari sanoo alkuseurakunnan alun edessä monta kertaa, - APt 2; 24- , 27,- 31, 36, että Jumala ei sallinut Jeesuksen ruumiin hajoamista, vaan käski hänet ylösnousemukseen ; Apt 2 32 sanoo, että koko alkuseurakunta on _Tämän asian todistajia, että evankeliumi on _nimenomaan tämä.
Jos on muuta evankeliumia , se on sitten muu Uskonto. - Baltasar ei kirjautuneena
löydy. kirjoitti:
Voithan sinä vaihtoehtoisesti osoittaa että jeesuksen ruumis löytyi haudasta. Juu, eipä löydykään.
Liha ja veri ei peri jumalan valtakuntaa, noin niin kuin raamatun mukaan. Mihinköhän Jeesus sitten sinun päätelmissäsi oli matkalla?Sanotaan YHWH:n hävittäneen Poikansa ruumiin.
Lisäksi et ole ymmärtänyt lainkaan sitä: että 1.Kor.15:50. puhuun "lihasta ja verestä" sanontana (Joh.1:13.), sekä sellaisina kuin ne kaikki Aadaista syntyneet: 'kuoleman ja synnin alle myydyt' ('1.Moos.3-luku.) ihmiset, - ovat perineet ne ihimisruumiin jäseninä esivanhemmiltaan Aadamilta ja Eevalta. Irroitit tekstin täysin mielivaltaisesti tekstiyhteysestään, ja liitit sen osaksi omaa selitystäsi, jolle ei löydy vahvistusta muualta raamatusta. Teksissä puhutaan uskovien tulevaisuudesta ja heidän muuttamisestaan "yhdessä silmänräpäyksessä". Herran tukumusessa: 'Hänen kaltaisikseen', eli kuolemattoman ja synnittömän ruumiin omaaviksi. Tämä koskee kyseisen luvun mukaan kuolleittakin eli niitä uskovia: jotka ovat 'Kristuksessa pois nukkuneet', - vielä tätä lupausta saavuttamatta. Lisäksi todistus Jumalan voimasta aihetodisteena: Herättikö Herra Jeesus Lasaruksen kuolleista: "vaikka tämän ruumis jo haisi"? Kyllä vai ei? - Baltasar ei kirjautuneena
ja. kirjoitti:
Joh.14:23,24. "Jos joku rakastaa Minua noudattaen Minun sanojani, ja Isä rakastaa häntä, hänen luo tulemme, ja teemme hänen luokseen asunnon."
Aterioitsihan Herra myös jo Aabrahamin kodissa soittaen näin olevansa hänen ystävänsä. Ateriointi itämailla merkitsee ja kuvastaa syvää yhteyttä aterijoitsijoiden välillä ja symboloi sitä. - ongelmia.
Pii on 3.0 kirjoitti:
..Vaikeeta, mutta siinä Pietari sanoo alkuseurakunnan alun edessä monta kertaa, - APt 2; 24- , 27,- 31, 36, että Jumala ei sallinut Jeesuksen ruumiin hajoamista, vaan käski hänet ylösnousemukseen ; Apt 2 32 sanoo, että koko alkuseurakunta on _Tämän asian todistajia, että evankeliumi on _nimenomaan tämä.
Jos on muuta evankeliumia , se on sitten muu Uskonto.Hyvä niin, paitsi se seikka, että Jeesus nousikin ylös vasta kolmen päivän kuluttua. Kyllä siinä ajassa jo liha alkaa olla turmeltunutta.
Mutta näin ei tarvinut olla, kun liharuumis oli tiensä päässä ja Jeesus herätettiin henkiruumiina ylös. Turmeltumattomana.
Tässä henkiruumissaan hanellä oli mahdollisuus, kuten raamattu kertoo, piipahtaa myös saarnaamassa tartaroksessa (de‧trac′tos in tar′ta‧rum) toisille hengille.
1 Piet. 3:18
"hän, joka tosin kuoletettiin LIHASSA, mutta tehtiin eläväksi HENGESSÄ,
19. jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
Siis näille.
" 2 Piet 2:4
4. Sillä ei Jumala säästänyt enkeleitä, jotka syntiä tekivät, vaan syöksi heidät syvyyteen, pimeyden kuiluihin, ja hylkäsi heidät tuomiota varten säilytettäviksi." - on?
Baltasar ei kirjautuneena kirjoitti:
Joh.14:23,24. "Jos joku rakastaa Minua noudattaen Minun sanojani, ja Isä rakastaa häntä, hänen luo tulemme, ja teemme hänen luokseen asunnon."
Aterioitsihan Herra myös jo Aabrahamin kodissa soittaen näin olevansa hänen ystävänsä. Ateriointi itämailla merkitsee ja kuvastaa syvää yhteyttä aterijoitsijoiden välillä ja symboloi sitä.Et kai sinä nyt väitä, että ateriointi tapahtui Jumalan kanssa? Raamattu puhuu monessakin paikassa edustuksellisesti Jumalan näkemisestä, eli enkelin kanssa on silloin kommunikoitu.
Tämän tajuaa jo tästäkin jakeesta.
. Kun minä sitten siirrän pois käteni, näet sinä minun selkäpuoleni; mutta minun kasvojani ei voi kenkään katsoa.” – 2. Moos. 33:18–23
Mutta yhtenä esimerkkinä mainittakoon tämä.
Ho. 12:4
"hän otteli Jumalan kanssa. 4 Ja hän otteli taukoamatta enkelin kanssa ja vähitellen pääsi voitolle. Hän itki anoakseen itselleen suosiota.” - sivu seikka.
Sanotaan YHWH:n hävittäneen Poikansa ruumiin.
Lisäksi et ole ymmärtänyt lainkaan sitä: että 1.Kor.15:50. puhuun "lihasta ja verestä" sanontana (Joh.1:13.), sekä sellaisina kuin ne kaikki Aadaista syntyneet: 'kuoleman ja synnin alle myydyt' ('1.Moos.3-luku.) ihmiset, - ovat perineet ne ihimisruumiin jäseninä esivanhemmiltaan Aadamilta ja Eevalta. Irroitit tekstin täysin mielivaltaisesti tekstiyhteysestään, ja liitit sen osaksi omaa selitystäsi, jolle ei löydy vahvistusta muualta raamatusta. Teksissä puhutaan uskovien tulevaisuudesta ja heidän muuttamisestaan "yhdessä silmänräpäyksessä". Herran tukumusessa: 'Hänen kaltaisikseen', eli kuolemattoman ja synnittömän ruumiin omaaviksi. Tämä koskee kyseisen luvun mukaan kuolleittakin eli niitä uskovia: jotka ovat 'Kristuksessa pois nukkuneet', - vielä tätä lupausta saavuttamatta. Lisäksi todistus Jumalan voimasta aihetodisteena: Herättikö Herra Jeesus Lasaruksen kuolleista: "vaikka tämän ruumis jo haisi"? Kyllä vai ei?Saattaapi olla niinkin, että enkelit hoitelivat ruumiin hävityksen, tekniikka ei ole pääroolissa Tästä jakeesta näkee somasti, millaisena herätys tapahtui.
Jos Lasarus haiskahti, ei se mitään. Lasarusta ei uhrattu kenenkään puolesta ja hän kuoli myöhemmin siinä kuin moni muukin. - Baltasar ei kirjautuneena
on? kirjoitti:
Et kai sinä nyt väitä, että ateriointi tapahtui Jumalan kanssa? Raamattu puhuu monessakin paikassa edustuksellisesti Jumalan näkemisestä, eli enkelin kanssa on silloin kommunikoitu.
Tämän tajuaa jo tästäkin jakeesta.
. Kun minä sitten siirrän pois käteni, näet sinä minun selkäpuoleni; mutta minun kasvojani ei voi kenkään katsoa.” – 2. Moos. 33:18–23
Mutta yhtenä esimerkkinä mainittakoon tämä.
Ho. 12:4
"hän otteli Jumalan kanssa. 4 Ja hän otteli taukoamatta enkelin kanssa ja vähitellen pääsi voitolle. Hän itki anoakseen itselleen suosiota.”Kun Herra oli liikkeellä kahden enkelinsä kanssa, silloin kun Hän meni Aabrahamin teltaan ja he Saaran kassa palvelivat Herraa seiralaisineen parhailla anneillaan, Mamren tammistossa. 1.Moos.18-luvussa. Sekä sellaista yhteyttä, johon Jeesus kutsui kuulevin korvin varustettuja; - ulos Laodikeasta aterioimaan kanssaan: "Katso, oven takana seison ja kolkutan; jos joku kuulee ääneni ja avaa oven, käyn tykönsä sisille ja aterijoitsen kanssaan ja hän kanssani." (Ilm.3:20.)
A. Saarisalo: 'Yhteinen ateria merkitsi itämailla sisäistä, henkilökohtaista yhteyttä.'
Tai jotain vieläkin syvempää yhteyttä:
"Sinä päivänä te ymmärrätte, että Minä olen Isässäni, ja te olette Minussa ja Minä teissä. Jolla on Minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka Minua rakastaa; mutta joka Minua rakastaa, ja Minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle." (Joh.14:20,21.)
"En Minä rukoile ainoastaan näiden (opetuslasten) edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanoinsa kautta uskovat minuun, että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin Sinä, Isä, olet Minusssa ja Minä Sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt. Ja sen kirkkauden jonka sinä Minulle annoit, Minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin Me olemme yhtä - Minä heissä, ja Sinä Minussa - että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että Sinä olet Minut maailmaan lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin Sinä olet Minua rakastanut." (Joh.17:20-23.) sivu seikka. kirjoitti:
Saattaapi olla niinkin, että enkelit hoitelivat ruumiin hävityksen, tekniikka ei ole pääroolissa Tästä jakeesta näkee somasti, millaisena herätys tapahtui.
Jos Lasarus haiskahti, ei se mitään. Lasarusta ei uhrattu kenenkään puolesta ja hän kuoli myöhemmin siinä kuin moni muukin."Sillä niinkuin Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaakseen MEIDÄT JUMLAN TYKÖ, Hän, joka tosin kuoletetiin lihassa (fyysisen kuoleman kautta), mutta tehtiin eläväksi Hengessä, JOSSA HÄN MYÖS MENI POIS (Haadekseen) JA SAANASI VANKEUDESSA OLEVILLE HENGILLE, JOTKA MUINOIN EIVÄT OLLEET KUULIAISET, KUN JUMALAN PITKÄMIELISYYS OSOTTI NOAN PÄIVINÄ, SILLOIN KUN VALMISTETTIIN ARKKIA, JOSSA VAIN MUUTAMAT, SE ON KAHDEKSAN SIELUA, PELASTUIVAT VEDEN KAUTTA.
TÄMÄN VERTAUSKUVAN MUKAAN VESI NYT TEIDÄTKIN PELASTAA, KASTEENA - JOKA EI OLE LIHAN SAASTAN POISPESIMISTÄ, VAAN HYVÄN OMANTUNNON PYYTÄMISTÄ JUMALALTA - JEESUKSEN YLÖSNOUSEMUKSEN KAUTTA, HÄNEN, JOKA ON MENNYT TAIVAASEEN JA ON JUMALAN OIKEALLA PUOLELLA; JA HÄNEN ALLENSA OVAT ENKELIT JA VALLAT JA VOIMAT ALISTETUT," (1.Piet.3:18-22.)
Jeesus meni kuoltuaan: paratiisiin, jonne Hän vei kuoltuaan mennessään "toisen ryöväreistä" luvattuaan hänelle: "tänä päivänä sinä olet oleva minun kanssani paratiisissa", joka on se "Aabrahamin helma", jossa uskovat lepäävät kuten Lasaruskin kuoltuaan. Sieltä Jeesus meni Hadekseen, jossa säilytettiin niiden uskottomien sieluja/henkiä = phsyke, jotka olivat tottelemattomuuden johdosta siellä VANGITTUNA, - JA VALTAVAAN JUMALAN RAKKAUTTA JA HUOLENPITOA OSOITTEN JEESUS SAARNASI NÄILLE KUOLLEILLE ILOSANOMAA SYNTIEN SOVITUKSESTA. Tämän jälkeen hän nousi kolmantena päivänä kuolleista tarkasti KIRJOISUTEN MUKAISESTI.- Pii on 3.0
ongelmia. kirjoitti:
Hyvä niin, paitsi se seikka, että Jeesus nousikin ylös vasta kolmen päivän kuluttua. Kyllä siinä ajassa jo liha alkaa olla turmeltunutta.
Mutta näin ei tarvinut olla, kun liharuumis oli tiensä päässä ja Jeesus herätettiin henkiruumiina ylös. Turmeltumattomana.
Tässä henkiruumissaan hanellä oli mahdollisuus, kuten raamattu kertoo, piipahtaa myös saarnaamassa tartaroksessa (de‧trac′tos in tar′ta‧rum) toisille hengille.
19. jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
Siis näille.
" 2 Piet 2:4
4. Sillä ei Jumala säästänyt enkeleitä, jotka syntiä tekivät, vaan syöksi heidät syvyyteen, pimeyden kuiluihin, ja hylkäsi heidät tuomiota varten säilytettäviksi.""Historian Isän , kreikkalaisen Hesiodoksen, -n700- e.aa, runoelmasta "Jumalten Synty." , Theogonia. ja siinä se mainitaan vain kerran , ohimennen,se alkaa omistuksella Helikonin muusille, jotka osaavat kertoa valheita, kuin ne olisivat tosia, ja päinvastoin;.
>maijastina,[email protected]>
Siinä on Suomen Akatemian tutkijatohtori Maija -Stiina Kahloksen vinkkihaku.Klassillisen filologian laitos, Helsingin yliopisto, Hän tutkii Kreikkalaisia Mytologioita;
Kirja; "Jumalten Synty, Tammi 2002, H;ki.
Raamattuhan sanoo, että "tulee niitä, jotka kääntyvät pakanallisiin taruihin,"
Tässä sitä onkin runoelmaa kerrakseen; - Pii on 3.0
Pii on 3.0 kirjoitti:
"Historian Isän , kreikkalaisen Hesiodoksen, -n700- e.aa, runoelmasta "Jumalten Synty." , Theogonia. ja siinä se mainitaan vain kerran , ohimennen,se alkaa omistuksella Helikonin muusille, jotka osaavat kertoa valheita, kuin ne olisivat tosia, ja päinvastoin;.
>maijastina,[email protected]>
Siinä on Suomen Akatemian tutkijatohtori Maija -Stiina Kahloksen vinkkihaku.Klassillisen filologian laitos, Helsingin yliopisto, Hän tutkii Kreikkalaisia Mytologioita;
Kirja; "Jumalten Synty, Tammi 2002, H;ki.
Raamattuhan sanoo, että "tulee niitä, jotka kääntyvät pakanallisiin taruihin,"
Tässä sitä onkin runoelmaa kerrakseen;nettivinkki o >maijastina. [email protected] >
aina piste. - Pii on 3.0
Baltasar kirjoitti:
"Sillä niinkuin Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaakseen MEIDÄT JUMLAN TYKÖ, Hän, joka tosin kuoletetiin lihassa (fyysisen kuoleman kautta), mutta tehtiin eläväksi Hengessä, JOSSA HÄN MYÖS MENI POIS (Haadekseen) JA SAANASI VANKEUDESSA OLEVILLE HENGILLE, JOTKA MUINOIN EIVÄT OLLEET KUULIAISET, KUN JUMALAN PITKÄMIELISYYS OSOTTI NOAN PÄIVINÄ, SILLOIN KUN VALMISTETTIIN ARKKIA, JOSSA VAIN MUUTAMAT, SE ON KAHDEKSAN SIELUA, PELASTUIVAT VEDEN KAUTTA.
TÄMÄN VERTAUSKUVAN MUKAAN VESI NYT TEIDÄTKIN PELASTAA, KASTEENA - JOKA EI OLE LIHAN SAASTAN POISPESIMISTÄ, VAAN HYVÄN OMANTUNNON PYYTÄMISTÄ JUMALALTA - JEESUKSEN YLÖSNOUSEMUKSEN KAUTTA, HÄNEN, JOKA ON MENNYT TAIVAASEEN JA ON JUMALAN OIKEALLA PUOLELLA; JA HÄNEN ALLENSA OVAT ENKELIT JA VALLAT JA VOIMAT ALISTETUT," (1.Piet.3:18-22.)
Jeesus meni kuoltuaan: paratiisiin, jonne Hän vei kuoltuaan mennessään "toisen ryöväreistä" luvattuaan hänelle: "tänä päivänä sinä olet oleva minun kanssani paratiisissa", joka on se "Aabrahamin helma", jossa uskovat lepäävät kuten Lasaruskin kuoltuaan. Sieltä Jeesus meni Hadekseen, jossa säilytettiin niiden uskottomien sieluja/henkiä = phsyke, jotka olivat tottelemattomuuden johdosta siellä VANGITTUNA, - JA VALTAVAAN JUMALAN RAKKAUTTA JA HUOLENPITOA OSOITTEN JEESUS SAARNASI NÄILLE KUOLLEILLE ILOSANOMAA SYNTIEN SOVITUKSESTA. Tämän jälkeen hän nousi kolmantena päivänä kuolleista tarkasti KIRJOISUTEN MUKAISESTI...Kreikkalaista mytologiaa, Hesiodos, "Theogonia, " "Jumalten Synty," Tammi, 2002,
sivu seikka. kirjoitti:
Saattaapi olla niinkin, että enkelit hoitelivat ruumiin hävityksen, tekniikka ei ole pääroolissa Tästä jakeesta näkee somasti, millaisena herätys tapahtui.
Jos Lasarus haiskahti, ei se mitään. Lasarusta ei uhrattu kenenkään puolesta ja hän kuoli myöhemmin siinä kuin moni muukin.Juutaliset käyttivät sanontaa: "Aabrahamin helma" kuvamaan kuolemanjälkeistä autuuden tilaa.
A.Saarisalo: "Aabrahamin helma" on juutalainen sanonta, joka tarkoittaa olemista Aabrahamin luona paratiisissa". Juuri siellä uskossa Kristukseen "poisnukkuneet" odottavat herättämistään ja ylösnuosemukseen kuolleista:
"Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, teitämättöminä siitä, kuinka POISNUKKUNEIDEN ON, ETTETTE MUREHTISI NIINKUIN MUUT, JOILLA EI TOIVOA OLE.
Sillä jos me uskomme, ETTÄ JEESUS ON KUOLLUT JA NOUSSUT YLÖS, NIIN SAMOIN ON JUMALAN TUOVA POISNUKKUNEET ESIIN YHDESSÄ HÄNEN KANSSAAN." (1.Tess.4:13,14.)- Bastasar ei kirjautuneena
Pii on 3.0 kirjoitti:
..Kreikkalaista mytologiaa, Hesiodos, "Theogonia, " "Jumalten Synty," Tammi, 2002,
Kaikki muukin ole sitä hälläväliä?
- .....
Pii on 3.0 kirjoitti:
nettivinkki o >maijastina. [email protected] >
aina piste."Sana ”tartaros” esiintyy myös esikristillisen ajan pakanallisessa mytologiassa. Homeroksen Ilias esittää tämän mytologisen Tartaroksen maanalaisena vankilana, joka on yhtä kaukana Haadeksen alapuolella kuin maa on taivaan alapuolella. Siellä olivat vangittuina vähäisemmät jumalat, Kronos ja muut titaanit. Kuten olemme nähneet, Raamatun tartaros ei tarkoita paikkaa vaan tilaa, eikä se siitä syystä ole sama kuin tämä kreikkalaisen mytologian Tartaros. On kuitenkin huomionarvoista, ettei mytologian Tartaroskaan ollut paikka ihmisiä vaan yli-inhimillisiä luomuksia varten. Siinä mielessä ne ovat siis samankaltaisia, koska Raamatun tartaros ei selvästikään ole paikka, jonne eristettäisiin ihmissieluja (vrt. Mt 11:23), vaan se on tarkoitettu ainoastaan niitä pahoja yli-inhimillisiä henkiä varten, jotka kapinoivat Jumalaa vastaan.
Tartaroksen edustama äärimmäinen alennustila edeltää Saatanan ja hänen demoniensa heittämistä syvyyteen ennen Kristuksen tuhatvuotisen hallituskauden alkamista. Tuhannen vuoden kuluttua seuraa sitten heidän täydellinen tuhonsa ”toisessa kuolemassa”. (Mt 25:41; Il 20:1–3, 7–10, 14.)"it-2 Pii on 3.0 kirjoitti:
..Kreikkalaista mytologiaa, Hesiodos, "Theogonia, " "Jumalten Synty," Tammi, 2002,
Eli VT:n kreikankieliseen juutalaisten kirjanoppineiden käännökseen noin 250 ekr. Septuaginta korvasi sellä heprean sanan se'ol. LXX:ssä käytetään säännöllisesti sitä sanaa korvaamaan se'ol sanaa. Sana merkitsi klassisessa kreikassa manalaa, kuolleiden oleskelupaikkaa. Myös UT:ssa se merkitsee samaa kuin em. heprean sana, vrt. esim. Psalmi 16:10 ja Apt.2:27. Sana esiintyy UT:ssa 10 kertaa, näistä neljä kertaa Jeesuksen opetuksessa.
Monasti on otettu sanoja profaanista krikasta ja annettu niille uudet ja erityiset UT:n käyttömerkitykset; kuten esim: "apokalypseos" jne.- haades.
Baltasar kirjoitti:
Eli VT:n kreikankieliseen juutalaisten kirjanoppineiden käännökseen noin 250 ekr. Septuaginta korvasi sellä heprean sanan se'ol. LXX:ssä käytetään säännöllisesti sitä sanaa korvaamaan se'ol sanaa. Sana merkitsi klassisessa kreikassa manalaa, kuolleiden oleskelupaikkaa. Myös UT:ssa se merkitsee samaa kuin em. heprean sana, vrt. esim. Psalmi 16:10 ja Apt.2:27. Sana esiintyy UT:ssa 10 kertaa, näistä neljä kertaa Jeesuksen opetuksessa.
Monasti on otettu sanoja profaanista krikasta ja annettu niille uudet ja erityiset UT:n käyttömerkitykset; kuten esim: "apokalypseos" jne.Haades
"Suomen kielessä yleisesti käytetty muoto vastaavasta kreikankielisestä sanasta hai′dēs (luetaan: haadees). Se merkinnee ’näkymätöntä paikkaa’. Sana ”Haades” esiintyy Raamatun kreikkalaisten kirjoitusten varhaisimmissa käsikirjoituksissa kaikkiaan kymmenen kertaa (Mt 11:23; 16:18; Lu 10:15; 16:23; Ap 2:27, 31; Il 1:18; 6:8; 20:13, 14).
Vuoden 1992 kirkkoraamatussa sana hai′dēs on näissä raamatunkohdissa käännetty vastineella ”tuonela”, mutta vuoden 1776 kirkkoraamatussa sanalla ”helvetti”. Monissa uudemmissa käännöksissä käytetään sanaa ”Haades” sanan ”helvetti” asemesta.
Raamatun heprealaisten kirjoitusten (1. Mooseksen kirjasta Malakiaan) kreikankielisessä Septuaginta-käännöksessä sanaa ”Haades” on käytetty 73 kertaa. Näistä 60 kertaa se on käännetty heprealaisesta sanasta še’ōl′, jonka vastineena tavallisesti käytetään sanaa ”Šeol”. Luukas, joka Jumalan henkeyttämänä kirjoitti Apostolien teot, osoitti Haadeksen olevan varmasti kreikankielinen vastine Šeolille, kun hän käänsi sanat, jotka Pietari lainasi psalmista 16:10 (Ap 2:27). Yhdeksän uudempaa Raamatun kreikkalaisten kirjoitusten hepreankielistä käännöstä käyttää puolestaan sanaa ”Šeol” Haadeksen vastineena Ilmestyksen 20:13, 14:ssä, ja syyrialaisessa käännöksessä käytetään sen sukulaissanaa Šiul.
Kaikissa kohdissa – kahta seuraavassa kappaleessa mainittua poikkeusta lukuun ottamatta – joissa sana Haades esiintyy Raamatun kreikkalaisissa kirjoituksissa, se yhdistetään kuolemaan joko itse jakeessa tai heti tekstiyhteydessä. Haades ei viittaa yksityiseen hautaan (kreik. ta′fos) eikä yksityiseen muistohautaan (kreik. mnē′ma tai mnē‧mei′on) vaan ihmiskunnan yhteiseen hautaan, jonne kuolleet on haudattu näkymättömiin. Näin ollen se merkitsee samaa kuin Šeol, minkä todistaa niiden kymmenen kohdan tarkastelu, joissa sana Haades esiintyy. (Ks. HAUTA; ŠEOL.)
Haades-sanan ensimmäisessä esiintymiskohdassa, Matteuksen 11:23:ssa, Jeesus Kristus moittii Kapernaumia sen uskonpuutteen vuoksi ja käyttää Haadesta edustamaan sen alennustilan syvyyttä, johon Kapernaum joutuisi, vastakohdaksi sille taivaan korkeudelle, johon se oli korotettu Jeesuksen siellä suorittaman palveluksen vuoksi. Rinnakkaiskohta on Luukkaan 10:15:ssä. Huomaa, että sanaa Šeol käytetään samalla tavalla Jobin 11:7, 8:ssa.
Jeesus ja seurakunta vapautettu. Jeesus sanoi kristillisestä seurakunnasta Matteuksen 16:18:ssa, etteivät ”Haadeksen portit [”kuolema”, UTN] saa sitä valtaansa”. Ollessaan kuolemaisillaan kuningas Hiskia käytti samanlaista ilmausta: ”Kesken päivieni minun pitää mennä Šeolin porteista.” (Jes 38:10.) Jeesuksen lupaus Haadeksen voittamisesta merkitsee siis selvästikin sitä, että sen ”portit” avautuvat ja vapauttavat kuolleet ylösnousemuksen kautta, kuten Kristus Jeesus itsekin vapautettiin.
Koska Haades tarkoittaa ihmiskunnan yhteistä hautaa, ei tilaa vaan paikkaa, Jeesus astui sisään ”Haadeksen porteista”, kun Arimatiasta kotoisin oleva Joosef hautasi hänet. Helluntaina vuonna 33 Pietari sanoi Kristuksesta: ”Häntä [ei] jätetty Haadekseen eikä hänen lihansa nähnyt turmeltumista. Tämän Jeesuksen Jumala herätti, minkä todistajia me kaikki olemme.” (Ap 2:25–27, 29–32; Ps 16:10.) ”Haadeksen portit” (Mt 16:18) pitivät Daavidia yhä vallassaan Pietarin päivinä (Ap 2:29), mutta Kristukselle Jeesukselle ne olivat jo auenneet, kun hänen Isänsä oli herättänyt hänet Haadeksesta. Siitä lähtien Jeesuksella on ollut ”kuoleman ja Haadeksen avaimet” (Il 1:17, 18), koska hänelle on annettu valta herättää kuolleita (Joh 5:21–30).
Raamatun Haades ei selvästikään ole se kuviteltu paikka, jota antiikin ei-kristityt kreikkalaiset kuvailivat mytologiassaan ”pimeäksi, auringottomaksi paikaksi maan sisällä”, sillä tuosta tarujen tuonelasta ei ollut ylösnousemusta.
Kuvaannollista käyttöä. Ilmestyksen 6:8:ssa Haadeksen kuvataan seuraavan aivan hallavalla hevosella ratsastavan personoidun Kuoleman kannoilla ottaakseen vastaan sodan, nälänhädän, vitsausten ja petojen surmaamia uhreja.
Meri (joka on joidenkuiden vesihauta) mainitaan Haadeksen (yhteisen maahaudan) lisäksi sen korostamiseksi, että Ilmestyksen 20:13, 14:ssä tarkoitetaan kaikkia kuolleita, kun siinä sanotaan meren, kuoleman ja Haadeksen antavan niissä olevat kuolleet. Sen jälkeen kuolema ja Haades (mutta ei merta) heitetään ”tulijärveen”, ”toiseen kuolemaan”. Näin ne kuvaannollisesti puhuen kuolevat eli lakkaavat olemasta, mikä merkitsee Haadeksen (Šeolin), ihmiskunnan yhteisen haudan, ja Aadamilta perityn kuoleman loppua.
Haades esiintyy vielä Luukkaan 16:22–26:ssa, jossa kerrotaan ”rikkaasta miehestä” ja ”Lasaruksesta”. Koko kertomuksen kieli on selvästi vertauskuvallista, eikä sitä voida käsittää kirjaimellisesti, kun otetaan huomioon edellä käsitellyt raamatunkohdat. Huomaa kuitenkin, että vertauksen mukaan ”rikas mies – – haudattiin” Haadekseen, mikä edelleen todistaa Haadeksen tarkoittavan ihmiskunnan yhteistä hautaa." it-1 - jai.
Baltasar kirjoitti:
"Sillä niinkuin Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaakseen MEIDÄT JUMLAN TYKÖ, Hän, joka tosin kuoletetiin lihassa (fyysisen kuoleman kautta), mutta tehtiin eläväksi Hengessä, JOSSA HÄN MYÖS MENI POIS (Haadekseen) JA SAANASI VANKEUDESSA OLEVILLE HENGILLE, JOTKA MUINOIN EIVÄT OLLEET KUULIAISET, KUN JUMALAN PITKÄMIELISYYS OSOTTI NOAN PÄIVINÄ, SILLOIN KUN VALMISTETTIIN ARKKIA, JOSSA VAIN MUUTAMAT, SE ON KAHDEKSAN SIELUA, PELASTUIVAT VEDEN KAUTTA.
Jeesus meni kuoltuaan: paratiisiin, jonne Hän vei kuoltuaan mennessään "toisen ryöväreistä" luvattuaan hänelle: "tänä päivänä sinä olet oleva minun kanssani paratiisissa", joka on se "Aabrahamin helma", jossa uskovat lepäävät kuten Lasaruskin kuoltuaan. Sieltä Jeesus meni Hadekseen, jossa säilytettiin niiden uskottomien sieluja/henkiä = phsyke, jotka olivat tottelemattomuuden johdosta siellä VANGITTUNA, - JA VALTAVAAN JUMALAN RAKKAUTTA JA HUOLENPITOA OSOITTEN JEESUS SAARNASI NÄILLE KUOLLEILLE ILOSANOMAA SYNTIEN SOVITUKSESTA. Tämän jälkeen hän nousi kolmantena päivänä kuolleista tarkasti KIRJOISUTEN MUKAISESTI.Sinähän taas piiskaat surutta raamattua.
katos ny, ne ihmiset jotka eivät uskoneet HUKKUIVAT. Lainaamassasi kohdassa mainitut HENGET ovat niitä langenneita enkeleitä jotka ovat syvyydessä. Noista hukkuneista ei mainita yhtään mitään muuta, saati sitten että niille olisi saarnattu.
"Herra, joka oli pelastanut kansan Egyptistä, toisella kertaa hukutti ne, jotka eivät uskoneet;
6. ja että hän ne enkelit, jotka eivät säilyttäneet valta-asemaansa, vaan jättivät oman asumuksensa, pani pimeyteen iankaikkisissa kahleissa säilytettäviksi suuren päivän tuomioon;"
Mistäs sinä tuon haadeksen pyhkäisit Jeesuksen määränpääksi herätyksen jälkeen?
Jos väität, että Jeesus paineli kuolinpäivänään paratiisiin, erehdyt pahasti.
40. Sillä niinkuin Joonas oli meripedon vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, niin on myös Ihmisen Poika oleva maan povessa kolme päivää ja kolme yötä
Vastoin raamattua sinä kerrot JeesukSen käyskennelleen silloin paratiisissa. Toisekseen miten ryöväri voi olla Jeesuksen 1 kuolinpäivänä paratiisissa, kun Jeesus herätettiin kolmantena päivänä ja raamatun mukaan...
"20 Mutta nyt Kristus on herätetty kuolleista, ENSI HEDELMÄNÄ niistä, jotka ovat nukahtaneet pois. 21 Sillä koska kuolema on ihmisen kautta, niin kuolleiden ylösnousemuskin on ihmisen kautta. 22 Sillä niin kuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tullaan tekemään eläviksi Kristuksessa. 23 Mutta kukin omassa luokassaan: Kristus ensi hedelmänä, sen jälkeen Kristukselle kuuluvat hänen läsnäolonsa aikana - Bastasar ei kirjautuneena
jai. kirjoitti:
Sinähän taas piiskaat surutta raamattua.
katos ny, ne ihmiset jotka eivät uskoneet HUKKUIVAT. Lainaamassasi kohdassa mainitut HENGET ovat niitä langenneita enkeleitä jotka ovat syvyydessä. Noista hukkuneista ei mainita yhtään mitään muuta, saati sitten että niille olisi saarnattu.
"Herra, joka oli pelastanut kansan Egyptistä, toisella kertaa hukutti ne, jotka eivät uskoneet;
6. ja että hän ne enkelit, jotka eivät säilyttäneet valta-asemaansa, vaan jättivät oman asumuksensa, pani pimeyteen iankaikkisissa kahleissa säilytettäviksi suuren päivän tuomioon;"
Mistäs sinä tuon haadeksen pyhkäisit Jeesuksen määränpääksi herätyksen jälkeen?
Jos väität, että Jeesus paineli kuolinpäivänään paratiisiin, erehdyt pahasti.
40. Sillä niinkuin Joonas oli meripedon vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, niin on myös Ihmisen Poika oleva maan povessa kolme päivää ja kolme yötä
Vastoin raamattua sinä kerrot JeesukSen käyskennelleen silloin paratiisissa. Toisekseen miten ryöväri voi olla Jeesuksen 1 kuolinpäivänä paratiisissa, kun Jeesus herätettiin kolmantena päivänä ja raamatun mukaan...
"20 Mutta nyt Kristus on herätetty kuolleista, ENSI HEDELMÄNÄ niistä, jotka ovat nukahtaneet pois. 21 Sillä koska kuolema on ihmisen kautta, niin kuolleiden ylösnousemuskin on ihmisen kautta. 22 Sillä niin kuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tullaan tekemään eläviksi Kristuksessa. 23 Mutta kukin omassa luokassaan: Kristus ensi hedelmänä, sen jälkeen Kristukselle kuuluvat hänen läsnäolonsa aikanaNiiden ihmisten hengeille, jotka olivat tottelemattomia silloin, kun Nooah heille aikanaan saaransi, ja he hukkuivat silloin vedenpaisumuksen mukana ja kuolivat. Noah ei suinkaan saarannut vanhurskauden saarnaansa enkelille, vaan nimenomaan kuolevaisille ihmisitte ja juuri heidän henkensä tuomittiin silloin säilytettäväksi alas tuonelassa. Juuri he eivät olleet muinoin kuuliasia: 'kun Jumalan pitkämielisyys odotti Noan päivinä'.
Enkelit tuomittiin sillon: "Sillä Jumala ei säästänyt enkeleitä, jotka syntiä tekivät, VAAN SYÖKSI HEIDÄT SYVYYTEEN, PIMEYDEN KUILUIHIN, JA HYLKÄSI HEIDÄT TUOMIOTA VARTEN SÄILYTETTÄVÄKSI." (2.Piet.2:4.) Heille ei siis kuulu ilosanoma: 'sillä Hän ei ota huomaansa enkeleitä, vaan Aabrahamin siemenen Hän ottaa huomaansa'. (Hebr.2:16.) Tarkasti sanottuna kuolemattomat enkelit: "jotka eivät säilyttäneet valta asemaansa, vaan jäättivät oman asumuksensa, PIMEYTEEN IANKAIKKISISSA KAHLEISSA SÄILYTETTÄVÄKSI SUUREN TUOMION PÄIVÄÄN." (Juuda 6.)
Kun Jeesus oli kuolemaisillaan Hänen vierellään oleva "ryöväri", osoitti uskovansa häneen sanoen: "Jeesus, muista minua kun tulet valtakuntaasi." (Luuk.23:42.)
"Niin Jeesus sanoi hänelle: 'TOTISESTI MINÄ SANON SINULLE, TÄMÄ PÄIVÄNÄ MINÄ OLEN OLEVA SINUN KASSASI PARATIISISSA'. (Luuk.23:42; ja pilkku on, juuri siellä missä se on kreikkalaisissa käsikirjoituksissakin)
Kun he olivat siis kuolemassa ja yhdessä matkalla kohti paratiisia eli 'Aabrahamin helmaa' jonne Jeesus ristillä lupasi viedä mukanaan ryövärin; - juuri sinne, eikä minnekään muualle. Samaan tapaan kun Lasaruksiksen kuollessa: 'enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan' eli paratiisiin. (Luuk.16:22.) Huomaa myös että: paratiisi on YLEMPÄNÄ KUIN TUONELA, - sillä: rikas mies joutui nostamaan katseensa YLÖS HUUTAESSAAN ISÄ AABRAHAMILLE, JONKA HÄN NÄKI OLEVAN SIELLÄ. (Luuk.16:19-31.)
Kun Jeesus ja ryöväri kuolivat Jeesus astui samana- eli ensimmäisenä päivänä ryövärin kanssa siis paratiisiin, eikä minnekään muualle, ja Jeesus vei juuri SINÄ PÄIVÄNÄ MUKANAAN RYÖVÄRIN PARATIISIIN, - jossa uskovat lepäävät odottaen ruumiinsa lunastusta ja lopullista ylösnousemista ja ruumiinsa lunastusta kuolemalta (1.Kor.15:51-55.) Sieltä Jeesus jatkoi makaansa alas tuonelaan, ja meni saaraamaan ilo/hyvää sanomaa syntien anteeksi saamiseksi: KUOLLEIDEN IHMISTEN HENGILLE, JOITA SÄILYTETTIIN VANGITTUINA TUONELASSA. JA SILLÄ TULTIIN MYÖS TODELLA USKOON; - JA SIKSI ON KIRJOITETTU:
"Sentähden on sanottu: 'Hän astui ylös korkeuteen, Hän otti VANKEJA SAALIIKSEEN, Hän antoi lahjoja ihmisille.
Mutta että Hän astui ylös, mitä se on muuta, KUIN ETTÄ HÄN ON ASTUNUT ALASKIN, MAAN ALIMPIIN PAIKKOIHIN (Hadekseen)? Hän, joka on astunut alas, on se, joka on astunut ylös, kaikkia taivaita ylemmäksi, täyttääkseen kaikki." (Ef.4:8-10.)
Siispä: kuolleillekin on saarnattu evankeliumia.
Sitä tarkoitaa myös metaforisesti eli esikuvallisesti se, mitä tapahtui 'merkiksi' kun, konkrettisen: "temppelin esirippu repesi YLHÄÄLTÄ ALAS ASTI". (Matt.27:51.) Ilosanoma on kiirivä alas tuonelaan asti, ja julistettu nyt siis jopa julistettu armosta: kuolleille tuonelaan asti. (1.Piet.3:19; 4:6.)
Tämän jälkeen: kolmantena päivänä Jeesus nousi kuollesta haudassaan, - jossa oli jota myös kaksi Herran enkeliä, ne jotka on kuvattu: Jumalan arkin ja esikuvallisen armoistuimen kanteen pyhää arkkia SUOJAAVINA KERUBEINA.
Luuk.24:1-7. "Mutta viikon ensimmäisenä päivänä ani varhain he tulivat haudalle, tuoden mukanaan valmistamansa hyvänhajuiset yrtit.
Ja he havaitsivat KIVEN VIERITETYKSI POIS HAUDALTA. Niin he menivät sisään, mutta eivät löytäneet Herran Jeesuksen ruumista. Ja kun he olivat tästä ymmällä, niin KATSO, kaksi miestä seisoi heidän edessään säteilevissä vaatteissa.
Ja he peljästyivät ja kumartuivat kasvollensa maahan. Niin miehet sanoivat heille: 'Miksi etsitte elävää kuolleitten joukosta? Ei Hän ole täällä, Hän on noussut ylös. Muistakaa, kuinka hän puhui teille vielä ollessanne Galileassa, sanoen: 'Ihmisen Poika pitää annettaman syntisten käsiin ja ristiinnaulittaman, ja hänen pitää kolmantena päivänä NOUSEMAN YLÖS."
Arkin kansi on siis peruuttamattomasti auki, ja suuri armon päivä koittanut: "kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään." (1.Piet.3:18.) - neitoni
Baltasar kirjoitti:
Kysymys oli siitä, että kirjoituksista tuli osoittaa Jehovan hävittäneen Poikansa ruumiin.
tai olkoon mikä vain vuosiluku,järki jo sanoo ettei ruumis häviä noin vain taivaan tuuliin vaikka kuin spekuloi,joku sen teki
- Pii on 3.0
haades. kirjoitti:
Haades
"Suomen kielessä yleisesti käytetty muoto vastaavasta kreikankielisestä sanasta hai′dēs (luetaan: haadees). Se merkinnee ’näkymätöntä paikkaa’. Sana ”Haades” esiintyy Raamatun kreikkalaisten kirjoitusten varhaisimmissa käsikirjoituksissa kaikkiaan kymmenen kertaa (Mt 11:23; 16:18; Lu 10:15; 16:23; Ap 2:27, 31; Il 1:18; 6:8; 20:13, 14).
Vuoden 1992 kirkkoraamatussa sana hai′dēs on näissä raamatunkohdissa käännetty vastineella ”tuonela”, mutta vuoden 1776 kirkkoraamatussa sanalla ”helvetti”. Monissa uudemmissa käännöksissä käytetään sanaa ”Haades” sanan ”helvetti” asemesta.
Raamatun heprealaisten kirjoitusten (1. Mooseksen kirjasta Malakiaan) kreikankielisessä Septuaginta-käännöksessä sanaa ”Haades” on käytetty 73 kertaa. Näistä 60 kertaa se on käännetty heprealaisesta sanasta še’ōl′, jonka vastineena tavallisesti käytetään sanaa ”Šeol”. Luukas, joka Jumalan henkeyttämänä kirjoitti Apostolien teot, osoitti Haadeksen olevan varmasti kreikankielinen vastine Šeolille, kun hän käänsi sanat, jotka Pietari lainasi psalmista 16:10 (Ap 2:27). Yhdeksän uudempaa Raamatun kreikkalaisten kirjoitusten hepreankielistä käännöstä käyttää puolestaan sanaa ”Šeol” Haadeksen vastineena Ilmestyksen 20:13, 14:ssä, ja syyrialaisessa käännöksessä käytetään sen sukulaissanaa Šiul.
Kaikissa kohdissa – kahta seuraavassa kappaleessa mainittua poikkeusta lukuun ottamatta – joissa sana Haades esiintyy Raamatun kreikkalaisissa kirjoituksissa, se yhdistetään kuolemaan joko itse jakeessa tai heti tekstiyhteydessä. Haades ei viittaa yksityiseen hautaan (kreik. ta′fos) eikä yksityiseen muistohautaan (kreik. mnē′ma tai mnē‧mei′on) vaan ihmiskunnan yhteiseen hautaan, jonne kuolleet on haudattu näkymättömiin. Näin ollen se merkitsee samaa kuin Šeol, minkä todistaa niiden kymmenen kohdan tarkastelu, joissa sana Haades esiintyy. (Ks. HAUTA; ŠEOL.)
Haades-sanan ensimmäisessä esiintymiskohdassa, Matteuksen 11:23:ssa, Jeesus Kristus moittii Kapernaumia sen uskonpuutteen vuoksi ja käyttää Haadesta edustamaan sen alennustilan syvyyttä, johon Kapernaum joutuisi, vastakohdaksi sille taivaan korkeudelle, johon se oli korotettu Jeesuksen siellä suorittaman palveluksen vuoksi. Rinnakkaiskohta on Luukkaan 10:15:ssä. Huomaa, että sanaa Šeol käytetään samalla tavalla Jobin 11:7, 8:ssa.
Jeesus ja seurakunta vapautettu. Jeesus sanoi kristillisestä seurakunnasta Matteuksen 16:18:ssa, etteivät ”Haadeksen portit [”kuolema”, UTN] saa sitä valtaansa”. Ollessaan kuolemaisillaan kuningas Hiskia käytti samanlaista ilmausta: ”Kesken päivieni minun pitää mennä Šeolin porteista.” (Jes 38:10.) Jeesuksen lupaus Haadeksen voittamisesta merkitsee siis selvästikin sitä, että sen ”portit” avautuvat ja vapauttavat kuolleet ylösnousemuksen kautta, kuten Kristus Jeesus itsekin vapautettiin.
Koska Haades tarkoittaa ihmiskunnan yhteistä hautaa, ei tilaa vaan paikkaa, Jeesus astui sisään ”Haadeksen porteista”, kun Arimatiasta kotoisin oleva Joosef hautasi hänet. Helluntaina vuonna 33 Pietari sanoi Kristuksesta: ”Häntä [ei] jätetty Haadekseen eikä hänen lihansa nähnyt turmeltumista. Tämän Jeesuksen Jumala herätti, minkä todistajia me kaikki olemme.” (Ap 2:25–27, 29–32; Ps 16:10.) ”Haadeksen portit” (Mt 16:18) pitivät Daavidia yhä vallassaan Pietarin päivinä (Ap 2:29), mutta Kristukselle Jeesukselle ne olivat jo auenneet, kun hänen Isänsä oli herättänyt hänet Haadeksesta. Siitä lähtien Jeesuksella on ollut ”kuoleman ja Haadeksen avaimet” (Il 1:17, 18), koska hänelle on annettu valta herättää kuolleita (Joh 5:21–30).
Raamatun Haades ei selvästikään ole se kuviteltu paikka, jota antiikin ei-kristityt kreikkalaiset kuvailivat mytologiassaan ”pimeäksi, auringottomaksi paikaksi maan sisällä”, sillä tuosta tarujen tuonelasta ei ollut ylösnousemusta.
Kuvaannollista käyttöä. Ilmestyksen 6:8:ssa Haadeksen kuvataan seuraavan aivan hallavalla hevosella ratsastavan personoidun Kuoleman kannoilla ottaakseen vastaan sodan, nälänhädän, vitsausten ja petojen surmaamia uhreja.
Meri (joka on joidenkuiden vesihauta) mainitaan Haadeksen (yhteisen maahaudan) lisäksi sen korostamiseksi, että Ilmestyksen 20:13, 14:ssä tarkoitetaan kaikkia kuolleita, kun siinä sanotaan meren, kuoleman ja Haadeksen antavan niissä olevat kuolleet. Sen jälkeen kuolema ja Haades (mutta ei merta) heitetään ”tulijärveen”, ”toiseen kuolemaan”. Näin ne kuvaannollisesti puhuen kuolevat eli lakkaavat olemasta, mikä merkitsee Haadeksen (Šeolin), ihmiskunnan yhteisen haudan, ja Aadamilta perityn kuoleman loppua.
Haades esiintyy vielä Luukkaan 16:22–26:ssa, jossa kerrotaan ”rikkaasta miehestä” ja ”Lasaruksesta”. Koko kertomuksen kieli on selvästi vertauskuvallista, eikä sitä voida käsittää kirjaimellisesti, kun otetaan huomioon edellä käsitellyt raamatunkohdat. Huomaa kuitenkin, että vertauksen mukaan ”rikas mies – – haudattiin” Haadekseen, mikä edelleen todistaa Haadeksen tarkoittavan ihmiskunnan yhteistä hautaa." it-1..Vaan kreikkalaisen mytologian Jumaluus, Ylijumala Zeuksen veli, "Maanalaisten rikkauksien jumala". Kaikki kreikkalainen tarusto perustui ennen Hesiodosta, "Historuan Isää," koottuihin tarinoihin, jotka julkaistiin Homeroksn nimellä. Hesiodos kirjoitti mm, -700- e.aa, runoelman "Jumaltensynty," "Theogonia", Jossa Tartaros mainitaan ohimennen kerran. Raamatun Ge Hinnom, "Gehenna, Hävitti saaliinsa kokonaan , raamatun mukaan . S'eol oli S'hoah, täydellinen hävttäminen. Kreikankielinen alkusana UT;ssa ilm, Kirjassa koskien sanaa "Tulinen järvi," on sama, Täydellinen hävitys, "Kadotus, Se ei ole tietoisuus, eika -Paikka.
- Baltasar ei kirjautuneena
Pii on 3.0 kirjoitti:
..Vaan kreikkalaisen mytologian Jumaluus, Ylijumala Zeuksen veli, "Maanalaisten rikkauksien jumala". Kaikki kreikkalainen tarusto perustui ennen Hesiodosta, "Historuan Isää," koottuihin tarinoihin, jotka julkaistiin Homeroksn nimellä. Hesiodos kirjoitti mm, -700- e.aa, runoelman "Jumaltensynty," "Theogonia", Jossa Tartaros mainitaan ohimennen kerran. Raamatun Ge Hinnom, "Gehenna, Hävitti saaliinsa kokonaan , raamatun mukaan . S'eol oli S'hoah, täydellinen hävttäminen. Kreikankielinen alkusana UT;ssa ilm, Kirjassa koskien sanaa "Tulinen järvi," on sama, Täydellinen hävitys, "Kadotus, Se ei ole tietoisuus, eika -Paikka.
Mitään mytologiaa perässää, kun se ottaa käyttöösä kreikan sana haades/hadu.
- seikkailijana.
Bastasar ei kirjautuneena kirjoitti:
Niiden ihmisten hengeille, jotka olivat tottelemattomia silloin, kun Nooah heille aikanaan saaransi, ja he hukkuivat silloin vedenpaisumuksen mukana ja kuolivat. Noah ei suinkaan saarannut vanhurskauden saarnaansa enkelille, vaan nimenomaan kuolevaisille ihmisitte ja juuri heidän henkensä tuomittiin silloin säilytettäväksi alas tuonelassa. Juuri he eivät olleet muinoin kuuliasia: 'kun Jumalan pitkämielisyys odotti Noan päivinä'.
Enkelit tuomittiin sillon: "Sillä Jumala ei säästänyt enkeleitä, jotka syntiä tekivät, VAAN SYÖKSI HEIDÄT SYVYYTEEN, PIMEYDEN KUILUIHIN, JA HYLKÄSI HEIDÄT TUOMIOTA VARTEN SÄILYTETTÄVÄKSI." (2.Piet.2:4.) Heille ei siis kuulu ilosanoma: 'sillä Hän ei ota huomaansa enkeleitä, vaan Aabrahamin siemenen Hän ottaa huomaansa'. (Hebr.2:16.) Tarkasti sanottuna kuolemattomat enkelit: "jotka eivät säilyttäneet valta asemaansa, vaan jäättivät oman asumuksensa, PIMEYTEEN IANKAIKKISISSA KAHLEISSA SÄILYTETTÄVÄKSI SUUREN TUOMION PÄIVÄÄN." (Juuda 6.)
Kun Jeesus oli kuolemaisillaan Hänen vierellään oleva "ryöväri", osoitti uskovansa häneen sanoen: "Jeesus, muista minua kun tulet valtakuntaasi." (Luuk.23:42.)
"Niin Jeesus sanoi hänelle: 'TOTISESTI MINÄ SANON SINULLE, TÄMÄ PÄIVÄNÄ MINÄ OLEN OLEVA SINUN KASSASI PARATIISISSA'. (Luuk.23:42; ja pilkku on, juuri siellä missä se on kreikkalaisissa käsikirjoituksissakin)
Kun he olivat siis kuolemassa ja yhdessä matkalla kohti paratiisia eli 'Aabrahamin helmaa' jonne Jeesus ristillä lupasi viedä mukanaan ryövärin; - juuri sinne, eikä minnekään muualle. Samaan tapaan kun Lasaruksiksen kuollessa: 'enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan' eli paratiisiin. (Luuk.16:22.) Huomaa myös että: paratiisi on YLEMPÄNÄ KUIN TUONELA, - sillä: rikas mies joutui nostamaan katseensa YLÖS HUUTAESSAAN ISÄ AABRAHAMILLE, JONKA HÄN NÄKI OLEVAN SIELLÄ. (Luuk.16:19-31.)
Kun Jeesus ja ryöväri kuolivat Jeesus astui samana- eli ensimmäisenä päivänä ryövärin kanssa siis paratiisiin, eikä minnekään muualle, ja Jeesus vei juuri SINÄ PÄIVÄNÄ MUKANAAN RYÖVÄRIN PARATIISIIN, - jossa uskovat lepäävät odottaen ruumiinsa lunastusta ja lopullista ylösnousemista ja ruumiinsa lunastusta kuolemalta (1.Kor.15:51-55.) Sieltä Jeesus jatkoi makaansa alas tuonelaan, ja meni saaraamaan ilo/hyvää sanomaa syntien anteeksi saamiseksi: KUOLLEIDEN IHMISTEN HENGILLE, JOITA SÄILYTETTIIN VANGITTUINA TUONELASSA. JA SILLÄ TULTIIN MYÖS TODELLA USKOON; - JA SIKSI ON KIRJOITETTU:
"Sentähden on sanottu: 'Hän astui ylös korkeuteen, Hän otti VANKEJA SAALIIKSEEN, Hän antoi lahjoja ihmisille.
Mutta että Hän astui ylös, mitä se on muuta, KUIN ETTÄ HÄN ON ASTUNUT ALASKIN, MAAN ALIMPIIN PAIKKOIHIN (Hadekseen)? Hän, joka on astunut alas, on se, joka on astunut ylös, kaikkia taivaita ylemmäksi, täyttääkseen kaikki." (Ef.4:8-10.)
Siispä: kuolleillekin on saarnattu evankeliumia.
Sitä tarkoitaa myös metaforisesti eli esikuvallisesti se, mitä tapahtui 'merkiksi' kun, konkrettisen: "temppelin esirippu repesi YLHÄÄLTÄ ALAS ASTI". (Matt.27:51.) Ilosanoma on kiirivä alas tuonelaan asti, ja julistettu nyt siis jopa julistettu armosta: kuolleille tuonelaan asti. (1.Piet.3:19; 4:6.)
Tämän jälkeen: kolmantena päivänä Jeesus nousi kuollesta haudassaan, - jossa oli jota myös kaksi Herran enkeliä, ne jotka on kuvattu: Jumalan arkin ja esikuvallisen armoistuimen kanteen pyhää arkkia SUOJAAVINA KERUBEINA.
Luuk.24:1-7. "Mutta viikon ensimmäisenä päivänä ani varhain he tulivat haudalle, tuoden mukanaan valmistamansa hyvänhajuiset yrtit.
Ja he havaitsivat KIVEN VIERITETYKSI POIS HAUDALTA. Niin he menivät sisään, mutta eivät löytäneet Herran Jeesuksen ruumista. Ja kun he olivat tästä ymmällä, niin KATSO, kaksi miestä seisoi heidän edessään säteilevissä vaatteissa.
Ja he peljästyivät ja kumartuivat kasvollensa maahan. Niin miehet sanoivat heille: 'Miksi etsitte elävää kuolleitten joukosta? Ei Hän ole täällä, Hän on noussut ylös. Muistakaa, kuinka hän puhui teille vielä ollessanne Galileassa, sanoen: 'Ihmisen Poika pitää annettaman syntisten käsiin ja ristiinnaulittaman, ja hänen pitää kolmantena päivänä NOUSEMAN YLÖS."
Arkin kansi on siis peruuttamattomasti auki, ja suuri armon päivä koittanut: "kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään." (1.Piet.3:18.)Teroitapa nyt okulaarisi vielä kerran. Hauskaa sinänsä, että olet kinunnut suoraa lainausta ruumiin hävittämisestä ja itse tarjoilet metri tolkulla tulkintaa.
>>>(Luuk.23:42; ja pilkku on, juuri siellä missä se on kreikkalaisissa käsikirjoituksissakin)>"Sentähden on sanottu: 'Hän astui ylös korkeuteen, Hän otti VANKEJA SAALIIKSEEN, Hän antoi lahjoja ihmisille.>. Hän on lähettänyt minut sitomaan niitä, joiden sydän on särkynyt, julistamaan vapautusta vangituille ja silmien täyttä avautumista vangeillekin>11 Ja hän antoi jotkut apostoleiksi, jotkut profeetoiksi, jotkut evankelistoiksi, jotkut paimeniksi ja opettajiksi, 12 pitäen silmällä pyhien palauttamista kohdalleen, palvelustyöhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen, - Pii on 3.0
Baltasar kirjoitti:
Jeesus meni kuoltuaan: paratiisiin, jonne Hän vei kuoltuaan mennessään "toisen ryöväreistä" luvattuaan hänelle: "tänä päivänä sinä olet oleva minun kanssani paratiisissa", joka on se "Aabrahamin helma", jossa uskovat lepäävät kuten Lasaruskin kuoltuaan. Sieltä Jeesus meni Hadekseen, jossa säilytettiin niiden uskottomien sieluja/henkiä = phsyke, jotka olivat tottelemattomuuden johdosta siellä VANGITTUNA, - JA VALTAVAAN JUMALAN RAKKAUTTA JA HUOLENPITOA OSOITTEN JEESUS SAARNASI NÄILLE KUOLLEILLE ILOSANOMAA SYNTIEN SOVITUKSESTA. Tämän jälkeen hän nousi kolmantena päivänä kuolleista tarkasti KIRJOISUTEN MUKAISESTI...Tässä taas tule esille se ,joka piileskelee kaiken aikaa tuon Kolminaisuuden takana , Kreikkalaisen pakanauskonnon Kuolematon sielu;
haku Psykhe;
/Apuleios ja naisen Psykhe".
Siinä vinkki. Psykhe oli se Kreikkalaisten myyttien missi, joka viattomana räpsytteli ripsiään
riiatessaan kateellisen Afroditen lähettämän Hirviön Amorin kanssa. Kun Psykhe räpsyttelee viattomana räpsiään, ja haluaa olla kaunis, hän joutuu hakemaan Manalan Jumalan Hadeksen vaimon Persefoneen meikkilaukun ja vahingossa avattuaan sen , vaipuu kuolemankaltaiseen uneen;
- Isänsä juppiter lähettää Hirviö- Amorin herättämään Tämän tarujen Lumikin, ja palkaksi he pääsevät Olympoksen Jumalien joukkoon tummaan . Uranuksen eräästä tärkeästä osasta meren aalloissa syntynyt Afrodite ei voi muuta kuin kateellisena kiristellä tekareitaan.
-Psykhe- satu itse asiassa sisältää kaikki vanhat sadut Lumikista Ruususkaan , Siitä Platon kehitti filosofiaansa Myytin -Kuolemattomasta Sielusta,Psykhestä, joka muka ihmisen kuoleman jälkeenkin norkoilee ympäriinsä kaikkee hommailemassa;
Raamattu sanoo, ;jos he palvovat henkiä, jotka maasta supisevat ja mumisevat,niin eikö kansa kysyisi Jumalaltansa?
Jos he sanovat näin, ei heillä aamunkoittoa ole."
Raamattu tuntee vain kaksi kuolematonta;
Korkein, ja Hänen Poikansa, jolle Isä lahjoitti Kuolemattomuuden Sak; 3, luvun mukaan, silloin kun Jeshua riisui "Saastaiset vaatteet" yltään ja hänet puettiin ylipapiksi. - Baltasar ei kirjautuneena
seikkailijana. kirjoitti:
Teroitapa nyt okulaarisi vielä kerran. Hauskaa sinänsä, että olet kinunnut suoraa lainausta ruumiin hävittämisestä ja itse tarjoilet metri tolkulla tulkintaa.
>>>(Luuk.23:42; ja pilkku on, juuri siellä missä se on kreikkalaisissa käsikirjoituksissakin)>"Sentähden on sanottu: 'Hän astui ylös korkeuteen, Hän otti VANKEJA SAALIIKSEEN, Hän antoi lahjoja ihmisille.>. Hän on lähettänyt minut sitomaan niitä, joiden sydän on särkynyt, julistamaan vapautusta vangituille ja silmien täyttä avautumista vangeillekin>11 Ja hän antoi jotkut apostoleiksi, jotkut profeetoiksi, jotkut evankelistoiksi, jotkut paimeniksi ja opettajiksi, 12 pitäen silmällä pyhien palauttamista kohdalleen, palvelustyöhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,"Jotka muinoin eivät olleet kuuliaisia, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, JOSSA VAIN MUUTAMAT, se on kadeksan sielua, pelastuivat veden kautta. Tämän vertauskuvan mukaan vesi teidätkin pelastaa, - kasteena" (1.Piet.3.20,21.).
"Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin PUOLESTA, JOHDATTAAKSEEN MEIDÄN JUMLAN TYKÖ; Hän, joka tosin KUOLETETTIN LIHASSA, MUTTA TEHTIIN ELÄVÄKSI
HENGESSÄ, JOSSA HÄN MENI POIS JA SAARNASI VANKEUDESSA OLEVILLE HENGILLE." (1.Piet.3:18,19.)
Jahve tuomitsi langenneet enkelit Noan päivinä SYVYYTEEN, jonne Jeesuksen EI TODELLAKAAN SANOTA ASTUNEEN ILOSANOMAA SYNTIEN ANTEEKSI SAAMISESTA SAARNAAMAAN, SILLÄ EI JEESUS SOVITTANUT ENKELEITÄ VAAN LANGENNEEN IHMISEN HÄN SOVITTI, "ottaen pois koko maailman synnin" (Joh.1:29.).
Enkeleistä taas sanontaan: "Sillä ei Jumala säästänyt enkeleitä, jotka syntiä tekivät, VAAN SYÖKSI HEIDÄT SYVYYTEEN, PIMEYDEN KUILUIHIN, JA HYLKÄSI HEIDÄT TUOMIOTA VARTEN SÄILYTETTÄVIKSI." (2.Piet.2:4.)
Joten, - Jumalan sana osoittaa näin kaiken sanottavani todeksi ja SANAN mukaiseksi, kun taas se osoittaa sinun väittämäsi perättömiksi, - vai mitä?
Kai sinä lukea osaat: "Hengessä, jossa Hän myös MENI pois JA SAARNASI" - sanotaan: Nooan päivinä KUOLLEISTA ihmisistä, jotka olivat nyt tässä Jeesuksen ilosanoman kohteita; kun taas langenneista enkeleistä sanotaan: "Jumala syöksi heidät syvyyteen, PIMEYDEN KUILUIHIN, HYLKÄSI HEIDÄT (lopullista) tuomiota varten SÄILYTETTÄVÄKSI." (2.Piet.2:4.)
Syvyydessä, pimeyden kuiluissa ei Jeesuksen ääni ilosanomaa julista! - Bastasar ei kirjautuneena
Pii on 3.0 kirjoitti:
..Tässä taas tule esille se ,joka piileskelee kaiken aikaa tuon Kolminaisuuden takana , Kreikkalaisen pakanauskonnon Kuolematon sielu;
haku Psykhe;
/Apuleios ja naisen Psykhe".
Siinä vinkki. Psykhe oli se Kreikkalaisten myyttien missi, joka viattomana räpsytteli ripsiään
riiatessaan kateellisen Afroditen lähettämän Hirviön Amorin kanssa. Kun Psykhe räpsyttelee viattomana räpsiään, ja haluaa olla kaunis, hän joutuu hakemaan Manalan Jumalan Hadeksen vaimon Persefoneen meikkilaukun ja vahingossa avattuaan sen , vaipuu kuolemankaltaiseen uneen;
- Isänsä juppiter lähettää Hirviö- Amorin herättämään Tämän tarujen Lumikin, ja palkaksi he pääsevät Olympoksen Jumalien joukkoon tummaan . Uranuksen eräästä tärkeästä osasta meren aalloissa syntynyt Afrodite ei voi muuta kuin kateellisena kiristellä tekareitaan.
-Psykhe- satu itse asiassa sisältää kaikki vanhat sadut Lumikista Ruususkaan , Siitä Platon kehitti filosofiaansa Myytin -Kuolemattomasta Sielusta,Psykhestä, joka muka ihmisen kuoleman jälkeenkin norkoilee ympäriinsä kaikkee hommailemassa;
Raamattu sanoo, ;jos he palvovat henkiä, jotka maasta supisevat ja mumisevat,niin eikö kansa kysyisi Jumalaltansa?
Jos he sanovat näin, ei heillä aamunkoittoa ole."
Raamattu tuntee vain kaksi kuolematonta;
Korkein, ja Hänen Poikansa, jolle Isä lahjoitti Kuolemattomuuden Sak; 3, luvun mukaan, silloin kun Jeshua riisui "Saastaiset vaatteet" yltään ja hänet puettiin ylipapiksi."Niin on myös kirjoitettu: 'Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu'; viimeisestä Aadamista (Herrasta Jeesuksesta) tuli eläväksitekevä henki." (1.Kor.15:45.)
Ja Job todistaa Hänestä:
"Mutta minä tiedän Lunastajani elävän, ja viimeisenä Hän on seisova multien päällä. Ja sittenkuin tämä nahka on yltäni raastettu ja olen ruumiistani irti, saan minä nähdä Jumalan. Hänet olen näkevä apunani; minun silmäni saavat nähdä Hänet - eikä vieraana." (Job.19:25-27.)
Kuitenkin sanotaan myös ihmisestä: "Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, JOKA HÄNESSÄ ON? Sammoin ei kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki. Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, ETTÄ TIETÄISIMME, MITÄ JUMALA ON MEILLE LAHJOITTANUT ja siitä me myös puhumme, EMME INHIMILLISEN VIISAUDEN OPETTAMILLA SANOILLA, VAAN HENGEN OPETTAMILLA, SELITTÄEN HENGELLISET HENGELLISESTI." (1.Kor.2:11-13.) - Pii on 3.0
Kaikki muukin ole sitä hälläväliä?
..Olet eka, pitkään aikaan , joka sen huomasi;,
Se taisi olla Pittsburgin kaupunki jenkeissä v, -1894, joka teki päätöksen,; "Koska Piin arvo on käsittämätön ymmärrettäväksi, kaupunki päättää, että se tästä lähtien on 3,0.
Asialla on raamatullinenkin puolensa, sillä Salomon temppelin rakentanut Libanonilainen Hiiram valatti monitaitoisilla valureillaan temppelin pihalle ns, Vaskimeren siitä annettujan mittojen mukaan juuri Piin arvoon 3.0 .
Olisi ollut todella Jättekiva nähdä tuo kyseinen allas ennen valua , ja valun jälkeen . ja valurien, Hiiramin, ja työn tilaajan naamataulut ja kootut selitykset.
Piin arvo on hyvä mitta kaikkiin toimiin. Kun sen kirjoittaa, muistaa olevansa oikeassa sadussa.
Sanotaan, nyt vaikka uskonnolliset oppirakennelmat, jotka uskontunustuksessaan sanovat uskovansa "Ruumiin ylösnousemiseen, ja että esikuva tähän olisin ollut Enkeli, tai Jumala.
3.0 voidaan verrata ehkä vuorikiipeilijän köyteen, jolla kaveri aikoo laskeutua alas jääseinämää. Naru on turvallinen, mutta jos siitä tuon arvon mukaan pätkä narua on välistä pois, niin homma on juuri tuo "Hällä väliä. - Pii on 3.0
"Niin on myös kirjoitettu: 'Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu'; viimeisestä Aadamista (Herrasta Jeesuksesta) tuli eläväksitekevä henki." (1.Kor.15:45.)
Ja Job todistaa Hänestä:
"Mutta minä tiedän Lunastajani elävän, ja viimeisenä Hän on seisova multien päällä. Ja sittenkuin tämä nahka on yltäni raastettu ja olen ruumiistani irti, saan minä nähdä Jumalan. Hänet olen näkevä apunani; minun silmäni saavat nähdä Hänet - eikä vieraana." (Job.19:25-27.)
Kuitenkin sanotaan myös ihmisestä: "Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, JOKA HÄNESSÄ ON? Sammoin ei kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki. Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, ETTÄ TIETÄISIMME, MITÄ JUMALA ON MEILLE LAHJOITTANUT ja siitä me myös puhumme, EMME INHIMILLISEN VIISAUDEN OPETTAMILLA SANOILLA, VAAN HENGEN OPETTAMILLA, SELITTÄEN HENGELLISET HENGELLISESTI." (1.Kor.2:11-13.)..Kuoli ja muuttui maaksi; saveksi, sanoo alkuteksti. Moos 2;7, Ihmnen muotoiltiin saveta, ja häneen puhallettiin elämän heki.
Adam oli silloin kokonaisuutena ihminen. Samoin Job; jossa Job tietää Lunastajansa seisovan viimeisenä hänen multiensa päällä.Jobin odotus ei ollut Kuolematon sielu, Vaan, Room 4; 17 ; ";.. Sen Jumalan edessä, Johon hän uskoi, , ja joka kuolleet eläväksi tekee, ja kutsuu olemattomat, ikäänkuin ne olisivat."
Jobilla oli ylösnousemustoivo. Adamilla ei ollut: Siksi Job kuului niihin, jotka näkivät ylösnousemuksen "kaukaa, ja tervehtivät sitä. " - Pii on 3.0
"Niin on myös kirjoitettu: 'Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu'; viimeisestä Aadamista (Herrasta Jeesuksesta) tuli eläväksitekevä henki." (1.Kor.15:45.)
Ja Job todistaa Hänestä:
Kuitenkin sanotaan myös ihmisestä: "Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, JOKA HÄNESSÄ ON? Sammoin ei kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki. Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, ETTÄ TIETÄISIMME, MITÄ JUMALA ON MEILLE LAHJOITTANUT ja siitä me myös puhumme, EMME INHIMILLISEN VIISAUDEN OPETTAMILLA SANOILLA, VAAN HENGEN OPETTAMILLA, SELITTÄEN HENGELLISET HENGELLISESTI." (1.Kor.2:11-13.)..Täytyy muistuttaa, että "B; ei kirj,, "on sisällyttänyt kommentteihinsa itse kreikan mytologiaa, puhumalla Hadeksesta, Psykhestä, ja kuolemattomasta sielusta, siis sieluista Tartaroksessa.
Nämähän ovat niitä myyttejä, joita Helsingin Yliopiston Filologian laitos tutkii, Tohtori Kahloksen johdolla.Minä tässä vain kommentoin Ylioppiston tieteellisiä tutkimuksia. - Bastasar ei kirjautuneena
Pii on 3.0 kirjoitti:
..Kuoli ja muuttui maaksi; saveksi, sanoo alkuteksti. Moos 2;7, Ihmnen muotoiltiin saveta, ja häneen puhallettiin elämän heki.
Adam oli silloin kokonaisuutena ihminen. Samoin Job; jossa Job tietää Lunastajansa seisovan viimeisenä hänen multiensa päällä.Jobin odotus ei ollut Kuolematon sielu, Vaan, Room 4; 17 ; ";.. Sen Jumalan edessä, Johon hän uskoi, , ja joka kuolleet eläväksi tekee, ja kutsuu olemattomat, ikäänkuin ne olisivat."
Jobilla oli ylösnousemustoivo. Adamilla ei ollut: Siksi Job kuului niihin, jotka näkivät ylösnousemuksen "kaukaa, ja tervehtivät sitä. "Antaen vaimolleen nimeksi Eeva ja osoitti näin olevansa uskossa; ja tuntevansa sekä luottavansa lupauksen Hänestä, "joka on polkeva rikki käärmeen pään" eli tekevä turhaksi vastustajan teot eli saatanan, jota myös perkeleeksi kutsutaan. (1.Joh.3:8.)
Pii on 3.0 kirjoitti:
..Olet eka, pitkään aikaan , joka sen huomasi;,
Se taisi olla Pittsburgin kaupunki jenkeissä v, -1894, joka teki päätöksen,; "Koska Piin arvo on käsittämätön ymmärrettäväksi, kaupunki päättää, että se tästä lähtien on 3,0.
Asialla on raamatullinenkin puolensa, sillä Salomon temppelin rakentanut Libanonilainen Hiiram valatti monitaitoisilla valureillaan temppelin pihalle ns, Vaskimeren siitä annettujan mittojen mukaan juuri Piin arvoon 3.0 .
Olisi ollut todella Jättekiva nähdä tuo kyseinen allas ennen valua , ja valun jälkeen . ja valurien, Hiiramin, ja työn tilaajan naamataulut ja kootut selitykset.
Piin arvo on hyvä mitta kaikkiin toimiin. Kun sen kirjoittaa, muistaa olevansa oikeassa sadussa.
Sanotaan, nyt vaikka uskonnolliset oppirakennelmat, jotka uskontunustuksessaan sanovat uskovansa "Ruumiin ylösnousemiseen, ja että esikuva tähän olisin ollut Enkeli, tai Jumala.
3.0 voidaan verrata ehkä vuorikiipeilijän köyteen, jolla kaveri aikoo laskeutua alas jääseinämää. Naru on turvallinen, mutta jos siitä tuon arvon mukaan pätkä narua on välistä pois, niin homma on juuri tuo "Hällä väliä.Puutuiko köydestä pätkä vai ei, kävelikö hän meren halki kuivin jaloin, vai purjetiko hän arkilla perille, - sillä vasta sieltä käsin voi havaita mikä on kaiken A ja O ja kaikki siltä väliltä.
- Pii on 3.0
Aterioitsihan Herra myös jo Aabrahamin kodissa soittaen näin olevansa hänen ystävänsä. Ateriointi itämailla merkitsee ja kuvastaa syvää yhteyttä aterijoitsijoiden välillä ja symboloi sitä...-Jotkut siellä tosiaan syödä mussutti tuoretta juottovasikkaa, joka on kyllä ihan eri asia, kuin nykyajan paistilihat. Siinä on silti iso kysymys, kuka tämä "Herraksi" epäilty oikein oli, Melekh, "Päällikkö, " vai kuka .
Mooseksen Jumala hän ei voinut olla, koska hänenhän kasvojaan ei voinut kukaan katsoa; ,
Toisekseen, kirjoitusten mukaan, kukaan ei ole koskaan nähnyt Jumalaa,
Kolmanneksi, Profeetoissa Jumala sanoo; ";.. Minäkö söisin härkien lihaa, ja joisin kauristen verta?"
Siis kuka? Pii on 3.0 kirjoitti:
..-Jotkut siellä tosiaan syödä mussutti tuoretta juottovasikkaa, joka on kyllä ihan eri asia, kuin nykyajan paistilihat. Siinä on silti iso kysymys, kuka tämä "Herraksi" epäilty oikein oli, Melekh, "Päällikkö, " vai kuka .
Mooseksen Jumala hän ei voinut olla, koska hänenhän kasvojaan ei voinut kukaan katsoa; ,
Toisekseen, kirjoitusten mukaan, kukaan ei ole koskaan nähnyt Jumalaa,
Kolmanneksi, Profeetoissa Jumala sanoo; ";.. Minäkö söisin härkien lihaa, ja joisin kauristen verta?"
Siis kuka?Joskin jos ei tunne kirjoituksia voi eksyä helposti - joten ole varovainen. Kaiken pitää istua kuin tatti myös kokonaisilmoitukseen, eikä vain selittäen sen siitä irti repien, ja pistäen poskeensa rousk rousk kunnolla pureksimatta, - jopa märehtien niin kuin niiden on tapana.
- Pii on 3.0
Baltasar kirjoitti:
Joskin jos ei tunne kirjoituksia voi eksyä helposti - joten ole varovainen. Kaiken pitää istua kuin tatti myös kokonaisilmoitukseen, eikä vain selittäen sen siitä irti repien, ja pistäen poskeensa rousk rousk kunnolla pureksimatta, - jopa märehtien niin kuin niiden on tapana.
..Todistaa, ettei se "Herra " ollut Korkein , siis Raamatun Jumala, vaan enkeli, joka oli myös "Isien " kanssa.
Tämä välitti Moosekselle "Eläviä sanoja , meille annettavaksi."
Ja se lihajuttu; Jer; 7 ;21-31. ";
"; .Näin sanoo Hera Sebaoth, israelin Jumala ; -Lisätkää polttouhrinne teurasuhreihinne, ja syökää lihaa; Sillä en Minä puhunut, enkä antanut käskyä teidän Isillenne poltto- ja teurasuhrista silloin, kun minä vein heidät pois Egyptin maasta;
-Vaan näin Minä käskin heitä ja sanoin , "Kuulkaa Minun ääntäni,niin Minä olen teidän Jumalanne."
Mutta he eivät kuulleet, eivät korvaansa kallistaneet;. "
Jer 7 ; 25; - sanoo, että Profeetoita piti kuunnella;
Sitten vielä se Aabrahamin Usko; Room 4; 17-25.
Aabraham uskoi, Jumalalta tulleen lupauksen , että;
" Ensi vuonna Saaralla on Poika ". Aabraham "vanhurskautettiin tämän takia, - Bastasar ei kirjautuneena
Pii on 3.0 kirjoitti:
..Todistaa, ettei se "Herra " ollut Korkein , siis Raamatun Jumala, vaan enkeli, joka oli myös "Isien " kanssa.
Tämä välitti Moosekselle "Eläviä sanoja , meille annettavaksi."
Ja se lihajuttu; Jer; 7 ;21-31. ";
"; .Näin sanoo Hera Sebaoth, israelin Jumala ; -Lisätkää polttouhrinne teurasuhreihinne, ja syökää lihaa; Sillä en Minä puhunut, enkä antanut käskyä teidän Isillenne poltto- ja teurasuhrista silloin, kun minä vein heidät pois Egyptin maasta;
-Vaan näin Minä käskin heitä ja sanoin , "Kuulkaa Minun ääntäni,niin Minä olen teidän Jumalanne."
Mutta he eivät kuulleet, eivät korvaansa kallistaneet;. "
Jer 7 ; 25; - sanoo, että Profeetoita piti kuunnella;
Sitten vielä se Aabrahamin Usko; Room 4; 17-25.
Aabraham uskoi, Jumalalta tulleen lupauksen , että;
" Ensi vuonna Saaralla on Poika ". Aabraham "vanhurskautettiin tämän takia,Ilman tekstien todellisista asiayhteyksistä jodettuja perusteluja. Paikalla oli "kolme miestä" joista yhtä Aabraham puhutteli Herrakseen. Kaksi muuta osoitetaan seuraavan luvun alussa "enkelsiksi", jotka olivat Herran matkatovereita, ja hakivat myös "mailmallisen uskovan" Lootin ulos tuhoontuomitusta kaupungista. Siispä Herra, ja kaksi enkeliä liikkeellä yhdessä, aivan niinkuin siinä esikuvallisessa: arkissa sen kanteen kuvattuna, - Herran vaeltaessa ja osoittaessa läsnäoloaan/armoistuimen eli akkin välityksellä israelilaisten keskuudessa.
- Pii on 3.0
Ilman tekstien todellisista asiayhteyksistä jodettuja perusteluja. Paikalla oli "kolme miestä" joista yhtä Aabraham puhutteli Herrakseen. Kaksi muuta osoitetaan seuraavan luvun alussa "enkelsiksi", jotka olivat Herran matkatovereita, ja hakivat myös "mailmallisen uskovan" Lootin ulos tuhoontuomitusta kaupungista. Siispä Herra, ja kaksi enkeliä liikkeellä yhdessä, aivan niinkuin siinä esikuvallisessa: arkissa sen kanteen kuvattuna, - Herran vaeltaessa ja osoittaessa läsnäoloaan/armoistuimen eli akkin välityksellä israelilaisten keskuudessa.
..Mooseksen todistukset enkelistä, joka tuli Aabrahamin luo, Ovat vain Kovasti "Irrallisia lainauksia?
Pii on 3.0 kirjoitti:
..Mooseksen todistukset enkelistä, joka tuli Aabrahamin luo, Ovat vain Kovasti "Irrallisia lainauksia?
luulee olevansa viisas tässä maailmassa, tulkoon hän tyhmäksi, että hänestä tulisi viisas." 1.Kor.3:18.
Olisi parasta että lukisit ensin Raamatun niin että kysyisit: mitä Jumala Sinä sanot siellä, ennekuin riennät itse kertomaa mistä Raamattu Sinun mielestäsi puhuu. Tottakai Mooseksen ja Aabrahamin elämään kuuluivat myös enkelit, mutta he osasivat EROTTAA NE HÄNESTÄ JOTA KUTSUIVAT HERRAKSEEN. Luehan taskaan ja ajatuksella Stefanuksen todistus MOOSEKSEN ILMOITTAMASTA PROFEETASTA JOKA PUHUU HERRAN SANOJA. (5.Moo.18:15-19.)
Apt.7:37-39. "Tämä on se Mooses, joka sanoi israelilaisille: 'Profeetan, minun kaltaiseni (Jeesuksen), Jumala on teille herättävä teidän veljienne joukosta'. HÄN ON SE, JOKA SEURAKUNNASSA, ERÄMAASSA, OLI ENKELIN KANSSA, JOKA PUHUI SIINAIN VUORELLA, JA OLI MYÖS ISIEMME KANSSA; JA HÄN SAI ELÄVIÄ SANOJA MEILLE ANNETTAVAKSI."
- ei löydy
koska Jeesus Kristus Jumalan Poika nousi kolmantena päivänä kuolleista ja hän ELÄÄ! Kiitos ja ylistys Herralle Jeesukselle Kristukselle, meidän JUMALALLEMME!!!
Että se kieltää Jeesuksen fyysisen ja ruumiillisen ylösnousemuksen ja myös TULEMUKSEN TAKAISIN LIHASSA; KUTEN PYHÄ HENKI JOHANNEKSEN KIRJEEN KAUTTA OSOITTAA; kreikankielisten alukutekstien mukaan oikein käännettynä futuurissa:
2.Joh.7. "Sillä monta villitsijää on lähtenyt mailmaan, jotka eivät tunnunusta Jeesusta Kristusta LIHASSA TULEVAKSI; TÄMÄ VILLITSIJÄ ON ANTIKRISTUS"
Prof. Aapeli Saarisalo kirj. alaviitteessä:
"7 'Lihassa tulevaksi.' Vrt. 1 Joh.4:2. Teonsana on näissä kahdessa jakeessa eri aikamuodossa: ensimmäisessä kirjeessä viitataan Jeesuksen ensimmäiseen tulemiseen, toisessa kirjeessä Jeesuksen toiseen tulemiseen. Johannes on osoittanut sanansa niille harhaopettajille, jotka kielsivät Jeesuksen toisen tulemisen tai selittivät sen vain kuvaannolliseksi."
- Kirj. huomautus: juuri niinhän Vartiotorniseura opettaa kuten hyvin tiedämme; ettei Jeesus tule enää LIHASSA takaisin kuten: mm. Sak.14:4,5; ja vahvistaa tapahtuvaksi.- kuitenkin.
Baltasar kirjoitti:
Että se kieltää Jeesuksen fyysisen ja ruumiillisen ylösnousemuksen ja myös TULEMUKSEN TAKAISIN LIHASSA; KUTEN PYHÄ HENKI JOHANNEKSEN KIRJEEN KAUTTA OSOITTAA; kreikankielisten alukutekstien mukaan oikein käännettynä futuurissa:
2.Joh.7. "Sillä monta villitsijää on lähtenyt mailmaan, jotka eivät tunnunusta Jeesusta Kristusta LIHASSA TULEVAKSI; TÄMÄ VILLITSIJÄ ON ANTIKRISTUS"
Prof. Aapeli Saarisalo kirj. alaviitteessä:
"7 'Lihassa tulevaksi.' Vrt. 1 Joh.4:2. Teonsana on näissä kahdessa jakeessa eri aikamuodossa: ensimmäisessä kirjeessä viitataan Jeesuksen ensimmäiseen tulemiseen, toisessa kirjeessä Jeesuksen toiseen tulemiseen. Johannes on osoittanut sanansa niille harhaopettajille, jotka kielsivät Jeesuksen toisen tulemisen tai selittivät sen vain kuvaannolliseksi."
- Kirj. huomautus: juuri niinhän Vartiotorniseura opettaa kuten hyvin tiedämme; ettei Jeesus tule enää LIHASSA takaisin kuten: mm. Sak.14:4,5; ja vahvistaa tapahtuvaksi."Joku saattaisi lukea tämän jakeen ajatellen sen puhuvan tulevaisuudesta (ikään kuin siinä sanottaisiin: ”Jotka eivät tunnusta Jeesuksen Kristuksen vastaisuudessa tapahtuvaa lihaan tulemista”). Mutta joku toinen voisi olla sitä mieltä, että siinä puhutaan menneestä tapahtumasta. Niinpä Uusi testamentti nykysuomeksi kääntää sen: ”He kieltävät Jeesuksen tulleen ihmiseksi.” Ja Kirkkoraamattu kääntää: ”Jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva.” Apostoli Johannes käytti kuitenkin todellisuudessa pelkkää partisiipin preesensiä, joka paremmin käännetään tässä suomeksi aikaa ilmaisemattomalla muodolla, esimerkiksi ”lihaan tulemisena”.
Ensimmäisessä kirjeessään Johannes myös puhui Jeesuksen ’tulemisesta’, mutta tässä tapauksessa apostoli käytti partisiipin perfektiä, joka on tarkasti käännettynä: ”Jumalalta tulleen henkeytetyn ilmaisun tunnette tästä: jokainen henkeytetty ilmaisu, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen tulleen lihassa, on Jumalasta.” (1. Joh. 4:2) Siinä Johannes toteaa, että Jeesus oli tullut ihmiseksi lihassa.
Jeesuksesta ei hänen ensimmäisessä tulemisessaan tullut pelkästään lihaa ja verta olevaa ihmistä. Hänestä tuli myös Kristus, Jumalan voideltu. Henkeytyksestä Johannes tiesi, että olisi ja tulisi olemaan ihmisiä, jotka levittävät tästä valheellisia opetuksia. Jotkut saattaisivat kieltää, ettei Jeesus koskaan elänytkään. Toiset saattaisivat myöntää, että Jeesus-niminen ihminen eli, mutta he eivät tunnustaisi sitä, että hänet oli yliluonnollisella tavalla voideltu pyhällä hengellä tulemaan Kristukseksi ja olemaan jatkuvasti Kristus. Sellaiset eksyttävät ajatukset heikentäisivät Jeesuksen Kristuksen osuutta lunastajana ja hänen nykyistä ja tulevaa taivaallista asemaansa. Johannes voi aivan oikein ilmaista tällaiset eksyttäjät ”sellaisiksi jotka eivät tunnusta Jeesuksen Kristuksen lihaan tulemista”. – 2. Joh. 7.
Vastaisesta ’tulemisesta’ Jeesus itse selitti, ettei hän toisessa tulemisessaan olisi lihassa ihmisten nähtävänä. Hänet herätettiin kuolleista henkenä, eikä hän enää olisi lihaa ja verta oleva ihminen. (Joh. 14:18–22; 1. Piet. 3:18; 1. Kor. 15:45) Tämän tähden Jeesus kertoi seuraajilleen monista näkyvistä todisteista, joiden avulla he voisivat todeta hänen näkymättömän läsnäolonsa. – Matt. 24:3–14."w-80 1/5 kuitenkin. kirjoitti:
"Joku saattaisi lukea tämän jakeen ajatellen sen puhuvan tulevaisuudesta (ikään kuin siinä sanottaisiin: ”Jotka eivät tunnusta Jeesuksen Kristuksen vastaisuudessa tapahtuvaa lihaan tulemista”). Mutta joku toinen voisi olla sitä mieltä, että siinä puhutaan menneestä tapahtumasta. Niinpä Uusi testamentti nykysuomeksi kääntää sen: ”He kieltävät Jeesuksen tulleen ihmiseksi.” Ja Kirkkoraamattu kääntää: ”Jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva.” Apostoli Johannes käytti kuitenkin todellisuudessa pelkkää partisiipin preesensiä, joka paremmin käännetään tässä suomeksi aikaa ilmaisemattomalla muodolla, esimerkiksi ”lihaan tulemisena”.
Ensimmäisessä kirjeessään Johannes myös puhui Jeesuksen ’tulemisesta’, mutta tässä tapauksessa apostoli käytti partisiipin perfektiä, joka on tarkasti käännettynä: ”Jumalalta tulleen henkeytetyn ilmaisun tunnette tästä: jokainen henkeytetty ilmaisu, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen tulleen lihassa, on Jumalasta.” (1. Joh. 4:2) Siinä Johannes toteaa, että Jeesus oli tullut ihmiseksi lihassa.
Jeesuksesta ei hänen ensimmäisessä tulemisessaan tullut pelkästään lihaa ja verta olevaa ihmistä. Hänestä tuli myös Kristus, Jumalan voideltu. Henkeytyksestä Johannes tiesi, että olisi ja tulisi olemaan ihmisiä, jotka levittävät tästä valheellisia opetuksia. Jotkut saattaisivat kieltää, ettei Jeesus koskaan elänytkään. Toiset saattaisivat myöntää, että Jeesus-niminen ihminen eli, mutta he eivät tunnustaisi sitä, että hänet oli yliluonnollisella tavalla voideltu pyhällä hengellä tulemaan Kristukseksi ja olemaan jatkuvasti Kristus. Sellaiset eksyttävät ajatukset heikentäisivät Jeesuksen Kristuksen osuutta lunastajana ja hänen nykyistä ja tulevaa taivaallista asemaansa. Johannes voi aivan oikein ilmaista tällaiset eksyttäjät ”sellaisiksi jotka eivät tunnusta Jeesuksen Kristuksen lihaan tulemista”. – 2. Joh. 7.
Vastaisesta ’tulemisesta’ Jeesus itse selitti, ettei hän toisessa tulemisessaan olisi lihassa ihmisten nähtävänä. Hänet herätettiin kuolleista henkenä, eikä hän enää olisi lihaa ja verta oleva ihminen. (Joh. 14:18–22; 1. Piet. 3:18; 1. Kor. 15:45) Tämän tähden Jeesus kertoi seuraajilleen monista näkyvistä todisteista, joiden avulla he voisivat todeta hänen näkymättömän läsnäolonsa. – Matt. 24:3–14."w-80 1/5Joten suoraan UT:pohjateksteistä siis ottaen sanatarkasti: "hoti (sillä) polloi (monet) planoi (eksyttäjät) eiselthon (tulivat)*ekseilthon (lähtivät) eis ton kosmon (maailmaan) hoi me (eivät) homologuntes (tunustavina) Iesun Kriston (Jeesuksen Kristuksen) erkhomenon (tulevan) EN SARKI (lihassa)." (Joh.2:7.) Mitä järkevää syytä Pyhällä Hengellä olisi ollukaan toistaa itseään ja Joh.4:2:ssa ilmoitettua asiaa uudestaan samanlaisena, ilman uutta ja täsmentävää opetusta liittyen jo sanottuun? Vasta näiden molempien seikkojen avulla; siis impperfektissä että futuurissa ilmaistune on mahdollista paljastaa: koko se suuri joukko maailmaan lähteneitä eksyttäjiä, jotka toimivat "vastakristuksen hengessä" vastustaen oikeaa Kristusta kavalilla valheillaan. *puuttuu varhaisimmista käsikirjoituksista.
kuitenkin. kirjoitti:
"Joku saattaisi lukea tämän jakeen ajatellen sen puhuvan tulevaisuudesta (ikään kuin siinä sanottaisiin: ”Jotka eivät tunnusta Jeesuksen Kristuksen vastaisuudessa tapahtuvaa lihaan tulemista”). Mutta joku toinen voisi olla sitä mieltä, että siinä puhutaan menneestä tapahtumasta. Niinpä Uusi testamentti nykysuomeksi kääntää sen: ”He kieltävät Jeesuksen tulleen ihmiseksi.” Ja Kirkkoraamattu kääntää: ”Jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva.” Apostoli Johannes käytti kuitenkin todellisuudessa pelkkää partisiipin preesensiä, joka paremmin käännetään tässä suomeksi aikaa ilmaisemattomalla muodolla, esimerkiksi ”lihaan tulemisena”.
Vastaisesta ’tulemisesta’ Jeesus itse selitti, ettei hän toisessa tulemisessaan olisi lihassa ihmisten nähtävänä. Hänet herätettiin kuolleista henkenä, eikä hän enää olisi lihaa ja verta oleva ihminen. (Joh. 14:18–22; 1. Piet. 3:18; 1. Kor. 15:45) Tämän tähden Jeesus kertoi seuraajilleen monista näkyvistä todisteista, joiden avulla he voisivat todeta hänen näkymättömän läsnäolonsa. – Matt. 24:3–14."w-80 1/51.Johannes 4:2 on impperfektissä "en sarki elythota" eli 'lihaan tulleeksi'; ja 2.Joh.7:ssä se on futuurissa: "erkhomenon en sarki" eli 'TULEVANA LIHASSA'.
Baltasar kirjoitti:
1.Johannes 4:2 on impperfektissä "en sarki elythota" eli 'lihaan tulleeksi'; ja 2.Joh.7:ssä se on futuurissa: "erkhomenon en sarki" eli 'TULEVANA LIHASSA'.
itse opiskellut koine-kreikkaa?
- kehiin.
Baltasar kirjoitti:
1.Johannes 4:2 on impperfektissä "en sarki elythota" eli 'lihaan tulleeksi'; ja 2.Joh.7:ssä se on futuurissa: "erkhomenon en sarki" eli 'TULEVANA LIHASSA'.
Mielenkiintoista kylläkin, iso kasa käännöksiä kääntää sen kohdan eri lailla kuin Aapelisi, eli tuossa muodossa "oli lihaan tuleva -KR". No, tuossahan on "tuleva" saanut menneen merkityksen, joten aapelikin saa tyytyä tuohon kääntämiseen.
Seuraavakin paikka puhuu Jeesuksen lihassa olemisesta menneenä tapahtumana.
7. Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; - Baltasar ei kirjautuneena
MarkkuP kirjoitti:
itse opiskellut koine-kreikkaa?
"Näin kirjoitin teille niistä, jotka eksyttävät.
Mutta te, teissä pysyy se voitelu, jonka saitte häneltä, ettekä tarvise, että joku/kukaan teitä opettaisi, vaan niin kuin Hänen voitelunsa OPETTAA TEITÄ KAIKESSA, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta, niin pysykää Hänessä." (1:Joh.2:26,27.)
Eräänä päivänä "voitelu kehoitti" minua katsomaan ja tarkistamaa nimenomaan näiden jakeiden sisällön, - muistettaen siitä että Hän ei suinkaan toista itseään turhanpäiten vaan opettaa aina uutta ja tarpeelista, joten otin välittömästi mielleeni nostetun tekstin tutkimuksen kohteeksi, ja ymmärsin että suomentajilta oli jäänyt futuurin puuttumisen vuoksi asia huomaamatta, ja että he olivat ja ovat edelleen kääntäneet kohdan väärin Suomeksi.
Englannin kieliset käänävät tekstin; kuten äärimmäiseen tarkuuteen pyrkivä New American Standard: 'as comming in the flesh' vanhassa -75; käänöksessä, ja netissä olevassa käännöksessä ja nuorekkaasti: 'cometh in the flesh'. - Baltasar ei kirjautuneena
kehiin. kirjoitti:
Mielenkiintoista kylläkin, iso kasa käännöksiä kääntää sen kohdan eri lailla kuin Aapelisi, eli tuossa muodossa "oli lihaan tuleva -KR". No, tuossahan on "tuleva" saanut menneen merkityksen, joten aapelikin saa tyytyä tuohon kääntämiseen.
Seuraavakin paikka puhuu Jeesuksen lihassa olemisesta menneenä tapahtumana.
7. Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa;Vai ovatko silmälasisi alkaneet huurtua?
- koo.koo
Baltasar kirjoitti:
" 1.Johannes 4:2 on impperfektissä "en sarki elythota" eli 'lihaan tulleeksi'; ja 2.Joh.7:ssä se on futuurissa: "erkhomenon en sarki" eli 'TULEVANA LIHASSA'."
Valitettavasti tuo on ihan väärin. "Ole ti han se kouskis " Näin sanoi mooses aaprabamille kun ottivat vähän jessulin viiniksi taikomaa vettä Kenetsaretin krouvissa. Jessuli taas sanoi nähdessään Madgalan Marian: "Onpat uo kotta rai nenhyväs sälihas sa. Sai skoha n sil tä" JA SAIHAN SE. - koo.koo
Baltasar kirjoitti:
Joten suoraan UT:pohjateksteistä siis ottaen sanatarkasti: "hoti (sillä) polloi (monet) planoi (eksyttäjät) eiselthon (tulivat)*ekseilthon (lähtivät) eis ton kosmon (maailmaan) hoi me (eivät) homologuntes (tunustavina) Iesun Kriston (Jeesuksen Kristuksen) erkhomenon (tulevan) EN SARKI (lihassa)." (Joh.2:7.) Mitä järkevää syytä Pyhällä Hengellä olisi ollukaan toistaa itseään ja Joh.4:2:ssa ilmoitettua asiaa uudestaan samanlaisena, ilman uutta ja täsmentävää opetusta liittyen jo sanottuun? Vasta näiden molempien seikkojen avulla; siis impperfektissä että futuurissa ilmaistune on mahdollista paljastaa: koko se suuri joukko maailmaan lähteneitä eksyttäjiä, jotka toimivat "vastakristuksen hengessä" vastustaen oikeaa Kristusta kavalilla valheillaan. *puuttuu varhaisimmista käsikirjoituksista.
Voi voi. Taas joutuu korjailemaan väärin ymmärretty jä väärin kirjoitettua uskislorua. Siis katso ja opi: näin se menee.
Lo peta tällä is tenhö pöjen tut kim inen jamie ttim inen seon ih ansamam itä jok u moos es josku son jollek kisan onut.Te ejotain hyödyl listä: me netöi hin taiau tava nhuksia. Noin puhuu herra satuolento taivaasta käsin. - .,.,.,
Vai ovatko silmälasisi alkaneet huurtua?
Luotan kääntäjiin siinä, että ovat nähneet tekstipohjat, sekä myös ymmärtäneet niiden merkityksen.
.,.,., kirjoitti:
Luotan kääntäjiin siinä, että ovat nähneet tekstipohjat, sekä myös ymmärtäneet niiden merkityksen.
Kreikkalaiset kässärit on varmimpia, ja huonoinpia ovat suomalainen -92 käännös ja UM:n käännös, jotka molemmat raiskaavat Jumalan sanaa alkuteksteistä poikkeavaan ja tunnistamattomaan muotoon. Mutta tämähän on toki valheen isän ja heidän lastensa ravintoa ja päämäärien mukaista, - totuudesta pois kääntymistä.
Lisäksi hetkisitten vannottiin uuden ja "henkeytetyn verion" sekeästi käännöksenä osoittavan: ettei Kristuksen ruumis noussut kuollaista, - siis ainoana käännöksemä koko maailmassa. Herää!
- Bastasar ei kirjautuneena
Poikansa ruumiin? Polttiko Hän sen kaikilta salaa? Miksi ylipapit ja fariseukset asettivat KOLMEKSI PÄIVÄKSI VARTION JEESUKEN HAUDALLE, etteivät opetuslapset vain pääsisi varastamaan Jeesuksen ruumista - jos Javhe itse hävitti sen jäljettömiin - voi pyhä Sylvi sentään ja päälle pyhä yksinkertaisuus. (Matt.27:62-66.)
- vaivaa.
Ehkäpä sinulla on sellainen käsitys, että Jumalalla ei ollut kykyä tai valtaa kyseiseen asian hoitamiseen. Minä kuitenkin uskon että kyvyt riittävät.
Koska Jeesus ei enää ollut hetikään tunnistettavissa ylösnousemuksensa jälkeen(kuten raamatusta huomaat), murhaajat olisivat voineet hämmentää uskoa ylösnousemukseen esittelemällä mätänevää ruumista.
Vartio oli tietysti tarpeen, koska he pelkäsivät opetuslasten aiheuttavan ylösnousemuksen "väkisin" varastamalla ruumiin.
- on tosi jumala
niin ja hei tämä vielä.
rakkaudellinen jumala suojelee lampaitaan.
sama jumala tappaa kiivaasti lettipäätytötjä.
mikä vitun kusipääjumala tämä on?- että...
Me emme tiedä mitä tapahtuu todella, jos ylösnousemus auttaa käyttäjää ymmärtämään laajentuvia markkinoita ja uusia induktiivisia tuotantomenetelmiä.
Käytännön täytyy turvautua tarkoituksenmukaisiin keinoihin, jos Jehova havainnollistaa hyvinvointimalliamme sekä reaktiota tämänhetkisen tilanteen suhteen.
- RaM
15:42 Niin on myös kuolleitten ylösnousemus: kylvetään katoavaisuudessa, nousee katoamattomuudessa;
15:43 kylvetään alhaisuudessa, nousee kirkkaudessa; kylvetään heikkoudessa, nousee voimassa;
15:44 kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen.
15:45 Niin on myös kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu"; viimeisestä Aadamista tuli eläväksitekevä henki.- RaM
Et luultavasti ole kuitenkaan NIIN yksinkertainen että kuvitteleisit Jeesuksen heiluvan liharuumissa edelleen (jos olet niin todistan sinulle tarvittaessa raamatulla asian olevan toisin), joten Jeesuksen ruumis on siis jossain vaiheessa hävitetty.
MILLOIN?
Ylösnousemuksen yhteydessä kuten raamattu sanoo:
2:30 Koska hän nyt oli profeetta ja tiesi, että Jumala oli valalla vannoen hänelle luvannut asettavansa hänen kupeittensa hedelmän hänen valtaistuimelleen,
2:31 niin hän edeltä nähden puhui Kristuksen ylösnousemuksesta, sanoen, ettei Kristus ollut jäävä hyljätyksi tuonelaan eikä hänen ruumiinsa näkevä katoavaisuutta.
2:32 Tämän Jeesuksen on Jumala herättänyt, minkä todistajia me kaikki olemme.
Jeesuksen ruumis EI siis kokenut normaalia mätänemisen kautta tapahtuvaa häviämistä vaan jumala raamatun mukaan HÄVITTI SEN.
RAHAA KIITOS! - Bastasar ei kirjautuneena
Etkä ole ymmätänyt edes kysymystä oiken, joka oli osoittaa raamatusta kohta, joka osoittaa: "Jehovan hävittäneen Poikansa ruumiin".
Liksäksi lainaamasi kohta koskee "synnin ja kuoleman alle myytyjen kuolevien ihmisten kohtaloa Aadamin jälkeläisinä, EIKÄ SUINKAAN JEESUSTA KRISTUSTA, JOSTA SANOTAAN JUURI TOISTA PAREMPAA KUIN KAIKISTA MUISTA JA ETTÄ NIMENOMAAN HÄNET ON ESIKOISENA KUOLOON NUKKUNEISTA HERÄTETTY KUOLLEISTA, KOLMANTENA PÄIVÄNÄ KUTEN MYÖS HÄNEEN USKOVILLE KÄY AJALLAA: "mutta jokainen vuorollaan: ESIKOISENA KRISTUS, SITTEN KRISTUKSEN OMAT HÄNEN TULEMUKSESSAAN." 1.Kor.15:23
Jeesusta todistetaan näin: Apt.10:40-43. "Hänet Jumala herätti kolmantena päivänä ja antoi ilmestyä, ei kaikelle kansalle, VAAN ENNEN VALITSEMILLEEN TODISTAJILLE, MEILLE, JOTKA SÖIMME JA JOIMME HÄNEN KANSSAAN SEN JÄLKEEN, KUIN HÄN OLI KUOLLEISTA NOUSSUT. Ja Hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että Hän on se, jonka Jumala on asettanut ELÄVIEN JA KUOLLEITTEN TUOMARIKSI. Hönestä kaikki profeetet todistavat, ETTÄ JOKAINEN, JOKA USKOO HÄNEEN SAAN SYNNIT ANTEEKSI HÄNEN NIMENSÄ KAUTTA." - Bastasar ei kirjautuneena
RaM kirjoitti:
Et luultavasti ole kuitenkaan NIIN yksinkertainen että kuvitteleisit Jeesuksen heiluvan liharuumissa edelleen (jos olet niin todistan sinulle tarvittaessa raamatulla asian olevan toisin), joten Jeesuksen ruumis on siis jossain vaiheessa hävitetty.
MILLOIN?
Ylösnousemuksen yhteydessä kuten raamattu sanoo:
2:30 Koska hän nyt oli profeetta ja tiesi, että Jumala oli valalla vannoen hänelle luvannut asettavansa hänen kupeittensa hedelmän hänen valtaistuimelleen,
2:31 niin hän edeltä nähden puhui Kristuksen ylösnousemuksesta, sanoen, ettei Kristus ollut jäävä hyljätyksi tuonelaan eikä hänen ruumiinsa näkevä katoavaisuutta.
2:32 Tämän Jeesuksen on Jumala herättänyt, minkä todistajia me kaikki olemme.
Jeesuksen ruumis EI siis kokenut normaalia mätänemisen kautta tapahtuvaa häviämistä vaan jumala raamatun mukaan HÄVITTI SEN.
RAHAA KIITOS!"EIKÄ HÄNEN RUUMIISTA NÄKEVÄ KATOAVAISUUTTA"... "TÄMÄN JUMALA HERÄTTÄNYT"; MINKÄ TODISTAJIA ME KAIKKI OLEMME"
..."he opettivat kansaa ja julistivat Jeesuksessa YLÖSnousemusta KUOLLEISTA." Apt.4:2. - RaM
Etkä ole ymmätänyt edes kysymystä oiken, joka oli osoittaa raamatusta kohta, joka osoittaa: "Jehovan hävittäneen Poikansa ruumiin".
Liksäksi lainaamasi kohta koskee "synnin ja kuoleman alle myytyjen kuolevien ihmisten kohtaloa Aadamin jälkeläisinä, EIKÄ SUINKAAN JEESUSTA KRISTUSTA, JOSTA SANOTAAN JUURI TOISTA PAREMPAA KUIN KAIKISTA MUISTA JA ETTÄ NIMENOMAAN HÄNET ON ESIKOISENA KUOLOON NUKKUNEISTA HERÄTETTY KUOLLEISTA, KOLMANTENA PÄIVÄNÄ KUTEN MYÖS HÄNEEN USKOVILLE KÄY AJALLAA: "mutta jokainen vuorollaan: ESIKOISENA KRISTUS, SITTEN KRISTUKSEN OMAT HÄNEN TULEMUKSESSAAN." 1.Kor.15:23
Jeesusta todistetaan näin: Apt.10:40-43. "Hänet Jumala herätti kolmantena päivänä ja antoi ilmestyä, ei kaikelle kansalle, VAAN ENNEN VALITSEMILLEEN TODISTAJILLE, MEILLE, JOTKA SÖIMME JA JOIMME HÄNEN KANSSAAN SEN JÄLKEEN, KUIN HÄN OLI KUOLLEISTA NOUSSUT. Ja Hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että Hän on se, jonka Jumala on asettanut ELÄVIEN JA KUOLLEITTEN TUOMARIKSI. Hönestä kaikki profeetet todistavat, ETTÄ JOKAINEN, JOKA USKOO HÄNEEN SAAN SYNNIT ANTEEKSI HÄNEN NIMENSÄ KAUTTA."Jos roskasi sijaan kertoisin, MISSÄ Jeesuksen ruumis liikkuu nykyisin?!
- Että Jahve alistaa
RaM kirjoitti:
Jos roskasi sijaan kertoisin, MISSÄ Jeesuksen ruumis liikkuu nykyisin?!
kaikki näkyväiset, Voidellun, taivaaseen astetun kuninkaan ja ylipapin jalkainsa alle, ja silloin Hän: Herra taivaasta on astuva alas sieltä. ( Ilm.1:7,8; Psalmi 110.9; Sak.6:12,13; 14:5,6.)
- RaM
"EIKÄ HÄNEN RUUMIISTA NÄKEVÄ KATOAVAISUUTTA"... "TÄMÄN JUMALA HERÄTTÄNYT"; MINKÄ TODISTAJIA ME KAIKKI OLEMME"
..."he opettivat kansaa ja julistivat Jeesuksessa YLÖSnousemusta KUOLLEISTA." Apt.4:2....se ruumis on kun Jeesus tulee sisällesi? Vartoo torsona vierellä vai?
- RaM
Että Jahve alistaa kirjoitti:
kaikki näkyväiset, Voidellun, taivaaseen astetun kuninkaan ja ylipapin jalkainsa alle, ja silloin Hän: Herra taivaasta on astuva alas sieltä. ( Ilm.1:7,8; Psalmi 110.9; Sak.6:12,13; 14:5,6.)
...ihmisen ruumis ei siellä taivaassa pakkasessa ja gamma- sekä uvsäteilyssä kestä.
RaM kirjoitti:
...ihmisen ruumis ei siellä taivaassa pakkasessa ja gamma- sekä uvsäteilyssä kestä.
Aloita opintosi vaikka Efesolaiskirjeen ja Kollossalaiskirjeen lukemisella. Ei Raamattu suinkaan opete että Jeesus istuisi avaruudessa gamma säteilyssä: tässä 'kosmoksessa' vaan että hän istuu taivallisissa: Ef.2:6; "en tois epuraniois" se on paikassa, joka ei ole tätä luomakuntaa kuten "kosmos" tämä maailma, jossa näkyväisissä nyt elämme.
Ihmisjärki eksyy aina Raamattua tutkiessaa jos se lähtee seuraamaan omia päätelmiään irti kirjoituksista, luonnollisen ymmärryksen avulla. 1.Kor.2:14,15. - RaM
Aloita opintosi vaikka Efesolaiskirjeen ja Kollossalaiskirjeen lukemisella. Ei Raamattu suinkaan opete että Jeesus istuisi avaruudessa gamma säteilyssä: tässä 'kosmoksessa' vaan että hän istuu taivallisissa: Ef.2:6; "en tois epuraniois" se on paikassa, joka ei ole tätä luomakuntaa kuten "kosmos" tämä maailma, jossa näkyväisissä nyt elämme.
Ihmisjärki eksyy aina Raamattua tutkiessaa jos se lähtee seuraamaan omia päätelmiään irti kirjoituksista, luonnollisen ymmärryksen avulla. 1.Kor.2:14,15.8:22 Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua.
8:23 Iankaikkisuudesta minä olen asetettu olemaan, alusta asti, hamasta maan ikiajoista.
8:24 Ennenkuin syvyyksiä oli, synnyin minä, ennenkuin oli lähteitä, vedestä rikkaita.
8:25 Ennenkuin vuoret upotettiin paikoilleen, ennen kukkuloita, synnyin minä,
8:26 kun hän ei vielä ollut tehnyt maata, ei mantua, ei maanpiirin tomujen alkuakaan.
8:27 Kun hän taivaat valmisti, olin minä siinä, kun hän veti piirin syvyyden pinnalle,
1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
1:2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
1:3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
1:14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme - Bastasar ei kirjautuneena
RaM kirjoitti:
8:22 Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua.
8:23 Iankaikkisuudesta minä olen asetettu olemaan, alusta asti, hamasta maan ikiajoista.
8:24 Ennenkuin syvyyksiä oli, synnyin minä, ennenkuin oli lähteitä, vedestä rikkaita.
8:25 Ennenkuin vuoret upotettiin paikoilleen, ennen kukkuloita, synnyin minä,
8:26 kun hän ei vielä ollut tehnyt maata, ei mantua, ei maanpiirin tomujen alkuakaan.
8:27 Kun hän taivaat valmisti, olin minä siinä, kun hän veti piirin syvyyden pinnalle,
1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
1:2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
1:3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
1:14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämmeNyt ollaan samaa mieltä.
- RaM
Älä esitä haasteita jos olet vellihousu joka ei vastaa sanoistaan.
6:14 ja Jumala, joka herätti kuolleista Herran, on herättävä meidätkin voimallansa.
6:15 Ettekö tiedä, että teidän ruumiinne ovat Kristuksen jäseniä? Ottaisinko siis Kristuksen jäsenet ja tekisin ne porton jäseniksi? Pois se!
6:16 Vai ettekö tiedä, että joka yhtyy porttoon, tulee yhdeksi ruumiiksi hänen kanssaan? Onhan sanottu: "Ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi."
6:17 Mutta joka yhtyy Herraan, on yksi henki hänen kanssaan.- Bastasar ei kirjautuneena
Siunausta Jeshuan nimessä.
- RaM
Siunausta Jeshuan nimessä.
'Onnellinen' olet muutenkin.
RaM kirjoitti:
'Onnellinen' olet muutenkin.
"Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka USKOIVAT HÄNEEN: 'Jos te pysytte Minun sanassani, niin te totisesti olette Minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan TOTUUDEN, JA TOTUUS ON TEKEVÄ TEIDÄT VAPAIKSI." (Joh.8:30-32.)
- RaM
"Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka USKOIVAT HÄNEEN: 'Jos te pysytte Minun sanassani, niin te totisesti olette Minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan TOTUUDEN, JA TOTUUS ON TEKEVÄ TEIDÄT VAPAIKSI." (Joh.8:30-32.)
...on vapautettu ainoastaan aivotoiminnasta.
RaM kirjoitti:
...on vapautettu ainoastaan aivotoiminnasta.
Vaan tarkasti Jumalan sanaan pitäytyen, kirjoitan siitä mitä sana opettaa.
Siunausta sinulle Jeshuan nimessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas
Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei91024Mies joka on oikeasti kiinnostunut
Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää125976- 109949
- 56935
Rauha, sopiiko
Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.85822Kunnanhallitus
Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.43779Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys
Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev160727Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!
Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle66721- 66697
- 45596
- 70586
- 95561
- 52531
- 22526
- 60524
- 35497
- 26490
Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....31453Humppila korvasi johtajia tekoälyllä
https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 15052449Mnot, miksi sinulle on tärkeää solvata uskovia?
Onko sinulla joku katkeruus tai peräti viha heitä kohtaan? Kirjoituksesi nimittäin tihkuvat katkeruutta ja vihaa uskovi246408